niomic, 25.3.2009 21:19:
Sori mut toi sun pikku os-päivitysvika ainakin vei koko hehkutukselta täysin pohjan.
Jep, ainakin jos on äkkipikainen vetämään johtopäätöksiä liian vähäisten tietojen pohjalta. OS-päivitysvika kuulostaa pahalta, kernelin tuhoutuminen vielä pahemmalta, mutta ei mua kuluttujana kiinnosta niinkään ongelman tekninen laajuus, vaan kuinka helposti ongelma ratkaistaan. Esim. Volvon tyssääminen keskellä lapin erämaata olisi katastrofi, mutta jos mulle tuodaan 5 min sisällä korvaava samanlainen Volvo ei homma vituttaisi lainkaan - päinvastoin, olisin tyytyväinen kun Volvo pitää minusta niin hyvää huolta. Juuri näin kävi OSX:llä; kerneli kosahti, mutta OSX:n install&archive-funkkarilla koneeni oli käytännössä täysin samassa (mutta ehjässä) kunnossa parissa tunnissa. Asetukset, softat, kaikki.
Windowsissa yhtä sutjakka ongelmanratkaisu ei ikinä olisi ollut mahdollinen. Toisaalta en ole saanut XP:tä yhtä paskaksi kuin kerran, mutta random-herjoja ja -ongelmia oli aina, puhumuttakaan siitä että käyttis tahtoo hissukseen hidastua. Lisäksi Microsoftin maailmassa törmää huonoon suunnitteluun ja epäloogisiin ja jopa ristiriitaisiin ratkaisuihin jatkuvasti.
Ehkä jatkossa ei enää tarvii muistaa dissata sitä entistä ossia samalla ku kehuu nykyistä ;)
Toki, "arguing on the internet jne", mut mun tyytyväisyys OSX:ään ei oikein asetu mittakaavaan ellen kerro mitä olen käyttänyt aiemmin. Luulisi kuitenkin että 17 vuoden windows-käyttökokemuksella on lupa sanoa windowsista edes jotain?
Mutta jatkakaa, olen onnellinen että olet onnellinen mäkkisi kanssa, se on tärkeintä.
Näin on :)