Virallinen Apple topic

2,070 posts, 104 pages, 792,076 views

daffy

Posts: 737

#741 • • daffy duck and cover

$, 25.11.2007 19:20:
Kun mä flippailen kuvia Preview-ohjelmalla, ne ei käänny "oikeasti" vaan esim. nettiin ladatessa ne näkyvät niin kuin ennen kääntämistä.

Mitä mä teen väärin?


Tallennatko muutokset kääntämisen jälkeen?

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

daffy

Posts: 737

#742 • • daffy duck and cover
SIM-lukitsematon iPhone tulee maksamaan 649 euroa Ranskassa (lähde), siis 350 euroa vähemmän kuin Saksassa.

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

villelope

Posts: 2,846

#743 • • villelope Lope of Lope & Kantola

daffy, 28.11.2007 12:50:
---
$, 25.11.2007 19:20:
Kun mä flippailen kuvia Preview-ohjelmalla, ne ei käänny "oikeasti" vaan esim. nettiin ladatessa ne näkyvät niin kuin ennen kääntämistä.

Mitä mä teen väärin?

---

Tallennatko muutokset kääntämisen jälkeen?


Flippaa kuvat iPhotolla.
Fyrisch

Posts: 4,525

#744 • • Fyrisch

$, 25.11.2007 19:20:
Kun mä flippailen kuvia Preview-ohjelmalla, ne ei käänny "oikeasti" vaan esim. nettiin ladatessa ne näkyvät niin kuin ennen kääntämistä.

Mitä mä teen väärin?



Mulla oli joskus sama ongelma, kuulema se preview ohjelma ei rekisteröi tota kuvan kääntämist siihen kuvatiedostoon.

Photaril ku kääntää niin toimii..
daffy

Posts: 737

#745 • • daffy duck and cover

Fyraett, 28.11.2007 12:55:
---
$, 25.11.2007 19:20:
Kun mä flippailen kuvia Preview-ohjelmalla, ne ei käänny "oikeasti" vaan esim. nettiin ladatessa ne näkyvät niin kuin ennen kääntämistä.

Mitä mä teen väärin?

---
Mulla oli joskus sama ongelma, kuulema se preview ohjelma ei rekisteröi tota kuvan kääntämist siihen kuvatiedostoon.


Kyllä mun Preview ainaki kääntää onnistuneesti kuvat, pitää vaan muistaa kuvaa sulkiessa tallentaa muutokset.

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

Fyrisch

Posts: 4,525

#746 • • Fyrisch

daffy, 28.11.2007 13:00:
Kyllä mun Preview ainaki kääntää onnistuneesti kuvat, pitää vaan muistaa kuvaa sulkiessa tallentaa muutokset.



Oho huomenta.. en huomannu et tää oli iTopic, mut joo macil ei ittellä tota ongelmaa ollu.
Pc.l vaa, mut nykyään voi esimerikiks ladata kuvat suoraan 1g.fi sivuille joka kääntää ne automaattisesti oikeeseen suuntaan.
anniharha

Posts: 1,937

#748 • • anniharha
Meinasin laittaa eka kysy tyhmiä -topikkiin, mut jos täältä löytyis enemmän tietotaitoa tähän :p

Eli multa löytyy ompulta pari vanhalta koneelta siirrettyä wma-biisiä. iTunes ei niitä sellaisenaan soita, mut pystyykö niitä jotenkin muuttamaan mp3-tiedostoiks? Ei oo kauheesti tilaa latailla mitään cdexiä tms joita käytin windowsilla vastaavaan aiemmin.

--
and though my words could save the world they never come out right

thomas

Posts: 5,618

#749 • • thomas

anniharha, 29.11.2007 15:54:
Meinasin laittaa eka kysy tyhmiä -topikkiin, mut jos täältä löytyis enemmän tietotaitoa tähän :p

Eli multa löytyy ompulta pari vanhalta koneelta siirrettyä wma-biisiä. iTunes ei niitä sellaisenaan soita, mut pystyykö niitä jotenkin muuttamaan mp3-tiedostoiks? Ei oo kauheesti tilaa latailla mitään cdexiä tms joita käytin windowsilla vastaavaan aiemmin.



http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23003

tämä vois hyvinkin toimia sun tarkoitukseen
Fyrisch

Posts: 4,525

#750 • • Fyrisch

mange, 15.12.2007 14:43:
Miten iTunesissa saa poistettua tiedostot jotka ei enää löydy kovalevyltä mutta jostain syystä näkyy kuitenkin vielä iTunesissa?


