Orgaaniset soundit takasin konemusaan!!!

200 posts, 10 pages, 49,304 views

Chantola

Posts: 769

#121 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

serotonot, 12.2.2009 13:08:
---
Chantola, 12.2.2009 13:06:
luovuta jo hyvä mies. Et voita tolla enää mitään...=(

---

Tiekkö, ei mul oo mitään voitettavaakaan :D Enkä kyl tiedä miks tässä pitäis voittaakaan jotain. Mitä voitettavaa tässä ees on?

Mut on musta silti hauska huomata kuinka väistelet kaikki sulle esitetyt kysymykset ja puhut puuta heinää :D

Ja mitä ihmeen luovutettavaa mulla on? :D



hyvä jos ei oo. Tosin sama mulle ! =) =) =)
SamHard

Posts: 2,098

#122 • • SamHard
MÄ sanon soundifriikkinä (kaikenlaisten laadukkaittein ja massasta erottuvien), että
olis soundi mistä lähteestä tahansa niin kunhan se toimii siinä yhteydessä
missä pitää, niin silloin hyvä!
Jone

Posts: 8,258

#123 • • Jone Archibald Haddock
organic_sound.jpg
Funktion

Posts: 1,720

#124 • • Funktion over 9000

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Epailija

Posts: 5,636

#125 • • Epailija Physicist, 2nd class.

speukka, 12.2.2009 08:23:
Tuntuu, että musiikkialalta puuttuu tällä hetkellä oikeasti päteviä henkilöitä ratkaisemaan noita ongelmia, löytyy lähinnä noita ns. "ei noita eroja varmaan kukaan kuule"-tyyppejä. Siksi kehitystä ei ole vieläkään tapahtunut riittävästi. Tai sitten se ei ole vielä riittävän kustannustehokasta. Tossa ylemmässä linkissä on pätevä kaveri. Harmi, että suurin osa professoreista luulee tuotakin hölynpölyksi.



Vaikka tuolle olisikin jokin matemaattinen perusta, niin mulle tulee kyllä vahvasti tästä mieleen hifistelijöiden laite- ja akustiikkarunkkaus, jossa parin metrin mittaisia kaiutinkaapeleita vaihdellaan parempiin ja cd-levyjä tai kirjoja vedetään millinauhan kanssa ulos hyllystä, jotta saadaan paras mahdollinen soundi. Eronhan kuulee aina selvästi! Kuitenkin nämä samaiset henkilöt, joiden korvat erottavat kullatut kaapelit hopeoiduista kaapeleista joutuvat epäilemättä arkipäivän elämässään välillä mm. pyytämään ihmisiä toistamaan sanomansa, koska eivät kuulleet tai saaneet selvää...

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Tyranoid

Posts: 1,552

#126 • • Tyranoid FINRG

Juhgu, 11.2.2009 23:06:Jos tulee vähintään 3 vastausta, niin heitän linkin koko biisiin ja sen infoihin.



Haluu tietää! Kuulosti hyvältä.
Juhgu

Posts: 7,921

#127 • • Juhgu Virnistelijä

Zeratul, 12.2.2009 12:05:
---
Juhgu, 11.2.2009 23:06:
Okei kultakorvat! Mä en osaa tehdä eroa softa- ja rautasoundin välille, mutta te kun kerran osaatte, niin tässäpä teille klippejä eräästä biisistä kuunneltavaksi. Vertauskuvallisesti se on täyttä rautaa, mutta miten se on mielestänne tuotettu? Muovisilla softasynilla vai niillä aidoilla oikeilla rautasynilla?

linkki

---

Taisit saada pointsit tästä ku kukaan ei oo halunnu lähtee veikkaamaan. *joo*



*hihu* No, topicin ulkopuolelta 2 tyyppiä tohon vastas ku kinusin. Toinen heitti puhtaan arvauksen, väärin, ja toinen esitti sellasen asiantuntijaäänensävyisen päätelmän, väärin. Eli ei tää taida mitään kovin eksaktia tiedettä olla. Hifistelyä enempikin. :p

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

SamHard

Posts: 2,098

#128 • • Edited SamHard
Mulla on laite mikä tunnistaa ja hylkää tarvittaessa/tunnistaessa/
kaiken vsti materiaalin, ja suodattaa "puhtaan" syntikka soundin
oikeaksi musiikiksi! Myös oikeksi todetut oikeat soittimet läpäisevät
suodattimen, mikäli ovat oikeita! Tämä on oikeaa faktaa ja jos
kyseenalaistat tämän niin, sinun pitää tulla meidän oikean TM
musiikin clinikalle ja tehdä meidän oikean musiikin TM testeihin
ja voit kuulla oikeaa musiikkia nyt halpaan 19;99 hintaan!

