LooPy, 9.3.2007 14:40:
Taidan peräänkuuluttaa tuolla monipuolisuudella/muuntaumiskyvyllä sitä, että kisassa pärjäävät ja levyttämään päätyvät artistit todella olisivat myyviä artisteja. Viime tuotantokaudeltakin tuli muutama kiva tähdenlento, joiden albumi löytyi anttilan alelaarista pari kuukautta ilmestymisen jälkeen.
Mä en kyllä usko, että toi muuntautumiskyky tässä vaiheessa varmistaisi yhtään sen enemmän sitä, että saattaisi myydä enemmän levyjä.
Pakarinen on imo ollut samaa tuubaa alusta asti. Wikholm yrittää olla monipuolinen ja tuottaa itse: tuloksena se että ketään ei kiinnosta. Tuisku yrittää vähän päästä omasta genrestään ulos, mutta aika tasaista taitaa olla sekin tuotos.
Seuraavien parin vuoden voittajia en edes tiedä.... tuskin kyseessä on se, että eivät ole tarpeeksi monipuolisia, vaan se, että eivät ylipäätään ole tarpeeksi kiinnostavia tai kyseinen genre on esiintyjien määrällä mitattuna tässä maassa jo saturaatiopisteessä. Toista tuiskua tai pakarista ei taida näin pieneen maahan mahtua...
Mä väittäisin, että eniten myy se joka osaa laulaa ja jolla on karsimaa. Levyyhtiö hoitaa sitten loput, hio genreä ja tarvittaessa muuttaa sitä. Jos vaikka miettii tota annaa, niin tuollaista r'n'b kuuluisuutta ei taida vielä olla ja siten tossa genressä muija saattaisi breikata tosi hyvin läpi. Kunhan ensin tekee yhden asian loistavasti, sen jälkeen on varaa lähteä miettimään mihin muuhun rahkeet saattaisi riittää.