202 posts, 11 pages, 143,367 views
Mark, 13.7.2007 13:58:
pari aloe veraa, kivan näkösii ja pienii + jotain mitä en muista
-M
lunake, 16.7.2007 15:02:
- Kahvipensas (papuja parin vuoden päästä pitäisi mahd. tulla, kahtellaan)
Miraakkeli, 27.7.2007 23:49:
---
---
Miten ihmeessä oot saanu kahvin menestymään noin hyvin? Mulla on kaksi n. 20cm puskaa, jotka kasvattavat n. 4 uutta lehteä kesässä ja talvella pudottavat n. 4 vanhempaa lehteä. Pavuista en voi edes uneksia. Saavat kyllä arskaa ja vettä, mutta tarvitaanko jotain erikoisempaa yrttiä..?
lunake, 29.7.2007 04:53:
---
---
---
Miten ihmeessä oot saanu kahvin menestymään noin hyvin? Mulla on kaksi n. 20cm puskaa, jotka kasvattavat n. 4 uutta lehteä kesässä ja talvella pudottavat n. 4 vanhempaa lehteä. Pavuista en voi edes uneksia. Saavat kyllä arskaa ja vettä, mutta tarvitaanko jotain erikoisempaa yrttiä..?
---
Siis, puska on n. 36 cm korkea ja ollu mulla n. vuoden verran ruokittavana. Lehtiä ei ole juuri yhtään tiputtanu ja uusia lehtiä puskee koko ajan lisää. Eli, ei mitään hajua tuleeko papuja vai ei, toiveajattelua siis. Ja kahviahan en ees juo, mutta parit hotshotit jos saa ni hyvä.
luode, 27.7.2007 18:47:
tarviiks aloe vera paljon huolenpitoa, hoitoa ja rakkautta?
ite haluisin semmosen, mutten oikeen pärjää ku sellasten kasvien kanssa joille ei paljoo muuta tartte tehä ku kastella.
Miraakkeli, 29.7.2007 11:49:
---
lunake, 29.7.2007 04:53:
---
---
---
---
Siis, puska on n. 36 cm korkea ja ollu mulla n. vuoden verran ruokittavana. Lehtiä ei ole juuri yhtään tiputtanu ja uusia lehtiä puskee koko ajan lisää. Eli, ei mitään hajua tuleeko papuja vai ei, toiveajattelua siis. Ja kahviahan en ees juo, mutta parit hotshotit jos saa ni hyvä.
---
Jaah.. Muistelisin nähneeni jossain kymppiuutisten loppukevennyksessä papuja tehneen pensaan ja se oli ainakin 2m korkea. Että eiköhän ootella vielä..
Freja, 29.7.2007 11:59:
---
Mulle kukkakaupantäti sanoi, kun kysyin oman aloe-sukuisen kasvini hoidosta, että kerran kuukaudessa pieni tippa riittää. Aurinkoiselle paikalle vielä kun sijoittaa, niin kasvin pitäisi voida hyvin. Ainakin vuoden nyt jo voinut loistavasti, eli kai oon osannu olla kastelematta sitä :D
Sintsu, 2.8.2007 01:05:
Helppohoitoisia ja kestäviä kasveja ovat muun muassa onnenkastanja, palmuvehka (Zamioculcas) tää on se trendikasvi nyt, jota löytyy joka toimistosta , kaikki traakkipuut (näitä on monennäköistä), kultaköynnös ja viirivehka. Vaativat kastelua noin kerran viikossa, eivätkä kupsahda huonollakaan hoidolla. Kotoa löytyy kaikki nuo ja paljon muutakin ja vaikka reissattua tulee pitempiäkin aikoja, kaikki ovat vuosienkin jälkeen yhä hengissä.
luode, 27.7.2007 18:47:
tarviiks aloe vera paljon huolenpitoa, hoitoa ja rakkautta?
ite haluisin semmosen, mutten oikeen pärjää ku sellasten kasvien kanssa joille ei paljoo muuta tartte tehä ku kastella.
Sintsu, 2.8.2007 01:05:
trendikasvi
Super-Kerttu, 2.8.2007 09:35:
Meillä katit tekee selää kukista ja muutenkaan en oo mikään viherpeukalo. Yhden ainoan kasvin olen saanut rehottamaan ja siitäkään en tiedä mikä se on! Niin ja kaktus on pysynyt jo vuosia hengissä!
Tykkäisin hirveesti viherkasveista, mut ne kuolee meillä alta aika yksikön, joko mun tai kissojen toimesta!
casper-dj, 2.8.2007 10:40:
---
Super-Kerttu, 2.8.2007 09:35:
Yhden ainoan kasvin olen saanut rehottamaan ja siitäkään en tiedä mikä se on!
Onhan tuolla levyhyllyn päällä toi vihree mikäliekasvi alive and kicking*ding*