Valitse biisit jotka haluut poistaa ruksaamal ne iTunesis

Ja sitten valitset yläpalkista Muokkaus -> poista
Fyrisch

Posts: 4,525

#751 • • Fyrisch

mange, 15.12.2007 14:53:
Eli käsipelillä. :-(



Jeps niin kait, joku vois viel tietenki varmistaa tän jos löytyy toinen tapa miten ne saa sielt poistettuu ns. helpommin, ite opin vast hetki sitten miten sielt poistetaan niit kappaleit.

Tosin eihän se nyt niin hirveen iso vaiva ole valita sielt ne kappaleet jotka haluu pois, omppunappi pohjaan ja klick, ja sit muokkauksesta poista.
ville

Posts: 3,780

#753 • • ville olen oikeasti ujo
sain yhteistyökumppanilta 8gb iphone toucin lahjaksi.

suuri, vaatii itunesin ja winamp ei osaa synkata. Kotoa löytyi 8gb creativen zen 2.3" näytöllä, niin täytyy sanoa, että aika kolholta tämä sen rinnalla tuntuu. Molemmista katsoo kuitenkin videoita aika näppärästi, mutta tästä iphoneasta puuttuu korttipaikka.

ehkäpä tästä saa enemmän irti tulevaisuudessa kun 3rd party sovelluksia tulee kunnolla :)
Sallakat

Posts: 2,220

#754 • • Sallakat jungle, baby !

ville, 21.12.2007 13:53:
sain yhteistyökumppanilta 8gb iphone toucin lahjaksi.

suuri, vaatii itunesin ja winamp ei osaa synkata. Kotoa löytyi 8gb creativen zen 2.3" näytöllä, niin täytyy sanoa, että aika kolholta tämä sen rinnalla tuntuu. Molemmista katsoo kuitenkin videoita aika näppärästi, mutta tästä iphoneasta puuttuu korttipaikka.

ehkäpä tästä saa enemmän irti tulevaisuudessa kun 3rd party sovelluksia tulee kunnolla :)



onko muuten tietoa, että onko tuo iphone nyt ollut niin hurja menestys kuin mitä siitä povattiin?

itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa kun omassa touch screen puhelimessa on fiksusti qwerty näppäimistö mitä ilman en usko kunnolla pärjäävän. Tai siis hölmö ideahan se on kuluttaa isosta näytöstä noin puolet näppäimistöä varten!
ville

Posts: 3,780

#756 • • Edited ville olen oikeasti ujo

Daniel Braun, 21.12.2007 15:35:
---
ville, 21.12.2007 13:53:
sain yhteistyökumppanilta 8gb iphone toucin lahjaksi.

---

Siis sait iPhonen vai iPod:in?



sori siis touch, iphonen nimessä ei tota kosketussanaa ole. iphone mä en ottaisi, vaikka saisin :)

tämän laitteen paras puoli on päheä fiilis kun sen ottaa käteen. huomioarvoa sillä taitaa myös olla.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#757 • • Daniel Braun wednesday?

ville, 21.12.2007 17:15:

tämän laitteen paras puoli on päheä fiilis kun sen ottaa käteen. huomioarvoa sillä taitaa myös olla.


Taitaapi olla iPhonen(kin) tärkeinpiä ominaisuuksia tuo "fiilis" mikä siitä irtoaa...
Kuukunen

Posts: 244

#758 • • Kuukunen Avaruusdiskokissa!
Mäkin sain iPod touchin hyvään kotiin nyt joululahjaksi. Ainoa lahja jota toivoin, ja onneksi myös sain sen. Vähän turhamaista (koska mulla on jo iPod), syy miksi ton halusin on vaan se että se tuntuu joltain tulevaisuuden vehkeeltä ja on yksinkertaisesti niin SIISTI! Ja voi tietty surffaa netissäkin :P

--
Jos videopelit vaikuttaisivat käyttäytymiseen, kaikki me Pac-Mania aikonamme pelanneet liikkuisimme pimeissä huoneissa kuunnellen itseään toistavaa musiikkia ja popsien pillereitä.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#759 • • Jussi Soro choon!
Eilen pääsin testailemaan kaverin iPhonea (jenkkimalli, kräkätty).

