IDOLS-tukilinja

1,311 posts, 66 pages, 276,305 views

crissy

Posts: 1,958

#681 • • crissy
No mä en vaa voi tykätä siit annan esityksestä! välillä ei saanu sanoista selvää ja muutenki yääk!

kyl huomas et se on sen 17v kun siltä kysyttiin et "pitääkö paikkansa et ilman meikkiä näytät 7v nuoremmalta?" vastaus: " No must sä näytät ihan anita hirvoselle... blaablaa.." *justjoo*

ei eieieieieieieieie!!!!!!!

jos voittaa nii uskoisin et tulee samanlainen ku jääskeläisestä et kukaa ei enää vuoden päästä muista kyseistä henkilöö...
Miinapiina

Posts: 3,494

#682 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

H3li, 8.3.2007 23:35:
Ottamatta sen enempää kantaa lopputulokseen on todettava, että Miassa mua ärsytti se, etti kyennyt koskaan pitämään naamaansa peruslukemilla. Joo , jotkut on herkkiä, mut jotenkin toi telkkarissa vuodattaminen ja kaikki "mul oli vaikee lapsuus" - läpät vei mun intressit.

Sit se Kristiina. Ei osaa laulaa niin, et sävähdyttäis mitenkään. Lisäksi biisivalinta oli niin oksettava ja kliseinen, että jos sen meinaa laulaa ton tason (?) kilpailussa, niin jotain uutta ja nimenomaan parempaa olis pitänyt tuoda siihen esitykseen / lauluun. Miinuksia myös ulkonäöstä ja olemuksesta, ihan tyhjänpäivänen joka kantilta, en oikeesti ymmärrä mitä tää zubu tekee noiden muiden joukossa!

Sehän oli jo selvää, ettei kummastakaan ois voinut/ voi tulla idolia. syön hatullisen paskaa, jos kristiina muka voittaa *lmao*

olen puhunut.



*toktok* *toktok* *toktok* älä soimaa kristiinaa!!!!!!!

saanks mä tulla todistaa sit jos joudut sitä paskaa syömään...?? *nauru*

--
pinkki on pop!!!

AnderS

Posts: 470

#683 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika
Mä olin ihan varma että nyt LällyPanu lähtee, paskat! Ainut millä se on jatkossa, on sen kaveripiirissä tapahtunut ikävä tapaus jonka sen oli ihan pakko vetää eetteriin selvitäkseen yhdestä äänestyksestä. Kyllähän se osaa laulaa noita slovareita mut koko kansan idoliks siitä ei ole ikinä, liian tylsä! Ja ihan vaan mun mielestä. Samaan soppaan heitän kristiinan. Tack och adjö!

Kristianin eilisestä vedosta tuli jotenki ikävästi mieleen "kuka vitun" ilkka jääskeläisen viime vuotisia lavakohelluksia. Jotkut tykkää, mua vitutti se koheltaminen, varsinki kun se laulu meni niinkuin joku tuomareistakin sanoi, huutamiseksi.

Ari on edelleen mun suosikki, toivottavasti se laajentaa hieman arsenaaliaan ja täräyttää sellaisen biisin millä se saa näyttämään koko loppuporukan 4H-kerhon kevätkuorolta. Ainakin rahkeet Arilla riittää siihen.

*sydän*Remu*sydän*
Sssan*

Posts: 651

#684 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa
Remu oli kyllä parasta mitä Idolsissa on koskaan aikasemmin nähty *sydän* Kunnon vanha rokkiäijä ja asenteelliset kommentit!!Yes..
ja Kristiina "inisijä/vinkuja" olis saanu tippua sen Miian sijasta!

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..

oooo

Posts: 1,249

#685 • • oooo

crissy, 9.3.2007 09:18:

kyl huomas et se on sen 17v kun siltä kysyttiin et "pitääkö paikkansa et ilman meikkiä näytät 7v nuoremmalta?" vastaus: " No must sä näytät ihan anita hirvoselle... blaablaa.." *justjoo*



Odotitko sitten, että 17v onkin käytökseltään kuin seittemänkymppinen? Joo kyllä, kyllä sen yleensä huomaa, että onko kyseessä 2v vai 15v vai 60v ihminen.



Kristian ja Mia oli eilen huonoimmat. Oikea emäntä tippui...

Jostain syystä se pikku vinku isintyttö Kristiina ei ärsytä enää... mulle on tapahtunut jotain *ding* Arikaan ei enää ärsytä mutta toivon todellakin, ettei se voita.

Anna on ihan paras. Noin pienestä tytöstä lähtee tommonen ääni.
Epailija

Posts: 5,636

#686 • • Epailija Physicist, 2nd class.

satumetsä, 9.3.2007 11:57:
Kristian ja Mia oli eilen huonoimmat. Oikea emäntä tippui...



