Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 789,621 views

Beliar

Posts: 1,361

#1543 • • Beliar

Skenemursu, 16.4.2009 07:17:
Nyt on toimisto kone kuosissa. eli hackintosh asennettuna, CS4 skulaa jne... ainoa ropleema on etta konetta ei saa paastaa nukkumaan, muuten ei enaa heraa vaan pitaa buutata... jouduin siis asettaa etta nukkumaan never...



Syyttävä aavistus kääntyy puuttuvan/väärän USB-draiverin puoleen...

Mites, saatko CS4:ssa OpenGL supportin päälle?

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

pululu

Posts: 1,102

#1544 • • pululu .jemmutti.
LOL APUA

Äsken avattuani MacBook Proni tapahtui jotain ihan käsittämätöntä : desktop heiluu kun hiirtä liikuttaa, ja nyt kirjoittaessa kirjaimet on yhtä pikselimössöä ja silmiin sattuu kun luultavasti tää näytössä oleva tavara liikkuu koko ajan hieman.

MITÄS HELVETTIÄ, EN MÄ TÄLLAISEEN LÄHDE OLLENKAAN.

Huomenna pitäis taittaa pari katalogia ja tällä touhulla siitä ei tuu kyllä yhtään mitään. Johtuuko tää Keravasta vai ihanko oikeasti tää on kosahtamassa? :((((((((((((((((((((((((((((

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

Late

Posts: 3,441

#1545 • • Late team Lasse

pululu, 14.5.2009 21:51:
MITÄS HELVETTIÄ, EN MÄ TÄLLAISEEN LÄHDE OLLENKAAN.



paina ctrl ja scrollaa alas :D
pululu

Posts: 1,102

#1546 • • pululu .jemmutti.

Late, 14.5.2009 22:01:
---
pululu, 14.5.2009 21:51:
MITÄS HELVETTIÄ, EN MÄ TÄLLAISEEN LÄHDE OLLENKAAN.

---


paina ctrl ja scrollaa alas :D



Nyt ei ole kyse tuosta, vaan _koko_ taustakuva on himpun verran suurempi kuin mitä sen oikeasti pitäisi olla ja sen takia heiluu kun se ei löydä oikeaa kohtaa missä sen "pitäisi olla".

Rasittavaa. Mitään en ole tehnyt siinä välissä, kun viimeksi suljin koneen ja seuraavaksi avasin tämän äsken. Boottaus ei auttanut.

Jos NYT mun Baby jättää mut, vihaan mäkkejä koko loppuelämäni. Hellästi olen tätä käyttänyt ja pitänyt kuin kukkaa kämmenellä, mutta tässä on sitten palkka :<

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

nostatus

Posts: 343

#1547 • • nostatus

pululu, 14.5.2009 21:51:
LOL APUA

Äsken avattuani MacBook Proni tapahtui jotain ihan käsittämätöntä : desktop heiluu kun hiirtä liikuttaa, ja nyt kirjoittaessa kirjaimet on yhtä pikselimössöä ja silmiin sattuu kun luultavasti tää näytössä oleva tavara liikkuu koko ajan hieman.

MITÄS HELVETTIÄ, EN MÄ TÄLLAISEEN LÄHDE OLLENKAAN.

Huomenna pitäis taittaa pari katalogia ja tällä touhulla siitä ei tuu kyllä yhtään mitään. Johtuuko tää Keravasta vai ihanko oikeasti tää on kosahtamassa? :((((((((((((((((((((((((((((



Vähän vastaava kävi kerran itsellänikin, ja kyse ei ole sen kummemmasta kuin että sulla on todennäköisesti "Universal Access" päällä ja olet zoomannut hyvin vähän. Tällöin tapahtuu juuri mitä kuvailit. Ota tuo pois päältä System Preferencestä -> Universal Access -> Zoom "Off".

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

ravec

Posts: 1,102

#1548 • • ravec
Laitoin tohon 2.16 Ghz Core2Duo bookkiin, nyt 10.5.x leopoldin ja bootcamp päälle ja siihen asensin Windows 7, buildi 7100.

iSight ei toimi lennosta ja kuulokeliitäntään tuli punainen valo...jota en ymmärrä.
Koska en ole nähnyt aiemmin siinä reiässä valoa.
Muuten rokkaa....täytyy aloittaa 3d markin testaaminen ja eri softien.....

