DJ levysoittimet (Technics/ Reloop/ Vestax jne.)

621 posts, 32 pages, 429,823 views

Avatar
#381 • • Hege Guest
Itselläni on myös ollut PDX-2000:t yli vuoden.. käytettynä ostin.

Alussa tietysti sai vähän totutella. Pitchin liusta pidän itseasiassa enemmän kuin teknarin, vaikka onkin "lelun" tuntuinen aluksi. Superpitchillä on joskus jopa oikeaakin käyttöä. Myös vääntö ja lautasen tuntuma on toiselta planeetalta. Lautasta jos hiplaa, se tosiaan tottelee tarkasti. Toisin kuin teknarin lautanen, joka tuntuu toisinaan pomppivan mielivaltaisesti..

Parin viikon jälkeen tulin seuraavaan tulokseen: Teknareihin en enää palaa koskaan :hah:

Noi on myöskin pitkään ollut studiolla yleisessä käytössä ja en ole ainoa joka niistä tykkää.. joo ja ne on ihan normaalissa miksauskäytössä ollut, mitä nyt itse joskus sorrun skräbäilemään.

Teknarit tuntuu vähän pakkopullaa nykyään olevan.. mikäs niillä soitellessa, mutta ois mukavaa nähdä bileissä joskus vaihtoehtojakin.

h
Avatar
#382 • • Han Gover Guest
Itellä ollu käytös puol vuotta PDX2000set ja vieläkin yritän löytää mahdollisia vikoja yms, koska tarkoitus oli ostaa käytetyt teknarit. Omnin dd3220:iin kyllästyneenä "vannoin" että seuraavaksi ostan teknarit...
Mitää vikoja ei ole tähän mennessä löytynyt (Pitch sais olla hiukan "tahmeempi" koska se liikkuu melkein puhaltamalla), enemmän kuin tyytyväinen olen. Teknaria en ole koskaan päässyt kokeilemaan. huvittais kyllä. Vois vertailla.
Avatar
#383 • • Ana-- Guest
teknareissa on mun mielestä ainakin pikkasen "elävämpi" tuntuma kun
noilla PDX2000:sissa, joissa levylautanen mennä puskee eteenpäin.
Ehkä tähän tuntumaeroon vaikuttaa se, että levylautasta hidastan lautasen
kyljestä, ja nopeutta annan lisää keskiötappia kiertämällä. PDX2000
ei suostu tottelemaan keskiötapin kiertämistä yhtään samalla tavalla kuin
teknari, jossa itse tappi oli muistaakseni pidempi. Löysä ja korkea pitchikin
aiheutti pari kämmiä, kun se hyppäsi heti +5 kun sitä törkkäsi hihalla
vahingossa; jäykempi pitchi on helpompi säätää tasan tarkkaan siihen,
mihin sen haluaa. Tosiaan todettava myöskin, että soittokokemusta tekna-
reilla on huomattavasti enemmän kuin PDX:llä, joilla soittelin noin pari-
kolme tuntia yhteensä toissajuhannuksena :) Mutta tällaiset tunnelmat
muistaisin harharetkestäni vestaxien maailmaan. Kyllä mä itselleni
ainakin teknarit ostan, muun muassa siksi, että ne vestaxit on niin
saatanan rumat :D
Avatar
#384 • • RandomPLAY Guest
Vielä kerran todetakseni, että mikä on jo keksitty aikaisemmin 70-luvun lopussa (siis perustoiminnoiltaan) ja hyväksi todettu... on vaikea tehdä enää siitä sitten parempaa noin 20 vuoden kuluttua. Ainoastaan lisäämällä joitakin "pieniä" ominaisuuksia (lisää picthiä, virtakytkimen vaihtaminen, jne. )... eli puhun tässä nyt Technicsistä. Onhan tuo levyn kuuntelu soittimella, kuitenkin sen verran yksinkertainen toiminto, jos verrataan nykyhetken muihin laitteisiin ja sovelluksiin. Erittäin suuresti vaikuttaa tuo mekaaninen toiminta.

