Orgaaniset soundit takasin konemusaan!!!

200 posts, 10 pages, 49,295 views

ezzy

Posts: 8,060

#81 • • ezzy Droid-pappa

Chantola, 12.2.2009 10:51:
---
Jone, 12.2.2009 10:46:
---
Chantola, 12.2.2009 10:12:
POINTTI:1 onko julkaisujen määrä jotenkin suhteessa soundin laatuun?

---


Absoluuttisesti ajatellen ehkä ei, mutta jos olet sitä mieltä ettei julkaisujen määrä kerro yhtään mistään yhtään mitään, niin...

ot:
Tota asennetta leikkaisin kyllä kanssa vähän jos olisin 22-vuotias marginaalimusiikin tuottaja Turusta. Päänaukominen pienen piirin sisällä voi aiheuttaa vähän hassuja juttuja "urakehitykselle" mikäli ei ole missään asemassa aukomaan päätään vielä. Believe me. I know.

---


Eli siis mun "URA" menee nyt päin vittua ku en nuole Soron persettä?

sitäkö tarkoitit?



Varmaan sitä, että toi vittu vittu vittu-ghettoasenne on aika retardia. Jopa turkulaiselle.
blastic

Posts: 930

#82 • • blastic ballistic ballstick
Hienosti on kyllä lähtenyt topikin aloittaja(kin) kunnon fleimi- ja offtopic-linjalle. Ehkä kannattaisi näinkin räjähdysherkässä aiheessa itse kunkin miettiä miten asiansa esittää. *hmph*

En nyt itse jaksa tuohon rauta vs softa -keskusteluun ottaa osaa muutamaa lausetta enempää. En vain jaksa. Siitä vois vääntää vaikka maailman tappiin asti. Ite tykkään raudasta, sitä on kiva käpistellä ja se on myös keräilyharrastus. Raudasta saa hyvää ääntä, raudasta saa paskaa ääntä. Softaa käytän hyvin vähän myös siitä syystä, että koneessani hyrrää Linux, eikä sille ole samanlaista tarjontaa kuin mäkille tai winalle. Softastakin saa hyvää ääntä. Softasta saa myös paskaa ääntä. Vanhan raudan matkiminen softalla ei ole mielestäni järkevin asia, koska softan suurimmat edut ja mahdolisuudet ovat aivan muualla.
Soundien muovisuus ja kylmyys voi johtua monesta asiasta. Ja sellainen soundi on *mun* mielestäni paskaa, oli se sitten saatu aikaan miten tahasta. Se on mun mielipide. Muut saa olla eri mieltä. Mmkay.


Ja mitä itse tuohon orgaanisten soundien käyttämiseen tulee, niin sehän on hyvin pitkälti genrekohtainen juttu. Esimerkiksi deeppi ja sielukas house juontaa juurensa soulista ja funkista, joten tyypillisesti näissä genreissä käytetään paljon orgaanisia soundeja. Sen sijaan pesukonetekno, raivojunkka ja progressiivinen gabber-electro voi olla jotain ihan muuta.

Kuten täällä jo joku totesi, sitä "vanhaa ja hyvää" musaa kyllä löytyy. Sitä pitää vain etsiä enemmän kaiken paskan joukosta.
Chantola

Posts: 769

#83 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

Jone, 12.2.2009 10:55:
---
Chantola, 12.2.2009 10:51:
Eli siis mun "URA" menee nyt päin vittua ku en nuole Soron persettä?

sitäkö tarkoitit?

---


Joo, just sitä. *nauru*

Ehms.

Tai sit vähän realistisemmin:
Jos tätä topicia lukee mm. bilevalokuvaaja Keravalta, niin voit varmaan uskoa että sitä lukee moni muukin. Ehkäpä jopa joku, jolla on vähän enemmän merkitystä. Go figure.

Nimim. "Oon itse lyönyt itseäni vastaavalla tavalla puukolla nivusiin erityisesti nuorempana. En suosittele kyseistä toimintamallia ellei halua tehdä kuljettavasta tiestä poikkeuksellisen raskasta."



ei mun pyrkimys oo ollu täällä avautua mitenkään. lue mun alotus topicci?!

mut siinä kohtaa ku jengi hyökkää kimppuun matemaattisin laskukaavoin ni täytyy siihen jotenki vastata. =)
Chantola

Posts: 769

#85 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

ezzy, 12.2.2009 10:56:
---
Chantola, 12.2.2009 10:51:
---
Jone, 12.2.2009 10:46:
---
Chantola, 12.2.2009 10:12:
POINTTI:1 onko julkaisujen määrä jotenkin suhteessa soundin laatuun?