Tällä hetkellä näyttää lupaavalta
Beliar

Posts: 1,361

#1550 • • Beliar

Skenemursu, 15.5.2009 11:19:
ok nyt on 12" takas kasassa... puolet ruuveista hukku matkalla mutta toimii... tietaakos kukaan josko noita ruuvisetteja sais ostettua jostain :) eli powerbook 12" ruuvisetti :)



On se vaan niin vahinko, ettei susta tullut kirurgia! *tirsk*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Late

Posts: 3,441

#1551 • • Late team Lasse

ravec, 15.5.2009 01:28:
....kuulokeliitäntään tuli punainen valo...jota en ymmärrä.
Koska en ole nähnyt aiemmin siinä reiässä valoa.



Toi viittaa siihen että kone puskee digitaalista signaalia ulos, oletko kokeillut että toimiiko tavalliset kuulokkeet? Asetuksista saanee vaihdettua ulostulon analogiseksi(?)
Skenemursu

Posts: 1,568

#1552 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

Beliar, 15.5.2009 13:08:
---
Skenemursu, 15.5.2009 11:19:
ok nyt on 12" takas kasassa... puolet ruuveista hukku matkalla mutta toimii... tietaakos kukaan josko noita ruuvisetteja sais ostettua jostain :) eli powerbook 12" ruuvisetti :)

---


On se vaan niin vahinko, ettei susta tullut kirurgia! *tirsk*



haha.... se opengl juttu.. en ole tsekannut eikos se ole jotain after effects hommia... en ole viela avannut after efectsia mutta sellanen naytti olevan tossa paketissa mukana joten vois sita tietty testata joka pv....

avasin uudestaan 12" ja nyt se on aika pain vittua :) onnistuin lavistaan nayton ruuvimeisselilla... ja tiputtaa cd aseman joka ei enaa toimi.... tais kayda niin etta tasta 12" tulee nyt desktop computer ja pitaa alkaa katseleen uutta lapparia...
Beliar

Posts: 1,361

#1553 • • Beliar

Skenemursu, 18.5.2009 08:25:
onnistuin lavistaan nayton ruuvimeisselilla... ja tiputtaa cd aseman joka ei enaa toimi.... tais kayda niin etta tasta 12" tulee nyt desktop computer ja pitaa alkaa katseleen uutta lapparia...



Eh!! Mä asensin kerran Dfg:n Ossille sen koneeseen uuden prossutuulettimen, jonka seurauksena Verkkokaupasta piti käydä hakemassa uusi emo, prossu (vanhaan prossuun ei saanut enää yhteensopivaa emolevyä), muistit (uusi prossu ei tukenut enää vanhoja muisteja) ja näytönohjain (AGP-väyläisiä emoja ei löytynyt hyllystä core2-kannalla) - vain yhden pienen reiän emolevyssä tähden! *lmao*

OpenGL-tuki on ominaisuus, joka auttaa ehkä eniten juurikin nimenomaan Photoshopissa. Sen lisäksi, että kyseinen kikkula tekee zoomaukista sisään/ulos smootheja, parantaa se myös performanssia niin efekteissä, filttereissä, kuin ihan itse käyttöliittymässäkin. Suosittelen lämpimästi! *iloinen*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Late

Posts: 3,441

#1554 • • Edited Late team Lasse
Nyt löytyy softaa halvalla macupdatesta. Ostin itse juuri tuon paketin kun siihen kuuluu parallels. Hinta yht $50 (pelkkä Parallels norm $80).

https://www.mupromo.com/
tbo

Posts: 935

#1555 • • tbo budhisattva
Juttujen perusteella toi uusin päivitys (10.5.7) on ehkä paskin Applelta tähän mennessä, ja aika monennäköstä vaivaa on ilmenny siinä...itellä on ruvennu käymään nii et jos näytönsäästäjä menee päälle, koko kone menee jumin - herätessä on jäljellä pelkkä musta ruutu josta pääsee eroon vaan virtanamiskasta. Jos järjestelmäasetuksista yrittää säätää näytönsäästäjää nii a) mitään näytönsäästäjiä ei näy missään ja b) järjestelmäasetuksetki menee jumiin eikä suostu lopettamaan kuin pakolla. Kaiken maailman resettejä ja seif buutteja ja päivityksen uudelleeasentamisia sun muita on testailtu, eikä mikään toimi...paitsi 1: kun loi uuden käyttäjän niin se toimi ihan niinku pitikin, täysin ilman ongelmia ja smooth as a baby's behind. How very strange.

