Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,842,068 views

Germitbiili

Posts: 1,070

#441 • • Germitbiili Ihmepoika
Nadifa:

Sorry, en ole lukenut kaikkia edellisiä juttuja, mutta pakko kommentoida aiheeseen sen verran, että mun mielestä on tosi kauheeta ja älytöntä se, että monien mielestä on älyttömän siistiä olla mahdollisimman sekaisin ja illan saldo on vaikka 8 ja parit päälle. Mitä enemmän, sen kovempi tyyppi. Get a life voin vaan sanoa.

Mutta se on huomaamani mukaan aika yleistä, etteivät jotkut vaan osaa esim. mennä bileisiin ilman jotain aineita ja jos vaikka sinne eksyy niin huomio hyvästä musiikista ja fiiliksestä katoaa täysin keinotekoisen saalistamisen alle.

Sitä vaan välillä miettii, että mitkä motiivit löytyy ottamisen takaa. Tottumus? Ei oo kivaa ilman? Oli mikä oli niin kauheeta, että elämä pyörii vain bileiden ja huumeiden ympärillä. Ihan kuin se olisi jotenkin siistiä, ylpeiltävää ja hienoa. Suurimmaksi osaksi vain säälittävää.

Ihmiset hakevat siitä täyttymystä siihen tyhjään oloon (sunnuntai pivän lause: "I'm empty, empty, empty, empty"), mutta kuten varmaan suurin osa tietää niin, sitä ei vain niin löydy.

Se on teennäistä ja tietäessä se on aika hölmöä ja heikkoa yrittää edes uskotella itselleen muuta. Jotkut vaan ikävä kyllä eivät uskalla tai välitä tarpeeksi vaan tosta käyttämisestä tulee liian suuri elämää hallitseva tekijä. Menee kiinnostus niihin asioihin jotka oikeesti merkkaa jotain. Säännöllinen viihdekäyttökin on ongelmakäyttöä ja on turha uskotella itselleen muuta.

Mun mielestä on aivan järkyttävää nähdä mm. pikku teinejä mukamas niin "aikuisina" ja "kokeneina", vaikka ei niillä ole paljoa järkeä tai kontrollia mistään. Hyvät ihmiset, miten joku voi tyyliin hyvällä omalla tunnolla tarjota esim. ensimmäiset linet jollekin ihmiselle joka ei oikeesti tiedä mitä tekee ottaessaan ja siitä helposti voi jollekin syntyä huomaamatta elämäntapa jota sen henkilön psyyke ei mahdollisesti kestä ollenkaan. "Se mistä ei tiedä niin sitä ei kaipaa" pitää paikkansa. Älkää edesauttako muita pilaamaan elämäänsä. Olkaa pliis edes joskus järkeviä.

Jos teidän mielestänne elämäntapanne sopii itsellenne niin muistakaa, ettei se sovi välttämättä yhtähyvin muille. Onhan se yhteenkuuluvaisuuden tunne varmasti suurempi, mutta mitäs se tunne, että tuntee hallitsevansa itsensä ja olemaan omien päätöstensä herra. Se on todennäköisesti loppupeleissä vieläkin parempi tunne.

On hienoa, että tanssilattialta löytyy iloisia hymynaamoja, mutta kuitenkin on hyvä muistaa hymyillessä ja katsellessa miten TEENNÄISTÄ ja EPÄAITOA se joillakin on. Se on tekaistu persoonallisuus. Kulissi minkä takana on usein epävarma ja heikko ihminen. Hetkien ilo on pidemmän päälle pitkä suru.

Mikään ei voi voittaa sitä fiilistä kun olet aidosti rakastunut ja pääset jakamaan sen tunteen oikean ihmisen kanssa. Pidempi aikainen säännöllinen huumeiden käyttö tappaa sen aidon rakkauden ja läheisyyden haluamisen ja tarpeet eikä sitä edes monet osaa edes kaivata. Mutta onko se tunteeton ulkokuori sitä mitä kannattaa hakea? Kun ei tiedä paremmasta niin haluaa vain sitä minkä uskoo parhaaksi.

