Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 792,018 views

kilobitti

Posts: 2,419

#1501 • • kilobitti 1-2-3 techno

niomic, 25.3.2009 21:19:
Sori mut toi sun pikku os-päivitysvika ainakin vei koko hehkutukselta täysin pohjan.



Jep, ainakin jos on äkkipikainen vetämään johtopäätöksiä liian vähäisten tietojen pohjalta. OS-päivitysvika kuulostaa pahalta, kernelin tuhoutuminen vielä pahemmalta, mutta ei mua kuluttujana kiinnosta niinkään ongelman tekninen laajuus, vaan kuinka helposti ongelma ratkaistaan. Esim. Volvon tyssääminen keskellä lapin erämaata olisi katastrofi, mutta jos mulle tuodaan 5 min sisällä korvaava samanlainen Volvo ei homma vituttaisi lainkaan - päinvastoin, olisin tyytyväinen kun Volvo pitää minusta niin hyvää huolta. Juuri näin kävi OSX:llä; kerneli kosahti, mutta OSX:n install&archive-funkkarilla koneeni oli käytännössä täysin samassa (mutta ehjässä) kunnossa parissa tunnissa. Asetukset, softat, kaikki.

Windowsissa yhtä sutjakka ongelmanratkaisu ei ikinä olisi ollut mahdollinen. Toisaalta en ole saanut XP:tä yhtä paskaksi kuin kerran, mutta random-herjoja ja -ongelmia oli aina, puhumuttakaan siitä että käyttis tahtoo hissukseen hidastua. Lisäksi Microsoftin maailmassa törmää huonoon suunnitteluun ja epäloogisiin ja jopa ristiriitaisiin ratkaisuihin jatkuvasti.

Ehkä jatkossa ei enää tarvii muistaa dissata sitä entistä ossia samalla ku kehuu nykyistä ;)



Toki, "arguing on the internet jne", mut mun tyytyväisyys OSX:ään ei oikein asetu mittakaavaan ellen kerro mitä olen käyttänyt aiemmin. Luulisi kuitenkin että 17 vuoden windows-käyttökokemuksella on lupa sanoa windowsista edes jotain?

Mutta jatkakaa, olen onnellinen että olet onnellinen mäkkisi kanssa, se on tärkeintä.



Näin on :)

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

pululu

Posts: 1,102

#1502 • • pululu .jemmutti.
Onko se joku yleismoka/-vika se, että Mäkeissä ei toimi DVD+R -levyt? -R:t toimii, mut kun yritän polttaa +R tai pistää +R levyn MacBook Proni sisään, se vaan sylkäsee sen pois.

Harmi.

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

Late

Posts: 3,441

#1503 • • Late team Lasse

pululu, 2.4.2009 22:29:
Onko se joku yleismoka/-vika se, että Mäkeissä ei toimi DVD+R -levyt? -R:t toimii, mut kun yritän polttaa +R tai pistää +R levyn MacBook Proni sisään, se vaan sylkäsee sen pois.

Harmi.



Taitaa asema olli rikki, kyllä sen pitäisi ymmärtää sekä + että - levyjä. Duunissa tuli itseasiassa just vastaan mb pro jossa asema oli muuttunut krantuksi. Vaihtoivat huollossa uuden aseman sisään ja homma toimii taas.
pululu

Posts: 1,102

#1504 • • pululu .jemmutti.

Late, 2.4.2009 22:48:
---
pululu, 2.4.2009 22:29:
Onko se joku yleismoka/-vika se, että Mäkeissä ei toimi DVD+R -levyt? -R:t toimii, mut kun yritän polttaa +R tai pistää +R levyn MacBook Proni sisään, se vaan sylkäsee sen pois.

Harmi.

---


Taitaa asema olli rikki, kyllä sen pitäisi ymmärtää sekä + että - levyjä. Duunissa tuli itseasiassa just vastaan mb pro jossa asema oli muuttunut krantuksi. Vaihtoivat huollossa uuden aseman sisään ja homma toimii taas.



