Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 791,992 views

Beliar

Posts: 1,361

#1521 • • Edited Beliar

Loopy, 8.4.2009 09:55:
Mitä nyt Tonia tunnen, niin toi kommentti oli enemmänkin koneen ulkoasuun suhtautuva kuin kuoren sisällä olevaan rautaan tahi käyttöjärjestelmään.



No eihän noi Aceritkaan komialla ulkonäöllä pääse paljoa hehkumaan, Macin ollessa yksi markkinoiden parhaimman näköisistä läppäreistä - se on pakko todeta - mutta kyllä silti mulle koneen käytännöllisyys, monipuolisuus, luotettavuus ja suorituskyky näyttelee isoimpia kriteerejä kannettavaa itselleni valitessa. (edit) ja hinta/laatu-suhde!!



Skenemursu, 8.4.2009 10:32:
rahaa meni ton koneen kaytettyna ostoon noin 140 euroa (7.000 baht), aikaa =) sita meni.. ja kaljaa.... heh... aikaa on nyt mennyt varmaan kaiken kaikkiaan enemman kuin 12h vahemman kuin 24h, mutta kuten sanoin raid 0 ei viela skulaa eli duunia on viela edessakin... ja kaljaa... *känni**känni**känni*



Itse kokeilin omaan pöytä-PC:ni tota Intel Mac OSX installeria parisen vuotta sitten, kun räätälöityjä draivereita oli vasta kourallinen. Itse asennus oli helppo, nopea ja yksinkertainen, mutta laitteistoajureiden kanssa olisikin sitten pitänyt pistää propellihattu päähän, kahlata kaiken maalilman ***tun foorumeita, debugata initialisointi-tiedostoja ja muuttua täydelliseksi nörtiksi, joten tyydyin säikäyttämään aktiivi-alkoholistiksi erään täysin Apple-uskontoon elämänsä ja sielunsa myyneen muusikon rentun, jonka jälkeen annoin komennon FORMAT C ja vaivaton elämäni alkoi! *pepsodent*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Beliar

Posts: 1,361

#1522 • • Beliar

Skenemursu, 8.4.2009 10:32:
ja kaljaa... *känni**känni**känni*



Voinen muuten kokemuksesta suositella semmoista, että tekee sen konffauksen ensin selvinpäin, jonka jälkeen vasta sitten juo. --> tulee nopeammin valmista, eika tarvitse koko hommaa tehdä seuraavana päivänä uusiksi! *vink*

Kuvamateriaalista päätellen Chang on maistunut? *känni*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

_samppa

Posts: 89

#1523 • • _samppa

Beliar, 8.4.2009 11:03:
No eihän noi Aceritkaan komialla ulkonäöllä pääse paljoa hehkumaan, Macin ollessa yksi markkinoiden parhaimman näköisistä läppäreistä - se on pakko todeta - mutta kyllä silti mulle koneen käytännöllisyys, monipuolisuus, luotettavuus ja suorituskyky näyttelee isoimpia kriteerejä kannettavaa itselleni valitessa. (edit) ja hinta/laatu-suhde!!



Hackintoshia voi IMHO harkita siinä vaiheessa johonkin läppäriin, kun jostakin muusta kuin Applen koneesta löytyy riittävän iso ja multitouchia hyvin tukeva touchpad. Tossa on mun mielestä se suurin kannettavan käytettävyyteen vaikuttava seikka. Toki pieni paino ja ulkoiset mitat ovat boonusta kanssa.

Pöytäkoneen jos omistaisi, niin Hackintoshia voisi viritellä käyttöön ihan nörtteilyn ilosta :)

--
pleasure little treasure

Skenemursu

Posts: 1,568

#1524 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

akir0, 8.4.2009 09:23:
---
Skenemursu, 8.4.2009 03:58:
17" (1440 x 900)

---


Mielenkiintoinen resoluutio noinkin isolle näytölle.

Mutta propsit siitä, että vastustit aitoa mäkkirautaa!

no en mä kyllä mäkkirautaa vastusta, mulla on nyt 2 oikeeta omenaa ja 2 hackintosh konetta.

jos homma ei olis rahasta kiinni niin en ostais muuta kuin oikeita omppuja, mutta kun...

nyt tilanne oli se että myin pois vanhan 12" Ibookin joka oli 1ghz ja 1gb. Ja sain siitä enemmän kun maksoin tästä acerista... joten:

Ibook 12" PowerPc G4
1 ghz
1 gb

vs

MacAcer
2ghz core duo
4gb ram

sama hinta... ja kun mulla jo on yksi 12" Powerbook 1.5ghz, 1.25gb vanhastaan niin kyllähän toi hintaluokassaan oli vaihdos parempaan.
Skenemursu

Posts: 1,568

#1525 • • Skenemursu Vastarannan Kuha



Hackintoshia voi IMHO harkita siinä vaiheessa johonkin läppäriin, kun jostakin muusta kuin Applen koneesta löytyy riittävän iso ja multitouchia hyvin tukeva touchpad. Tossa on mun mielestä se suurin kannettavan käytettävyyteen vaikuttava seikka. Toki pieni paino ja ulkoiset mitat ovat boonusta kanssa.

