masennus...

1,167 posts, 59 pages, 652,490 views

Karski

Posts: 6,049

#501 • • Edited Karski Pomon kätyri

onni3mk, 29.3.2007 14:39:
Kun siis mun mielestä elämällä pitäis olla tarkotus. Eikä se tarkotus todellakaan oo kärsiä ja elää "tyydyttävää" elämää. Miksi siis elää sitä? Toivon tai uskon takia?



Eiks tää oo melkolailla peruskysymys?

Elämähän on riski jo sinänsä. Koskaan
ei tiedä, ovatko ensi vuonna huonommin
vai paremmin. Saatat joutua onnettomuuteen
jo tänään ja halvaantua loppuiäksesi. Toisaalta
saatat jo tänään kohdata sielunkumppanisi
joka johdattaa sinut seikkailuun loppuiäksesi.

Me eletään huimia aikoja, jonkinlaista murroskautta,
jossa ihmisillä varsinkin länsimaissa on järjetön
määrä mahdollisuuksia itsensä toteuttamiseen,
ja kuitenkin samaan aikaan harva tuntuu toteuttavan
itseään edes jossain rajoissa. Meille myydään illuusioita
ja näennäistä vapautta viihteenä, muiden uneksimia
unia ja muiden kokemia kokemuksia jotka nähneenä
tuntuu kuin olisi kokenut jo kaiken, vaikka todellisuudessa
ei ole poistunut turvallisesta kolmiyhteydestä koti-koulu/työ-
vakiovapaa-ajanviettopaikka (ja lasken tässä konemusiikki-
bileet yhdeksi paikaksi - samat ihmiset, sama meininki,
sama musiikki -> lähes identtinen kokemus joka kerta)
ja varsinkaan tietokoneen ääreltä.

uudet asiat, hyvässä ja pahassa ovat se, mikä on
ainakin itselleni ollut pääasiallinen syy jatkaa silloinkin,
kun millään ei ole tuntunut olevan sinänsä merkitystä.

tässä mielessä pitäisin tietokoneen ja / tai television
äärellä kökkimistä huonoimpana mahdollisena ajanvietteenä.
Maailma on täynnä uskomattomia asioita. Ne voi nähdä
kuvina ja videoina netistä, mutta kokeminen ja eläminen
onnistuu tuolla ulkona. Ihminen, joka on nähnyt
kissanpennun netissä ei tiedä, miltä tuntuu pitää sylissään
hiukan tärisevää karvapalloa, ja tuntea miten se rauhoittuu
tuntiessaan isomman sydämen lyönnit, ja lopulta nukahtaa
turvalliseen uneen. Tällaiset kokemukset tekevät elämästä
elämisen arvoisen. Hyvä ruoka, se kun saa toisen ihmisen
nauramaan, kosketus toisen ihmisen sielunmaisemaan
yksittäisen taideteoksen kautta, uusi kaupunki, uusi maisema.
Tuttu koti tuoreeltaan siivottuna. Hetki lepoa lähimmäisten
seurassa. Elämää.

Asioiden kokeminen ja tekeminen tekevät elämästä
mitä se on. Toivo tai usko ovat vain sanoja.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

onni3mk

Posts: 3,973

#502 • • onni3mk Onni on.

Karski, 29.3.2007 14:55:
Hyvä ruoka, se kun saa toisen ihmisen
nauramaan, kosketus toisen ihmisen sielunmaisemaan
yksittäisen taideteoksen kautta, uusi kaupunki, uusi maisema.
Tuttu koti tuoreeltaan siivottuna. Hetki lepoa lähimmäisten
seurassa. Elämää.

Asioiden kokeminen ja tekeminen tekevät elämästä
mitä se on. Toivo tai usko ovat vain sanoja.



Mä komppaan sua. Mut masennuksessahan on just kyse siitä, ettei pysty nauttimaan noista.

Emmä osaa nauttia niistä pienistä asioista, mä en nauti edes niistä isoista asioista, kuten et opiskelen vihdoin sitä, mitä oon yläasteelta asti halunnu.

Jos mulla on hyvä olla, mä pilaan sen heti, koska tiedän et kohta se on ohi. Se ei kestä ikuisuuksia enkä muista sitä hyvää fiilistä enää seuraavana päivänä.

Sitä mä just meinasin, et jos ei pysty elämään kuin tyydyttävää elämää (=ei nauti edes niistä pienistä asioista), miten pystyy elämään.

--
Onni on.

