IDOLS-tukilinja

1,311 posts, 66 pages, 276,370 views

Epailija

Posts: 5,636

#701 • • Epailija Physicist, 2nd class.

MesMeRise, 9.3.2007 13:49:
Kyllä kai ton luokan artistilta, mitä toi kilpailu hakee, pitää löytyä edes sen verran monipuolisuutta.



Eli kotimaan markkinoilla kohtuullisesti pärjäävää artistia? Ei todellakaan tarvitse. :D Maailmalta löytyy sitäpaitsi lukuisia esimerkkejä ihmisistä, jotka eivät monipuolisuudella pääse hehkuttelemaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Neko

Posts: 943

#702 • • Edited Neko No äläpä kerro enempää

MesMeRise, 9.3.2007 13:49:
Mutta eiköhän kilpailu mene taas ns."teinien armoilla", eli kun liisa ja miika 16v äänestää tuhat kertaa isin puhelimesta, niin laulutaito on oikeestaan se ja sama.


Tätä pelkään, siellä on Anna ja Ari finaalissa, jälkimmäinen oikeutetusti IMO, varsinkin kun Mia tippui (vai onkos niitä useampi kuin kaksi finaalissa, en muista) ja kyllä siinä tietää miten käy, valitettavasti *igor*
MesMeRise

Posts: 667

#703 • • MesMeRise Spinnamon

Epailija, 9.3.2007 13:54:
---
MesMeRise, 9.3.2007 13:49:
Kyllä kai ton luokan artistilta, mitä toi kilpailu hakee, pitää löytyä edes sen verran monipuolisuutta.
---


Eli kotimaan markkinoilla kohtuullisesti pärjäävää artistia? Ei todellakaan tarvitse. :D Maailmalta löytyy sitäpaitsi lukuisia esimerkkejä ihmisistä, jotka eivät monipuolisuudella pääse hehkuttelemaan.



Nii se sit vissiin menee. Mut mä antaisin ääneni monipuolisuudelle.
tomppi

Posts: 1,600

#704 • • tomppi thzombie ™
Monipuolisuus taitaa olla päivän sana täällä. Anna nyt ihmisten laulaa sitä tyyliä mitä ne haluu / osaa. En odota että Antti Tuisku tekee jotain hevi levyä, Pakarinen r'n'b jne.

En oo äänestänyt, enkä aio. 5 ihmistä jäljellä ja voi hyvin olla että ne kaikki saa levysopimuksen. Ok, yks saa tittelin Idols 2007 voittaja mutta mua ei kiinnosta tää niin paljon että tuhlaan rahaa siihen (aika kyl tääl klubbaris, kun on ilmaista).

Ari oli kyl pettymys eilen.

--
My fellow Americans. I'm pleased to tell you today that Ive signed legislation that will outlaw Russia forever. We begin bombing in five minutes. - Ronald Reagan, 1984

MesMeRise

Posts: 667

#705 • • MesMeRise Spinnamon

Neko, 9.3.2007 13:59:
---
MesMeRise, 9.3.2007 13:49:
Mutta eiköhän kilpailu mene taas ns."teinien armoilla", eli kun liisa ja miika 16v äänestää tuhat kertaa isin puhelimesta, niin laulutaito on oikeestaan se ja sama.

---

Tätä pelkään, siellä on Anna ja Ari finaalissa, jälkimmäinen oikeutetusti IMO, varsinkin kun Mia tippui (vai onkos niitä useampi kuin kaksi finaalissa, en muista) ja kyllä siinä tietää miten käy, valitettavasti *igor*



Mun mielestä tohon pitäis lisätä tuomarien osuutta. Nyt ne on siellä vaan lähinnä aukomassa suuta kaikkien esitykselle, et hyvähyvä. Se vaan kai johtais kauheeseen spekulointiin siitä, et tuomarit valitsi väärin, mut korjaantuis toi pärstäkertoimen vaikuttaminen äänestystulokseen.
MesMeRise

Posts: 667

#706 • • MesMeRise Spinnamon

tomppi, 9.3.2007 14:02:
Monipuolisuus taitaa olla päivän sana täällä. Anna nyt ihmisten laulaa sitä tyyliä mitä ne haluu / osaa. En odota että Antti Tuisku tekee jotain hevi levyä, Pakarinen r'n'b jne.