Olisihan se hullua, että nyt kaikkien näiden vuosien jälkeen keksittäisiin kokonaan uusi AUTO... nimetään se nyt vaikka sitten VEXATO. ;)

... oi sori onhan sellainen jo keksitty (nimittäin Itä-Saksalainen Trabant, se mainio "PAHVI" -auto). Noh lisäksi, jos Trabanttiin laitettaisiin hieman tehokkaampi KONE, jotta se lähtisi paremmin liikennevaloista. OK!! annetaan Trabantille Porchen kone KONEPAHVIN alle!!! ;)

Noh miten sitten käy, kun innoikas nuori mies näyttää tyttöystävälleen miten VEXATO lähtee liikenne valoista????

:
:

Minun arvaukseni on, että tyttö lähtee kävelemään ja nuori mies jää ihmettelemään, että mikä meni vikaan. ;)

SORI ET MENI OHI TOPICIN... mut huvittaa nuo joidenkin vouhotukset noista moottoreiden tehoista ja väännöistä.

Laitatteko te levyt pyörimään START/STOP nappia painamalla?? Vai miten te niitä oikein soitatte?? Jos soitatte noilla napeilla.. niin hankkikaa sitten ihmeessä ne CD soittimet!!!!

CD soittimet nappien painelemiseen ja Technicsit levyjen soittamiseen. ;)

ps. Trabanttia ei minun tietojen mukaan enää valmisteta...
Avatar
#385 • • Ana-- Guest


Olisihan se hullua, että nyt kaikkien näiden vuosien jälkeen keksittäisiin kokonaan uusi AUTO... nimetään se nyt vaikka sitten VEXATO. ;)

... oi sori onhan sellainen jo keksitty (nimittäin Itä-Saksalainen Trabant, se mainio "PAHVI" -auto). Noh lisäksi, jos Trabanttiin laitettaisiin hieman tehokkaampi KONE, jotta se lähtisi paremmin liikennevaloista. OK!! annetaan Trabantille Porchen kone KONEPAHVIN alle!!! ;)

Noh miten sitten käy, kun innoikas nuori mies näyttää tyttöystävälleen miten VEXATO lähtee liikenne valoista????

:
:

Minun arvaukseni on, että tyttö lähtee kävelemään ja nuori mies jää ihmettelemään, että mikä meni vikaan. ;)

SORI ET MENI OHI TOPICIN... mut huvittaa nuo joidenkin vouhotukset noista moottoreiden tehoista ja väännöistä.

Laitatteko te levyt pyörimään START/STOP nappia painamalla?? Vai miten te niitä oikein soitatte?? Jos soitatte noilla napeilla.. niin hankkikaa sitten ihmeessä ne CD soittimet!!!!

CD soittimet nappien painelemiseen ja Technicsit levyjen soittamiseen. ;)

ps. Trabanttia ei minun tietojen mukaan enää valmisteta...



Um, ootko koskaan soittanut levyjä? Moottorin teho vaikuttaa erittäin
paljon siihen, kuinka nopeasti kiekko lähtee pyörimään vakionopeudellaan
siitä, kun siitä päästää irti. Slipmat tietty auttaa optimoimalla levyn ja lau-
tasen välistä kitkaa. Jos levarissa on laiska moottori, on levyn pistäminen
biittiin hemmetin paljon hankalempaa, koska levylautasen pyörintä-
nopeus ei saavuta tasaisuutta kuin vasta paljon myöhemmin kuin hyvällä
moottorilla varustetussa levarissa. Tän huomaa aivan selkeästi ja heti.
Sen takia ihmiset keskustelee näistä moottoreista ja niitten väännöistä,
koska se on se kaikista ilmeisin erottaja halvalla ja kalliilla levarilla,
sekä myöskin suora- ja hihnavetoisella levarilla.