Pääpointti edellisille oli se, että minua harmittaa kun huumeet ovat niin trendikästä ja mukamas hienoa, mutta pienet ihmiset (tai suuretkaan) eivät taida oikeasti omata tarpeeksi arviointikykyä sille mikä on paras tapa toimia. Mitenkäs tulevaisuus? Terveys? Se vetäminen sekaisuuden hakemisen vuoksi on tosi säälittävää. Jos pitää vetää niin jokin järki mukaan. On helppo elää vain tätä hetkeä ja tehdä päätökset lyhyellä tähtäimellä.

Mutta Vaikka elää kuin viimeistä päivää on hyvä muistaa, että se huominenkin tulee. Toivottavasti.

Voimia kaikïlle! Ei kannata ottaa mun purkausta liian vakavasti tai henkilökohtaisesti, koska täähän on yleistä spekulointia ( ja täähän on keskustelufoorumi). Niin. Nobody's perfect. Plur.

Ei hyvää ilman huonoa ja toisinpäin. Elämä on parasta huumetta. kai?! *hymy*

[muokattu 18.4.2003 07:12]



Tässä on paljon asiaa mistä minä olen samaa mieltä!!!!!ja juu elämä on parasta huumetta!!!!!
*plur**piis*

--
NO SHIT SHERLOCK

[Nuclear]

Posts: 5,855

#442 • • [Nuclear] el aprendiz
Nadifa:

Joo. Olen samaa mieltä.


Ja edellisessä sanoit päinvastoin*justjoo*

On usein kuullostaa ehkä oikeammalta. Ongelmia on eriasteisia. Ongelmaksi asia muodostuu kun tuo sana säännöllinen (tai toisinsanoen tarkoitan useasti toistuva) on mukana kuvioissa.


Lähinnä kysyin niitä perusteluita eli miksi se on niin vaarallista?

Niin. Sitä sitten sopii miettiä.


*justjoo*

Pääpointti edellisille oli se, että minua harmittaa kun huumeet ovat niin trendikästä ja mukamas hienoa, mutta pienet ihmiset (tai suuretkaan) eivät taida oikeasti omata tarpeeksi arviointikykyä sille mikä on paras tapa toimia.


Ja sä tiiät mikä on toiselle parasta tapa toimia? Kun edellisissä posteissa mainitsit, ettei välttämättä oma tapa toimia ole toiselle parasta*justjoo* Mä näkisin hieman ristiriitaisuutta.

Mitenkäs tulevaisuus? Terveys?


Ei, eivät ne ole terveellisiä, muttei ole suola eikä rasvakaan. Etkö käytä niitäkään? Ajatko autoa?

Se vetäminen sekaisuuden hakemisen vuoksi on tosi säälittävää.


Juotko alkoholia?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

[Nuclear]

Posts: 5,855

#443 • • [Nuclear] el aprendiz
Avernian:

Voiko kuosailla ilman että tarkoitus on mennä sekaisin/nostattaa mielialaansa normaalin yläpuolelle?

Jaa-a, en oo ehkä paras ihminen vastaamaan tähän, mut luulisin, että usein on tarkoitus tuntea mielihyvää/kohottaa mielialaa (uskoisin, että alkoholilla on usein sama tarkoitus).

Alkoholiahan voi ottaa sen yhden tai kaksi, ihan vain seuran vuoksi tai vaikka maun, tai pelkän tuopin pitelyn vuoksi, ilman että siitä on sen suurempia vaikutuksia. Huumeista en tiedä.


Ei kait sitä pienestä polttelustakaan mene nuppi aivan sekaisin. Jos et ole koskaan juonut alkoholia, niin parikin taitaa jo vaikuttaa.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

