Suuri kukkakeskustelu ( keskustelua huonekasveista )

202 posts, 11 pages, 138,824 views

vivesteri

Posts: 309

#41 • • Edited vivesteri karmea mörkö
Haluaisin ison puumaisen viherkasvin olohuoneen porrastasanteelle.
Sen vaan pitäisi kestää kahden naperon kovakourainen käsittely, sekä erittäin unohtelevaisen naisihmisen hoito.

...taidan siis tyytyä vain muoviseen kukkaan :(
luode

Posts: 287

#42 • • luode

Mark, 13.7.2007 13:58:

pari aloe veraa, kivan näkösii ja pienii + jotain mitä en muista

-M



tarviiks aloe vera paljon huolenpitoa, hoitoa ja rakkautta?

ite haluisin semmosen, mutten oikeen pärjää ku sellasten kasvien kanssa joille ei paljoo muuta tartte tehä ku kastella.
Miraakkeli

Posts: 133

#43 • • Miraakkeli *As far as you can go*

lunake, 16.7.2007 15:02:
- Kahvipensas (papuja parin vuoden päästä pitäisi mahd. tulla, kahtellaan)



Miten ihmeessä oot saanu kahvin menestymään noin hyvin? Mulla on kaksi n. 20cm puskaa, jotka kasvattavat n. 4 uutta lehteä kesässä ja talvella pudottavat n. 4 vanhempaa lehteä. Pavuista en voi edes uneksia. Saavat kyllä arskaa ja vettä, mutta tarvitaanko jotain erikoisempaa yrttiä..? *hihu*

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'He manga wai koia kia kore e whitikia\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'Make light of difficulties and they will disappear\\\\\\\\\\\\\\\

lunake

Posts: 800

#44 • • lunake Helppo.Hankala.Napanöyhtä

Miraakkeli, 27.7.2007 23:49:
---
lunake, 16.7.2007 15:02:
- Kahvipensas (papuja parin vuoden päästä pitäisi mahd. tulla, kahtellaan)

---


Miten ihmeessä oot saanu kahvin menestymään noin hyvin? Mulla on kaksi n. 20cm puskaa, jotka kasvattavat n. 4 uutta lehteä kesässä ja talvella pudottavat n. 4 vanhempaa lehteä. Pavuista en voi edes uneksia. Saavat kyllä arskaa ja vettä, mutta tarvitaanko jotain erikoisempaa yrttiä..? *hihu*




Siis, puska on n. 36 cm korkea ja ollu mulla n. vuoden verran ruokittavana. Lehtiä ei ole juuri yhtään tiputtanu ja uusia lehtiä puskee koko ajan lisää. Eli, ei mitään hajua tuleeko papuja vai ei, toiveajattelua siis. Ja kahviahan en ees juo, mutta parit hotshotit jos saa ni hyvä. *nauru*

--
Hedelmällisyys on påp!

Miraakkeli

Posts: 133

#45 • • Miraakkeli *As far as you can go*

lunake, 29.7.2007 04:53:
---
Miraakkeli, 27.7.2007 23:49:
---
lunake, 16.7.2007 15:02:
- Kahvipensas (papuja parin vuoden päästä pitäisi mahd. tulla, kahtellaan)

---


Miten ihmeessä oot saanu kahvin menestymään noin hyvin? Mulla on kaksi n. 20cm puskaa, jotka kasvattavat n. 4 uutta lehteä kesässä ja talvella pudottavat n. 4 vanhempaa lehteä. Pavuista en voi edes uneksia. Saavat kyllä arskaa ja vettä, mutta tarvitaanko jotain erikoisempaa yrttiä..? *hihu*

---



Siis, puska on n. 36 cm korkea ja ollu mulla n. vuoden verran ruokittavana. Lehtiä ei ole juuri yhtään tiputtanu ja uusia lehtiä puskee koko ajan lisää. Eli, ei mitään hajua tuleeko papuja vai ei, toiveajattelua siis. Ja kahviahan en ees juo, mutta parit hotshotit jos saa ni hyvä. *nauru*



Jaah.. Muistelisin nähneeni jossain kymppiuutisten loppukevennyksessä papuja tehneen pensaan ja se oli ainakin 2m korkea. *nauru* Että eiköhän ootella vielä.. *pepsodent*

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'He manga wai koia kia kore e whitikia\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'Make light of difficulties and they will disappear\\\\\\\\\\\\\\\

Freja

Posts: 8,774

#46 • • Freja Sihteeri

luode, 27.7.2007 18:47:
tarviiks aloe vera paljon huolenpitoa, hoitoa ja rakkautta?

ite haluisin semmosen, mutten oikeen pärjää ku sellasten kasvien kanssa joille ei paljoo muuta tartte tehä ku kastella.



