Fuzzy, 26.3.2007 03:12:
22v. Enkä oo mitään saanu aikaseks elämässäni!
Onnee vaan mulle
Sullon vajaa 6vuotta vähemmän mittarissa ku mulla, mut saman oot saanu aikaseksi! :D
1,167 posts, 59 pages, 672,021 views
Onnee vaan mulle
zanta, 26.3.2007 07:10:
---
Onnee vaan mulle
---
Sullon vajaa 6vuotta vähemmän mittarissa ku mulla, mut saman oot saanu aikaseksi! :D
Onnee vaan mulle
zanta, 26.3.2007 07:10:
Parker, 26.3.2007 09:31:
Ite aloin saamaa jotain aikaa 24-25v:nä kun löysin oman itseni.. Eli valot
OlliS, 26.3.2007 13:27:
Liikunta ja depressio:
*klip artikkeli*
OlliS, 26.3.2007 13:27:
Säännöllinen aerobinen liikunta kohottaa mielialaa. Liikunnalla on myös mahdollista ehkäistä ja jopa hoitaa vakavaa masennustilaa. Liikunta vaikuttaa fyysiseen ja psyykkiseen terveydentilaan useiden mekanismien kautta. Vaikutuksessa masennukseen keskeinen tekijä lienee liikunnan neuroprotektiivisuus (Russo-Neustadt ym. 2000).
Unik, 26.3.2007 00:22:
Aika yleistä näyttää olevan että juuri sunnuntai on vaikea ja paha päivä ja maailma näyttää synkältä ja tulevaisuus lohduttomalta.
tommib, 27.3.2007 21:10:
Mitäs sitten teet, kun ei vaan jaksa mitään ja voimat menee sängystä nousemiseen. Ulos jos yrität mennä, alkaa sydän tykyttämään. Mikään ei tunnu miltään, mikään ei innosta ja ajattelet kuolemaa.
Harva palaa töihin masennuksen jälkeen
Julkaistu: 28.3.2007 17:07
Päivi Repo
HELSINGIN SANOMAT
Harva palaa töihin masennuksen jälkeen
Moni masennuksen takia eläkkeelle päätynyt olisi voinut jatkaa töissä, jos hoidosta ja kuntoutuksesta olisi huolehdittu ajoissa. Nyt eläkkeelle päätyy noin 4 000 ihmistä vuodessa, moni parhaassa työiässään.
Masennus poikkeaa myös muista työkyvyttömyyden aiheuttajista:
Sairastuneita kuntoutetaan vähemmän kuin muista työkyvyttömyyden syistä kärsiviä. Masentuneet pääsevät harvemmin esimerkiksi työkokeiluun, jossa määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä oleva voi totutella työelämään muutaman kuukauden ajan.
Paluuta hankaloittaa se, että ristiriitoja oli ehkä ennen sairauslomaa. Töistä saatettiin lähteä ovet paukkuen, ja jo ennen sitä työpanokseen oltiin tyytymättömiä, kun masentuva vetäytyi kontakteista ja vuorovaikutuksesta.
"Ajatus paluusta työhön on enemmän esillä muissa sairauksissa", sanoo Eläketurvakeskuksen johtaja Riitta Korpiluoma.
Eläkkeelle masennuksen takia päätyneitä on lähes kaksi kertaa enemmän kuin kymmenen vuotta sitten, vaikka tauti ei ole dramaattisesti yleisempi. Aivan viime vuonna nähtiin pieni lasku, mutta vielä ei tiedetä onko se pysyvä.
Masennuksen takia maksetuista eläkkeistä koituneet kustannukset ovat kolminkertaistuneet. Rahaa menee vielä paljon lisää, ellei suuntausta saada käännettyä.
Siksi Eläketurvakeskus julkisti keskiviikkona raportin, jossa mietitään miksi masennus vie niin monet eläkkeelle ja mitä voitaisiin tehdä.
Yksi syy on työn muutos, arvioi Eläketurvakeskuksen tutkija Raija Gould. Henkinen työ lisääntyy, ja fyysisissä töissäkin tarvitaan stressin sietoa ja vuorovaikutustaitoja
Android, 27.3.2007 21:53:
...
En nauti elämästä ja ne hetket jolloin pystyy iloitsemaan mistään ovat todella, todella harvassa (osittain lääkkeidenkin takia, bentsot ovat tappaneet tunne-elämän kokonaan. Mutta ilmankaan niitä en suoriutuisi arjesta).
...
Alley Cat, 27.3.2007 21:30:
Miten se liikunta voi auttaa, jos ei yksinkertaisesti JAKSA. Ei kiinnosta.
onni3mk, 29.3.2007 14:11:
Miten sä jaksat, jos et nauti?
Uskotko sä todella vaan siihen, että joku päivä kaikki on paremmin?
Android, 29.3.2007 14:30:
Sitä elää sellaisessa "sumussa", jossa ei hirveästi tunne tai koe mitään.