Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 799,726 views

darudevil

Posts: 427

#1461 • • darudevil Darude
http://www.appleinsider.com/articles/09/01/06/a_closer_look_at_apples_advanced_notebook_battery_tech.html

Ton mukaan kyse ei kai siis ole tuhannesta powerpiuhan liittämisestä, vaan kokonaisesta lataussyklistä, ja homman pitäs toimia fiksusti, ei akkua kuluttaen. Tiedä häntä, näkee sitten kai joskus tulevaisuudessa. Iiiinteresting.
Saarre

Posts: 1,151

#1462 • • Saarre


Hihihih...

--
*tähti* Full hearts cant lose

nomic

Posts: 4,120

#1463 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Ei nyt sinänsä liity lankaan, mutta:
windows-ääripää nylkee: pc-koneessa EI ole windowsia, vaan linux, ja linux-ääripää nylkee, koska ei ole perinteistä teemaa vaan mäkistä tuttu Aqua. ^^
Hieman modattuna tietysti ja yksinkertaistettuna (turhia härpättimiä pois viemästä tehoa turhaan).
Ja joo, mac-ääripää nylkee, koska olen häpäissyt mäk-teeman!

En kuulu mihinkään. :<
mikko a

Posts: 253

#1464 • • mikko a further
ny sitte... iTunes for dummies... on vähän sellanen kutina että mulla on nyt kaikki musa kahdessa kansiossa: iTunesin kirjasto ja sitten se kansio minkä siirsin vanhasta koneesta.. tilaa ainakin katos kokolailla ton kansion verran.. pitäiskös siis tehdä jotain toisin?
Daniel Braun

Posts: 1,626

#1465 • • Daniel Braun wednesday?

mikko a, 11.1.2009 21:24:
ny sitte... iTunes for dummies... on vähän sellanen kutina että mulla on nyt kaikki musa kahdessa kansiossa: iTunesin kirjasto ja sitten se kansio minkä siirsin vanhasta koneesta.. tilaa ainakin katos kokolailla ton kansion verran.. pitäiskös siis tehdä jotain toisin?


Sul on tuplat kaikista kipaleista :)
Eli iTunes heittää oman kirjaston jos importtaat sinne kipaleet.
Eli varsinaisesesti et tarvi sitä toista tiedostopolkua...
Skenemursu

Posts: 1,568

#1466 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
dodiih... nyt sitten vihdoin toi 3G Iphone tulee virallisesti ulos taalla thaimaassa, tahan mennessa kaikki on ollut jotain muuta kautta kuin applelta.

ensimmaisena kun aloin tiedusteleen naytti tosi lupaavalta. True jonka kanssa heilla on diili taalla. Diilissa oli puhelin ilmaseksi, 24kk diili jossa kk maksu 42e, sis. 300 min, 300 sms, rajattomasti: 3g, 3edge, gprs etc...

tahan saakka hyva. sitten alkoikin ongelmat. Applen tuotantokapasiteetti ei pysty vastaamaan tilausmaaria, joten puhelimia ei saada thaimaahan muualle kuin bangkokiin. ok.. sitten lennna bkk hakeen puhelimen. soitin truella bkk ja kysyin voinko varata luurin. (puhelimet tulee 16.1 tiskille). ei voi. ennakkovarauksia on tehty niin paljon etta eivat voi ottaa enempaa vastaan.

no prkl... pitaako tassa jossain saakelin jonossa roikkua..?? tanaan soitin uudestaan ja ilmeni etta nyt niita ei enaa myyda kuin truen olemassa oleville asiakkaille. jos et ole jo true asiakas et voi ostaa viela toistaiseksi.

eli siis puhelimen saamiseksi voi hyvin olla etta joudun odottaan viela 4-5kk ennen kuin niita saadaan tarpeeksi tannekin pain maailma... prkl..
$

Posts: 1,802

#1467 • • $ Destination weekend!
Toi runkku Airport Express ei toimi oikein. Tai sitten en osaa mikä on täysin mahdollista.

A) Kun koneen herättää tai käynnistää, ottaa se mieluiten yhteyden langattomaan ja suojaamattomaan "default"-nimiseen pökkylään. Mun oma suojattu yhteys pitää usein valita itse manuaalisesti. Signaali tossa "defaultissa" on aika matala, oma Express sen sijaan on parin metrin päässä tarjoten täydet signaalit.