Twist

Posts: 925

#503 • • Edited Twist Team Kemuttajat
Itsenäni kiinnostaa se mistä tämä kaikki masennus Suomessa johtuu ? Olen muistaakseni lukenut artikkelin missä väitettiin , että Suomalaiset ovat euroopan masentunein kanssa. Tällä hetkelle Suomessa ihmisillä menee taloudellisesti kuitenkin paremmin kun vuosiin. Onkohan geeneillä jotain tekemistä masennuksen kanssa? Vai olemmeko vaan niin saatanan itsekeskeinen kansa,että vaivumme kerta toisensa jälkeen yksin murehtimaan kaikkia meidän niin suuren suuria murheita.

edit : Puhun nyt perus masennuksesta, noista sairauksista ei ole oikeen tietoa.

edit2: Onkohan suurella alkoholin kulutuksella ja masennuksella kenties jokin yhteys ..
Android

Posts: 3,908

#504 • • Android

Twist, 29.3.2007 15:11:
Itsenäni kiinnostaa se mistä tämä kaikki masennus Suomessa johtuu ? Olen muistaakseni lukenut artikkelin missä väitettiin , että Suomalaiset ovat euroopan masentunein kanssa.



Itse olen lukenut vähän muuta. Tämän tutkimuksen mukaan Suomalaiset ovat maailman kuudenneksi onnellisin kansa;

http://www.sciencedaily.com/releases/2006/11/061113093726.htm


The 20 happiest nations in the World are:

1. Denmark
2. Switzerland
3. Austria
4. Iceland
5. The Bahamas
6. Finland



Mene ja tiedä.
oooo

Posts: 1,249

#505 • • Edited oooo

Twist, 29.3.2007 15:11:
Itsenäni kiinnostaa se mistä tämä kaikki masennus Suomessa johtuu ? Olen muistaakseni lukenut artikkelin missä väitettiin , että Suomalaiset ovat euroopan masentunein kanssa. Tällä hetkelle Suomessa ihmisillä menee taloudellisesti kuitenkin paremmin kun vuosiin. Onkohan geeneillä jotain tekemistä masennuksen kanssa? Vai olemmeko vaan niin saatanan itsekeskeinen kansa,että vaivumme kerta toisensa jälkeen yksin murehtimaan kaikkia meidän niin suuren suuria murheita.

edit : Puhun nyt perus masennuksesta, noista sairauksista ei ole oikeen tietoa.

edit2: Onkohan suurella alkoholin kulutuksella ja masennuksella kenties jokin yhteys ..



Kiire, stressi, yhteiskunnan "vaatimukset", jopa tää ilmasto (talvi, syksy..) vaikuttaa varmasti siihen masennukseen. Vaikka yleisesti ihmisillä menisi täällä taloudellisesti hyvin, se ei tarkoita, että kaikilla menee hyvin. Se, ettei oikein tule kunnolla taloudellisesti toimeen ja on riippuvainen muista ihmisistä lisää varmaan masennusta.

Ihmisille tapahtuu pahoja asioita eikä kaikki niistä "selviä" samalla tavoin kuin toiset. Jos vaimo kuolee, lapset kuolee, firma menee konkkaan, sairastuu vakavasti vaikka syöpään tms. se on aika rankkaa varmaan kaikille ja jotkut eivät siitä pääse yli ja masentuvat pahasti.

Mun henkilökohtainen mielipide tuosta sinun lausahduksesta "itsekeskeinen kansa" on se, että tuo lausahdus on aika rankka ja jopa loukkaava. En näe masennuksessa mitään itsekeskeisyyttä eikä sen puhkeaminen ole mielestäni itsekeskeistä.

Ja tuo lausahduksesi "suuren suuria ongelmia".. niin tarkoititko siis ihan maamme ongelmia vai yksittäisen ihmisen henk.koht. ongelmia? Eihän se, että on mahdollisuus ajaa mersulla, syödä pihviä, juoda skumppaa ja opiskella takaa mitään ongelmatonta elämää. Nämä asiat voivat jopa aiheuttaa paineita; "pitäisi" olla hyvä ura, sen lisäksi aikaa lapsille ja ystäville ja harrastuksille unohtamatta parisuhdetta ja sukua. Kyllä siinä kiire tulee ja rentoutuminen voi jäädä aika vähälle ja sehän voi masentaa.

Tietenkin alkoholilla ja masennuksella voi olla yhteys. Joko niin, että viinanjuonti aiheuttaa masennuksen tai niin, että masennus aiheuttaa viinanjuontia. Oikeastaan millä tahansa asialla voi olla joku yhteys ihmisen masennukseen. Huono itsetunto, yksinäisyys..

