202 posts, 11 pages, 143,222 views
Wert, 12.3.2009 10:17:
Mulla pieni Bonsai-puu.. saa nähdä kauanko pysyy hengissä..
opmdevil, 12.3.2009 10:14:
Ostin pari viikkoa sitten jukkapalmun. Ajattelin että olisi ihan kiva. No, kissakin funtsi että jukkapalmu on ihan kiva ja sitten kun kotiin tulin töistä ensimmäinen kerran niin kissa istui sängyllä varsin viattoman näköisenä ja jukkapalmusta oli kaikki lehdet revitty irti ja vissiin osa syöty. Nyt minulla olisi myynnissä noin 30 cm pitkä suorahko puukeppi joka on ruukussa kiinni.
Lauruska, 12.3.2009 10:20:
---
---
Omani tapoin liialla/väärään aikaan leikkaamisella. Varisti kaikki lehdet pois eikä enää ikinä toipunut :(
Wert, 12.3.2009 10:23:
---
---
---
Omani tapoin liialla/väärään aikaan leikkaamisella. Varisti kaikki lehdet pois eikä enää ikinä toipunut :(
---
Kuin usein ja miten paljo sä sitä leikkelit?
Kastelitko tarpeeks tai liikaa?
Lauruska, 12.3.2009 12:11:
---
Wert, 12.3.2009 10:23:
---
---
---
---
Kuin usein ja miten paljo sä sitä leikkelit?
Kastelitko tarpeeks tai liikaa?
---
Mä annoin sen aina kuivahtaa kokonaan, ja sit laitoin keittiön tiskialtaaseen veteen pitkäks aikaa. Tykkäsi siitä muuten, kasvoi pirusti ja rehotti, mutta sitten kun halusin siitä taas siistin näköisen ja leikkasin sitä, niin loukkaantu raukka ja varisti kaikki lehdet ja kuivahti kokonaan. :D
tir, 28.5.2009 17:42:
missä vaiheessa uskaltaa sisäkukkia nostaa parvekkeen puolelle? yölämpötilat näyttäisi pyörivän 5-10 asteen välillä. pitäisikö ensin yrittää muistaa nostaa yöksi sisälle vai pärjäisivätkö jo?
Replying to Suuri kukkakeskustelu ( keskustelua huonekasveista ):
Ober, 22.10.2009 18:48:
Jotain halpaa ja mielellään myös sisustuselementtinä toimivaa pientä n:6-10 kasvin vesiviljelyjärjestelmää hakusessa.
http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=1774
Tätä oon kuolannu pitkän aikaa jo eikä periaattees oo (kai?) ees pahanhintanen.
Toisaalta omakyhy tulis varmaan halvemmaks mutta ois myös rumempi.
Kellään parempii ideoita? Tai kokemuksii vastaavanlaisista laitteista?
Reivaaja, 22.10.2009 19:05:
---
Jotain halpaa ja mielellään myös sisustuselementtinä toimivaa pientä n:6-10 kasvin vesiviljelyjärjestelmää hakusessa.
---
http://www.viherpeukku.fi/catalog/index.php?cPath=114 Kattele - älä välttämättä osta - mitä tarviit. Pumppu pitää ilkeätä surinaa sitten, joten sille joku laatikko ois jeez.
VAlitset kato sellasen sisustuksellisen ruukun ku haluut ja laitat kasvi sinne. saat ne siihen roikkuu neljällä rimalla, jotka muodostaa keskelle verkkoruukun mentävän reiän. Helppoa kuin heinänteko. Tosin en ole tehnyt. Kasveille spekatut spektrit lamppuun (violetti, nyt ei kukaan kasvata 'chiliä')
Ne letkut voit piilottaa ruukun taakse. Ainoa ongelma on veden vaihto, ec ja ph ei ole ihan niin simppeleitä ongelmia kuin video ontaa ymmärtää. Hydroon saisit ostettua bakteerifiman joka pidentäisi veden vaihtoväliä. Enpä lähde nyt tässä enempää turinoimaan.
gone with the wind...Replying to Suuri kukkakeskustelu ( keskustelua huonekasveista ):
Ober, 22.10.2009 19:31:
Joo mut hakuses ois just tommonen aerogardenin tapanen hieno näppärä laite ja bonarina vielä ilmeisesti kertoo about mitä sille kasville pitää tehä.
Toi ois parihunttii ja ku vertaa et siin on vissiin kaikki mitä noitte yrttien ja chilien talvikasvatukseen "tarvii" (siis järjestelmä, lamput, KESKUSTIETOKONE!! jne) ni ton tapaselle laitteelle etin lähinnä vertailua etenkin hintapuolelta.
Oon noita ite duunattuja järjestelmiä kattonu myös mutta ne on melkee poikkeuksetta ollu sen näkösii et en välttämättä tähä pikkuseen yksiöön semmosta rumilusta haluis ku muutenki alkaa tila loppumaan kesken.
(mitenkään nikkarointia epäarvostaen)