Orgaaniset soundit takasin konemusaan!!!

200 posts, 10 pages, 49,333 views

Zeratul

Posts: 1,170

#101 • • Zeratul Captain miserable

Juhgu, 11.2.2009 23:06:
Okei kultakorvat! Mä en osaa tehdä eroa softa- ja rautasoundin välille, mutta te kun kerran osaatte, niin tässäpä teille klippejä eräästä biisistä kuunneltavaksi. Vertauskuvallisesti se on täyttä rautaa, mutta miten se on mielestänne tuotettu? Muovisilla softasynilla vai niillä aidoilla oikeilla rautasynilla?

linkki


Taisit saada pointsit tästä ku kukaan ei oo halunnu lähtee veikkaamaan. *joo*
En kyl itekkää osaa ees veikata mikä saundi on rautaa tai softaa synapuolella, mut entä ne muut? Jos nykysoftalla saa aidolta kuulostavia jousi- tai kielisoittimen soundeja aikaan nii on varmaan missannu ne. Rumpukompeissaki usein kuulee eron oikeeseen soittamiseen, niissä ei tosin soundeissa, mut harvalla meistä on käsiä soittaa kahta peltiä, virveliä ja paria tomia samanaikasesti. Jos tosiaan löytyy kipaleita joissa joku softalla tehty kuulostaa oikeelta soittimelta nii kiinnostais kuulla, mut muuten voidan jatkaa poppareiden ääressä ku pojat kertoo totuuksia synasoundeista.

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Jussi Soro

Posts: 6,385

#102 • • Edited Jussi Soro choon!

Chantola, 12.2.2009 10:51:
Eli siis mun "URA" menee nyt päin vittua ku en nuole Soron persettä?


Dear Henkka.

Mun persettä ei tarvii nuolla. Itseasiassa mä toivoisin, ettet nuolis. Sä et oo ekan postaukses jälkeen (tai oikeastaan sen aikanakaan) kyennyt tässä topikissa keskustelemaan asiallisesti mistään teknisistä lähtökohdista tai muustakaan. Mä olen sentään yrittänyt antaa sulle jotain esimerkkejä oman pointtini tukemiseks.

On aina hienoa, kun joku aloittaa keskustelun ja kun joku on erimieltä asiasta, se käännetään henkilökohtaiseksi. Sä voit laskea tästä topikista mun henkilökohtaisuudet sua kohtaan ja sen jälkeen omat henkilökohtaisuutes mua kohtaan. Kaikkein hienoimmaksi topikin tekee aina se, että heittäydytään kunnolla marttyyriksi, kun omat perustelut on luokkaa "En vittu osaa kertoa sulle mitään amtemaattista laskukaavaa mut vittu ku sen vaan kuulee heti jos on joskus olu tekemisissä oikeiden syntikoiden kanssa". Mä voin jeesaa sua tossa: 1 + 1 = 10.

Jos availee keskusteluja, niin kannattaa varautua _keskusteluun_, joka saattaa mennä hetkittäin eri suuntaan kuin yleiseksi selkääntaputteluksi ja hurraahuutamiseksi ihmiselle joka kerrankin uskaltaa nostaa kissan pöydälle. Ja jos suoranaisesti osoitat keskustelua jonkun edellisen postauksen perusteella joillekin tietyille ihmisille, niin oletettavaa on, että ne siihen vastaa. Silloin kannattaa pitää pää kylmänä, jäsennellä omat argumentit järkeväksi kokonaisuudeksi ja vaikka kaivaa faktaa esiin. Kannattaa myös avata silmiään muiden näkökulmille, ne kaikki eri mieltä olevat ihmiset kun eivät välttämättä olekaan väärässä, vaan näkevät asiat suuremmassa perspektiivissä kuin sinä. Keskustelu foorumeilla, kuten elämä yleensäkin, on paljon avartavampaa kun ei kulje laput silmillä.