Ääääh, ei taida olla enää takuuta jäljellä (eikö se perustakuu oo vuosi). Ehkä mä vain elän sen kanssa sitten :<

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

Late

Posts: 3,441

#1505 • • Late team Lasse

pululu, 2.4.2009 23:05:
---
Ääääh, ei taida olla enää takuuta jäljellä (eikö se perustakuu oo vuosi). Ehkä mä vain elän sen kanssa sitten :<



Joo normi takuu on sen vuoden, sehän ei kumminkaan tarkoita että valmistajan virhevastuu olisi päättynyt. Jos kone on 1,5-2v vanha ja ostettu yksityishenkilönä niin ottaisin itse yhteyttä appleen, tuon hintaisen koneen voisi olettaa toimivan yli vuoden.

Asemaa kannattaa ehkä testata vielä toisen valmistajan levyillä, joskus koneet saattavat olla kranttuja jotain tiettyä merkkiä kohtaan.
pululu

Posts: 1,102

#1506 • • pululu .jemmutti.

Late, 3.4.2009 10:24:
---
pululu, 2.4.2009 23:05:
---
Ääääh, ei taida olla enää takuuta jäljellä (eikö se perustakuu oo vuosi). Ehkä mä vain elän sen kanssa sitten :<

---


Joo normi takuu on sen vuoden, sehän ei kumminkaan tarkoita että valmistajan virhevastuu olisi päättynyt. Jos kone on 1,5-2v vanha ja ostettu yksityishenkilönä niin ottaisin itse yhteyttä appleen, tuon hintaisen koneen voisi olettaa toimivan yli vuoden.

Asemaa kannattaa ehkä testata vielä toisen valmistajan levyillä, joskus koneet saattavat olla kranttuja jotain tiettyä merkkiä kohtaan.



Kiitti vinkistä. Taidankin soitella.

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

mikko a

Posts: 253

#1507 • • mikko a further
saaks safariin siirrettyä firefoxin kirjanmerkit jotenkin kätevästi..
_samppa

Posts: 89

#1508 • • _samppa

mikko a, 7.4.2009 17:52:
saaks safariin siirrettyä firefoxin kirjanmerkit jotenkin kätevästi..



Miksi sä haluaisit käyttää Safaria? Jos kaipaat finger gestureja, niin aseta FF 3.1 beta...


Ja nyt kun mä olen avautunut, niin itse ohje...


firefoxissa valitset organize bookmarks ja sieltä exporttaat bookmarkit johonkin mistä löydät syntyvän html-filen. Sitten Safarissa valitset import bookmarks ja importoit äsken luomasi html-filen

--
pleasure little treasure

Wert

Posts: 3,386

#1509 • • Wert Varapalkkaliukuja

_samppa, 7.4.2009 20:47:
---
mikko a, 7.4.2009 17:52:
saaks safariin siirrettyä firefoxin kirjanmerkit jotenkin kätevästi..

---


Miksi sä haluaisit käyttää Safaria? Jos kaipaat finger gestureja, niin aseta FF 3.1 beta...


Ja nyt kun mä olen avautunut, niin itse ohje...


firefoxissa valitset organize bookmarks ja sieltä exporttaat bookmarkit johonkin mistä löydät syntyvän html-filen. Sitten Safarissa valitset import bookmarks ja importoit äsken luomasi html-filen




Mikset käyttäis safaria. Loistava selain.
Ite en kyl perkeleelläkää asenna firefoxii..
Avatar
#1510 • • niomic Guest

Wert, 7.4.2009 21:07:
---
_samppa, 7.4.2009 20:47:
---
mikko a, 7.4.2009 17:52:
saaks safariin siirrettyä firefoxin kirjanmerkit jotenkin kätevästi..

---


Miksi sä haluaisit käyttää Safaria? Jos kaipaat finger gestureja, niin aseta FF 3.1 beta...


Ja nyt kun mä olen avautunut, niin itse ohje...


firefoxissa valitset organize bookmarks ja sieltä exporttaat bookmarkit johonkin mistä löydät syntyvän html-filen. Sitten Safarissa valitset import bookmarks ja importoit äsken luomasi html-filen

---



Mikset käyttäis safaria. Loistava selain.
Ite en kyl perkeleelläkää asenna firefoxii..



