Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 790,686 views

Daniel Braun

Posts: 1,626

#921 • • Daniel Braun wednesday?
LOL

Esimerkkinä Nokia, brändi on EDELLEEN toimiva.
Mallisto laaja, tunnettavuus hemmetin loistava, mielikuvat peruskäyttäjällä hyvät ja markkinointi puskaradioineen toimii.
Jos SULLA ei vaan skulaa Nokian kanssa, ni en tuomitsis koko brändiä sudeksi.
Toki vikoja löytyy ja niille ei voi mitään tollaisella laitekapasiteetilla ja myyntimäärillä.
Mut yrityksen brändi edelleen on toimiva.

Mac on loistava kone, ihan hemmetin loistava.
Mutta, älä sekoita sana PC brändeihin.
Valmistajia on 1000+n ja esimerkiksi Sony Vaio sarjallaan on luonut hemmetin kivan brändin joka toimii.
Samoin LG pikkuhiljaa rakentaa tyylikästä ja muotoillumpaa mallistoa.
Sisuksille=käyttikselle ei laitteen valmistaja voi mitään PC maailmassa, jos winukkaa sinne halutaan tupata.
Mac:in etu on tuo rauta+softa yhteispeli johon muut eivät vielä ole päässeet.

Kun sä Gerry herjaat Gatesia ja niitä jotka arvostaa sitä, oletko ottanut huomioon sen seikan että kyseinen heebo on helvetin kova kaveri liiketaloudelliselta kantilta katsottaen?
Ja muistatko että aikoinaan Applellakin meni välillä heikosti?
Ja pakko todeta että kyllä Applekin osaa paskaa tuupata ulos.
Esim Apple TV joka oli alkuun täyttä shaibaa, nyt päivitysten jälkeen ihan jees jos vaan esim noi leffavuokrajutut skulais täällä kotosuomessa.
Samoten Macbook akunvaihdot, hajoilevat kuoret ekoissa sarjoissa Macbookkia.
Kovot poksahtelee ja todetaan että kyseisten valmistaja on kussu, toki mutta missä laadunvalvonta?

Ja toi muu laabatilaa.
Tulee enemmän mieleen tosiaankin aivopesun uhri kuin avoimesti tilannetta tulkitseva.
JOKAISESSA koneessa, käyttiksessä, valmistajassa & etc. on hyvät ja huonot puolensa.
gerry

Posts: 979

#922 • • gerry

OCS,

Ok, sulla pyörii omput selkeästi silmissä sen verran pahasti, että järkevä ajattelu voi olla vaikeaa.

Tästä aiheesta mä en jatka enempää.




Tipaton tammikuu ja liikaa omenamehua on tehnyt tehtävänsä;)

--
by B.C.S

sts

Posts: 7,969

#923 • • sts Sama pyynti aitta!
Älkää ottako tätä liian vakavasti :D
thomas

Posts: 5,618

#924 • • thomas

sts, 27.1.2008 20:25:
Älkää ottako tätä liian vakavasti :D



toihan muistuttaa suurinta osaa takavuosien pc-läppäreistä
sts

Posts: 7,969

#925 • • sts Sama pyynti aitta!

thomas, 27.1.2008 21:00:
---
sts, 27.1.2008 20:25:
Älkää ottako tätä liian vakavasti :D

---


toihan muistuttaa suurinta osaa takavuosien pc-läppäreistä



ai se ei muistuta vanhoja applen läppäreitä?. Taisi kaikki koneet olla tollasia, toi on taas yksi appleuskovaisten kirous, ei muisteta/tiedetä aikaa ennen g3 imacia.
Tapi

Posts: 1,437

#926 • • Tapi Dreamstate
applelol.jpg
Epailija

Posts: 5,636

#928 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Esa, 27.1.2008 11:32:
Lähinnä pointtina tähän hassuun brändikeskusteluun täällä että markkinointi ja mainontahan ovat myös kommunikaatiota tuotteiden ominaisuuksista sekä kuluttajien auttamista siinä että pystyvät ylipäätään löytämään tarpeitaan/halujaan tyydyttävät tuotteet.