OS näyttää hyvältä ja toimii ihan kivasti, pieniä latausaikoja, muttei todellakaan mitään sen suurempaa tökkimistä. Jotenkin sinänsä tossa joutui miettimään kyllä välillä et mistäköhän mitäkin tapahtuu, mutta vaatinee totuttelua. Tekstiviestin kirjoittaminen on ihan helvetillistä, mun nakit ei todellakaan osu niihin näppäimiin, ja jenkkinäppiksen takia skandit joutuu hakemaan valikoiden kautta. Ilmeisesti se arvaava tekstinsyöttö jeesaisi huomattavasti tuohon, mutta tosiaan ei toimi suomenkielellä. Tekstiviestien jaottelu vuoropuheluksi oli kyllä hyvä systeemi.

Kosketusnäyttö pelasi sinänsä ihan kivasti, mutta ainakin mun mielestä multitouch hiukan haki itseään, ja zoomailu esimerkiksi googlemapsissa tai nettiselaimessa oli aika tuuripeliä loppujen lopuksi. Voi tietty vaatia tuokin harjoittelua.

No mitäs tästä sitten jäi käteen? Ihan kiva lelu, joka 3G ja HSDPA -yhteyksillä varustettuna olisi varmaankin hyvä nettitabletti. Tekstiviestittäminen on todella vaikeaa, soittaminen luonnollisesti onnistuu. Eli ei nyt ihan sitä mitä mä haluan puhelimelta, jonka pääasiallinen tehtävä on viestinnän hoitaminen. Ei käytännössä tarjoa mitään mitä iPod touch ja markan peruskännykkä ei tarjoaisi.
ville

Posts: 3,780

#760 • • Edited ville olen oikeasti ujo
Nyt on hieman pidempään tullut testattua tuota ipod touchia, muutama juttu:

Plussaa
- Vastaa painalluksiin nopeammin kuin mikään vastaava laite aiemmin ml www
- Piirtää kuvat uskomattoman nopeasti esim selailukäytössä
- Näyttö on laadukas
- Äänenlaatu hyvä
- Kosketusnäyttö toimii about kuten pitää ja on tosi herkkä
- Käyttöliittymään pääsee aika helpisti sisälle eli tosi helppo oppia
- Nettisurffailun zoom toimii todella loistavasti


Miinusta
- näytön kääntäminen automattisesti toimii vain jos laite pystyasennossa. Esim jos tota käyttää niin laite on sun edessä vaakatasossa, sun pitää ensin kääntää se pystyasentoon sitten flippaa, sitten laittaa takaisin vaakatasoon
- kirjoittaminen fiksulla nopeudella ilman typoja liki mahdotonta
- tarkkuus esim äänenvoimakkuudessa ja kappaleensiirrossa kosketusnäytön takia aika surkea
- jos sulla soi mp3 ja soitin on "siinä kätevässä selausmoodissa" sun pitää aina mennä päävalikon kautta, jotta pääset säätämään äänenvoimakkuutta (ts poista näppäinlukko, mene päävalikkoon, valitse music, muuta äänenvoimakkuutta)
- vaatii itunesin, jotta laitteseen saa siirrettyä mitään
- itunes ei osaa konvertoida videoita mitenkään. Jos mulla on koneella esim avi, pitäisi ensin selvittää mitä ipod tukee, sitten löytää softa joka osaa muuttaa sen videon ja sitten vasta siirtää video ipodiin
- suuri ja aika painava
- ei vielä mitään kivoja ja tarpeellisia sovelluksia

Summa summarum: Laite on päheän tuntuinen ja soittaa hyvin musiikkia. WLANin kautta on mukava surffailla hyvän käyttöliittymän takia. Monessa mielessä ainutlaatuinen laite, jolle ei juuri ole kilpailijoita.

Mutta:

Laitteessa on ihmeellisiä ekan sukupolven kämmejä kuten äänenvoimakkuuden säätö ja yksinkertaisten kelausnappien puute, jolla voi tehdä hommat tarkasti. 100% sidonnaisuus itunesiin on rasittavaa ja esim videoiden osalta tekee hommasta lähinnä naurettavaa.

Jos kaipaa pelkästään mp3 soitinta jossa hyvä kapasiteetti ja kohtalainen näyttö satunnaiseen videokäyttöön, suosittelen mielummin creativen zeniä. Jos haluaa vaan pientä kokoa ja videot on turhia, varmaan joku creativen stone / tmv on ihan jees. Jos haluaa suuren näytön ja surffata netissä, ei paljoa ole vaihtoehtoja.