Okei, tätä ei voi enää laittaa makuasioiden piikkiin. Näin absurdille väitteelle haluaisin kuulla perusteluita.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Sallakat

Posts: 2,220

#687 • • Sallakat jungle, baby !
en tajua miten mia tippui. Esim Ari veti ihan luokattoman huonon biisin jonka takia ekaa kertaa häntä kuuleva ois voinu kuvitella, ett jätkä ei osais laulaa. Panukaan ei oikeasti kuuluis olla tuolla. se on average joe kuka osaa laulaa nätisti balladeja. *piis* tosi monipuolinen jätkä *justjoo*

Kristiina veti celinet myös täysin keskinkertaisesti ja epävireisesti, ei noilla taidoilla (ja pelkällä lauluun heittäytymisellä) pitäisi enää tuossa vaiheessa kisaa olla mukana.

Jotenkin tuntui, että kaikkien äänet jäi taustabändin jalkoihin eilen *täh* ainakaan Annan laulu ei kuulunut tarpeeksi kovaa että olisi voinut objektiivisesti arvioida miten hyvin se veti sen alician biisin.

Toivottavasti ari vetäis nyt jotaa muuta ku tota hevisettii seuraavaks tai jää muuten paska maku suuhun koko jätkästä.
Android

Posts: 3,908

#688 • • Edited Android

MiMoSa, 9.3.2007 07:40:
edit: Eikun tuollahan se nyyhkytarina oli Ilta-Sanomien sivuilla kerrottu. Voi kyynel.



Tarinahan on sinänsä traaginen, ei siinä mitään. Mua vituttaa se, kun tuollaisilla jutuilla kalastetaan halpoja irtopisteitä. Sitten kun vielä valtamedioissa ruokitaan tarinaa ja kyynelientäyttämiä stooreja, niin kyllä niitä ääniä sitten tietysti irtoaa. Olisi pitänyt tippua viimeistään sen Eye of The Tiger:in jälkeen, jolloin ei voinut edetä millään sympatia-aallolla.

Edit: Kaikki oli paskoja eilen, en tykännyt yhdestäkään esityksestä.
MiMoSa

Posts: 1,664

#689 • • MiMoSa

Android, 9.3.2007 12:11:
---
MiMoSa, 9.3.2007 07:40:
edit: Eikun tuollahan se nyyhkytarina oli Ilta-Sanomien sivuilla kerrottu. Voi kyynel.

---
Tarinahan on sinänsä traaginen, ei siinä mitään. Mua vituttaa se, kun tuollaisilla jutuilla kalastetaan halpoja irtopisteitä. Sitten kun vielä valtamedioissa ruokitaan tarinaa ja kyynelientäyttämiä stooreja, niin kyllä niitä ääniä sitten tietysti irtoaa.


Just tämä muakin siinä otti päähän, ei ollu tarkotus millään tavalla vähätellä tapahtunutta. En vaan aina osaa ilmaista asiaani tarpeeks selkeesti, siis jos tota nyt kukaan edes väärin ymmärsi...*hih*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

villelope

Posts: 2,846

#690 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Sallakat, 9.3.2007 12:06:
en tajua miten mia tippui. Esim Ari veti ihan luokattoman huonon biisin jonka takia ekaa kertaa häntä kuuleva ois voinu kuvitella, ett jätkä ei osais laulaa.


Tietääkö joku sen originaali biisin minkä Ari lauloi? Onko siinäkin säkeistöjen melodia epävireessä.

Jumalauta kun meinas korviin sattua kun ne säkeistöt oli semmosta muminaa nuotin vierestä. Kertosäkeissä mentiinkin kovaa ja korkealta. Mut ei se kokonaiskuvaa parantanut.

Oon kyl samaa mieltä, seuraavaksi Arilta on pakko kuulla jotain muuta kuin tota hevi-juttua. Kaveri ihan selkeesti osaa laulaa, mutta monipuolisuus/muuntautumiskyky on yksi jota odotan tällaisen skaban voittajlta.
Android

Posts: 3,908

#691 • • Android

LooPy, 9.3.2007 12:32:
---
Sallakat, 9.3.2007 12:06:
en tajua miten mia tippui. Esim Ari veti ihan luokattoman huonon biisin jonka takia ekaa kertaa häntä kuuleva ois voinu kuvitella, ett jätkä ei osais laulaa.
---

Tietääkö joku sen originaali biisin minkä Ari lauloi? Onko siinäkin säkeistöjen melodia epävireessä.