Niistä sairauksista sitten; geenit ovat yksi syy sairastua vaikka kaksisuuntaiseen ja vaikeat kokemukset voivat laukaista tämän piilevän sairauden (jos ihmisellä on taipumusta siihen). Aika usein masennus liittyy johonkin sairauteen (ahdistuneisuushäiriöt, skitsofrenia, kaksisuuntainen..) eli masennus on tavallaan "vain" oire, jostain muusta. Ja se voi mennä niin, että ensin on ahdistuneisuushäiriö, mikä johtaa masennukseen tai sitten tämä masennus, mikä johtaa ahdistuneisuuteen.

Toki on sitten varmaan ihmisiä, kellä on tätä "perusmasennusta" mutta jokuhan senkin aiheuttaa, onko se sitten joku rankka kokemus vai mikä on.

Itse vähän vierastan sanaa "perusmasennus", koska mitä se käytännössä ja teoriassa tarkalleen on. Onko se sitä, että muun kuin masennuksen diagnoosi ei täyty. Muistakaamme toki myös se, että kriteereiden tulee täyttyä, jotta voidaan heittää diagnoosi masennus. Suuri joukko varmasti kokee joskus olevansa masentunut ja ahdistunut; normaaleja tunteita mutta puhutaan sitten vasta sairaudesta kun ne kriteerit masennukseen sairautena täyttyy. Oisko se "perusmasennus" sitten ihan vaan sitä normaalia tunnetilaa, joka ei tarkoita masennusta sairautena.
Twist

Posts: 925

#506 • • Twist Team Kemuttajat

satumetsä, 29.3.2007 15:59:
-clip-



Kaikillahan meillä on tässä elämässä ongelmia ja murheita. Kaikilla meiltä kuolee läheisiä elämän aikana halusimme sitä tai emme. Pohdin sitä vaan, että otammeko asiat täällä Suomessa liian raskaasti. Kun alkaa miettimään omia ongelmia ja tämän jälkeen alkaa miettimään muiden ongelmia, alkaa tuntumaan täysin naurettavalta masennella (esim. sairaat ihmiset jne). Ehkä meidän kaikkien pitäisi meittiä useammin mikä elämässäni on hyvin eikä aina sitä paskaa mitä niskaan tulee. *piis*
Twist

Posts: 925

#507 • • Twist Team Kemuttajat

Alley Cat, 29.3.2007 16:32:
-clip-



Jees , itselläni ei ole paljon tietoa masennuksesta ja tästä syystä kommenttini voi tuntua tylyiltä . Tarkoituksenani ei kuitenkaan ole loukata ketään tai vähätellä kyseistä sairautta.
peepe

Posts: 904

#508 • • peepe

Twist, 29.3.2007 16:11:
Kaikillahan meillä on tässä elämässä ongelmia ja murheita. Kaikilla meiltä kuolee läheisiä elämän aikana halusimme sitä tai emme. Pohdin sitä vaan, että otammeko asiat täällä Suomessa liian raskaasti. Kun alkaa miettimään omia ongelmia ja tämän jälkeen alkaa miettimään muiden ongelmia, alkaa tuntumaan täysin naurettavalta masennella (esim. sairaat ihmiset jne). Ehkä meidän kaikkien pitäisi meittiä useammin mikä elämässäni on hyvin eikä aina sitä paskaa mitä niskaan tulee. *piis*



Nii mut masennushan on juuri sairaus. Tollanen mietiskely varmaan tehoaa sellasessa perusnegailu tilanteessa, mutta jos aivokemioissa on jo luonnostaan jotaki häikkää niin tarvitaan jotain vähän muuta kuin mietiskelyä siitä kuinka hyvin asiat loppujen lopuksi on.
oooo

Posts: 1,249

#509 • • oooo

Twist, 29.3.2007 16:11:

Kaikillahan meillä on tässä elämässä ongelmia ja murheita. Kaikilla meiltä kuolee läheisiä elämän aikana halusimme sitä tai emme. Pohdin sitä vaan, että otammeko asiat täällä Suomessa liian raskaasti. Kun alkaa miettimään omia ongelmia ja tämän jälkeen alkaa miettimään muiden ongelmia, alkaa tuntumaan täysin naurettavalta masennella (esim. sairaat ihmiset jne). Ehkä meidän kaikkien pitäisi meittiä useammin mikä elämässäni on hyvin eikä aina sitä paskaa mitä niskaan tulee. *piis*



Niin.. kaikilla on ongelmia mutta toiset ovat esim. herkempiä ihmisiä tai niitä ongelmia kasaantuu niin suuri määrä, ettei se normaali suruprosessi onnistu-->iskee masennus.