En oo äänestänyt, enkä aio. 5 ihmistä jäljellä ja voi hyvin olla että ne kaikki saa levysopimuksen. Ok, yks saa tittelin Idols 2007 voittaja mutta mua ei kiinnosta tää niin paljon että tuhlaan rahaa siihen (aika kyl tääl klubbaris, kun on ilmaista).

Ari oli kyl pettymys eilen.



Niin Antti Tuisku kuin Pakarinenkin laulaa hitaampia ja nopeita biisejä. Kyse on siitä et jos aina laulat samantyylisen kappaleen, kyl se musta on jo tylsää. Osottaa mun mielestä myös sitä ettei osaa ottaa riskejä.
crissy

Posts: 1,958

#707 • • Edited crissy
esiintyjille pussit päähän nii ei ainakaa pärstäkertoimella pitkälle päästä...

kuten Kristiinan, Annan ja Panun kohdalla o käyny... no vähiten Annan mut luokittelen sen sinnekki..
ville

Posts: 3,780

#708 • • ville olen oikeasti ujo

LooPy, 9.3.2007 12:32:
Oon kyl samaa mieltä, seuraavaksi Arilta on pakko kuulla jotain muuta kuin tota hevi-juttua. Kaveri ihan selkeesti osaa laulaa, mutta monipuolisuus/muuntautumiskyky on yksi jota odotan tällaisen skaban voittajlta.



Miksi?

Eikö tässä haeta uutta tähteä musiikkitaivalle ja aika harvoin yksi tähti montaa juttua tekee. Parempi olisi osata yksi juttu älyttömän hyvin, kuin tehdä montaa keskinkertaisesti. Mielestäni ari ja panu on tästä loistavia esimerkkejä.
Neko

Posts: 943

#709 • • Edited Neko No äläpä kerro enempää
Ari vois valita edes hyviä biisejä, Maideniltakin löytyy kasa parempia. Mutta makuasioita nämä.

Heittäis vaikka Aces high (alkuhöpinöineen päivineen ;)
crissy

Posts: 1,958

#710 • • Edited crissy

ville, 9.3.2007 14:09:
---
LooPy, 9.3.2007 12:32:
Oon kyl samaa mieltä, seuraavaksi Arilta on pakko kuulla jotain muuta kuin tota hevi-juttua. Kaveri ihan selkeesti osaa laulaa, mutta monipuolisuus/muuntautumiskyky on yksi jota odotan tällaisen skaban voittajlta.

---


Miksi?

Eikö tässä haeta uutta tähteä musiikkitaivalle ja aika harvoin yksi tähti montaa juttua tekee. Parempi olisi osata yksi juttu älyttömän hyvin, kuin tehdä montaa keskinkertaisesti. Mielestäni ari ja panu on tästä loistavia esimerkkejä.




Osaa se Ari kirkaakin laulaa.. ainaki karsinnoissa=) Et Uskoisin sen osaavan laulaa melkein mitä vaa=)
rainy

Posts: 208

#711 • • rainy
Ari Ari... mun mielestäni ei kyllä mennyt hyvin viimeksi esitetty biisi mutta makunsa kullakin. On ollut mun suosikkeja alusta asti mut nyt melkein aloin kallistua Mian puoleen.
Android

Posts: 3,908

#712 • • Android

Neko, 9.3.2007 14:11:
Ari vois valita edes hyviä biisejä, Maideniltakin löytyy kasa parempia. Mutta makuasioita nämä.