Ei ole epävireessä, Iron Maiden:in versio on valovuosien päässä tuosta Arin versiosta, joka mielestäni meni aika pahasti penkin alle. Kertosäkeistön "korkeat" kohdat pelastivat joo vähän, mutta hyvin vähän.
Epailija

Posts: 5,636

#692 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

LooPy, 9.3.2007 12:32:
Tietääkö joku sen originaali biisin minkä Ari lauloi? Onko siinäkin säkeistöjen melodia epävireessä.



http://youtube.com/watch?v=nv1jBDcyWFw - epävireisestä en tiedä, mutta kyllä originaalikin vähän oudolta kuulostaa.

Edit: Tuossa muuten näkee minkälainen lavameininki sopii biisiin. Ari voisi vähän ottaa oppia.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

villelope

Posts: 2,846

#693 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Kiva kuulla että tän "Ari sitä, Ari tätä" -hehkutuksen keskellä en oo yksin mielipiteeni kanssa.

Oli kyl eilen Idolsia kattellessa vähän WTF-fiilis, että tääkö on nyt se kaikkien puhuma laulutaituri? Mories.
Epailija

Posts: 5,636

#694 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Sallakat, 9.3.2007 12:06:
Panukaan ei oikeasti kuuluis olla tuolla. se on average joe kuka osaa laulaa nätisti balladeja. *piis* tosi monipuolinen jätkä *justjoo*



In all fairness: Kisan alkuperäinen formaattihan on löytää pop-idoli ja Panulla on hyvä pop-laulajan ääni. En tiedä riittääkö karisma ja kyvyt sooloartistina erottumiseen, mutta poikabändiin Panu sopisi kuin nyrkki silmään. Monipuolisuus on kiva juttu, mutta eivät läheskään kaikki tosielämän menestyneet artistit voisi vaihtaa musiikkityyliä toimivasti. Tempoa Panu voisi toki vähän lisätä seuraavalla kierroksella ja totta on sekin, että Eye of the Tiger oli sen verran luokaton veto, että sillä olisi saanut karsiutua.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

oooo

Posts: 1,249

#695 • • oooo

Epailija, 9.3.2007 12:04:
Okei, tätä ei voi enää laittaa makuasioiden piikkiin. Näin absurdille väitteelle haluaisin kuulla perusteluita.



Jaa miksei voi. Makuasiahan se nimenomaan on, kun en mikään ammattilainen ole. Noin absurdille väitteelle; "ei voi laittaa enää makuasioiden piikkiin", mä haluaisin kuulla perusteluita sulta.

Miassa oli liian tasaisesti makeutta, hapokkuutta, karvautta, umamia ja suolaista. Hänelle ei mielestäni sovi liika tasaisuus. Mia oli perushyvä.

Kristian, mun ex lemppari, oli taas liian hapokasta. Eli pieni silaus makeutta olisi tasapainottanut ääntä ja antanut pehmeyttä. Ehkäpä krisu yritti liikaa.
Toykio

Posts: 294

#696 • • Toykio
Eilinen lähetys oli kyllä pettymys ja varsinkin kun ainot, joka veti mun mielestä illan kohtuullisimman esityksen tippui. Arinkin vedon jälkeen alkoi vaan kyllästyttämään, varsinkin kun odotti vähintään jotain viimekertaisenlaista suoritusta.

Ensimmäinen finaali toi toivoa, että suomessakin päästäisiin samalle tasolle kuin ruotsin Idolsissa, jossa biisi valinnat ja esitykset on ollut vähän huolellisemmin harkittuja (mitä nyt on joskus tullut seurailtua...paljon viihdyttävämpi!) ...Sielä tuskin kukaan olis vetänyt lällysti Celine Dionia ja saanut vielä kehuja tuomareilta.
crissy

Posts: 1,958

#697 • • Edited crissy

satumetsä, 9.3.2007 11:57:
---
crissy, 9.3.2007 09:18:

kyl huomas et se on sen 17v kun siltä kysyttiin et "pitääkö paikkansa et ilman meikkiä näytät 7v nuoremmalta?" vastaus: " No must sä näytät ihan anita hirvoselle... blaablaa.." *justjoo*

---


Odotitko sitten, että 17v onkin käytökseltään kuin seittemänkymppinen? Joo kyllä, kyllä sen yleensä huomaa, että onko kyseessä 2v vai 15v vai 60v ihminen.





no ei 17v tuliskaan käyttäytyy ku 70v...*justjoo* mut just tollaset "pissiskommentit" nostaa ainakin mun vitutuskäyrää suunnattomasti.. No jahka jos anna vetäsee jotain muutakin kun tota alicia keys-linjaa niin näkee olisko siitä oikeesti johonkin.. sitäpaitti meillä on jo JONNA..

suomalainen r´n b -laulaja josta kukaan ei ees oikeest tykkää....
Epailija

Posts: 5,636

#698 • • Epailija Physicist, 2nd class.

satumetsä, 9.3.2007 13:01:
Jaa miksei voi. Makuasiahan se nimenomaan on, kun en mikään ammattilainen ole. Noin absurdille väitteelle; "ei voi laittaa enää makuasioiden piikkiin", mä haluaisin kuulla perusteluita sulta.