Kyllä, ne ovat myös näitä, mutta eivät pelkästään. Kommunikaatio tuotteiden ominaisuuksista menee muuten helposti positiivisten puolien paisutteluksi ja tarpeiden tyydyttämisen sijaan tähdätään ihan yhtä helposti tarpeiden luomiseen. Milloin viimeksi joku Nike-mainos on esimerkiksi kertonut tuotteiden teknisiä ominaisuuksia? En muista edes nähneeni hintoja. "Just Do It" sen sijaan on pysyvästi jämähtänyt muistiin.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Vexe

Posts: 1,016

#929 • • Edited Vexe
Heipähei Mäcistit

Olen pitkään yrittänyt vältellä osallistumista tähän keskusteluun, mutta nyt on hieman avauduttava. Olen nimittäin joutunut omenakoneen terrorin kohteeksi.

Kaikki alkoi siitä, kun päästin kotiini omenalla varustetun kannettavan vierailulle. Ystävällisesti tarjosin sille pääsyn verkkoon ja verkkolevyille. Lopputulos on se, että verkkolevyjen hakemistoissa on .DS_Store nimisiä TYHJIÄ tiedostoja. Tänään asiaa ihmetellessä syyttävä sormi osui Macin hienoon ominaisuuteen, joka luo hakemistoissa käydessään ko. tiedoston vaikka sille ei olisikaan käyttöä.

Tämä ominaisuus muistuttaa windowsin Thumbs.db "ongelmaa", mutta on huomattavasti järjettömämpi koska tiedosto luodaan aina ja kaikkialle vaikkei sille olisi mitään käyttöä.

Koska Mac on niin helppokäyttöinen, tiedätte varmaan miten ongelma otetaan pois käytöstä verkkolevyjä käyttäessä. Laitan nyt vielä muistutukseksi ohjeen:
Code:
1. Open the Terminal 2. Type: defaults write com.apple.desktopservices DSDontWriteNetworkStores true 3. Press Return 4. Restart the computer
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301711

http://en.wikipedia.org/wiki/.DS_Store

Edit: code hajoittaa sivun layouttia.
Sallakat

Posts: 2,220

#930 • • Sallakat jungle, baby !
miten mahdollista tai mahdotonta olisi itse saada inssattua muistipalikkaa kannettavaan macciin?

Vanha pöytämac mikä oli työkoneena niin siihenhän keinot oli lähinnä pohjan irti repiminen väkivalloin ja palikan sisään pistäminen :D (kyseessä se puolipallo keskusyksikkö jossa näyttö kiinni varren päässä, eli vaaaanha).

Tässä nyt sormet syyhyää tota macbookia varten aivan pirusti, eiköhän se tuu nyt tilattua piakkoin. Ois vaan kiva tietää sitte, että koska se tukee 4Gt:n asti (667MHz DDR2 SDRAM) muistia niin mitä toimenpiteitä tarvii tehdä jos joskus haluaa tosta yhdestä gigasta muistia kasvattaa.
yana

Posts: 877

#931 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Sallakat, 14.2.2008 17:55:
miten mahdollista tai mahdotonta olisi itse saada inssattua muistipalikkaa kannettavaan macciin?

Vanha pöytämac mikä oli työkoneena niin siihenhän keinot oli lähinnä pohjan irti repiminen väkivalloin ja palikan sisään pistäminen :D (kyseessä se puolipallo keskusyksikkö jossa näyttö kiinni varren päässä, eli vaaaanha).

Tässä nyt sormet syyhyää tota macbookia varten aivan pirusti, eiköhän se tuu nyt tilattua piakkoin. Ois vaan kiva tietää sitte, että koska se tukee 4Gt:n asti (667MHz DDR2 SDRAM) muistia niin mitä toimenpiteitä tarvii tehdä jos joskus haluaa tosta yhdestä gigasta muistia kasvattaa.



makki taitaa olla niin helppokayttoinen et siina ei tuu mukana edes ohjekirjaa ;)

tolleen yleensa lappareissa luukku pohjasta auki, muisti kiinni tyhjaan paikkaan, luukku kiinni
thomas

Posts: 5,618

#932 • • thomas

yana, 14.2.2008 18:00:
---
Sallakat, 14.2.2008 17:55:
miten mahdollista tai mahdotonta olisi itse saada inssattua muistipalikkaa kannettavaan macciin?