Ei masennus ole lainkaan tahdonalainen asia. Ei kukaan voi päättää, että enpä ota asioita liian raskaasti ja meneepä muissa maissa huonommin, joten en masennu.

Masennus, mikä täyttää kriteerit on sairaus. Kuten syöpä, ei sitä voi päättää tosta noin, että sairastuuko vai ei.

Masentunut ihminen ei näe hyvää, koska kaikki tuntuu yleensä pahalta. Ei raha, kansallisuus, asunto.. tuo täydellistä onnea, eikä takaa sitä, ettei ihminen sairastu.

En mä voi itse mun välittäjäaineille mitään millään päätöksillä tai muiden asioiden miettimisellä.

Miksei mulla olisi oikeutta olla masentunut? Miksi joku katulapsi voi olla mutten minä? Tätä en nyt ymmärrä, koska edelleenkään mikään materia ja raha ei sellaista onnea tuo, jolla masennus estetään. Ja mun käyttämä sana "oikeutta" oli typerä, koska masennus ei ole mikään oikeus.

Jos voisimme tästä niin helposti päättää, että en masennu, kaikki on hyvin kun asiat toimii paremmin kun katulapsilla.. ohjata masennusta siis järjellä, niin moniko meistä masennuksesta kärsisi? Veikkaanpa ettei juuri kukaan. Sillä kyllä me masentuneet pystymme järjellä ymmärtämään, että jollain ei jossain ole vettä ja meillä on mutta sillä totuudella ei ole mitään tekemistä masennuksen kanssa, koska edelleenkään ei se masennus mikään järjen asia ole eikä se ole tahdonalaista kuten ei ole muutkaan sairaudet.

Mä en ole koskaan kokenut mun ongelmia helpommiksi kuin jonkun katulapsen. Syy on se, että mun masennus on iskenyt kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ei se siitä ole koskaan johtunut, etten tajuaisi kuinka huonosti jollain jossain menee. Mulla on sairaus, ikävä sellainen, josta en parane tämän hetken lääketieteellä ainakaan. Tämä sairaus on myöskin saanut sen aikaan itsessäni, että materian merkitys on kadonnut..mulle on hienoa, jos joku päivä on henkisesti oikeasti hyvä ja kiva päivä. Arvostan sitä mitä mulla on; koti, läheiset, ruoka yms. Ja ymmärrän todellakin, että jollain ei niitä ole, en silti näe, että mulla pitäis olla huono omatunto siitä, että mulla on ja jollain jossain ei ole.

Tosin pistää se joskus ärsyttämään, että joku pinkissä kuplassa elänyt vaahtokarkki äpärä (anteeksi ruma ilmaisu) lässyttää kerran kuussa kuinka masentaa, kun isi osti väärän värisen auton. Voihan sitä lellipentua tietenkin masentaa tollanen asia, jos sitä masennusta on sitten muutenkin taustalla. Eli jos päässä on paha olla niin kyllä sitä pahaa oloa voi lisätä ihan pienet ja "naurettavat" asiat. Itselläni ainakin kaikki näyttää paskalta kun masentaa.
Android

Posts: 3,908

#510 • • Android
Kommentit tyyliin "miten voit olla masentunut kun asiat täällä on niin hyvin ja Afrikassa on nälänhätää?" ovat kyllä harvinaisen kummallisia. Ihan kuin se, että asiat ovat vielä pahemmin jossain muualla poistaisivat omia ja/tai niitä "pienempiä" ongelmia. Sitäpaitsi ne muut ongelmat ei ainakaan omaa mielialaa nosta, päinvastoin.
Twist

Posts: 925

#511 • • Twist Team Kemuttajat
Ymmärretäänkö taas tahallaan väärin ??? En mielestäni ole sellaista kirjoittanut.
Android

Posts: 3,908

#512 • • Android

Twist, 29.3.2007 17:16:
Ymmärretäänkö taas tahallaan väärin ??? En mielestäni ole sellaista kirjoittanut.