Heittäis vaikka Aces high (alkuhöpinöineen päivineen ;)



Eilen vain piti omistaa biisi jollekin tärkeälle ihmiselle, niin en tiedä millä tavalla se vaikutti biisinvalintaan. Afraid to Shoot Strangers olisi myös hyvä mutta kenelle sen omistaisi? =)
Neko

Posts: 943

#713 • • Neko No äläpä kerro enempää

Android, 9.3.2007 14:19:
Eilen vain piti omistaa biisi jollekin tärkeälle ihmiselle, niin en tiedä millä tavalla se vaikutti biisinvalintaan. Afraid to Shoot Strangers olisi myös hyvä mutta kenelle sen omistaisi? =)


*nauru* No aina noi saa jotenkin omistettua jollekin.
oooo

Posts: 1,249

#714 • • oooo

Epailija, 9.3.2007 13:28:
Esiintyminen ja etenkin laulu ovat myös teknisiä suorituksia, joten ihan jo näillä perusteilla voi sanoa, että Mia ja Kristian eivät olleet illan huonoimman esitykset.



Mä sanoin mun mielipiteen niin miten hitossa sä voit laukoa siihen "eivät olleet huonoimmat esitykset", kuin tämä olisi jotenkin tieteellisesti todistettu ja tutkittu asia.

Kai mä nyt hitto saan pitää noita huonoimpina esityksinä samalla tavalla kuin sinä pidät joitain muita.

Tähän asiaan ei ole mitään yhtä ja oikeaa tieteellisesti todistettua vastausta; tämä kisa perustuu sen tekniikan lisäksi mielipiteisiin, makuasioihin, joiden perusteella kilpailijat tippuvat vuorollaan.
villelope

Posts: 2,846

#715 • • villelope Lope of Lope & Kantola

ville, 9.3.2007 14:09:
---
LooPy, 9.3.2007 12:32:
Oon kyl samaa mieltä, seuraavaksi Arilta on pakko kuulla jotain muuta kuin tota hevi-juttua. Kaveri ihan selkeesti osaa laulaa, mutta monipuolisuus/muuntautumiskyky on yksi jota odotan tällaisen skaban voittajlta.

---

Miksi?

Eikö tässä haeta uutta tähteä musiikkitaivalle ja aika harvoin yksi tähti montaa juttua tekee. Parempi olisi osata yksi juttu älyttömän hyvin, kuin tehdä montaa keskinkertaisesti. Mielestäni ari ja panu on tästä loistavia esimerkkejä.


Ai niin joo, olihan tuolla eräs joka tuomareiden mukaan oli monipuolinen ja yllätyksellinen. Tulos: karsiutui pois. Ok, yleisö päättää, ei siinä mitään.

Taidan peräänkuuluttaa tuolla monipuolisuudella/muuntaumiskyvyllä sitä, että kisassa pärjäävät ja levyttämään päätyvät artistit todella olisivat myyviä artisteja. Viime tuotantokaudeltakin tuli muutama kiva tähdenlento, joiden albumi löytyi anttilan alelaarista pari kuukautta ilmestymisen jälkeen.

Panu lauloi Tears in Heavenin kyl helvetin hienosti. Kaunis kappale, ja tulkinta oli kyllä upea. Mielestäni Arin esitys oli kyllä kaikkea muuta kuin jo kuullun hehkutuksen arvoinen.
Epailija

Posts: 5,636

#716 • • Epailija Physicist, 2nd class.

satumetsä, 9.3.2007 14:32:
Mä sanoin mun mielipiteen niin miten hitossa sä voit laukoa siihen "eivät olleet huonoimmat esitykset", kuin tämä olisi jotenkin tieteellisesti todistettu ja tutkittu asia.



Kuten sanoin, niin laulaminen on myös tekninen suoritus, jolloin sitä voi arvostella muutenkin kuin mielipiteenä. Kristiina lauloi falskimmin kuin Mia tai Kristian, joten laulullisesti peli on ihan selvä. Esiintymisessä ei ollut varmuuden ja biisiin sopivan elehtimisen suhteen ainakaan mitään merkittävää eroa Kristiinan hyväksi, joten ainoa, mistä oikeastaan voidaan kiistellä on esityksen koskettavuus. Sano nyt sinä sitten mikä Kristiinan esityksessä oli parempaa kuin Mian tai Kristianin esityksessä, jos nuo kaksi mielestäsi olivat illan huonoimmat.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Birgie

Posts: 1,311

#717 • • Birgie Kikati
Kristiina vois mennä kotia kasvamaan vielä pari vuotta ja tulla sit asenteen löydyttyä takas, tällä hetkellä tuntuu että se likka on kaunis kuori, mut sisällä on pelkkä tuhnu!