FreeFall

Posts: 2,256

#444 • • FreeFall music addict
Mä voisin laittaa tähän kans jotai pientä;
Eli öö mä sanoisin näin:
JOTKUT huumeet kuten E on siistejä, mutta kuitenkin PERSEESTÄ!
(perustelu: okei paitsi että ne on epäterveellisiä niin jos oot joskus bileissä napannu nuppei JA NAUTTINUT niistä bileistä aivan PERKELEESTI!! kuten ekat nupit tekee), mitä ajattelit seuraavissa bileissä*ding* Et saa tunnelmaa tai siis omaa fiilistä mitenkään ilman uusia nuppeja kohotettuu samalle tasolle!!! hmmm ja mihinköhän se johtaa *justjoo* uusiin nuppeihin! TAI sitten ei, mutta enään et osaa nauttia seuraavista bileistä yhtä paljon KUNNES unohdat yksityiskohtaiset tunteesi ja salaperäiset kokemuksesi niistä nuppi-bileistäsi...)
öö siinä oli mun mielipide "E:estä
seuraavaksi OMA analyysi A:sta:
SE on PERSEEST!
(perustelu: öö täytyyks tätä perustella??
okei jotai tähänki, "krapula tästä on 10x pahempi kun itse homma eli mitä järkee??
safka ei mee alas, kiloja tippuu (eikä oo hyvä paitsi ylipainosille) parissa päivässä helposti tipauttaa ~8kiloo...eli vielä kerran PERSEEST!
Olet aktiivinen...onks toi muka niin hyvä juttu?? vois se olla jos et samalla olis tyhmä, kuten siivoot yhen huoneen 5x imurilla *ding* juokset ympäri huonetta ja jahtaat sun lenkkeilykenkiä, koska haluut mennä ulos*voiei*
okei joo...
Sitten vois käsittelyyn ottaa Kannabis....Tästä en oikeestaan paljoo vikoja löydä, eli mun mielestä Polttakaa jos haluutte *joo*
Se on terveellisempi ku alkoholi, ihmiset on PAAAALJON vähemmän väkivaltasia, ruoka maistuu*slurps* ja hymyäkin löytyy...
Mut onhan tässäkin näitä miinuksia;
Aineen vaihdunta aivoissa heikkenee HUOMATTAVASTI!!! <- seuraus: normaali vanhenemis prosessi hidastuu eli suoraan sanoen rupeet jäämään pikkuhiljaa omaa OIKEATA tasoasi jälkeen, heh olet jälkeenjäänyt...okei onhan toi niinku aika minimaalista ja en tiedä onko sitä edes vielä ihan faktoiks todettu...
Ja pitää sekin paikkansa että kannabis on ovi huumemaailmaan eli siis portti joka johtaa vahvempaan *joo*
ei kaikilla, mut kuiteski...

Okei tos mun mielipide huumeista!
jos joku rupee kommentoimaa/ kritisoimaan mun mielipiteitä niin wadeva, ei se mua kiinnosta onhan tää vaan mun mielipide!

PS. TUTUSTUKAA ENNEN HUUMEISIIN KU KÄYTÄTTE
vaikka www.kokototuus.com

*piis*

--
Lintuperspektiivi

Mark

Posts: 7,311

#445 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Nadifa:

Sorry, en ole lukenut kaikkia edellisiä juttuja, mutta pakko kommentoida aiheeseen sen verran, että mun mielestä on tosi kauheeta ja älytöntä se, että monien mielestä on älyttömän siistiä olla mahdollisimman sekaisin ja illan saldo on vaikka 8 ja parit päälle. Mitä enemmän, sen kovempi tyyppi. Get a life voin vaan sanoa.



jep, täysin samaa mieltä. Ja kaikille tiedoksi että on näitä, tullut muutamaankin törmättyy.


Sitä vaan välillä miettii, että mitkä motiivit löytyy ottamisen takaa. Tottumus? Ei oo kivaa ilman? Oli mikä oli niin kauheeta, että elämä pyörii vain bileiden ja huumeiden ympärillä. Ihan kuin se olisi jotenkin siistiä, ylpeiltävää ja hienoa. Suurimmaksi osaksi vain säälittävää.



AGREED! ei lisätäävää.


Mikään ei voi voittaa sitä fiilistä kun olet aidosti rakastunut ja pääset jakamaan sen tunteen oikean ihmisen kanssa.



*joo**joo**joo**joo* AIVAN!

Muista Nadifan teksteistä mulla saattaa olla hieman erilainen mielipide, mutta koska niihin on jo puututtu, en kajoa niihin enää.. Täytyy vaan sanoa että pimeät klubit ja kaikenkarvaset aineet on nyt kyllä aika etova ajatus kun ulkona paistaa täysillä arska ja fiilis on kesäinen =)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Karski

Posts: 6,049

#446 • • Karski Pomon kätyri
Avernian:

Pistänpäs nyt tähän pointtiin lusikkani.
Voiko kuosailla ilman että tarkoitus on mennä sekaisin/nostattaa mielialaansa normaalin yläpuolelle?