En viitannut sinuun.
Twist

Posts: 925

#514 • • Twist Team Kemuttajat
Pakko viel lisätä tähän , että masennus sairautena on todella vaiketa ymmärtää , jos sitä ei ole itse kokenut . Oon jonku verran yrittäny ettiä tietoa siitä netistä , mutta tästä huolimatta sitä on vaikea ymmärtää . Niin älkääs suuttuko jos kommentit tuntuvat tyhmiltä .
Alley Cat

Posts: 489

#515 • • Alley Cat Jedi Master

Twist, 29.3.2007 17:22:
Pakko viel lisätä tähän , että masennus sairautena on todella vaiketa ymmärtää , jos sitä ei ole itse kokenut . Oon jonku verran yrittäny ettiä tietoa siitä netistä , mutta tästä huolimatta sitä on vaikea ymmärtää . Niin älkääs suuttuko jos kommentit tuntuvat tyhmiltä .



Nou hätä. En mä ainakaan ottanu henk.kohtasesti. Yritin vaan osaltani auttaa sua ymmärtämään. En nimittäin itekään tajunnu mistä masennuksessa oikeasti on kyse, kunnes se iski minuun. Ei tämä tosiaan hauskaa ole. Joka päivä pitää vetää kourallinen nappeja naamaan, että pysyy edes jotenki elämänsyrjässä kiinni. Ei oo hääviä... *uuh*

--
You see madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little... push.
-Joker-

Kim123

Posts: 127

#516 • • Kim123 jokke123
nyt masentaa...*eikä*

--
pioneer

Android

Posts: 3,908

#517 • • Edited Android

Alley Cat, 29.3.2007 17:36:
---
Twist, 29.3.2007 17:22:
Pakko viel lisätä tähän , että masennus sairautena on todella vaiketa ymmärtää , jos sitä ei ole itse kokenut . Oon jonku verran yrittäny ettiä tietoa siitä netistä , mutta tästä huolimatta sitä on vaikea ymmärtää . Niin älkääs suuttuko jos kommentit tuntuvat tyhmiltä .

---


Nou hätä. En mä ainakaan ottanu henk.kohtasesti. Yritin vaan osaltani auttaa sua ymmärtämään. En nimittäin itekään tajunnu mistä masennuksessa oikeasti on kyse, kunnes se iski minuun. Ei tämä tosiaan hauskaa ole. Joka päivä pitää vetää kourallinen nappeja naamaan, että pysyy edes jotenki elämänsyrjässä kiinni. Ei oo hääviä... *uuh*



Omat ongelmat taas painottuvat huomattavasti enemmän ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriöiden kuin masennuksen puolelle, mutta jokaista diagnoosia tai sairautta varten ei sentään uutta topicia jaksa pistää. Masennus on omalla kohdallani (vaikkakin diagnosoitu sellainen) pikemminkin noiden muiden sairauksien aiheuttama mukava "lisäboonus".

Lähinnä sen takia mainitsen, että kirjoituksiani ei kannata ottaa "tyypillisesti" masentuneen vastauksina, jos joku masennuksesta jotain kysyy. Mutta niinhän se toki menee, että sairautta on vaikeaa (ellei mahdotonta) ymmärtää, ellei sitä itse ole käynyt läpi. Minusta on kuitenkin hyvä asia että kysytään, puhutaan avoimesti jne. koska mielialaongelmat ovat usein tabu ja puhumattomuus yleensä on paljon pahempaa kuin asioista puhuminen. Tästä hyvänä esimerkkinä esim. (etenkin miesten) itsemurhat Suomessa. Tietysti on hyvä myös huomata, ettei ole yksin ongelmineen ja oireineen. Muiden kokemuksista ja ajatuksista voi toivottavasti oppia jotain itsekin.

Ei itseäni ainakaan häiritse, jos kysytään "tyhmiä", jos on vilpitön halu oppia ja ymmärtää. Sen sijaan ne, jotka eivät tiedä asioista mitään, mutta ovat tietävinään ja kertovat miten asiat "oikeasti" ovat ja "eihän teillä nyt ole mitään hätää" vituttavat.
Avatar
#518 • • Edited Rujo Mutantti Guest

satumetsä, 29.3.2007 11:29:
---
Fuzzy, 26.3.2007 03:12:
22v.*igor* Enkä oo mitään saanu aikaseks elämässäni! *poks*
Onnee vaan mulle