Mut tsemppiä! Hyvät soundit on hyvä lähtökohta hyviin biiseihin. Iso rispekti siitä, että kokee suurta itsekriittisyyttä soundeihin ja näinollen kehittää itseään sekä tuottajana että muusikkona.
SamHard

Posts: 2,098

#103 • • SamHard
Eihän nuo ole kokonaan poistuneetkaan konemusasta! Se että
saako aitoa pianoa tai viulua biisiin taitaa olla budjettikysymys!
serotonot

Posts: 3,137

#104 • • serotonot Paul Easy

Chantola, 12.2.2009 11:23:
---
Hahhahha...Toi MIcrokorgi onkin ihan apska..se nyt vaan oli sopivan kokonen käteenottevaks.

miltä toi kuva näyttäis jos mulla ois softwarebundle pahvipakkaus kädessä? =)


Nii, en tiedä tarviiks seistä mikään syna kädessä. Mulla ne on pöydällä.


Täällä nyt kaikki esittelee omia tuotoksiaan. Se on hienoa ei siinä mitään! mut ei tää tosiaan ollu mikään kullinmittaus topicci niinku joku tosa aikasemmin jo tekikin hyvän pointin.


Kysyin sulta sen takia omista biiseistäni, että tiedän tasan tarkkaan millä laitteella mikäkin saundi on tehtyä ja koska kehuit omaavasi korvat, jotka erottavat raudan ja softan toisistaan, niin ole nyt sanojesi mittainen ja show your skills.
Chantola

Posts: 769

#105 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

JussiS, 12.2.2009 12:07:
---
Chantola, 12.2.2009 10:51:
Eli siis mun "URA" menee nyt päin vittua ku en nuole Soron persettä?
---

Dear Henkka.

Mun persettä ei tarvii nuolla. Itseasiassa mä toivoisin, ettet nuolis. Sä et oo ekan postaukses jälkeen (tai oikeastaan sen aikanakaan) kyennyt tässä topikissa keskustelemaan asiallisesti mistään teknisistä lähtökohdista tai muustakaan. Mä olen sentään yrittänyt antaa sulle jotain esimerkkejä oman pointtini tukemiseks.

On aina hienoa, kun joku aloittaa keskustelun ja kun joku on erimieltä asiasta, se käännetään henkilökohtaiseksi. Sä voit laskea tästä topikista mun henkilökohtaisuudet sua kohtaan ja sen jälkeen omat henkilökohtaisuutes mua kohtaan. Kaikkein hienoimmaksi topikin tekee aina se, että heittäydytään kunnolla marttyyriksi, kun omat perustelut on luokkaa "En vittu osaa kertoa sulle mitään amtemaattista laskukaavaa mut vittu ku sen vaan kuulee heti jos on joskus olu tekemisissä oikeiden syntikoiden kanssa". Mä voin jeesaa sua tossa: 1 + 1 = 10.

Jos availee keskusteluja, niin kannattaa varautua _keskusteluun_, joka saattaa mennä hetkittäin eri suuntaan kuin yleiseksi selkääntaputteluksi ja hurraahuutamiseksi ihmiselle joka kerrankin uskaltaa nostaa kissan pöydälle. Ja jos suoranaisesti osoitat keskustelua jonkun edellisen postauksen perusteella joillekin tietyille ihmisille, niin oletettavaa on, että ne siihen vastaa. Silloin kannattaa pitää pää kylmänä, jäsennellä omat argumentit järkeväksi kokonaisuudeksi ja vaikka kaivaa faktaa esiin. Kannattaa myös avata silmiään muiden näkökulmille, ne kaikki eri mieltä olevat ihmiset kun eivät välttämättä olekaan väärässä, vaan näkevät asiat suuremmassa perspektiivissä kuin sinä. Keskustelu foorumeilla, kuten elämä yleensäkin, on paljon avartavampaa kun ei kulje laput silmillä.




Oot jussi oikeessa!

Komppaan ihan täysin. Tiedän, että Jotkin postaukset saattoo kuulostaa äärimmäisen lapsellisilta jne. mutta kun menee hermot ku käydään henkilökohtaseks niin vaistomaisesti sitä sit antaa tulla takasin.