Vanha pöytämac mikä oli työkoneena niin siihenhän keinot oli lähinnä pohjan irti repiminen väkivalloin ja palikan sisään pistäminen :D (kyseessä se puolipallo keskusyksikkö jossa näyttö kiinni varren päässä, eli vaaaanha).

Tässä nyt sormet syyhyää tota macbookia varten aivan pirusti, eiköhän se tuu nyt tilattua piakkoin. Ois vaan kiva tietää sitte, että koska se tukee 4Gt:n asti (667MHz DDR2 SDRAM) muistia niin mitä toimenpiteitä tarvii tehdä jos joskus haluaa tosta yhdestä gigasta muistia kasvattaa.

---


makki taitaa olla niin helppokayttoinen et siina ei tuu mukana edes ohjekirjaa ;)

tolleen yleensa lappareissa luukku pohjasta auki, muisti kiinni tyhjaan paikkaan, luukku kiinni



tai sitten ne ohjeet löytyy inter.WEBISTÄ ! ;)
Luppis

Posts: 204

#933 • • Luppis Primus Lapsorum
Muistipalikan asentaminen Macbookkiin tai Macbook Pro:hon on melko helppoa.
Akku irti, parit ruuvit pois, muistimodaukset, palat takas paikoilleen.

http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook-Core-Duo/86/
http://www.ifixit.com/Guide/Mac/MacBook-Pro-15-Inch-Core-Duo/85/

Itsellä Macbook Pro 17" ja on helppoa. Tarttee tosiaan vaan pienen ruuvarin muistimodauksiin.
Kovalevyn vaihto macbook prohon on jo astetta vaikeampi toimenpide, mutta normi macbookissa se on yhtä helppoa ku muistien vaihto.
Miltzu

Posts: 188

#934 • • Miltzu
Meikäläisen vuoden vanha Macbook on ollut viime aikoina ihan jäässä. Nettiä surffailessa Safari kaatuu vähintään kerran päivässä ja aMSN samoin. Ikkunoiden "hajottaminen" F9:llä kestää välillä ihan julmetun kauan, ruudut liikkuu kuin hidastetussa leffassa. Activity Monitor ei jumitilanteissakaan näytä mitään hälyyttävää, mitä nyt aMSN imee jatkuvasti semmosen 6-7% CPU:sta mutta silti... Vinkkejä?

Konetta ei siis käytetä käytännössä mihinkään muuhun kun nettisurffailuun, irkkaamiseen, skypeen ja meseilyyn. Musiikkia & kuvia on levyllä about sen verran mitä kaverit on mesellä lähettäneet. Ja Skype ei muuten kaadu koskaan, ainoastaan nettiselaimet (Safari tai Firefox) ja sitten tuo aMSN.

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

gerry

Posts: 979

#935 • • gerry

Miltzu, 14.2.2008 18:29:
Meikäläisen vuoden vanha Macbook on ollut viime aikoina ihan jäässä. Nettiä surffailessa Safari kaatuu vähintään kerran päivässä ja aMSN samoin. Ikkunoiden "hajottaminen" F9:llä kestää välillä ihan julmetun kauan, ruudut liikkuu kuin hidastetussa leffassa. Activity Monitor ei jumitilanteissakaan näytä mitään hälyyttävää, mitä nyt aMSN imee jatkuvasti semmosen 6-7% CPU:sta mutta silti... Vinkkejä?

Konetta ei siis käytetä käytännössä mihinkään muuhun kun nettisurffailuun, irkkaamiseen, skypeen ja meseilyyn. Musiikkia & kuvia on levyllä about sen verran mitä kaverit on mesellä lähettäneet. Ja Skype ei muuten kaadu koskaan, ainoastaan nettiselaimet (Safari tai Firefox) ja sitten tuo aMSN.