Sitäpaitsi kyllä se tyttöystävä lähtee kävelemään jos sille hehkuttelee tar-
peeksi dekkienkin moottoreita, ellei tyttöystävä itse ole kiinnostunut ai-
heesta. Harvemmin.
Avatar
#386 • • RandomPLAY Guest



Um, ootko koskaan soittanut levyjä? Moottorin teho vaikuttaa erittäin
paljon siihen, kuinka nopeasti kiekko lähtee pyörimään vakionopeudellaan
siitä, kun siitä päästää irti. Slipmat tietty auttaa optimoimalla levyn ja lau-
tasen välistä kitkaa. Jos levarissa on laiska moottori, on levyn pistäminen
biittiin hemmetin paljon hankalempaa, koska levylautasen pyörintä-
nopeus ei saavuta tasaisuutta kuin vasta paljon myöhemmin kuin hyvällä
moottorilla varustetussa levarissa. Tän huomaa aivan selkeästi ja heti.
Sen takia ihmiset keskustelee näistä moottoreista ja niitten väännöistä,
koska se on se kaikista ilmeisin erottaja halvalla ja kalliilla levarilla,
sekä myöskin suora- ja hihnavetoisella levarilla.

Sitäpaitsi kyllä se tyttöystävä lähtee kävelemään jos sille hehkuttelee tar-
peeksi dekkienkin moottoreita, ellei tyttöystävä itse ole kiinnostunut ai-
heesta. Harvemmin.



...Heh ota rennosti hyvä mies. :)

Jess.. olen soitellut hieman levyjä ja tiedän miten moottorin teho vaikuttaa ja mihin (rakenne huomioon ottaen). Mutta mikä on se oikea "tehosuhde" mitä tarvitaan???

Kun, luet tuon edellisen postauksen uudelleen ehkä pariin kertaan (sen mihin kommentoit).. niin ehkä huomaat sitten mitä ajoin takaa. Itse kun olen tällähetkellä Technicsin (SL-1200MK2) vannoutunut käyttäjä ja mielestäni todellista "haastajaa" ei sille ole vielä löytynyt.

Jep ei ole tyttöystävää näkynyt sitten viime vapun, kun kävin kotona kattoo tuossa juhannuksen tienoilla. Ihmettelen vaan, että hyvän piilon on sitten keksinyt. (vihje: uunoturhapuro) ;) <- WINK!!!
Avatar
#387 • • Ana-- Guest



...Heh ota rennosti hyvä mies. :)

Jess.. olen soitellut hieman levyjä ja tiedän miten moottorin teho vaikuttaa ja mihin (rakenne huomioon ottaen). Mutta mikä on se oikea "tehosuhde" mitä tarvitaan???

Kun, luet tuon edellisen postauksen uudelleen ehkä pariin kertaan (sen mihin kommentoit).. niin ehkä huomaat sitten mitä ajoin takaa. Itse kun olen tällähetkellä Technicsin (SL-1200MK2) vannoutunut käyttäjä ja mielestäni todellista "haastajaa" ei sille ole vielä löytynyt.

Jep ei ole tyttöystävää näkynyt sitten viime vapun, kun kävin kotona kattoo tuossa juhannuksen tienoilla. Ihmettelen vaan, että hyvän piilon on sitten keksinyt. (vihje: uunoturhapuro) ;) <- WINK!!!



Eikun ihmettelin vaan että miksi naureskelet sitä, että levareista puhuvat
ihmiset puhuvat moottoritehoista, kun se on niinkin oleellinen asia. No,
ehkä käsitiä kirjallisen ulosantisi syvemmän merkityksen väärin.

Ja mä en kyl hiffaa tota uunoläppää, ehkä siksi, etten ole koskaan katso-
nut uunoja. (Paitsi "Uuno Armeijassa", joka tuli katottua sotilaskodissa
munkkikahvien lomassa)
Avatar
#388 • • RandomPLAY Guest



Eikun ihmettelin vaan että miksi naureskelet sitä, että levareista puhuvat
ihmiset puhuvat moottoritehoista, kun se on niinkin oleellinen asia. No,
ehkä käsitiä kirjallisen ulosantisi syvemmän merkityksen väärin.