B) Musiikki siirtyy hyvin langatta sterkkoihin siihen asti, kunnes tulostaa yhdenkin sivun Expressiin liitetyllä Sampan 1603:lla. Tämän jälkeen musiikki ei enää soi (iTunesin mukaan kylläkin, esim. sekunnit kuluvat) ellei boottaa Expressiä uudelleen. Netti ja tulostin sen sijaan toimivat normaalisti.

Käyttiksenä MacBookissa 10.5.6, Express vuoden vanha ja päivitetty.
Orion

Posts: 1,266

#1468 • • Orion

$, 14.1.2009 11:15:

A) Kun koneen herättää tai käynnistää, ottaa se mieluiten yhteyden langattomaan ja suojaamattomaan "default"-nimiseen pökkylään. Mun oma suojattu yhteys pitää usein valita itse manuaalisesti. Signaali tossa "defaultissa" on aika matala, oma Express sen sijaan on parin metrin päässä tarjoten täydet signaalit.



Järjestelmäasetukset > Verkko > Lisävalinnat > Esiintulevasta listasta vedät verkot siihen järjestykseen kuin haluat niiden olevan. Eli tod. näk sun oma airport-verkko ensimmäiseksi.

Cheers.
siveys

Posts: 2,492

#1470 • • Edited siveys lovely
Miten ihmeessä home, end, pgup ja pgdown saadaan kaikissa softissa toimimaan niin kuin muussa maailmassa?

Miten saan ääkkösten copy&pasten toimimaan X11 ja OSX-softien välillä?

Miksi spaces ei osaa asemoida X11 softia oikeille työpöydille?

Miksi kenoviiva , { ja } on niin vaikeita saada ulos näppiksestä? Miten saan näppikseni toimimaan tåltå osin kuin muussa maailmassa? Putkimerkin uuden sijainnin voin vielä hyväksyä kun se on vaan 2 napin yhdistelmä...

Pääosin muuten olen kyllä ollut monessa kohtaa positiivisesti yllättynyt uusi Omenan käyttäjä.
freeve

Posts: 345

#1471 • • freeve

siveys, 15.1.2009 03:48:
Miten ihmeessä home, end, pgup ja pgdown saadaan kaikissa softissa toimimaan niin kuin muussa maailmassa?

Miten saan ääkkösten copy&pasten toimimaan X11 ja OSX-softien välillä?

Miksi spaces ei osaa asemoida X11 softia oikeille työpöydille?

Miksi kenoviiva , { ja } on niin vaikeita saada ulos näppiksestä? Miten saan näppikseni toimimaan tåltå osin kuin muussa maailmassa? Putkimerkin uuden sijainnin voin vielä hyväksyä kun se on vaan 2 napin yhdistelmä...

Pääosin muuten olen kyllä ollut monessa kohtaa positiivisesti yllättynyt uusi Omenan käyttäjä.


home,end jne. toimii kun painat fn-shift-*haluamasi näppäin*. Esim jos terminalin kautta oot irssissä ja haluut scrollata sitä ylös niin painat fn-shift-pageup.

Ääkköset saat toimimaan laittamaan x11:sta ja osx:stä saman tekstin enkoodauksen. osx käyttää tod. näk unicodea ja x11 käyttänee asciita?

kenoviivahan löytyy yhdistelmllä alt-shift-7, mikäli kenoviivalla tarkoitat tätä:
{ } löytyy samaan tyyliin alt-shift-8 tai 9
Mun mielestä nää on ihan tottumuskysymyksiä eikä itellä oo ainakaan ollu tarvetta muuttaa näitä.
Late

Posts: 3,441

#1472 • • Late team Lasse
Duunikaveri suositteli mulle macportsia, ja otinkin sen juuri käyttöön kun tarvii vähän viritellä asennettuani osx:n uusiksi. Suosittelen tätä lämpimästi, opensource sofien asennus ei voi tästä enää helpottua.

Xcode, x11 ja macports koneelle ja sen jälkeen kaikki opensource asentuu automatic. Terminlaissa vaan sudo port install softa ja ohjelma latautuu netistä ja asentuu kuin itsestään. *hihu*

http://www.macports.org/
Ressiv

Posts: 1,582

#1473 • • Ressiv
Olis tarkotus tehdä kotisivut itelle ja tarttis saada halpa (no mielellään täysin ilmainen) ja yhtä simppeli ohjelma ku iWeb. Kellään ehdottaa mitään?