No itse suosittelisin ekaks vaihtaa tuon MESEN Adiumiin.... Ei kai kukaan oikeasti käytä meseä (varsinki mäkis)??

Sitten tietysti päivitä ohjelmat mikäli on jäänyt väliin.

--
by B.C.S

kilobitti

Posts: 2,419

#936 • • kilobitti 1-2-3 techno

gerry, 14.2.2008 23:21:
No itse suosittelisin ekaks vaihtaa tuon MESEN Adiumiin.... Ei kai kukaan oikeasti käytä meseä (varsinki mäkis)??



aMSN, joka muuten toimii loistavasti, ei ole sama asia kuin MSN.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

gerry

Posts: 979

#937 • • gerry

kilobitti, 15.2.2008 00:14:
---
gerry, 14.2.2008 23:21:
No itse suosittelisin ekaks vaihtaa tuon MESEN Adiumiin.... Ei kai kukaan oikeasti käytä meseä (varsinki mäkis)??
---


aMSN, joka muuten toimii loistavasti, ei ole sama asia kuin MSN.



Hyvä, mä jo huolestuin:)

--
by B.C.S

Miltzu

Posts: 188

#938 • • Miltzu

gerry, 14.2.2008 23:21:
No itse suosittelisin ekaks vaihtaa tuon MESEN Adiumiin.... Ei kai kukaan oikeasti käytä meseä (varsinki mäkis)??



Mulla oli ensin Adium mutta vaihdoin sen aMSN:ään ominaisuuksien vuoksi. Ja se Adium kaatuili / pätki koko ajan, kaverit valitti että "pompin". Mutta nyt on viime aikoina tullut ton aMSN:n kanssakin ongelmia, okei se kaatuilee jatkuvasti, ja toisekseen sinne on jostain jäänyt kummittelemaan joku ihmeen profiili mitä ei saa poistettua (herjaa että on käytössä jossain) ja joka aina defaulttaa siihen, eikä sillä pysty kirjautumaan sisään. Eli joudun aina käsin kirjoittamaan käyttäjätunnuksen ja salasanan kun haluan kirjautua ja sekös vituttaa kun ohjelma kaatuu koko ajan. Ja kun sitä profiilia ei saa sinne tallennettua niin ei saa mitään käyttäjäasetuksia muutettua. Enkä mä tiedä millä mä sen sieltä kokonaan poistaisin ja asentaisin uudelleen, oon yrittänyt mutta ei oo onnistunut. Hyviä poisto-ohjelmia kenelläkään tiedossa...?

PRKL mä vaihdan kohta takaisin winkkarikoneeseen. Vähän harmittaa huomata että niinä päivinä kun mulla on työläppäri himassa niin tulee surffattua sillä ihan vaan siksi kun se on niin paljon vakaampaa / helpompaa...

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

tomii

Posts: 3,594

#939 • • tomii kallion herttua

Miltzu, 15.2.2008 15:15:
---

PRKL mä vaihdan kohta takaisin winkkarikoneeseen. Vähän harmittaa huomata että niinä päivinä kun mulla on työläppäri himassa niin tulee surffattua sillä ihan vaan siksi kun se on niin paljon vakaampaa / helpompaa...



Jos sul on uus mäkki, niin voit laittaa siihen winkkarin rinnalle ;)

--
reivaan kunnes kuolen

Sallakat

Posts: 2,220

#940 • • Sallakat jungle, baby !
täällä kuitenkin kun on asioista paljon tietäviä ihmisiä niin ajattelin kysyä kun toi pieni-kaunis-valkoinen tuossa nyt sitte istuu, että oletteko te vielä huolissaan virusasioista?
Ajathan muuttuu ja varmasti jossain vaiheessa jollain on kuitenkin liikaa aikaa käsillään ja tarpeeksi vitutusta, että maceillekin aletaan viruksia kirjoittamaan, mutta kaiketi tilanne ei vielä torjuntaohjelmia vaadi?