Esiintyminen ja etenkin laulu ovat myös teknisiä suorituksia, joten ihan jo näillä perusteilla voi sanoa, että Mia ja Kristian eivät olleet illan huonoimman esitykset. Laulajana Kristiina on joukon huonoin ja lauloi eilen enemmän nuotin vierestä kuin kukaan muu. Jos taas mietitään esiintymistä, niin huonoin eilen oli Ari, joka energisen biisin aikana ei juuri muuta tehnyt kuin hengaillut lavalla.

Jos nyt verrataan vain Mia ja Kristiinaa, joista toinen putosi sinun mielestäsi oikeutetusti ja joista toisen ei minusta olisi kuullut päästä jatkoon edes alkukarsinnoista, niin Mia veti biisinsä puhtaammin, varmemmin ja persoonallisemmin kuin Kristiina. Vaikka Miankaan veto ei ollut ihan virheetön suoritus, niin Kristiinan voimaton ja nasaali ääni yhdistettynä epävireisyyteen ei tarjoa mitään kilpailua.

Kristianin puutteita olivat aavistuksen huutamisen puolelle menevä laulaminen, mikkitekniikan ajoittainen kuseminen ja vähän kömpelö sanojen näytteleminen. Plussia taas energinen lavaesiintyminen, biisiin sopivat rock-miehen elkeet ja sen huutamisenkin vetäminen varsin hyvin nuotilleen. Ei tosiaan mikään Lapin Kesä, mutta ei missään nimessä eilisillan huonoin vetokaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#699 • • Gini Guest
Mä oon myös sitä mieltä et eilisen paras naisesiintyjä tippui. Vaikka ei Miian esitys täysin nappiin mennytkään, niin peittosi hän ehdottomasti Kristiinan ja varsinkin Annan.

Mä en voi käsittää miks porukka hehkuttaa sitä Annaa.. Ok, onhan se söpö ja pieni ja iso ääni pienelle tytölle plää plää, fine. Mut mä oon sitä mieltä et se ei todellakaan oo vielä valmis noinkaan suurille lavoille, esiintyminen on epävarmaa ja ääni keskeneräinen. Jo viimeviikkoinen esitys sai mulla villat nousemaan pystyyn, eikä mitenkään hyvällä tavalla. Eilinen esitys oli moninpaikoin epävireinen eikä todellakaan mennyt edes lähelle Alicia K:n tasoa. Jopa Kristiina, josta en aiemmin oo pitänyt, veti lässyllä esityksellään paremmin ku Anna. Hieno äänihän tytöllä on mut tuntuu vaan ettei se oo ihan vielä valmis noihin mittelöihin, parin vuoden kuluttua pärjäisi varmasti paljon paremmin.*piis*
MesMeRise

Posts: 667

#700 • • Edited MesMeRise Spinnamon
Miksi noille kilpailijoille ei määrätä "pakosta" laulamaan erilaisia biisejä.
Tuomarit sano viimeks annalle, että ens kerralla vedä jotain nopeempaa, niin vastaus oli vaan tyyliin et; "enkä, ku en mä, ku nii.."

Nii ku et osaa.

Mun mielestä yks parhaiten esiintynyt (tähän asti), eli mia tippu.
Arista en tykkää, laulakoon kuin hyvin tahansa, ni ite tykkään siitä et ku mies laulaa se kuullostaa (ja näyttää) mieheltä ja siinä on munaa. Arista en ihan sitä sanois.

Panu ja anna sais tippua pois musta sen takia, et osaavat laulaa ehkä niitä slovareita mut siihen se sitten jääkin. Kyllä kai ton luokan artistilta, mitä toi kilpailu hakee, pitää löytyä edes sen verran monipuolisuutta.

Ihmettelen vaan et onko se ääni jotenkin siellä kilpailupaikalla eri kun tässä kotisohvalla, kun tuntuu et vaikka kilpailija vetää kuinka nuotin vierestä ja epävireisenä niin tuomarit on vaan et hyvähyvähyvä, loistavaa. Molemmilla kerroilla, omasta mielestäni ainakin anna ja kristiina on tehneet monta sellaista mokaa.

Mutta eiköhän kilpailu mene taas ns."teinien armoilla", eli kun liisa ja miika 16v äänestää tuhat kertaa isin puhelimesta, niin laulutaito on oikeestaan se ja sama. (niinkuin viime vuoden voittajakin, joka tais voittaa mun mielestä ainaki jollain muulla kuin olemalla ns. paras)