Ja mä en kyl hiffaa tota uunoläppää, ehkä siksi, etten ole koskaan katso-
nut uunoja. (Paitsi "Uuno Armeijassa", joka tuli katottua sotilaskodissa
munkkikahvien lomassa)



No tuo levareiden moottoritehojen vertilu on mielestä sen takia hieman huvittavaa, koska monet vertaa noita moottorintehoja (esim. stantonin).. suoraan Technicsin moottoritehoihin ja sanovat, että (tässä tapauksessa) Stanton on parempi sen takia, että siinä on kovempi vääntö, kuin Technicsissä.

Tuolla aikaisemmin jo käsittelin tuota Stantonin moottoritehoa ja sen toimintaa.. ja muita aiheita.

OFF-TOPIC (Selitys läpälle):
Oletko tavannut naisen, joka odottaa kotona kiltisti noin kuukauden jotta kuulisi "matkoilla" olevalta mieheltään jotain. (Sörsselssön otti kuppia vapusta juhannuksen tienoille ja ihmetteli, että minne vaimo oli piiloutunut). Eikä tuo nyt niin vaikea läppä ollu etteikö sitä olisi hokannut "maalais" järjellä.
Caro²

Posts: 5,301

#389 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
RandomPLAY:lle:

Oikeesti alkaa ihmetyttää kuinka paljon jaksat hehkuttaa teknaria viesti toisensa jälkeen. Kyllä sitä ihmiset on jo hiffannu että olet vakaasti Technicsin kannattaja. Samaa juttua ei jaksa lukea jokaisesta viestistä.

Toinen mikä ihmetyttää on se, että pistät vestaxin lyttyyn siitä syystä että siinä on käytetty erilaisia ratkaisuja mitä teknarissa, samalla sanoen omnitronicin olevan ainoa joka on edes suunnilleen teknarin kaltanen (tai jotain vastaavaa).

Vestax ei ole tietääkseni tehnyt yhtä ainoaa laitetta joka ihan oikeesti (siis Aikuisten oikeesti) olisi ollut paska. Varsinkaan jos kokemus ei riitä kattamaan useampia tuntien settejä vestaxilla, niin siitä ei varmaan kannata puhua. Itse voin sen sanoa etten ole kertaakaan saanut vestaxeja näppeihini, mutta en kyllä lähde arvioimaan niiden soittotuntumaa sen enempää (saati mitään muutakaan). Mutta ihmettelen kovasti kaikkia niitä ihmisiä jotka ko. soitinta kehuu jos se kerran niin hirveän huono on biittimiksaavalle dj:lle.

Toki teknari on standardi, mutta niin on opelikin, tai tojota. Jokainen hakee soittimestaan eri asioita, ja jos jollekulle vestaxi tai Munarkin joku malli natsaa paremmin, ni anna natsata.

Itse soitan teknarilla, ja se passaa mulle erittäin hyvin, en kaipaa mitään ultra-pitchejä, en kaipaa 16% pitchiä, enkä kaipaa reverseplaytä, tai mitään biittimittaria soittimeeni. Technicsissä on minun onnettomille taidoille riittävät ominaisuudet. Mikä tärkeintä, teknari ei rajoita omaa soittoani millään tavoin. Jonkun toisen soittoa teknari saattaapi rajoittaa.
Onhan se vaikeaa uskoa moinen asia että kaikille technics ei vaan riitä.
Jos harrastaisin raaputtelua, niin todennäkösesti alla olis joko pdx-2000 tai ttx-1, tiedä häntää.

Mutta ennenku kertaat samat asiat, laita sen sijaan: "Lukekaa edelliset viisi pitkää viestiäni".
Avatar
#390 • • Quu Guest
Ihmetyttää suuresti RandomPLAY:n jääräpäisyys varsinkin vaikka hänellä ei ole soittokokemusta Vestaxeilla. :rolleyes:

Eikö se tosiaankaan merkkaa mitään, että tässä ovat jo useat Vestaxin omistajat kertoneet avoimesti, etteivät Teknariin enään vaihtaisi?
Avatar
#391 • • root Guest
Itse vannon vahvasti hyvien soittimien nimiin.

