Osaisko joku vastata?
1,167 posts, 59 pages, 673,867 views
onni3mk, 19.1.2007 13:06:
Kysympä nyt täältä, kun täällä on kuitenkin asiasta tietäviä ihmisiä. Miten sossu maksaa noi lääkekulut? Mä sain just täks kuuks sossurahat, 12,xx . Miks noin vähän, jos pelkästään yhen reseptin lääkkeet makso 46e? Eikö sillon ois pitäny tulla se 46e? Mä käsitän kyl, et täks kuuks tulee muuten huonosti rahaa, kun veronpalautukset laskettiin tähän kuuhun. Luulin silti et kuitissa oleva summa tulee jotenkin automaattisesti, koska se on lääkekuluja.
Osaisko joku vastata?
Loyal, 17.1.2007 20:21:
Toi mun kaveri ei ollut yhtään itsetuhoinen. Niin kuin sanoin, se oli vahinko. on sitä ennekin pelattu, mut leikillään ja säännöillä et vain kerran painetaan liipasinta ja sit pyöräytetää uudestaa. Kaveri oli vaan niin sekasi ollu et oli painanu sen 3 kertaa...
onni3mk, 18.1.2007 08:07:
---
Jasmeister, 18.1.2007 02:41:
---
Eikä niitä ihmisiä voi moittia siitä. Eipä muakaan kiinnosta pätkän vertaa. Paitsi joskus.
Katkeroituuko sitä väistämättä?
Epailija, 19.1.2007 15:37:
---
Loyal, 17.1.2007 20:21:
Toi mun kaveri ei ollut yhtään itsetuhoinen. Niin kuin sanoin, se oli vahinko. on sitä ennekin pelattu, mut leikillään ja säännöillä et vain kerran painetaan liipasinta ja sit pyöräytetää uudestaa. Kaveri oli vaan niin sekasi ollu et oli painanu sen 3 kertaa...
---
Eikö ole tullut mieleen, että kaveri paineli sen kolmannen kerran menemään, koska kahdella ensimmäisellä ei lykästänyt? Lisäkysymyksinä voisi heittää, että kuka kehari oikein antaa masentuneelle ihmiselle ladatun aseen käteen (oletan näin, koska joku on tiennyt kertoa, että liipasinta vedettiin kolmesti) ja että tarkoittaako tuo "leikillään" nyt sitten mitä? Oliko aseessa aina kovat piipussa? Jos kyllä, niin eikö tuollaisia vajakkileikkejä leikkiessä pitäisi olla valmis hyväksymään se, että kuolon korjatessa on pitkälti saanut sen mitä on tilannut?
Ei millään pahalla, ei vain riitä oikein ymmärrys noin älyvapaaseen toimintaan. Niin ja hei, jos joku kuolee aitoa venäläistä rulettia pelatessa niin se ei ole mikään vahinko.
Medusa, 25.1.2007 13:01:
Luulisin että seroquel on tähän avainsana. Paniikkikohtauksia voi tulla vielä, mutta ei niin vahvoina kuin joskus. Nyt on "vain" se perus ahdistus & masennus.
Riku, 27.1.2007 02:59:
Ainakin jompikumpi Aspergerista tai bipolaarisuudesta, hyvällä tuurilla molemmat. Vois se elämä joskus vähän helpompaakin olla, tosin maniakaudet on kyllä ihan luksuksia silloin harvoin kun niitä tulee.
Riku, 27.1.2007 02:59:
Ainakin jompikumpi Aspergerista tai bipolaarisuudesta, hyvällä tuurilla molemmat. Vois se elämä joskus vähän helpompaakin olla, tosin maniakaudet on kyllä ihan luksuksia silloin harvoin kun niitä tulee.
Ei se kauhean usein kunnon maniaksi kiihdy, tosin toissakesänä taisi tulla sellainen kunnon kolmen päivän valvontaputki, ja energiaa riitti vaikka mihin. Ihan kivaa vaihtelua jatkuvaan väsymykseen, sinänsä.satumetsä, 27.1.2007 11:35:
Tarkoitatko hypomaniaa vai ihan "kunnon" maniaa?
Jasmeister, 27.1.2007 03:17:
Oiskohan jollakin sellanen versio, josta toi masennus puuttuu kokonaan... Toisaalta kun tietää kuinka paljon mania muistuttaa stimulanttipäissään oloa, niin jotkut laskuthan siitäkin on tultava.
Asperger ja bipolaari härö osuu usein samaan osoitteeseen. Muistaisin näin lukeneeni siis.
Riku, 27.1.2007 12:13:
Ei se kauhean usein kunnon maniaksi kiihdy, tosin toissakesänä taisi tulla sellainen kunnon kolmen päivän valvontaputki, ja energiaa riitti vaikka mihin. Ihan kivaa vaihtelua jatkuvaan väsymykseen, sinänsä.
satumetsä, 27.1.2007 12:30:
---
Jasmeister, 27.1.2007 03:17:
---
Mun käsittääkseni kaksisuuntainen mielialahäiriö tarkoittaa nimen omaan sitä, että siinä esiintyy sekä masennusta että hypomaniaa tai maniaa.
Toisaalta tossa alla sanotaan "Pelkät toistuvat hypomania- tai maniajaksot luokitetaan kaksisuuntaisiin mielialahäiriöihin (F31.8)."
Että ota sitten selvää .
F31 Kaksisuuntainen mielialahäiriö
Häiriössä esiintyy kaksi tai useampia jaksoja, joiden aikana mieliala ja toiminnallisuuden taso ovat merkittävästi häiriintyneet. Toisinaan mieliala on kohonnut ja tarmo ja toimeliaisuus lisääntyneet (hypomania ja mania), toisinaan mieliala on laskenut ja tarmo ja toimeliaisuus vähentyneet (masennus). Pelkät toistuvat hypomania- tai maniajaksot luokitetaan kaksisuuntaisiin mielialahäiriöihin (F31.8).
Jasmeister, 27.1.2007 13:25:
No ainakin tässä kakkostyypissä hypomaniaa ei välttämättä osaa tunnistaa ainakaan ennen diagnoosia ja asiaan perehtymistä. Itse siis sain ko. diagnoosin sukuanamneesin ja masennuksen perusteella.