Pöytäkoneen jos omistaisi, niin Hackintoshia voisi viritellä käyttöön ihan nörtteilyn ilosta :)



mjoo.. toi koko on yksi syy minkätakia mulla vielä vanha powerbook 12" enkä isompaan halua vaihtaa.. eli toi 17" ei kyllä liiku mukana vaan lojuu pöydällä...

mutta kyllä nyt vähän himottais säätää joku tollanen 7-9" hackintoshilla... en vaan niistä paljon ole ottanut selvää eli saakos mihinkään malliin reilusti rammia väh. 2gb?
$

Posts: 1,802

#1527 • • $ Destination weekend!
Näytteitä kauniista läppäreistä jotka eivät ole Applen tekemiä PLZ.

Suosikkini OS X pyörii kikkakakkosten kautta monellakin raudalla, mutta se kokonaisuus!

Merkkifiksaatiota ei ole, mutta joku firma osaa tehdä asiat niin, että mulla on harvoin paranteluehdotuksia.
ravec

Posts: 1,102

#1528 • • ravec
hmmm....saan varmaan iloisia hymyjä...mut onneks toi on vaan virtualizaatio:
Skenemursu

Posts: 1,568

#1532 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
Nyt on toimisto kone kuosissa. eli hackintosh asennettuna, CS4 skulaa jne... ainoa ropleema on etta konetta ei saa paastaa nukkumaan, muuten ei enaa heraa vaan pitaa buutata... jouduin siis asettaa etta nukkumaan never...

mutta sielta ostetaan mista halvimmalla saadaan:

hackintosh.jpg

3.02 GHz Intel® Core(TM)2 Duo CPU E8400 @
4GB DDR2 SDRAM 800 MHz
2XATI Radeon HD 3650
500GB Harddrive
24" BenQ 1920x1200

Paketin hinta n. 400 Eur (huom taalla Thaimaassa).

Tossa on nyt vahan liioittelua noi 2 ati korttia kun niihin saa 2 nayttoa per kortti kiinni. Mulla on naita 24" BenQ monitoreita 3, mutta 2 on kiinni muissa koneissa =( jossain vaiheessa sitten.. 4 x 24" kiinni niin nakee klubbarinkin paremmin =)
whispering

Posts: 871

#1533 • • Edited whispering Super Juusto

Skenemursu, 16.4.2009 07:17:
Mulla on naita 24" BenQ monitoreita 3, mutta 2 on kiinni muissa koneissa =( jossain vaiheessa sitten.. 4 x 24" kiinni niin nakee klubbarinkin paremmin =)



On muuten ihan helmiä näyttöjä, hintalaatusuhde ihan omaa luokkaa :) Mulla tosin vaan itellä 1.
Skenemursu

Posts: 1,568

#1534 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

whispering, 16.4.2009 08:26:
---
Skenemursu, 16.4.2009 07:17:
Mulla on naita 24" BenQ monitoreita 3, mutta 2 on kiinni muissa koneissa =( jossain vaiheessa sitten.. 4 x 24" kiinni niin nakee klubbarinkin paremmin =)

---


On muuten ihan helmiä näyttöjä, hintalaatusuhde ihan omaa luokkaa :) Mulla tosin vaan itellä 1.


joo itseasiassa toimistolta ei muita näyttöjä löydykkään kuin BenQ 22" js 24"... harmi vaan että se ensimmäinen 22" on vanhaa mallia ja harmaan varinen =)
Late

Posts: 3,441

#1535 • • Late team Lasse
panic(cpu 0 caller 0x001A9C68): Kernel trap at 0x00840d6
FFFFFUUUUUUUUUUUUUUU....!

Panikointeja oli noin vuosi sitten varsin usein, mutta katosivat onneksi päivityksien myötä. Jännä lähteä selvittelemään että mistä tämä tuorein nyt sitten johtuu. *igor*
akir0

Posts: 2,554

#1536 • • akir0 idleRPG champion 2009
http://blogs.zdnet.com/security/?p=3157

Writing in the current issue of Virus Bulletin (subscription required), researchers Mario Ballano Barcena and Alfredo Pesoli found two malware variants — OSX.Iservice and OSX.Iservice.B — using different techniques to obtain the user’s password and take control of the infected Mac machine.

dj upi

Posts: 1,835

#1537 • • dj upi
En nyt tiedä et onko tästä jo keskusteltu mut onko kellään tietoa miks multa katoaa nimenomaan lähes kaikki aidoilta kaupasta ostetuilta cd-levyiltä ripatut biisit koneelta (intel-macbookki ja leopardi sisällä). Itunes vaan päättää jossain vaiheessa et "hei näitä biisejä et nyt enää kuuntelekaan". Netistä ostetut/ladatut/vastaanotetut tiedostot pysyy kyllä kirjastossa ja kaikki on samassa kirjaston kansiossa.

Hjelp mii! Menee hermo tän kaa :E
Lumpy

Posts: 873

#1539 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg

dj upi, 21.4.2009 01:36:
En nyt tiedä et onko tästä jo keskusteltu mut onko kellään tietoa miks multa katoaa nimenomaan lähes kaikki aidoilta kaupasta ostetuilta cd-levyiltä ripatut biisit koneelta (intel-macbookki ja leopardi sisällä). Itunes vaan päättää jossain vaiheessa et "hei näitä biisejä et nyt enää kuuntelekaan". Netistä ostetut/ladatut/vastaanotetut tiedostot pysyy kyllä kirjastossa ja kaikki on samassa kirjaston kansiossa.

Hjelp mii! Menee hermo tän kaa :E



Kuulostaapas hämärältä.. Onko käytössä ipodia, tai vastaavaa? Jos itunesis on automaattinen synkronointi päällä, niin tämä voi vissiin temppuilla tällä tavalla. Varmaks en mee sanoo..