Toivottavasti minulle siunaantuu tilaisuus kokeilla myös Vestaxeja.

Kestävyydestä: Eikö Alahuoneella ole vakiona nuo pDx? Ja Sodassa myös (en usko että meni nurin Vestaxeiden vuoksi)

Untill then, Technix SL-1810mk2 4EVER. Nekin ovat Teknarit.

Onhan kaikki käyneet katsomassa varmasti soittimiani tuolta www.vintagetechnics.com ?
Avatar
#392 • • RandomPLAY Guest
Caro²:lle...

Vastaan nyt sitten lyhyesti!! :crybaby:

Noh eikös tämä footumi ole juuri keskustelua ja kirjoittamista varten???? :scared:

..Korjaa, jos olen väärässä!!

Enkä tässä nyt ole täysin laittamassa Vestaxia lyttyyn.. ja jatkossakin, jos aihetta on niin aijon kirjoittaa. :)


Quu:lle..

En tee päätöksiä, jonkuin "ryhmän" mukaan... vaan koitan tutkia asioita ITSE. ..lisäksi kokeillu olen Vestaxeja, mutta en tunti tolkulla.

:

'peace' vaan kaikille!! :)

ps. Tulossa nettiin kohtapuoli (tammi-04) mun eka mixaus.. niin voitte sitten ryhmässä sen haukkua lyttyyn. ;) ... noh toivon ainakin PALAUTETTA!!!
Caro²

Posts: 5,301

#393 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Caro²:lle...
Noh eikös tämä footumi ole juuri keskustelua ja kirjoittamista varten???? :scared:

..Korjaa, jos olen väärässä!!

Enkä tässä nyt ole täysin laittamassa Vestaxia lyttyyn.. ja jatkossakin, jos aihetta on niin aijon kirjoittaa. :)



Onhan toki kirjoitamista varten.. mutta kuten sanoin, ihmettelinkin miksi puhuit kokoajan samaa asiaa.

Ei ole korjattavaa.

Parempi puhua kuin olla hiljaa.. jos on oikeesti ihan oikeaa asiaakin :)
Tokihan tuo kirjottamasi teksti on ihan asiaa ollu, mutta moneen kertaan samaa / samantyyppistä asiaa vaan...

pimpelipompeli

Minkäs tyyppinen miksaus on tulossa? Hauzzia i hope?
Avatar
#394 • • RandomPLAY Guest



Onhan toki kirjoitamista varten.. mutta kuten sanoin, ihmettelinkin miksi puhuit kokoajan samaa asiaa.

Ei ole korjattavaa.

Parempi puhua kuin olla hiljaa.. jos on oikeesti ihan oikeaa asiaakin :)
Tokihan tuo kirjottamasi teksti on ihan asiaa ollu, mutta moneen kertaan samaa / samantyyppistä asiaa vaan...

pimpelipompeli

Minkäs tyyppinen miksaus on tulossa? Hauzzia i hope?



Jesh.. tuossa nyt tais käydä niin, että kun toinen lopetti puhumisen aiheesta niin toinen aloitti uudelleen.. ja niiku sitten kerroin tarinan pariin kertaan. Pahoittelut siitä.

Olen myös sitä mieltä, että ei kenenkään tarvitse muuttaa/vaihtaa levysoittimiaan ainoastaa minun takia Technicseihin. Niin kuin sanoit... jokainen tehköön niin kuin parhaaksi näkee. :)

Tuo minun koulutus taustani on vain semmoinen ja näiden asioiden parissa on vierähtänyt, jos jokin vuosi... niin ei vaa voi olla puuttumatta välillä "vääriin" perusteisiin. Ja yritän "korjata" virheelliset seikat. Enhän tietenkään AINA ole oikeassa.