Mulle kukkakaupantäti sanoi, kun kysyin oman aloe-sukuisen kasvini hoidosta, että kerran kuukaudessa pieni tippa riittää. Aurinkoiselle paikalle vielä kun sijoittaa, niin kasvin pitäisi voida hyvin. Ainakin vuoden nyt jo voinut loistavasti, eli kai oon osannu olla kastelematta sitä :D

Aloen lisäks löytyy partsilta jotain liloja kukkia amppelissa, sekä ruohosipulia ja basilikaa. Sitten vielä tollanen kehikkoa pitkin nouseva joku kasvi, mut eipäs se pahemmin oo kasvanut :D hyvin kyl pysyy partsilla tos kehikos kii, mut ei oo senttiäkään venynyt.

Lihansyöjökasveja oon monta kertaa yrittäny kasvattaa, mut en onnistu :(

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

lunake

Posts: 800

#47 • • lunake Helppo.Hankala.Napanöyhtä

Miraakkeli, 29.7.2007 11:49:
---
lunake, 29.7.2007 04:53:
---
Miraakkeli, 27.7.2007 23:49:
---
lunake, 16.7.2007 15:02:
- Kahvipensas (papuja parin vuoden päästä pitäisi mahd. tulla, kahtellaan)

---


Miten ihmeessä oot saanu kahvin menestymään noin hyvin? Mulla on kaksi n. 20cm puskaa, jotka kasvattavat n. 4 uutta lehteä kesässä ja talvella pudottavat n. 4 vanhempaa lehteä. Pavuista en voi edes uneksia. Saavat kyllä arskaa ja vettä, mutta tarvitaanko jotain erikoisempaa yrttiä..? *hihu*

---



Siis, puska on n. 36 cm korkea ja ollu mulla n. vuoden verran ruokittavana. Lehtiä ei ole juuri yhtään tiputtanu ja uusia lehtiä puskee koko ajan lisää. Eli, ei mitään hajua tuleeko papuja vai ei, toiveajattelua siis. Ja kahviahan en ees juo, mutta parit hotshotit jos saa ni hyvä. *nauru*

---


Jaah.. Muistelisin nähneeni jossain kymppiuutisten loppukevennyksessä papuja tehneen pensaan ja se oli ainakin 2m korkea. *nauru* Että eiköhän ootella vielä.. *pepsodent*



*nauru**lmao*

--
Hedelmällisyys on påp!

luode

Posts: 287

#48 • • luode

Freja, 29.7.2007 11:59:
---

Mulle kukkakaupantäti sanoi, kun kysyin oman aloe-sukuisen kasvini hoidosta, että kerran kuukaudessa pieni tippa riittää. Aurinkoiselle paikalle vielä kun sijoittaa, niin kasvin pitäisi voida hyvin. Ainakin vuoden nyt jo voinut loistavasti, eli kai oon osannu olla kastelematta sitä :D



mulla on kyl myös semmonen vika, et tuppaan ylikastelemaan. pelkään, että ne kuihtuu ja siks annan vettä vissiin vähän liikaakin välillä, sillä pari kasvia oon onnistunu näin tappamaankin. *pepsodent*
Jutu

Posts: 3,054

#49 • • Jutu Blondi
Mikähän mahtais olla "alottelijalle" hyvä kasvi? Mieluiten vielä sellanen, että ei olis paljon kukkia. Kiinanruusu olis kiva, mutta taitaapi olla melko vaikee kasvattaa ja hoitaa. Kaktuksetkin on ihan kivoja, mutta nekin on tupannut kuolemaan mulla kun oon kastellut liikaa :P Mites joku palmu, onko vaikea hoitaa? Löysin Plantagenista sellasen tosi kivan palmun(?), mutta sillä oli hintaa toistasataa ja se oli turhan iso jo siinä vaiheessa. Eli haluisin mahdollisimman pienen, en kuitenkaan siementä tai sitä juurilehtihässäkkää *justjoo*.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Sintsu

Posts: 75

#50 • • Sintsu
Helppohoitoisia ja kestäviä kasveja ovat muun muassa onnenkastanja, palmuvehka (Zamioculcas) tää on se trendikasvi nyt, jota löytyy joka toimistosta *hihu*, kaikki traakkipuut (näitä on monennäköistä), kultaköynnös ja viirivehka. Vaativat kastelua noin kerran viikossa, eivätkä kupsahda huonollakaan hoidolla. Kotoa löytyy kaikki nuo ja paljon muutakin ja vaikka reissattua tulee pitempiäkin aikoja, kaikki ovat vuosienkin jälkeen yhä hengissä.
Jutu

Posts: 3,054

#51 • • Jutu Blondi

Sintsu, 2.8.2007 01:05:
Helppohoitoisia ja kestäviä kasveja ovat muun muassa onnenkastanja, palmuvehka (Zamioculcas) tää on se trendikasvi nyt, jota löytyy joka toimistosta *hihu*, kaikki traakkipuut (näitä on monennäköistä), kultaköynnös ja viirivehka. Vaativat kastelua noin kerran viikossa, eivätkä kupsahda huonollakaan hoidolla. Kotoa löytyy kaikki nuo ja paljon muutakin ja vaikka reissattua tulee pitempiäkin aikoja, kaikki ovat vuosienkin jälkeen yhä hengissä.