Pari kysymystä: kellään muulla ollu ongelmia uusimman päivityksen kanssa? onko mitään keinoa siirtää mun käyttäjäasetukset uudelle tilille? pääsenkö ongelmasta millään kotikonstilla eroon? joudunko luovuttamaan ja joko asentamaan OS Xn uudestaan tai viemän romun huoltoon? Kuukauden vanha kone, saakeli.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Wert

Posts: 3,386

#1556 • • Wert Varapalkkaliukuja

tbo, 29.5.2009 06:35:
Juttujen perusteella toi uusin päivitys (10.5.7) on ehkä paskin Applelta tähän mennessä, ja aika monennäköstä vaivaa on ilmenny siinä...itellä on ruvennu käymään nii et jos näytönsäästäjä menee päälle, koko kone menee jumin - herätessä on jäljellä pelkkä musta ruutu josta pääsee eroon vaan virtanamiskasta. Jos järjestelmäasetuksista yrittää säätää näytönsäästäjää nii a) mitään näytönsäästäjiä ei näy missään ja b) järjestelmäasetuksetki menee jumiin eikä suostu lopettamaan kuin pakolla. Kaiken maailman resettejä ja seif buutteja ja päivityksen uudelleeasentamisia sun muita on testailtu, eikä mikään toimi...paitsi 1: kun loi uuden käyttäjän niin se toimi ihan niinku pitikin, täysin ilman ongelmia ja smooth as a baby's behind. How very strange.

Pari kysymystä: kellään muulla ollu ongelmia uusimman päivityksen kanssa? onko mitään keinoa siirtää mun käyttäjäasetukset uudelle tilille? pääsenkö ongelmasta millään kotikonstilla eroon? joudunko luovuttamaan ja joko asentamaan OS Xn uudestaan tai viemän romun huoltoon? Kuukauden vanha kone, saakeli.



itellä ei mitää ongelmia ainakaa vielä päivityksen kans..
Chantola

Posts: 769

#1557 • • Chantola Black Hole / Spinnin / Club86 / Baroque / Bonzai
Ei se tosta päivityksestä johdu.. Itelle käyny pari kertaa juuri noin että kun näytönsäästjä on päällä ja liikuttaa hiirtä ni se on sitten homma siinä! tämä tapahtui jo aikoja ennen uusinta päivitystä. Ei muutaku virtanapista ja taas mennään =D nää on näitä...
Sallakat

Posts: 2,220

#1558 • • Sallakat jungle, baby !

tbo, 29.5.2009 06:35:
itellä on ruvennu käymään nii et jos näytönsäästäjä menee päälle, koko kone menee jumin - herätessä on jäljellä pelkkä musta ruutu josta pääsee eroon vaan virtanamiskasta.
--
Pari kysymystä: kellään muulla ollu ongelmia uusimman päivityksen kanssa?



mulla on joskus aiemmin tehny tuota ettei herää valmiustilasta. kyselin omenamehu.org:sta ja siellä muutama tyyppi tokaisi, että voipi olla 'ominaisuus' eikä niinkään vika ;)
en ole siitä stressaillut sen kummemmin kun ei sitä jatkuvasti ole tapahtunut omalla koneella eikä mikää muu tunnu feilaavan.

ja mitä tohon päivitykseen tulee niin ei mitää ongelmia itellä ollu ainakaan.
Late

Posts: 3,441

#1559 • • Late team Lasse

tbo, 29.5.2009 06:35:
Pari kysymystä: kellään muulla ollu ongelmia uusimman päivityksen kanssa? onko mitään keinoa siirtää mun käyttäjäasetukset uudelle tilille? pääsenkö ongelmasta millään kotikonstilla eroon? joudunko luovuttamaan ja joko asentamaan OS Xn uudestaan tai viemän romun huoltoon? Kuukauden vanha kone, saakeli.



Tuorein päivitys ei ole aiheuttanut ongelmia täälläkään.

Itse kokeilisin seuraavaa, koskien tuota sun onglemaa:
1. Lataa Onyx niminen ohjelma, avaa siitä verify > preferences > check ja poista ohjelman näyttämät korruptoituneet tiedostot käsin.
2. Onyx > Automation > ruksi kaikkeen paitsi "Logs including crash reporter" > execute (tämän aikana kannattaa olla kaikki muut ohjelmat suljettuna)

Jos nämä ei auta ongelmaan niin kannattaa tutkia mitä konsolista löytyy kaatumisen aikaan ja katsoa googlesta josko ratkaisu löytyisi virheilmoituksen perusteella. Viimeisenä keinona ennen uudelleen asennusta näkisin tuon uuden tilin luomisen, sinne voi kopioida myös vanhan tilin asetukset mutta luultavasti ongelma siirtyy niiden mukana.
Sallakat

Posts: 2,220

#1560 • • Sallakat jungle, baby !
hmmm onks siitä uudesta iphone päivityksestä mitään aikataulutietoja kellään missään mitää?
se päivitys mikä muuttaa ne pienetkin minipiinat iphonesta <3