Soundi tulee olemaan luultavasti house pohjainen, mutta en kyllä tiedä vielä sen enempää... fiiliksestä riippuu aika paljon.
Avatar
#395 • • Remotion Guest
miten sä randomi jaksat jauhaa noin överisti ja tulla tänne opettaa: "tässä vielä vähän perusasioita" vs. "olen liikkeessä katsellut sivusta ku myyjä avasi teknarin kannen" :laugh: :scared: :panic:

tuli vaan mieleen.... wannaB Jarea?
Avatar
#396 • • RandomPLAY Guest

miten sä randomi jaksat jauhaa noin överisti ja tulla tänne opettaa: "tässä vielä vähän perusasioita" vs. "olen liikkeessä katsellut sivusta ku myyjä avasi teknarin kannen" :laugh: :scared: :panic:

tuli vaan mieleen.... wannaB Jarea?



...Jesh WannaB Darude. ;)

:panic: -> :scared: -> :laugh:

..niin se elämä menee etiä päin ja vuodet vierii. :D
Avatar
#397 • • Daniel Braun Guest
Hemmetti vieköön...
Olen kohdannut voittajani.
Jopa epäselvempää tekstiä kuin mitä multa irtoaa...

Toi Remotion:in kommentti


miten sä randomi jaksat jauhaa noin överisti ja tulla tänne opettaa: "tässä vielä vähän perusasioita" vs. "olen liikkeessä katsellut sivusta ku myyjä avasi teknarin kannen"


Pudotti mut tuolilta.
Vieläkin kokoan itseäni täältä pöydänalta.

Caro-> älä mene kyselemään liian vaikeita musiikkityylistä.
Poju katsos etsiskelee sitä parhaillaan.
Aluksi haetaan kokemusta kaikista maailman levareista ja sit tehdään miksaus.
Tyylistä ja omasta musamausta viis.
Eihän sitä musamakua voi vielä päättää, katsotaan nyt että mistä hän saa lainattua levyt/levarit sen miksauksen tekoa varten :)
Avatar
#398 • • Mikko Guest

Hemmetti vieköön...
Olen kohdannut voittajani.
Jopa epäselvempää tekstiä kuin mitä multa irtoaa...



tosimies tunnustaa tappionsa :D :D :D

mistä mr randomPLAY on haalinu noin käsittämättömän määrän tietoa levareista & miksereistä, kun näyttää kokemusta olevan dj-hommista about 3kk... kaikki ei oo yhtä lahjakkaita kuin olliS :rolleyes:

varsinkin kun kirjotuksista saa sellasen käsityksen että sun tieto on absoluuttista?
Avatar
#399 • • RandomPLAY Guest


mistä mr randomPLAY on haalinu noin käsittämättömän määrän tietoa levareista & miksereistä, kun näyttää kokemusta olevan dj-hommista about 3kk... kaikki ei oo yhtä lahjakkaita kuin olliS :rolleyes:

varsinkin kun kirjotuksista saa sellasen käsityksen että sun tieto on absoluuttista?



...Noh tieto on peräisin pääasiassa koulun penkiltä (soveltaen) ja on noita tuttuja levynpyörittäjiä, joiden kanssa on tullut hengattua vähän enemmän kuin tuon 3 kk. Ite tosiaankin nyt soitellut tuon kolmisen kuukautta harjoitellut eri soittimilla.. ja silleen. Kavereiltahan tuo "kipinä" levynsoittamista kohtaan on lähtenyt... mutta vielä ollaan niin alku vaiheessa siinä.

Oliko vastaus tarpeeksi UG... :cool: <- ;)

Daniel Braun:lle..
Joo tosiaankin tuo levari puoli on vielä avoin, kuin ei ole tällähetkellä varaa ostaa omia soittimia/(koko settiä)... eikä noita levyjä ole vielä niin paljoa. Mutta yritän saada sellaisen mukavan harjoitus "setin" aikaiseksi tuossa tammikuussa.. tosiaankin yritän pitää mielen "avoinna" hieman kaikelle tyylille, mut pääasiassa HOUSE...
Avatar
#400 • • Quu Guest
Vai sitä tullaan kolmen kuukauden vakaalla kokemuksella haukkumaan kaikki muut kuin teknarit suohon. :D

Kai se on sitten uskottava, ettei Vestaxista ole miksauslevariksi. Voitit.