Alkoholiahan voi ottaa sen yhden tai kaksi, ihan vain seuran vuoksi tai vaikka maun, tai pelkän tuopin pitelyn vuoksi, ilman että siitä on sen suurempia vaikutuksia. Huumeista en tiedä.



Ai sä diggailet puhtaan etanolin mausta *justjoo*
Jos kerran se juttu on jossain muussa kuin itse alkoholissa,
niin eiks se sitten o ihan sama että onks siinä
tuopissa maitoo vai siideriä? *täh*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Mark

Posts: 7,311

#447 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Avernian


Eli voi sen yhden nipsun kuitenkin napata, ilman että fiilis lentää suoraan kattoon ja siitä läpikin? Onko saatavilla pienempiä annoskokoja?



yllättäen jokaisessa nipsussa ei ole samaa ainetta ja yhtä paljon. Kai nyt sen verran tiedät?? Ja jokainen mielikuvituksella varustettu ihminen tajuaa, että se pilleri on aika helvetin helppo pistää paloihin tai jauheeksi ja otta vähemmän.

-M

[muokattu 22.4.2003 16:57]

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

cosmikki

Posts: 1,261

#449 • • cosmikki
huhhuh. nyt on kyllä niin paljon käytetty tota "quote"-nappia ettei jaksa enää kaikkea alkaa lukemaan.
(vaikeuttaa hahmottamista).

--
-cosminen olio toisesta galaxista-

Mark

Posts: 7,311

#450 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
kuilu:


Sanoo kaveri ja quottaa sigussa latinan lauseita…*nauraa*



Mä en oo koskaan tajunnu et minkä helvetin takia latinankieliset lainaukset jonkun kirjoittamassa tekstissä ovat olevinaan älykkyyden merkki (ei siis mitenkään hlökohtaisesti sinua kohtaan avernian *iloinen*) noin siis yleensä. Ymmärrän että joskus kaikki älymystöön kuuluvat osasivat latinaa ja muut eivät, nykyään sitä opetetaan lukiossa, niinkuin myös kymmeniä muita kieliä *justjoo*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Riku

Posts: 3,187

#451 • • Riku The Little Prince
Aino:

totta. Mutta itse kelailen ja tunnen sen jutun niin että -jos- siihen vielä lisää jonkun hyvän lisäefektin (doupin) niin se fiilis (joka aikasemminki on ollu jo katossa) niin vaan kymmenkertaistuu..


Hmm, rohkenen olla sen verran eri mieltä että väittäisin että selvinpäin tulee kuitenkin ne kaikkein parhaat fiilikset. Moisia on vain se kymmenen kertaa vaikeampi saavuttaa kuin jonkun päihteen avustuksella.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

toma

Posts: 2,009

#452 • • toma Tototoototo
skywalker:

"enhän minä käytä mitään piristeitä IKINÄ!"*plur*.
huhu,bileitä "jonkin" verran käyneenä ihmettelen vain sitä kuinka ihmisiä tulee vastaan silmät "iloisina"*voiei*.ajattelin vaan et kuinka moni kusettaa itseäänkin... itse olen sitä mieltä että hyvä vaan kun bileet pysyy meiningissä ilman piristeitä. Tosin voisin väittää että ihmisiä on paljon ja mielipiteet huumeista jakaantuu aika moneenkin osaan.