---


Absoluuttisesti ajatellen ehkä ei, mutta jos olet sitä mieltä ettei julkaisujen määrä kerro yhtään mistään yhtään mitään, niin...

ot:
Tota asennetta leikkaisin kyllä kanssa vähän jos olisin 22-vuotias marginaalimusiikin tuottaja Turusta. Päänaukominen pienen piirin sisällä voi aiheuttaa vähän hassuja juttuja "urakehitykselle" mikäli ei ole missään asemassa aukomaan päätään vielä. Believe me. I know.

---


Eli siis mun "URA" menee nyt päin vittua ku en nuole Soron persettä?

sitäkö tarkoitit?

---


Varmaan sitä, että toi vittu vittu vittu-ghettoasenne on aika retardia. Jopa turkulaiselle.



Olen pahoillani..Tunteen palossa ei huomaa jos tulee pari VITTUa sekaan. Inhimillistä!*nauru*
Jone

Posts: 8,258

#87 • • Jone Archibald Haddock

Chantola, 12.2.2009 10:57:
ei mun pyrkimys oo ollu täällä avautua mitenkään. lue mun alotus topicci?!



Kyllä mä olen sun aloituspostauksesi lukenut siinä missä kaikki muutkin tässä topicissa olevat ":D"-postauksia myöten. Tää on myös niitä harvoja kertoja, joissa ymmärrän mistä nekin kumpuavat.

Vähemmän asennetta > enemmän asennetta.
Chantola

Posts: 769

#88 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai
Voidaanko lopettaa tää opicci sulassa sovussa? mun alotus topicin pointti meni heti ohi lähes kaikilta.


ASIA ON LOPPUUN KÄSITELTY. PISTE.

kaikki tekee millä tekee...ja isot pojat julkasee enemmän ku pikkupojat..näin se menee *aplodit*


KIITSO KAIKILLE OSALLISTUNEILLE!
Jone

Posts: 8,258

#89 • • Jone Archibald Haddock
Ei se internet näin toimi. :(
m1kk3

Posts: 5,560

#90 • • Edited m1kk3 no-life
Monikohan konemusadiggari ja bileissäkävijä/tanssilattiankuluttaja välittää siitä onko biisi softalla vai raudalla tehty ? Veikkaisin että aika pieni osa. Sen sijaan esim. biisin omaperäisyys ja tarttuvuus kiinnostaa paljon enemmän. Tää vaikuttaa koko ajan enemmän pienen tuottajapiirin laiterunkkaukselta, joka kiinnostaa aika murto-osaa konemusaväestä. IMO *piis*

edit: ei sillä etteikö tästä saisi keskustella, mut kandee pitää aina se suhteellisuus mukana siinä omassa kiihkossa (eli että valtaosaa tuskin kiinnostaa millä se biisi on tehty jos se on hyvä)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

serotonot

Posts: 3,137

#91 • • Edited serotonot Paul Easy

Chantola, 12.2.2009 11:04:
Voidaanko lopettaa tää opicci sulassa sovussa? mun alotus topicin pointti meni heti ohi lähes kaikilta.



Miten se ei vois mennä ohi ku topic sanoo "Orgaaniset soundit takasin konemusaan!!!" ja sit hehkutat kuitenkin syntetisoituja saundeja :D

Mutta vain tietyllä tavalla syntetisoituja. Tietysti. Muutenhan sulla ois menny rahat hukkaan rautaa haaliessasi.

Ja ku mainostit et sul on pari kultakorvia myynnissä ni otapas haaste vastaan ja kerro että mitkä saundit mun julkaisun biiseissä on tehty raudalla ja mitkä softalla.

biisejä löytyy myspacesta http://www.myspace.com/pauleasy tai vaikkapa Junosta


Rautavehkeiden filsut on toki paremmat ku softalla, ku ei tarvi pyörittää niitä likiarvoilla samalla tavalla JOS ne on kanssa sit oikeet filsut eikä emuloidut.


Ja loppukaneettina musta on hauskaa että sä seisot profiilikuvassas rautaan piilotettu softasyna kädessäs :D
Chantola

Posts: 769

#93 • • Edited Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

serotonot, 12.2.2009 11:10:
---
Chantola, 12.2.2009 11:04:
Voidaanko lopettaa tää opicci sulassa sovussa? mun alotus topicin pointti meni heti ohi lähes kaikilta.