Mutta siis mun mielestä totta kai saa olla eri mieltä. Otan todellakin muitten kommentit varteenotettavina. Tän topicin tarkoitus olikin pyytää muiden ihmisten mielipiteitä eikö tosiaan pönkittää mitään egoa?! toi on nyt ihan harhaluulo.

Jotkut asiat on vaan hyväksyttävä faktoina huolimatta siitä kummalla puolella aitaa seisoo.
Kyl mä ostan biisejä jotka on tehnty softallä, kuuntelen niitä jne. Tästä ei oo ollu missään vaiheessa kysymys.

"Mut tsemppiä! Hyvät soundit on hyvä lähtökohta hyviin biiseihin. Iso rispekti siitä, että kokee suurta itsekriittisyyttä soundeihin ja näinollen kehittää itseään sekä tuottajana että muusikkona."

-Toi oli hyvin sanottu. Kiitso tosta!!!
Chantola

Posts: 769

#106 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

serotonot, 12.2.2009 12:20:
---
Chantola, 12.2.2009 11:23:
---
Hahhahha...Toi MIcrokorgi onkin ihan apska..se nyt vaan oli sopivan kokonen käteenottevaks.

miltä toi kuva näyttäis jos mulla ois softwarebundle pahvipakkaus kädessä? =)
---

Nii, en tiedä tarviiks seistä mikään syna kädessä. Mulla ne on pöydällä.


---

Täällä nyt kaikki esittelee omia tuotoksiaan. Se on hienoa ei siinä mitään! mut ei tää tosiaan ollu mikään kullinmittaus topicci niinku joku tosa aikasemmin jo tekikin hyvän pointin.

---

Kysyin sulta sen takia omista biiseistäni, että tiedän tasan tarkkaan millä laitteella mikäkin saundi on tehtyä ja koska kehuit omaavasi korvat, jotka erottavat raudan ja softan toisistaan, niin ole nyt sanojesi mittainen ja show your skills.



Jeh. Mut onneks vaan mä päätän siitä mitä mulla on kädessä? oisko liilavihree naama parempi vaihtoehto? mene ja tiedä...*nauru*
serotonot

Posts: 3,137

#107 • • Edited serotonot Paul Easy

Chantola, 12.2.2009 12:26:
Jeh. Mut onneks vaan mä päätän siitä mitä mulla on kädessä? oisko liilavihree naama parempi vaihtoehto? mene ja tiedä...*nauru*


Nii, ei sillä olekaan mun mielestä mitään väliä. Olipahan vaan huvittava huomio.

Mut kerrotkos jo että mitkä saundit korvas kuulee hardiksella tehdyks?
Chantola

Posts: 769

#108 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

serotonot, 12.2.2009 12:27:
---
Chantola, 12.2.2009 12:26:
Jeh. Mut onneks vaan mä päätän siitä mitä mulla on kädessä? oisko liilavihree naama parempi vaihtoehto? mene ja tiedä...*nauru*

---

Nii, ei sillä olekaan mun mielestä mitään väliä. Olipahan vaan huvittava huomio.

Mut kerrotkos jo että mitkä saundit korvas kuulee hardiksella tehdyks?



mul on muutaki tekemistä ku arvuutella sun biisejä =)

Sori...en tarkottanu tota pahalla..oon töissä =)
josbe

Posts: 1,982

#109 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Vaik mä en tiedä itse asiasta mitään, niin tätä on pakko lukee. :D
serotonot

Posts: 3,137

#110 • • serotonot Paul Easy

Chantola, 12.2.2009 12:29:
mul on muutaki tekemistä ku arvuutella sun biisejä =)

Sori...en tarkottanu tota pahalla..oon töissä =)


No tsekkaa kun kerkeet. Tai kato toi Juhgun linkki. Ihan sama kumpi, mut toi tyhjänpäiväinen väittäminen et "raudan ja softan eron kuulee suoraan" on vaan oikeesti niin lapsellista ja turhaa.