Mielipiteesi olkoon merkille pantu. Mutta mikä oli postauksesi
pointti? Voin mäkin sanoa tänne että mielestäni taivaalla
leijailee vesyhöyrystä muodostuneita valkeita pilviä, mutta
se ei tuskin tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Ei millään
pahalla.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

toma

Posts: 2,009

#453 • • toma Tototoototo
Helsingin sanomien pääkirjoitus sunnuntaina oli aika
mielenkiintoisen asenteellinen:

"Huumeiden viihdekäytöstä puhuminen on kevytmielistä

Huumeongelma ei ole vähenemässä, vaikka viime vuoden tilastoista niin voisi päätellä. Poliisin tietoon tulleita huumausainerikoksia kirjattiin seitsemän prosenttia vähemmän kuin edellisvuonna. Törkeät huumerikokset näyttävät vähentyneen vielä enemmän. Samaa kehitystä tukevat keskusrikospoliisin tilastot: vuonna 1998 krp tutki 440 huumausainerikosta, viime vuonna vain 144.
Tilastot ovat kuitenkin harhaanjohtavia. Krp on viime vuosina keskittynyt järjestäytyneeseen huumerikollisuuteen. Niiden tutkinta vie aikaa ja sitoo useiden huumetutkijoiden työpanoksen. Työ kuitenkin kannattaa, vaikka tilastot vääristyvät. Ison huumekoplan paljastamisella on suurempi merkitys kuin katutason vähittäiskauppiaiden jahtaamisella.
Työ ei missään nimessä lopu, päinvastoin. Huumeet ovat maailmalla jo niin yleisiä, että puhutaan niiden käytön normalisoitumisesta. Eli huumeisiin suhtaudutaan kuin mihin tahansa ihmisten elämään kuuluvaan normaaliin toimintaan.
Suomessa ei onneksi olla vielä niin pitkällä, mutta siihen suuntaan ollaan menossa. Stakesin tutkimuksen mukaan huumeita kokeilleiden määrä kasvaa jatkuvasti. Erityisen huolestuttavia ovat tiedot 20-29-vuotiaista. Heistä joka kolmas mies ja joka neljäs nainen ilmoittaa joskus kokeilleensa kannabista.
Kannabista kovempiakin huumeita on tarjolla diskoissa ja kotihipoissa ikään kuin normaaliin juhlimiseen kuuluvana. On ryhdytty suuren maailman tyyliin puhumaan huumeiden viihdekäytöstä. Ikään kuin ekstaasi, amfetamiini, kokaiini tai LSD olisivat alkoholiin verrattavia päihteitä. Huumeiden vähättely johtaa helposti huumeiden säännölliseen käyttöön ja riippuvuuteen, joka tuhoaa käyttäjän elämän lopullisesti.
Etenkin mietojen huumeiden käytölle löytyy puolustajia. Väitetään, että kannabiksen käyttö on jopa vähemmän haitallista kuin alkoholin nauttiminen. Yhden hasissätkän polttaminen ei vie terveyttä, mutta se voi johtaa kovempiin huumeisiin. Stakesin tuoreen tutkimuksen mukaan miltei kaikki laittomia huumeita kokeilleet ovat joskus elämänsä aikana käyttäneet kannabista. Tiedetään myös, että koviin huumeisiin sortuneet ovat lähes poikkeuksetta aloittaneet miedoista aineista.
Keskustelu mietojen huumeiden käytön sallimisesta kävi eduskuntavaalien alla kiivaana. Vihreiden yhden ehdokkaan huumemyönteiset kannanotot saivat puolueet vannomaan tiukan huumepolitiikan nimeen. Huumeille ei pidä antaa tuumaakaan periksi. Pienikin lievennys johtaa nopeasti huumerikollisuuden entistä suurempaan kasvuun.
Suomeen ja etenkin Helsinkiin virtaa entiseen tahtiin amfetamiinia, ekstaasia ja heroiinia. Huumepoliisi yrittää vähenevän väen voimin estää huumeiden leviämistä. Työtä ei yhtään helpota, jos asenteet huumeisiin muuttuvat myönteisiksi. Keskusrikospoliisin päällikkö Rauno Ranta on oikeassa, kun hän laitoksen tuoreessa vuosikertomuksessa arvostelee huumemyönteistä ilmapiiriä. Huumeista pitää voida keskustella, mutta huumeille annettu viihteellinen merkitys antaa väärän mielikuvan huumeiden käytön hyväksyttävyydestä ja vaarattomuudesta. Vaaratonta huumausainetta ei ole olemassakaan. "

Kuka löytää eniten asenteellisuutta, asiavirheitä ja täyttä
paskaa? *vink*

Suosikkini: "Stakesin tuoreen tutkimuksen mukaan miltei kaikki laittomia huumeita kokeilleet ovat joskus elämänsä aikana käyttäneet kannabista."