Provosointi kunniaan*vink**nauru*
Zeratul

Posts: 1,170

#131 • • Zeratul Captain miserable

SamHard, 12.2.2009 15:45:
Mulla on laite mikä tunnistaa ja hylkää tarvittaessa/tunnistaessa/
kaiken vsti materiaalin, ja suodattaa "puhtaan" syntikka soundin
oikeaksi musiikiksi! Myös oikeksi todetut oikeat soittimet läpäisevät
suodattimen, mikäli ovat oikeita! Tämä on oikeaa faktaa ja jos
kyseenalaistat tämän niin, sinun pitää tulla meidän oikean TM
musiikin clinikalle ja tehdä meidän oikean musiikin TM testeihin
ja voit kuulla oikeaa musiikkia nyt halpaan 19;99 hintaan!



Mitä vielä odotat? Tilaa heti, ja saat kaupan päälle vielä aromipesän
(arvo 9,99€)!!!
Tällä ihmevekottimella puolenkin vuoden takaiset rautasyna-klassikot maistuvat edelleen yhtä mahtavalta kuin silloin vanhoina hyvinä aikoina!


Provosointi kunniaan*vink**nauru*


Eihän se saunakaan paljoo lämmitä jos ei joku välillä heitä lisää löylyä. *nauru*

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

golem

Posts: 1,395

#133 • • golem Golem


tekisin itse musiikkia, niin pyrkisin todennäköisesti juuri em. syistä hankkimaan kammottavan läjän rautaa.

Mutta sitä en ymmärrä miksei nykytekniikan avulla softalla voi simuloida rautaa 1:1?



Voi simuloida ja niin tehdäänkin, mut simuloinnit on epätäydellisiä, koska aito putkifiltterin ominaisen soundin luo putken epälineaarinen käyttäytyminen, jota on hankala mallintaa.



Mun oma perstuntuma kyl on, et jos laittais vaik 200 insinööriä 5 vuodeksi kehittämään täydellistä softa-analogisynaa, ja alustaksi käyttöön supertietokoneen, nii he varmaan saisivat sellaisen rakennettua, mutta se tuskin olisi kenellekään taloudellisesti kannattavaa, varsinkin ku synien warettaminen on niin helppoa.
speukka

Posts: 335

#134 • • speukka

Juhgu, 12.2.2009 15:42:
---
Zeratul, 12.2.2009 12:05:
---
Juhgu, 11.2.2009 23:06:
Okei kultakorvat! Mä en osaa tehdä eroa softa- ja rautasoundin välille, mutta te kun kerran osaatte, niin tässäpä teille klippejä eräästä biisistä kuunneltavaksi. Vertauskuvallisesti se on täyttä rautaa, mutta miten se on mielestänne tuotettu? Muovisilla softasynilla vai niillä aidoilla oikeilla rautasynilla?

linkki

---

Taisit saada pointsit tästä ku kukaan ei oo halunnu lähtee veikkaamaan. *joo*
---


*hihu* No, topicin ulkopuolelta 2 tyyppiä tohon vastas ku kinusin. Toinen heitti puhtaan arvauksen, väärin, ja toinen esitti sellasen asiantuntijaäänensävyisen päätelmän, väärin. Eli ei tää taida mitään kovin eksaktia tiedettä olla. Hifistelyä enempikin. :p



Vähän hankala kyllä arvata, koska suurimmaks osaks koko pääsoundi on jonkun softan läpi vedetyn kuuloista :) mutta kokeillaan.

Yhtään analogivehettä ei taida olla käytetty, kaikki kuulostaa softalle, soundit melko tukossa, overproducing ilmiötä havaittavissa. Toka on niin rajusti kompuroitu softakompuralla, että kaikissa soundeissa on softalta kuulostava attack, tresholdit ollu taas pohjassa. Kolmannen phaser kuulostaa vähän Viruksen phaserilta, ehkä olikin? Neljännessä oleva "kolkki" ei oo ainakaan aito. Softasärö peittää alkuperästä melko paljon, vaikea sanoa.. 2:20 kohdalla alla oleva basso kuulostaa VA:lle, koska bassot on leikattu pois, ei bassosoundista pysty kuuntelee kovin tarkkaan onko se sitten VA vai ei. 3:40 sivulta tuleva bassolinja kuulostaa VA-synalle.

Mitäs jos kokeilisitte tehä vaikka tän kuulosia softasoundeja, jos se kerran on niin helppoa ja mahdollista?

(molemmat bassolinjat)

(chordit ja bassolinja)

http://clone.nl/item10876.html tuolta samples ja original mix (kaikki synasoundit)

Noi kuulostaa niin analogivermeille, kun olla ja voi. Sit kun ootte saanu tehtyä (en odota, että saatte;), niin kertokaa millä teitte ja mistä sen softan voi ostaa. :)
tomii

Posts: 3,594

#135 • • tomii kallion herttua
Orgaaninen saundi... ja jengi puhuu koneista. :D Siinä teille orgaanista saundia perkele!