Kyl sitä rautaa tarvitaan edelleen hyvän saundin valmiiks saamiseen, mut pitäisin sitä kyl aika hiton paljon tärkeempänä tuolla kompressori- yms puolella, kuin synissa. Sillä putkisaturaatiota vaan ei voi oikeesti mallintaa toisin kuin oskillaattoreiden aaltomuotoja (lukuunottamatta analogista siniaaltoa).

Ja tää keskustelu on ihan hiton turha, koska kuten moni on sanonut, sama se millä teet, lopputulos on ainoa jolla on väliä. Toi sun ylimielinen haistatteluasenne (vaikka itse sen kuinka kieltäisit) vaan nostaa karvat pystyyn ja siks ois kiva saada vähän tukea niille sun väitteille ton ylimielisen "tunnistan kyl raudan ja softan eron" lisäks.

Ja sit viel knoppikysymys:

Jos koneessa on DSP-rautaa (Powercore, UAD tms), niin onko niissä pyörivä syna rauta- vai softasyna? Ja miksi?
Chantola

Posts: 769

#111 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

serotonot, 12.2.2009 12:34:
---
Chantola, 12.2.2009 12:29:
mul on muutaki tekemistä ku arvuutella sun biisejä =)

Sori...en tarkottanu tota pahalla..oon töissä =)

---

No tsekkaa kun kerkeet. Tai kato toi Juhgun linkki. Ihan sama kumpi, mut toi tyhjänpäiväinen väittäminen et "raudan ja softan eron kuulee suoraan" on vaan oikeesti niin lapsellista ja turhaa.

Kyl sitä rautaa tarvitaan edelleen hyvän saundin valmiiks saamiseen, mut pitäisin sitä kyl aika hiton paljon tärkeempänä tuolla kompressori- yms puolella, kuin synissa. Sillä putkisaturaatiota vaan ei voi oikeesti mallintaa toisin kuin oskillaattoreiden aaltomuotoja (lukuunottamatta analogista siniaaltoa).

Ja tää keskustelu on ihan hiton turha, koska kuten moni on sanonut, sama se millä teet, lopputulos on ainoa jolla on väliä. Toi sun ylimielinen haistatteluasenne (vaikka itse sen kuinka kieltäisit) vaan nostaa karvat pystyyn ja siks ois kiva saada vähän tukea niille sun väitteille ton ylimielisen "tunnistan kyl raudan ja softan eron" lisäks.

Ja sit viel knoppikysymys:

Jos koneessa on DSP-rautaa (Powercore, UAD tms), niin onko niissä pyörivä syna rauta- vai softasyna? Ja miksi?



Kuka nyt on lapsellinen? =)

sori vaan...

mut niinku snaoit...lopputulos on tärkein. SAMAA MIELTÄ!
Chantola

Posts: 769

#113 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

serotonot, 12.2.2009 12:41:
---
Chantola, 12.2.2009 12:38:
Kuka nyt on lapsellinen? =)

sori vaan...

---

?

Kerrohan. Ja kerro myös miksi.



Tätä voi jauhaa loputtomiin. Softalla on mahdollista saada kelposoundia. Raudalla taa son mahis saada ihan vitun helposti muovia...Mikään ei oo absoluuttista. Mut pointtina ollu vaan se et tietyt asiat vana rauta tekee paremmin...en tiiä et mistä se johtuu. mut näin se vaan on. Joskus pitää hyväksyä faktoja, välttämättä tietämättä perimmäisiä syitä?"

Mitäs tuumaat?
serotonot

Posts: 3,137

#114 • • Edited serotonot Paul Easy

Chantola, 12.2.2009 12:45:
Mitäs tuumaat?


Tuumaan sitä ettet vieläkään kertonu miksi olen lapsellinen.