---


Miten se ei vois mennä ohi ku topic sanoo "Orgaaniset soundit takasin konemusaan!!!" ja sit hehkutat kuitenkin syntetisoituja saundeja :D

Mutta vain tietyllä tavalla syntetisoituja. Tietysti. Muutenhan sulla ois menny rahat hukkaan rautaa haaliessasi.

Ja ku mainostit et sul on pari kultakorvia myynnissä ni otapas haaste vastaan ja kerro että mitkä saundit mun julkaisun biiseissä on tehty raudalla ja mitkä softalla.

biisejä löytyy myspacesta http://www.myspace.com/pauleasy tai vaikkapa Junosta


Rautavehkeiden filsut on toki paremmat ku softalla, ku ei tarvi pyörittää niitä likiarvoilla samalla tavalla JOS ne on kanssa sit oikeet filsut eikä emuloidut.


Ja loppukaneettina musta on hauskaa että sä seisot profiilikuvassas rautaan piilotettu softasyna kädessäs :D



Hahhahha...Toi MIcrokorgi onkin ihan apska..se nyt vaan oli sopivan kokonen käteenottevaks.

miltä toi kuva näyttäis jos mulla ois softwarebundle pahvipakkaus kädessä? =)

joo..ja vielä kerran..Itsekin käytän myös softa/rauta kombinaatioo biiseissä.

Joskus softast saattaa löytää sopivamman soundin tiettyyn kohtaan - Mut ei se tarkota et softal pystyis emuloimaan tiettyjä raudan soundeja.

Täällä nyt kaikki esittelee omia tuotoksiaan. Se on hienoa ei siinä mitään! mut ei tää tosiaan ollu mikään kullinmittaus topicci niinku joku tosa aikasemmin jo tekikin hyvän pointin.
a98

Posts: 871

#94 • • Edited a98
hohoh mitä egoilu paskaa tulee chantolan suusta, ja tollaset jätkät pitäis ottaa vielä tosissaan. jos sulla ois ikää edes se 10 vuotta enemmän ja oisit tehny näitä hommia kauemmin ku sen 5 vuotta niin ehkä ymmärtäisin. mut niikun jo sanottiin tolla asenteella kaivat vaan omaa kuoppaasi, tälläsessä pienessä skenessä nöyryys ja hyvät kontaktit on tärkeintä.

ja aivan varmasti soundaa analogi syntsa paremmalle ku va tai vsti. mut se käytettävyys vaan varsinkin vanhoissa analogeissa on niin paska (vire vaihtuu, ei välttämättä edes midi tukea) ja muutenkin hardiksella työskentely ei ole niin joustavaa ja helppoa kun vsti:llä. tärkeintä on kuitenkin että saa ne hyvät ideat ja riffit hakattua mahdollisimman nopeasti ylös ennen kuin se katoaa päästä. mut tietty jos haluu vaa vääntää läskii soundii whothefuckcares nuoteilla ni mikäs siinä.

ja virus ti:tä käyttäneenä voin sanoo et perus va digi hardis ei kyllä soundaa juurikaan paremmalle kun hyvä softasyna parhaimmillaan (esim sylenth1, gladiator, massive, v-station jne). loppuen lopuksi se ratkasee kuinka hyvin osaat vääntää soundia, hyvä soundin rassaaja saa paskastakin synasta hyvää soundia, kun taas paska joutuu tyytymään pelkkiin presetteihin.

JussiS, 12.2.2009 10:30:
Jep. Kyllä kaikkia kymmentätuhatta ihmistä tanssilattialla vituttaa varmaan tässäkin klipissä kun soundit on niin paskat.



owned :)
Chantola

Posts: 769

#95 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

a98, 12.2.2009 11:25:
hohoh mitä egoilu paskaa tulee chantolan suusta, ja tollaset jätkät pitäis ottaa vielä tosissaan. jos sulla ois ikää edes se 10 vuotta enemmän ja oisit tehny näitä hommia kauemmin ku sen 5 vuotta niin ehkä ymmärtäisin. mut niikun jo sanottiin tolla asenteella kaivat vaan omaa kuoppaasi, tälläsessä pienessä skenessä nöyryys ja hyvät kontaktit on tärkeintä.