--
reivaan kunnes kuolen

Chantola

Posts: 769

#136 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai

speukka, 12.2.2009 18:20:
---
Juhgu, 12.2.2009 15:42:
---
Zeratul, 12.2.2009 12:05:
---
Juhgu, 11.2.2009 23:06:
Okei kultakorvat! Mä en osaa tehdä eroa softa- ja rautasoundin välille, mutta te kun kerran osaatte, niin tässäpä teille klippejä eräästä biisistä kuunneltavaksi. Vertauskuvallisesti se on täyttä rautaa, mutta miten se on mielestänne tuotettu? Muovisilla softasynilla vai niillä aidoilla oikeilla rautasynilla?

linkki

---

Taisit saada pointsit tästä ku kukaan ei oo halunnu lähtee veikkaamaan. *joo*
---


*hihu* No, topicin ulkopuolelta 2 tyyppiä tohon vastas ku kinusin. Toinen heitti puhtaan arvauksen, väärin, ja toinen esitti sellasen asiantuntijaäänensävyisen päätelmän, väärin. Eli ei tää taida mitään kovin eksaktia tiedettä olla. Hifistelyä enempikin. :p

---


Vähän hankala kyllä arvata, koska suurimmaks osaks koko pääsoundi on jonkun softan läpi vedetyn kuuloista :) mutta kokeillaan.

Yhtään analogivehettä ei taida olla käytetty, kaikki kuulostaa softalle, soundit melko tukossa, overproducing ilmiötä havaittavissa. Toka on niin rajusti kompuroitu softakompuralla, että kaikissa soundeissa on softalta kuulostava attack, tresholdit ollu taas pohjassa. Kolmannen phaser kuulostaa vähän Viruksen phaserilta, ehkä olikin? Neljännessä oleva "kolkki" ei oo ainakaan aito. Softasärö peittää alkuperästä melko paljon, vaikea sanoa.. 2:20 kohdalla alla oleva basso kuulostaa VA:lle, koska bassot on leikattu pois, ei bassosoundista pysty kuuntelee kovin tarkkaan onko se sitten VA vai ei. 3:40 sivulta tuleva bassolinja kuulostaa VA-synalle.

Mitäs jos kokeilisitte tehä vaikka tän kuulosia softasoundeja, jos se kerran on niin helppoa ja mahdollista?

(molemmat bassolinjat)

(chordit ja bassolinja)

http://clone.nl/item10876.html tuolta samples ja original mix (kaikki synasoundit)

Noi kuulostaa niin analogivermeille, kun olla ja voi. Sit kun ootte saanu tehtyä (en odota, että saatte;), niin kertokaa millä teitte ja mistä sen softan voi ostaa. :)



Kiitos. Pelastit just mun päivän. =) =) =)
Caroline

Posts: 4

#137 • • Caroline
Mä oon kans samaa mieltä siitä et suurelle yleisölle ei oo niin tarkkaa, että millä soundi on tehty.
Mut jos mä olisin itse artisti ni haluaisin olla mielummin arvostettu omassa "ammattikunnassa" kun sen massan puolella, jotka ei oikeesti tiedä asioista.

Sanokaa mitä sanotte. Mutta uskon et kyllä kunnon soundeja osataan arvostaa vielä nykymaailmassakin, jossa artisti joka ei käytä softaa on kummajainen.

No nyt varmaan joku saa taas hepulin... *toktok*
serotonot

Posts: 3,137

#138 • • serotonot Paul Easy

Kantsu, 12.2.2009 19:53:
Mä oon kans samaa mieltä siitä et suurelle yleisölle ei oo niin tarkkaa, että millä soundi on tehty.
Mut jos mä olisin itse artisti ni haluaisin olla mielummin arvostettu omassa "ammattikunnassa" kun sen massan puolella, jotka ei oikeesti tiedä asioista.

Sanokaa mitä sanotte. Mutta uskon et kyllä kunnon soundeja osataan arvostaa vielä nykymaailmassakin, jossa artisti joka ei käytä softaa on kummajainen.

No nyt varmaan joku saa taas hepulin... *toktok*


Ei kai kyse olekaan siitä ettei niitä saundeja osais arvostaa sekä kolleegat että "suuri" yleisö, vaan siitä, että mitä pointtia on alkaa väittämään että "laitteella x saa parempaa saundia ku laitteella y"

Mun oma mielipide vaan on se, että jos se saundi on tärkeämpi kuin se millä se on tehtyä, niin on prioriteetit vähän solmussa.
Tapi

Posts: 1,437

#139 • • Tapi Dreamstate
Koska moni muukin henkilö tässä topiikissa on osoittautunut lapselliseksi, niin miksen minäkin.

Toivon, että Chantola tekisi Digital Beatin kanssa huippuluokan analogibiisin, jonka julkaisee Soundchilds ja jota Eddy Satan soittaisi keikoillaan.
hiski

Posts: 287

#140 • • hiski Screen/Further
Argh, pistän kaksi markkaa kehiin sen verran, että softalla ja raudalla tehtyä konemusabiisiä ei erota nykyään jos hyvin tehty (+jälkikäsittely: kompresointi, masterointi, jne...). Google auttaa: jengi on oikeasti testaillut tätä jo jonkin verran...

Edelleen komppaan kyllä mun ekaa postausta trediin; ero on huomattavissa toki, kun oikeilla soittimilla soitetaan - vrt klassinen softalla tai sinfoniaorkesterin soittamana.