Mikset käyttäisi Chromea? Loistava selain.
Ite uninstasin safarin heti ku _selain_ mäkkylään asennettu.
ken-guru

Posts: 165

#1511 • • ken-guru

Wert, 7.4.2009 21:07:
---
_samppa, 7.4.2009 20:47:
---
mikko a, 7.4.2009 17:52:
saaks safariin siirrettyä firefoxin kirjanmerkit jotenkin kätevästi..

---


Miksi sä haluaisit käyttää Safaria? Jos kaipaat finger gestureja, niin aseta FF 3.1 beta...


Ja nyt kun mä olen avautunut, niin itse ohje...


firefoxissa valitset organize bookmarks ja sieltä exporttaat bookmarkit johonkin mistä löydät syntyvän html-filen. Sitten Safarissa valitset import bookmarks ja importoit äsken luomasi html-filen

---



Mikset käyttäis safaria. Loistava selain.
Ite en kyl perkeleelläkää asenna firefoxii..



Saako safariin

- adblockin
- bookmarkkien synkkauksen eri koneiden välillä
- mousegesturet
- rip (remove this permanently) / nuke this
- torbutton

.. jne jne. Safari on ihan "kiva", mutta kunnon käyttöön ei oo firefoxin voittanutta varsinkin, kun sen ryydittää addonsseilla.
Wert

Posts: 3,386

#1512 • • Wert Varapalkkaliukuja

ken-guru, 7.4.2009 21:10:
---
Wert, 7.4.2009 21:07:
---
_samppa, 7.4.2009 20:47:
---
mikko a, 7.4.2009 17:52:
saaks safariin siirrettyä firefoxin kirjanmerkit jotenkin kätevästi..

---


Miksi sä haluaisit käyttää Safaria? Jos kaipaat finger gestureja, niin aseta FF 3.1 beta...


Ja nyt kun mä olen avautunut, niin itse ohje...


firefoxissa valitset organize bookmarks ja sieltä exporttaat bookmarkit johonkin mistä löydät syntyvän html-filen. Sitten Safarissa valitset import bookmarks ja importoit äsken luomasi html-filen

---



Mikset käyttäis safaria. Loistava selain.
Ite en kyl perkeleelläkää asenna firefoxii..

---


Saako safariin

- adblockin
- bookmarkkien synkkauksen eri koneiden välillä
- mousegesturet
- rip (remove this permanently) / nuke this
- torbutton

.. jne jne. Safari on ihan "kiva", mutta kunnon käyttöön ei oo firefoxin voittanutta varsinkin, kun sen ryydittää addonsseilla.



Ainiijoo.. mä vaa refreshaan safaril klubbarii ja joskus käyn facebookis..
Skenemursu

Posts: 1,568

#1513 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
Uusin leikkikalu:

acerapple.jpg

se sain nimen MacAcer - Do your want fries with that?

17" (1440 x 900)
2ghz core 2 duo 4 GB RAM

lienee kylän halvin vastaavilla spekseillä varustetu omppu =)

eli HackinTosh on ajettu sisään toimii moitteettomasti CS4 on myös käytössä... vielä pientä tuunausta raid 0 kovujen kanssa.

Nyt pitäis jostain saada kunnon quadro prossu... ja rakentaa joku monsteri kone toimistolle.

nyt sitten jos jotkut omena nihilisitit ottaa granny smith viipaleen nenään niin siitä vaan =)
Beliar

Posts: 1,361

#1516 • • Beliar

Skenemursu, 8.4.2009 03:58:
Uusin leikkikalu:

...

nyt sitten jos jotkut omena nihilisitit ottaa granny smith viipaleen nenään niin siitä vaan =)



Toi on sitä lähitulevaisuutta! Tällä hetkellä kaksi valmistajaa myy klooni-mäkkejä. Kahden vuoden päästä klooni-omenoiden valmistajia on kaksi sataa! Etuna on halvempi ja suorituskykyisempi Mac.



C-Hill, 8.4.2009 06:53:
hyi saatana!