ja aivan varmasti soundaa analogi syntsa paremmalle ku va tai vsti. mut se käytettävyys vaan varsinkin vanhoissa analogeissa on niin paska (vire vaihtuu, ei välttämättä edes midi tukea) ja muutenkin hardiksella työskentely ei ole niin joustavaa ja helppoa kun vsti:llä. tärkeintä on kuitenkin että saa ne hyvät ideat ja riffit hakattua mahdollisimman nopeasti ylös ennen kuin se katoaa päästä. mut tietty jos haluu vaa vääntää läskii soundii whothefuckcares nuoteilla ni mikäs siinä.

ja virus ti:tä käyttäneenä voin sanoo et perus va digi hardis ei kyllä soundaa juurikaan paremmalle kun hyvä softasyna parhaimmillaan (esim sylenth1, gladiator, massive, v-station jne). loppuen lopuksi se ratkasee kuinka hyvin osaat vääntää soundia, hyvä soundin rassaaja saa paskastakin synasta hyvää soundia, kun taas paska joutuu tyytymään pelkkiin presetteihin.


---
JussiS, 12.2.2009 10:30:
Jep. Kyllä kaikkia kymmentätuhatta ihmistä tanssilattialla vituttaa varmaan tässäkin klipissä kun soundit on niin paskat.

---


owned :)



hehe. Egoilupaskaa? no ei ollu kyl tarkotus...mut ihmisillä ons en verran vahvat mielipiteet ja heti käydään henkilökohtasella tasolla kimppuun.

Mut kaikki taaplaa omalla tyylillään.

KEEP THE SPIRiT ALIVE!
kosmo

Posts: 759

#96 • • kosmo TJH87

a98, 12.2.2009 11:25:
ja virus ti:tä käyttäneenä voin sanoo et perus va digi hardis ei kyllä soundaa juurikaan paremmalle kun hyvä softasyna parhaimmillaan (esim sylenth1, gladiator, massive, v-station jne). loppuen lopuksi se ratkasee kuinka hyvin osaat vääntää soundia, hyvä soundin rassaaja saa paskastakin synasta hyvää soundia, kun taas paska joutuu tyytymään pelkkiin presetteihin.



Tää on ihan totta. Mieluummin ainakin tällähetkellä käyttäisin rahani DSP effuihin, powercore/SSL/UAD2 tjsp. Hyvää soundia, ilman että syö konetehoa eikä kamalan paljon kalliimpaa kun pelkkä softa (no uad2 on..). Siis jos pitää rahaa käyttää :)
Juhgu

Posts: 7,921

#97 • • Edited Juhgu Virnistelijä
No aika karmeeta egoo tulee kyl vähän joka suunnasta, niin topicin aloittajalta kuin vastaajiltakin - mut sen takiahan nää topicit onki viihdyttäviä. *nauru* *popcorn*


serotonot, 12.2.2009 11:10:
---
Ja loppukaneettina musta on hauskaa että sä seisot profiilikuvassas rautaan piilotettu softasyna kädessäs :D


Hajosin atomeiksi :D

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

m1kk3

Posts: 5,560

#99 • • Edited m1kk3 no-life

Chantola, 12.2.2009 11:35:
MOni ollu mun akns täysin samaa mieltä ja ei oo saanu täyslaidallista pommia päälleen?!
*jeesus*


Riippuisko miten ne asiat esittää ja onko perusteluja sille mitä sanoo ? Esim. sä täällä suureen ääneen huudat et vittu ku rauta kuulostaa niin vitun paljo paremmalle vittu ja sit ku sulle tarjotaan haasteita et voisit tunnistaa jostain et kumpi on kumpaa ja kumpi parempaa ni sua ei kiinnosta. Moni varmaan ajattelee et toi juttu on ihan sun pään sisällä ;)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Chantola

Posts: 769

#100 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

mikke, 12.2.2009 11:37:
---
Chantola, 12.2.2009 11:35:
MOni ollu mun akns täysin samaa mieltä ja ei oo saanu täyslaidallista pommia päälleen?!
*jeesus*

---

Riippuisko miten ne asiat esittää ja onko perusteluja sille mitä sanoo ?



voihan se toki niinkin olla. Silti tuli sellanen fiilsi et mä oon nyt jotenki syntipukki kaikkeen. Täällähän moni kompannu kuitenkin mun alustavaa topicci jne.

Vika varmasti sitten minussa.