Aijaa? Ovat varmaan myös polttaneet tupakkaa ja juoneet
viinaa. Ja hengittäneet. Tuollainen tilasto osoittaa vain
ajallisen seuraamissuhteen, ei minkäänlaista syy-seuraus-
suhdetta. Huh mitä sontaa...

[muokattu 12.5.2003 15:18]

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

hrdkvr

Posts: 3,929

#454 • • hrdkvr KURGO
sviddu en kyllä ala lukee näitä kaikkia edellisiä posteja joten heitän tähän villin lauseen jossa voi olla jo tullutta...

eli
ongelma musa maistuu paremmalta huumeissa
mun mielestä se jotka pystyy bilettää selvinpäin on aitoja kyseisen musiikin diggareita...
mutta itsekkin usin bileissä alkoholia nauttineena ymmärrän huumeiden käyttäjiä siinä että kyllä siitä varmaan paremmat fiilikset lähtee...
itse olen keskustellut kysyeiten kavereiden kanssa ja yllättävää oli että fiilikset nojoo musa+huumeet = hyvämusa+sopiva alkoholi eli MÄ saan kuulemma ihan samat fiilikset kuunnellessani mieli dj ja siemaillessa kun kaveri jonka mielestä oli ihan jees setti ja huumeita suussa.

toinen suuri ongelma varmaan polkka/trance skenessä on kunnon puute kun se esso nyt sitten auttaa jaksamaan kuumassa hikisessä pommisuojassa... näin on mutta onhan sitten kyseisessä aineessa omat vaaransa jonka takia minä en niihin koske.
on kyllä ollu mielil ottaa ja toisaalta olen varma siitä että jos joskus vahingossa tulis otettua niin varmasti tulis toisenkin kerran mutta olen ollut tyytyväinen valintaani olla ottamatta.
kolmas ongelma kääntää asian ylös alaisin... nimittäin äskettäin työpaikkaa vaihdettaessa jouduin huumetestiin!! joka on jo julkisella sektorilla mutta kovasti tulossa myös yksityisiin... ongelma huumeet varsinkin kannabis yms. näkyy hävyttömän pitkään!!

en tuomitse porukkaa joka douppaa mutta varoittaa voin kovasti silla oma kaverini juuri joutui koukkuun ja se sattui kun ei voinu auttaa. tiedän että täällä on muutama joka on kokenut pahemipiakin menetyksiä.
eli funtsikaa nyt vielä kerta ennen kun koitatte sen ensimmäisen kerran

--
-keep it hard-

hrdkvr

Posts: 3,929

#455 • • hrdkvr KURGO
ja sitten vielä 1 juttu...

kovat alkoholin käyttäjät ovat myös melkei rinnastettavissa huumeidenkäyttäjiin...
esim alkoholistit on jo suoranaisesti rinnastettavissa sillä he ovan myös kroppansa pilanneet..

esim kerran tuli kavereiden kanssa juttua että kumpi on sitten pahempi. mies joka pössyttelee harvoin vai paasaava isä joka vetää viinaa simona joka v-loppu.. tulos kumkin huono mutta isä huonompi
vaikkei mun mielestä ihmisiä voi sanoa sen huonommiksi vaan jonkun riippuvuuden eli sairauden takia

on myös piiloalkoholisetja eli usein nuoriamiehiä joiden on pakko joka viikonloppu vetää sumeet kännit ja joskus vaan seurantakia
nämä rinnastettavissa satunnaisiin huumeidenkäyttäjiin

yhteenveto:

huumausaine tai huumaava aine tai ihan mikätahansa ruumista stimuloiva-aine joka aiheuttaa riippuvuutta tai tuhoaa kroppa on huono juttu

--
-keep it hard-

Riku

Posts: 3,187

#456 • • Riku The Little Prince
hardikaveri:


huumausaine tai huumaava aine tai ihan mikätahansa ruumista stimuloiva-aine joka aiheuttaa riippuvuutta tai tuhoaa kroppa on huono juttu


Terveyden kannalta yleensä kyllä, muuten asioita ei taaskan voida sanoa noin yksinkertaistetusti ja mustavalkoisesti. Puolensa ja puolensa...