Hyvin pitkälle samaa 1:1 samaa rautaa sinulla on "aidossa" mäkissäsikin. En ymmärrä, miksi ihmisen pitää olla niin tyhmä, että maksaa samasta raudasta omena-logolla huomattavasti enemmän vaan siksi, että Apple-paavi saisi enempi rahaa aarrekammioihinsa! *tirsk*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

akir0

Posts: 2,554

#1517 • • akir0 idleRPG champion 2009

Skenemursu, 8.4.2009 03:58:
17" (1440 x 900)



Mielenkiintoinen resoluutio noinkin isolle näytölle.

Mutta propsit siitä, että vastustit aitoa mäkkirautaa!
villelope

Posts: 2,846

#1518 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Beliar, 8.4.2009 09:12:
---
Toi on sitä lähitulevaisuutta! Tällä hetkellä kaksi valmistajaa myy klooni-mäkkejä. Kahden vuoden päästä klooni-omenoiden valmistajia on kaksi sataa! Etuna on halvempi ja suorituskykyisempi Mac.


Kiva katsoa miten homma etenee ja josko Apple avaa OSX-käyttiksensä myös avoimille markkinoille.


Beliar, 8.4.2009 09:12:
---
C-Hill, 8.4.2009 06:53:
hyi saatana!

---
Hyvin pitkälle samaa 1:1 samaa rautaa sinulla on "aidossa" mäkissäsikin. En ymmärrä, miksi ihmisen pitää olla niin tyhmä, että maksaa samasta raudasta omena-logolla huomattavasti enemmän vaan siksi, että Apple-paavi saisi enempi rahaa aarrekammioihinsa! *tirsk*


Mitä nyt Tonia tunnen, niin toi kommentti oli enemmänkin koneen ulkoasuun suhtautuva kuin kuoren sisällä olevaan rautaan tahi käyttöjärjestelmään.

Mut mä allekirjoitan kyl saman väitteen, eihän tuo kone Applen omiin läppäreihin verrattuna mitenkään hirveän houkuttelevalta näytä.


Ozzille kyssäri, paljon tohon paloi aikaa ja rahaa? Oliko helppo homma häkkäillä tuo kone?
Skenemursu

Posts: 1,568

#1520 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

Loopy, 8.4.2009 09:55:
---
Beliar, 8.4.2009 09:12:
---
Toi on sitä lähitulevaisuutta! Tällä hetkellä kaksi valmistajaa myy klooni-mäkkejä. Kahden vuoden päästä klooni-omenoiden valmistajia on kaksi sataa! Etuna on halvempi ja suorituskykyisempi Mac.

---

Kiva katsoa miten homma etenee ja josko Apple avaa OSX-käyttiksensä myös avoimille markkinoille.



---
Beliar, 8.4.2009 09:12:
---
C-Hill, 8.4.2009 06:53:
hyi saatana!

---
Hyvin pitkälle samaa 1:1 samaa rautaa sinulla on "aidossa" mäkissäsikin. En ymmärrä, miksi ihmisen pitää olla niin tyhmä, että maksaa samasta raudasta omena-logolla huomattavasti enemmän vaan siksi, että Apple-paavi saisi enempi rahaa aarrekammioihinsa! *tirsk*

---

Mitä nyt Tonia tunnen, niin toi kommentti oli enemmänkin koneen ulkoasuun suhtautuva kuin kuoren sisällä olevaan rautaan tahi käyttöjärjestelmään.

Mut mä allekirjoitan kyl saman väitteen, eihän tuo kone Applen omiin läppäreihin verrattuna mitenkään hirveän houkuttelevalta näytä.


Ozzille kyssäri, paljon tohon paloi aikaa ja rahaa? Oliko helppo homma häkkäillä tuo kone?


rahaa meni ton koneen kaytettyna ostoon noin 140 euroa (7.000 baht), aikaa =) sita meni.. ja kaljaa.... heh... aikaa on nyt mennyt varmaan kaiken kaikkiaan enemman kuin 12h vahemman kuin 24h, mutta kuten sanoin raid 0 ei viela skulaa eli duunia on viela edessakin... ja kaljaa... *känni**känni**känni*