Tuumaan myös että se pelkkä syna on ainoastaan yks osa sitä äänen muodostumista. Jos sulla on hieno hardissaundi, ni ethän sä sit vaan eq:ta sitä millään surkeella softa-eq:lla? Saati kompressoi niitä softalla? Molemmat kun saavat aikaiseksi saundin "muovistumista" melko rutkasti jos niitä käyttää väärin tai huonoja plugareita.

Sitä paitsi toi koko soundin muodostuminen on niin hiton monimutkainen juttu, ettei sillä pelkällä äänilähteellä yksinkertaisesti ole hävyttömästi väliä. Otetakoon esimerkkinä vaikka se, että joka kerta kun kosket eq:hun, aiheutat vaihevirheen. Se voi olla hyvä asia saundille. Tai sitten ei.

Siks on vaan lapsellista jänkätä että softan ja raudan eron kuulee, varsinkin jos ei ole valmis edes näyttämään että pystyy siihen. Ja ei, en tarkoita edes omia tuotoksiani. Juhgu heitti haasteen vastaavaan jo eilen, mutta ohitit sen täysin.

Jos haukut muita lapselliseksi, niin otapahan aikuisen vastuu sanoistas ja näytä osaamisesi, millä olet täällä brassaillu.

Joskus pitää hyväksyä faktoja, välttämättä tietämättä perimmäisiä syitä?


Öö?? Mistä sä voit tietää että ne on faktoja jos sul ei oo muuta tietoa niistä ku että "ne on faktoja"

Toi nyt on yhtä naurettavaa, kuin se että isä opettais lasta himassa että "naiset on paskoja" ku sen vaimo on jättäny sen. Ja poika eläis koko elämänsä sen mukaan "koska faktat pitää hyväksyä välttämättä tietämättä perimmäisiä syitä"

Hei KAMOON!! :D

nimim. juuri näin on. etkö ymmärrä tietotekniikkaa :D
Chantola

Posts: 769

#115 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

serotonot, 12.2.2009 12:53:
---
Chantola, 12.2.2009 12:45:
Mitäs tuumaat?

---

Tuumaan sitä ettet vieläkään kertonu miksi olen lapsellinen.

Tuumaan myös että se pelkkä syna on ainoastaan yks osa sitä äänen muodostumista. Jos sulla on hieno hardissaundi, ni ethän sä sit vaan eq:ta sitä millään surkeella softa-eq:lla? Saati kompressoi niitä softalla? Molemmat kun saavat aikaiseksi saundin "muovistumista" melko rutkasti jos niitä käyttää väärin tai huonoja plugareita.

Sitä paitsi toi koko soundin muodostuminen on niin hiton monimutkainen juttu, ettei sillä pelkällä äänilähteellä yksinkertaisesti ole hävyttömästi väliä. Otetakoon esimerkkinä vaikka se, että joka kerta kun kosket eq:hun, aiheutat vaihevirheen. Se voi olla hyvä asia saundille. Tai sitten ei.

Siks on vaan lapsellista jänkätä että softan ja raudan eron kuulee, varsinkin jos ei ole valmis edes näyttämään että pystyy siihen. Ja ei, en tarkoita edes omia tuotoksiani. Juhgu heitti haasteen vastaavaan jo eilen, mutta ohitit sen täysin.

Jos haukut muita lapselliseksi, niin otapahan aikuisen vastuu sanoistas ja näytä osaamisesi, millä olet täällä brassaillu.



No äijä otti nyt tilanteen haltuun.

Sä natiset vähintään yhtä pahasti ku mä aamulla =)

no en oo puhunu mun omista biiseistä mitään. Ei ne liity tähän topicciin mitenkään. Vittu ei musiikkia oo juuri viimisen 20 vuoden aikana muulla tehty ku tietsikalla. Kyllä EQutan softalla. Mut EQutan mielummin hardisosundii ku softasoundii. =) =) =)

PS. ai miks oot lapsellinen. No lähet ite just sille linjalle mitä tulit tännä valittamaan? GO FOR IT!

ja siks toiseks..me ollaan Juhqun kans setvitty se biisi jo. Ja selvis et ne on kuulemma 100 prossaa rautaa. Vaiks joukossa oliki mun mielestä soundeja jotka olis voinu olla softaakin. 7000 tuhannen kerran mikään ei oo absoluuttista.
serotonot

Posts: 3,137

#117 • • serotonot Paul Easy

Chantola, 12.2.2009 12:59:
No äijä otti nyt tilanteen haltuun.