Juuh. Just tollasia olis tarkotus hankkia. Kiitoksia :)

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Jago

Posts: 4,039

#52 • • Jago un-trained monkee

Jutu, 2.8.2007 00:50:


Araalioita oon kuullut suositeltavan. Kuulemma kestää jopa lapsiperheen arjen*hihu*

Kaikkialla myös näkee fiikuksia(limoviikuna,pitkälehtiviikuna,kumipuu). Luulisin että nekin kestää siis suht hyvin

aika paljon traakkipuuta muistuttaa jukka(http://www.flowers.org.uk/images/plants/yucca_lrg.jpg)

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Mark

Posts: 7,311

#53 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

luode, 27.7.2007 18:47:
tarviiks aloe vera paljon huolenpitoa, hoitoa ja rakkautta?

ite haluisin semmosen, mutten oikeen pärjää ku sellasten kasvien kanssa joille ei paljoo muuta tartte tehä ku kastella.



No totaaa.... Kyl noi ihan hyvin on pärjänny varjoses paikas ja about 1-2 krt / vko kastelulla :)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

-Kerttu-

Posts: 4,542

#54 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Meillä katit tekee selää kukista ja muutenkaan en oo mikään viherpeukalo. Yhden ainoan kasvin olen saanut rehottamaan ja siitäkään en tiedä mikä se on! *tirsk* Niin ja kaktus on pysynyt jo vuosia hengissä! *aplodit*

Tykkäisin hirveesti viherkasveista, mut ne kuolee meillä alta aika yksikön, joko mun tai kissojen toimesta!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

josbe

Posts: 1,982

#55 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Mä en myöskään oo mikään viherpeukalo, mut mun mussu<3 on. :)
Meilla on yksi ylimääräinen tyhjä nurkka, johon me haluttaisiin yksi iso puumainen viherkasvi. Se on ikkunan viereinen nurkka, johon ei kuitenkaan suoraan paista aurinko. Voisko joku viherpeukku antaa vinkin, mikä vois olla kivannäköinen korkea viherkasvi?
Marjo

Posts: 1,796

#56 • • Marjo pupuTupuna
Toi palmuvehka on muuten semmonen, jonka monet tappaa liialla kastelulla. Äipältä löytyy semmonen olohuoneen pimeimmästä nurkasta ja hän laittaa sille joskus harvoin vaan pari tippaa vettä ja sehän rehottaa ja kasvaa mielettömän kokosena. Jonkin sortin masokistikasvi siis. *nauru*
Avatar
#57 • • Norb Guest

Sintsu, 2.8.2007 01:05:
trendikasvi


Mä onnistuin tappaa tonkin. Sillähän on lempinimikin "vaatekaappikasvi" *nauru* Mut mä oon tosiaan niin huono hoitaa kukkia. Kaik kuolee pois *uuh* Harkitsen vakavasti tekokasveja!
MiMoSa

Posts: 1,664

#58 • • MiMoSa
Multa löytyy rahapuu, palmuvehka ja sit joku, minkä nimeä en muista. Aiemmin mulla oli lisäks yks kaktus ja onnenbambu mut onnistuin tappamaan ne.*uuh* Ja tota bambua ei kuulemma pitäs saada millään hengiltä mut kyllähän se onnistu.*nauru* Sit parvekkeella on vielä pari chiliä, joihin on tullu hedelmiäkin!*iloinen* Joku uus kasvi pitäs ostaa ton kuolleen kaktuksen tilalle mut en vielä oikeen tiiä, minkä haluisin.

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

-Casper-

Posts: 1,363

#59 • • -Casper- FADE / React^ resident DJ

Super-Kerttu, 2.8.2007 09:35:
Meillä katit tekee selää kukista ja muutenkaan en oo mikään viherpeukalo. Yhden ainoan kasvin olen saanut rehottamaan ja siitäkään en tiedä mikä se on! *tirsk* Niin ja kaktus on pysynyt jo vuosia hengissä! *aplodit*

Tykkäisin hirveesti viherkasveista, mut ne kuolee meillä alta aika yksikön, joko mun tai kissojen toimesta!


Onhan tuolla levyhyllyn päällä toi vihree mikäliekasvi alive and kicking*ding**joo*
-Kerttu-

Posts: 4,542

#60 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

casper-dj, 2.8.2007 10:40:
---
Super-Kerttu, 2.8.2007 09:35:
Yhden ainoan kasvin olen saanut rehottamaan ja siitäkään en tiedä mikä se on!

Onhan tuolla levyhyllyn päällä toi vihree mikäliekasvi alive and kicking*ding**joo*



Niinhän mä rakas just sanoin..*nauru* Skarppaa vähän!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..