Kunhan tämä kahden kaupungin välillä ravaaminen loppuu, tarkoitus olisi täydentää tällä hetkellä aika mehikasvipitoista huonekasvivalikoimaani mm. kauniisti kukkivilla kiinanruusuilla.
Viime kesän reissuiluiden takia viidakossani kävi kauhea kato ja menetin autuaammille kasvimaille monta kasvia: joskus syntymäpäivälahjoiksi saamani traakkipuun sekä kiinanruusun, lukioikäisestä asti kasvatetun muratin sekä isohkon laskuvarjolyhdyn, josta pienen varrenpätkän sain onneksi pelastettua vesilasiin.
Tänä keväänä pääsin vihdoin altakastelevien ruukkujen inhostani ja älysin laittaa (kuin ihmeen kaupalla viime kesästä selvinneen) hienohelman moiseen ruukkuun ja huomaa kyllä miten se tykkää :) Olen ymmärtänyt, että hiehohelma puhdistaisi erityisen tehokkaasti huoneilmaa?
Asunnossani on noin 5 erikokoista rahapuuta (kaikki "sukua" keskenään), kolme anopinkieltä, viisi kaktusta, iso hienohelma ja jälleen elonmerkkejä osoittava laskuvarjolyhty. Kaktuksista kaksi vanhinta on pelastettu surkeannäköisinä rääpäleinä, 50 sentillä/kpl, marketin viherosaston poistopisteestä, josta niiden matka olisi luultavasti suuntautunut roskalavalle. Äidillisen hoivan (= yritin muistaa olla kastelematta niitä koko ajan) ansiosta ne kohoavat nyt mahtipontisen fallosmaisesti ikkunalaudalla :)
hane, 13.7.2007 21:21:
ja rahapuun alku pitäs istuttaa, millaseenkoha ruukkuun...
Mulla rahapuut ovat viihtyneet punasaviruukuissa, mutta ilmeisesti niille sopii myös umpinainen kaktusruukku, joka kannattaa salaojittaa (kevytsoraa pohjalle siis ennen multaa). Multa saa olla kaupasta saatavaa kaktusmultaa tai sitten voit sekoittaa tavalliseen kukkamultaan hiekkaa. Itse tein näin viime keväänä ja kävin pihistämässä laatikollisen hiekkaa asuintaloni lasten hiekkalaatikolta :>
Edit: Muistinkin juuri, että menetin myös kaunislehtisen liuska-aralian :(