Sä natiset vähintään yhtä pahasti ku mä aamulla =)

no en oo puhunu mun omista biiseistä mitään. Ei ne liity tähän topicciin mitenkään. Vittu ei musiikkia oo juuri viimisen 20 vuoden aikana muulla tehty ku tietsikalla. Kyllä EQutan softalla. Mut EQutan mielummin hardisosundii ku softasoundii. =) =) =)

PS. ai miks oot lapsellinen. No lähet ite just sille linjalle mitä tulit tännä valittamaan? GO FOR IT!


Tota ööh :DD

Kylläpäs kierrokset nousee ku joku pyytää sulta vähän perusteluja väitteilles. Ja se että sä eq:tat mielummin hardis- kuin softasaundia ei kyl tee siit suoraa parempaa.

Etkä edelleenkään kertonu sitä, et onko powercoren dsp:ssä pyörivä Virus softa vai rauta?

Mille linjalle mä oon muka lähteny? Sille että oon eri mieltä sun kanssa noista asioista? Sille että perustelen väitteeni ja pyydän suakin tekemään niin?

ps. vuonna 89 ei hirveesti tehty vielä tietokoneilla musaa ;)
ezzy

Posts: 8,060

#118 • • ezzy Droid-pappa

Chantola, 12.2.2009 13:01:
VITTU MITÄ PASKAA TÄÄ KOKO TOPICCI =) =) =)


nyt on vedetty jo vaimot jo lapset mukaan..oisko aika jo chillata? =) =) =)



Kiitos sisältörikkaasta annistasi topicciin. Ole hiljaa, jos haluat chillata.
Chantola

Posts: 769

#119 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

serotonot, 12.2.2009 13:03:
---
Chantola, 12.2.2009 12:59:
No äijä otti nyt tilanteen haltuun.

Sä natiset vähintään yhtä pahasti ku mä aamulla =)

no en oo puhunu mun omista biiseistä mitään. Ei ne liity tähän topicciin mitenkään. Vittu ei musiikkia oo juuri viimisen 20 vuoden aikana muulla tehty ku tietsikalla. Kyllä EQutan softalla. Mut EQutan mielummin hardisosundii ku softasoundii. =) =) =)

PS. ai miks oot lapsellinen. No lähet ite just sille linjalle mitä tulit tännä valittamaan? GO FOR IT!


---

Tota ööh :DD

Kylläpäs kierrokset nousee ku joku pyytää sulta vähän perusteluja väitteilles. Ja se että sä eq:tat mielummin hardis- kuin softasaundia ei kyl tee siit suoraa parempaa.

Etkä edelleenkään kertonu sitä, et onko powercoren dsp:ssä pyörivä Virus softa vai rauta?

Mille linjalle mä oon muka lähteny? Sille että oon eri mieltä sun kanssa noista asioista? Sille että perustelen väitteeni ja pyydän suakin tekemään niin?

ps. vuonna 89 ei hirveesti tehty vielä tietokoneilla musaa ;)



luovuta jo hyvä mies. Et voita tolla enää mitään...=(
serotonot

Posts: 3,137

#120 • • Edited serotonot Paul Easy

Chantola, 12.2.2009 13:06:
luovuta jo hyvä mies. Et voita tolla enää mitään...=(


Tiekkö, ei mul oo mitään voitettavaakaan :D Enkä kyl tiedä miks tässä pitäis voittaakaan jotain. Mitä voitettavaa tässä ees on?

Mut on musta silti hauska huomata kuinka väistelet kaikki sulle esitetyt kysymykset ja puhut puuta heinää :D

Ja mitä ihmeen luovutettavaa mulla on? :D