--
Kyseenalaista aina kaikki.

2000

Posts: 420

#457 • • 2000 Opetuslapsi
Huumeet, mistä tietoa epävarmoille nuorille ja vanhemmille?

Kun luin tuon Kuilun kirjoittaman viestin HS:n lainauksin varustettuna, kaivoin esiin. tästä vanhan Terveyssanomat, jutun kirjoittajana huumetutkija Mikko Salasuo.
Ihan mielenkiintoisia väitteitä tuohon Hesarin rinnalle:

"Eurooppalaisissa tutkimuksissa on arvioitu, että noin viisi prosenttia huumeiden kokeilijoista tai käyttäjistä ajautuu ongelmiin."

"Huumeiden tapakäyttö on tavanomaista pilven polttamista, osa henkilön elämäntapaa, joka ei yleensä johda muiden huumeiden kokeiluihin tai käyttöön eikä päihdeongelmiin."

"Nuori aikuinen voi samanaikaisesti olla hyvässä toimessa, toimia urheiluseurassa tai olla mukana muussakin rakentavassa toiminnassa ja käyttää silti huumeita."

"Nuori voi samanaikaisesti olla esimerkiksi luokanopettaja ja käyttää huumeita ilman, että se aiheuttaa hänelle mitään moraalista ristiriitaa. Nuori voi siirtyä paikasta ja jopa moraaliarvoista ja tekemisestä toiseen valtavan helposti. Tämä on osaksi markkinatalouden tuotosta, koko ajan tarjotaan erilaisia elämyksiä ja kokemuksia."

Pitäisi tuosta yrittää Helsingin Sanomille lähettää linkkiä:
http://www.aikakaus.fi/al_koulussa/artikkelipankki/huumeet.htm

--
2 nasty 4 U

toma

Posts: 2,009

#458 • • toma Tototoototo
Torstain hesarissa oli artikkeli alkoholin kansanterveydellisestä
vaikutuksesta. Artikkelissa sanottiin suoraan että alkoholi on
suurin kansanterveydellinen ongelma, joka aiheuttaa ~2500
ihmisen kuoleman vuosittain.

Eli väitteet joiden mukaan huumeet olisivat merkittävin ongelma
ovat suoraan sanoen täyttä valehtelua.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Uhuu

Posts: 844

#459 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
olen aina miettinyt sitä, että opettavatko psykedeelit todellakin jotakin uutta ihmisestä ja siitä mitä pään sisällä liikkuu.

entä jos se kaikki "uusi ja ihmeellinen" ajatusmaailmassa onkin vain kemikaalin luoma illuusio? ja sitten sitä uskoo avartuneensa ja vapautuneensa ja ymmärtävänsä paremmin itseään..... vaikka ehkä niitä ominaisuuksia ei todellisuudessa olekaan...

en ole koskaan koskenutkaan noihin tajusteisiin, jotenka tämä oli vaan sellainen yleinen mietintäni ja ehkä juuri tuosta ajatuksesta johtuu se, että em. aineet eivät sytytä. tai siis käyttö arveluttaa, koska pelkään muuttavani persoonaani ja ajattelutapaani kuitenkin pohjimmiltaan vain kemikaalin manipuloimaan ja ehkä valheelliseenkin suuntaan.

olen keskustellut useaan otteeseen aiheesta ja kuunnellut kiinnostuneena kokemuksia. en kuitenkaan vielä ole päässyt mihinkään lopputulokseen päätelmissäni ja ehkä parempi näin.

-eihalualöytääenäämitäänuuttajaihmeellistäpäänsäsisältäuhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

hallucinogen

Posts: 8,190

#460 • • hallucinogen Edain
Oli kyllä aivan loistava se eilinen dokkari *nauraa*
Ei niinkun mulla menny jakeluun se et kun ne sit lopulta teetti niit tutkimuksia ja kun ruoho ei osoittautunut vaaralliseksi tai kovinkaan paljoa ainakaan niin pressa heitti lukematta roskiin *eiei* Siis niinkin tollaset ihmiset jotka väittää vastaan viimeseen asti vaikka mikä ois niin menee vähän...*ding*

--
pikku-*possu*