OSWD.org sivuston CSS teemoja olisi tarkoitus käyttää mutta kun tuo iWeb ei avaa kuin .websheet tiedostoja.
pululu

Posts: 1,102

#1474 • • pululu .jemmutti.
Onko normaalia että mun MacBook Pron näyttö himmenee muutamaksi sekunniksi vaikka virtapiuha on koko ajan tiiviisti kiinni?

Huomasin tän "extra-ominaisuuden" ehkä viikko sitten, rasittaa kyllä silmiä semisti. Harmittaa jos tuo on jo vanhenemaan päin vaikka vasta reilu vuosi sitten sen hankin :(

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

villelope

Posts: 2,846

#1475 • • villelope Lope of Lope & Kantola

T82, 26.1.2009 14:37:
Olis tarkotus tehdä kotisivut itelle ja tarttis saada halpa (no mielellään täysin ilmainen) ja yhtä simppeli ohjelma ku iWeb. Kellään ehdottaa mitään?

OSWD.org sivuston CSS teemoja olisi tarkoitus käyttää mutta kun tuo iWeb ei avaa kuin .websheet tiedostoja.


Rapidweaver.

Eihlhän tuo syö CSS:ää siinä missä muutkin normaalit Wysiwygit.
bates

Posts: 707

#1477 • • bates Tirehtööri

pululu, 26.1.2009 14:58:
Onko normaalia että mun MacBook Pron näyttö himmenee muutamaksi sekunniksi vaikka virtapiuha on koko ajan tiiviisti kiinni?



Onks sulla asetuksista täpättynä se automaattinen näytön kirkkauden säätö? Jos on, niin silloinhan se ainakin himmentelee näyttöö itsekseen ympäröivän valon mukaan. Tai jos vaik kädellä sattuu huitomaan siinä sensorin kohdilla.

--
The best way to predict the future is to invent it.

Lost-Soul

Posts: 3,107

#1478 • • Lost-Soul los pallos

bates, 13.2.2009 08:52:
---
pululu, 26.1.2009 14:58:
Onko normaalia että mun MacBook Pron näyttö himmenee muutamaksi sekunniksi vaikka virtapiuha on koko ajan tiiviisti kiinni?

---


Onks sulla asetuksista täpättynä se automaattinen näytön kirkkauden säätö? Jos on, niin silloinhan se ainakin himmentelee näyttöö itsekseen ympäröivän valon mukaan. Tai jos vaik kädellä sattuu huitomaan siinä sensorin kohdilla.


Ja eiks noissa ole jotain virransäästö juttui, jos läppärii ei "käytä" esim minuuttiin ni se himmentää sitä näytöntaustavaloo.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

pululu

Posts: 1,102

#1479 • • pululu .jemmutti.

Lost-Soul, 13.2.2009 09:19:
---
bates, 13.2.2009 08:52:
---
pululu, 26.1.2009 14:58:
Onko normaalia että mun MacBook Pron näyttö himmenee muutamaksi sekunniksi vaikka virtapiuha on koko ajan tiiviisti kiinni?

---


Onks sulla asetuksista täpättynä se automaattinen näytön kirkkauden säätö? Jos on, niin silloinhan se ainakin himmentelee näyttöö itsekseen ympäröivän valon mukaan. Tai jos vaik kädellä sattuu huitomaan siinä sensorin kohdilla.

---

Ja eiks noissa ole jotain virransäästö juttui, jos läppärii ei "käytä" esim minuuttiin ni se himmentää sitä näytöntaustavaloo.



Juu näyttäis olevan tuo automaattinen näytön kirkkauden säätö päällä, mutta välillä se kyl vaihtaa sitä kirkkautta niin nopeeseen tahtiin ("välkkyen") että on kyllä tosi omituinen ominaisuus :D Ja juu, nyt ei ollut kyse sitä että en tee hetkeen mitään tällä, vaan kesken kirjoittamisen yms se välähtelee.

Nyt se ei ole kyllä hetkeen sitä tehnyt. Eli tais olla joku pikkumoga vaan.

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

bates

Posts: 707

#1480 • • bates Tirehtööri

pululu, 13.2.2009 10:46:
---
Juu näyttäis olevan tuo automaattinen näytön kirkkauden säätö päällä, mutta välillä se kyl vaihtaa sitä kirkkautta niin nopeeseen tahtiin ("välkkyen") että on kyllä tosi omituinen ominaisuus :D .



Joo se on must kans vähän rasittava feature. Se sensori on kans siin koneessa vähän sellases paikassa et ite ainakin sohiessa monesti käsi osuu jost siihen eteen ja knäyttö pumppaa kirkkautta eestaas.

--
The best way to predict the future is to invent it.