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

oooo

Posts: 1,249

#718 • • oooo

Epailija, 9.3.2007 14:41:
Kuten sanoin, niin laulaminen on myös tekninen suoritus, jolloin sitä voi arvostella muutenkin kuin mielipiteenä. Kristiina lauloi falskimmin kuin Mia tai Kristian, joten laulullisesti peli on ihan selvä. Esiintymisessä ei ollut varmuuden ja biisiin sopivan elehtimisen suhteen ainakaan mitään merkittävää eroa Kristiinan hyväksi, joten ainoa, mistä oikeastaan voidaan kiistellä on esityksen koskettavuus. Sano nyt sinä sitten mikä Kristiinan esityksessä oli parempaa kuin Mian tai Kristianin esityksessä, jos nuo kaksi mielestäsi olivat illan huonoimmat.



Kristiina oli nippa nappa mun mielestä noita parempi. Olen inhonnut sitä alusta asti ja munkaan mielestä sen ei olisi pitänyt päästä alkukarsinnoista eteenpäin. Mutta eilen se jotenkin yllätti. Ehkä se ei piipittäny yhtä paljoa ku ennen. Ja sitte petyin Kristianiin sen "huutamisen" takia ja tuli ehkä fiilis, että yritti liikaa.

Miassa taas on se, että se ei ole oikeastaan herättäny mussa mitään tunteita missään vaiheessa kisaa. Ei oikein positiivisia muttei kovin negatiivisiakaan.

Elikkäs Mia on mulle täysin neutraali mutta Kristiina ei enää ärsyttäny niin paljoa ja Kristian tuotti pettymyksen---> siksi Mia ja Kristian oli huonoimmat.
ville

Posts: 3,780

#719 • • Edited ville olen oikeasti ujo

LooPy, 9.3.2007 14:40:
Taidan peräänkuuluttaa tuolla monipuolisuudella/muuntaumiskyvyllä sitä, että kisassa pärjäävät ja levyttämään päätyvät artistit todella olisivat myyviä artisteja. Viime tuotantokaudeltakin tuli muutama kiva tähdenlento, joiden albumi löytyi anttilan alelaarista pari kuukautta ilmestymisen jälkeen.



Mä en kyllä usko, että toi muuntautumiskyky tässä vaiheessa varmistaisi yhtään sen enemmän sitä, että saattaisi myydä enemmän levyjä.

Pakarinen on imo ollut samaa tuubaa alusta asti. Wikholm yrittää olla monipuolinen ja tuottaa itse: tuloksena se että ketään ei kiinnosta. Tuisku yrittää vähän päästä omasta genrestään ulos, mutta aika tasaista taitaa olla sekin tuotos.

Seuraavien parin vuoden voittajia en edes tiedä.... tuskin kyseessä on se, että eivät ole tarpeeksi monipuolisia, vaan se, että eivät ylipäätään ole tarpeeksi kiinnostavia tai kyseinen genre on esiintyjien määrällä mitattuna tässä maassa jo saturaatiopisteessä. Toista tuiskua tai pakarista ei taida näin pieneen maahan mahtua...

Mä väittäisin, että eniten myy se joka osaa laulaa ja jolla on karsimaa. Levyyhtiö hoitaa sitten loput, hio genreä ja tarvittaessa muuttaa sitä. Jos vaikka miettii tota annaa, niin tuollaista r'n'b kuuluisuutta ei taida vielä olla ja siten tossa genressä muija saattaisi breikata tosi hyvin läpi. Kunhan ensin tekee yhden asian loistavasti, sen jälkeen on varaa lähteä miettimään mihin muuhun rahkeet saattaisi riittää.
Heli

Posts: 1,489

#720 • • Heli vai kuka se oli

Miinapiina, 9.3.2007 10:13:
---
H3li, 8.3.2007 23:35:



*toktok* *toktok* *toktok* älä soimaa kristiinaa!!!!!!!

saanks mä tulla todistaa sit jos joudut sitä paskaa syömään...?? *nauru*




Jos susta kristiina on hyvä, niin et saa! mitään!

--
ei se väärin ole.