---


Sama täällä *uuh*



Noh, miä oon kohta 25v, pohjalla ei mitään koulutusta ja masennustakin takana vasta 15+v ja pahenee vaan jatkuvasti. Julkisten avoimien paikkojen pelkoa, luokkatilanteitten pelkoa, sosiaalisesti jälkeenjääny -> ihmiskammo, ulkotiloissa ahdistunut, internetriippuvainen ja alkoholismiin taipuvainen mutantti. Julkisia kulkuvälineitä on lähes mahdoton käyttää ilman alkoholin hällä väliä vaikutusta. Ainiin, lääkkeetkään ei toimi oikein, esim. rauhoittavilla täysin päinvastainen vaikutus, 5-10mg *pam lääkkeitä aikaansaa lähinnä kunnon skitsoraivarit. Muutamasta SSRI/SNRI/NASSA lääkityksestä jääny pysyviä vaurioita jotka tuskin tulee korjaantumaan koskaan. Ei harrastuksia, ei unelmia, ei suunnitelmia, tuskin mitään tulevaisuuttakaan. Wais III testin mukaan älykkyys hieman-huomattavasti yli keskitason alueesta riippuen mutta vähän kyllä itse epäilen tuota testin tulosta.

Edit: En enää käytä mitään lääkkeitä, olen alkanut vihaamaan kaikkea. Huomattavasti tehokkaampaa.

"Ota ittees vaan niskasta kiinni ja rupee tekemään"
-Ota kuule kaapista pyssy ja levitä idealihakses seinään vitun kurja mulkku!
Tollasen kommentin heittäminen kunnolla masentuneelle on vähän kun sanois kodittomalle jolla ei oo jalkoja "Why don't you walk home and sleep over it"

Toinen hyvä:
"Se on vaan asennekysymys!"
-HA HA, voisitko mennä jauhelihaksi.

Normaalit ihmiset ei vaan pysty käsittämään mitä on olla kunnolla masentunut, enkä puhu nyt mistään parin kuukauden yhy yhy pätkästä, vaan sellaisesta olosta että olisin valmis tuhoamaan koko Homo sapiens lajin maan päältä hetkeäkään miettimättä.

Mitä ihmiset oikein luulee olevansa? Ai sulla on iso ego ja oot olevinas niin vitun kova tyyppi?

13db967.jpg
13db986.jpg
Arvioi itsesi uudestaan.
oooo

Posts: 1,249

#519 • • oooo

Twist, 29.3.2007 17:22:
Pakko viel lisätä tähän , että masennus sairautena on todella vaiketa ymmärtää , jos sitä ei ole itse kokenut . Oon jonku verran yrittäny ettiä tietoa siitä netistä , mutta tästä huolimatta sitä on vaikea ymmärtää . Niin älkääs suuttuko jos kommentit tuntuvat tyhmiltä .



Hyvä vaan, että joku yrittää ymmärtää. Hieno homma mun mielestä. Eikä sulla nyt mitenkään tyhmiä kommentteja ollut, vaikka kyllä sieltä ehkä paistoi läpi, ettet täysin ymmärrä *hymy*
Mutta pääasia on, että edes yrittää ymmärtää ja voi keskustella asiasta.

Eli jos jotain kysymyksiä tms. tulee mieleen, niin kysy ihmeessä.
oooo

Posts: 1,249

#520 • • oooo

Rujo Mutantti, 29.3.2007 18:00:

Muutamasta SSRI/SNRI/NASSA lääkityksestä jääny pysyviä vaurioita jotka tuskin tulee korjaantumaan koskaan.



Mitä sulle jäi niistä?


Rujo Mutantti, 29.3.2007 18:00:

"Ota ittees vaan niskasta kiinni ja rupee tekemään"
-Ota kuule kaapista pyssy ja levitä idealihakses seinään vitun kurja mulkku!
Tollasen kommentin heittäminen kunnolla masentuneelle on vähän kun sanois kodittomalle jolla ei oo jalkoja "Why don't you walk home and sleep over it"

Toinen hyvä:
"Se on vaan asennekysymys!"
-HA HA, voisitko mennä jauhelihaksi.



Todellakin! Noita idari kommentteja on tullut kuultua vähän liikaa. Yksi kaveri jankutti noita joka päivä koko ajan, vaikka kuinka sanoin, että noita kommentteja ei todellakaan tule laukoa. Ei..kun hän oli oikeassa *dissaa* joopa joo.. noh eipähän onneksi enää tarvi kuunnella niitäkään juttuja. Et jos jotain positiivista pitää löytää siitä, että ei ole kavereita tai oikeastaan ettei tule pidettyä yhteyttä niihin ollenkaan, niin se positiivinen homma olis mun tapauksessa tää, ettei tarvi kuunnella sitä saissea ainakaan sieltä kavereiden suunnalta.