Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,843,960 views

Karski

Posts: 6,049

#421 • • Karski Pomon kätyri
Mrrshan:

Sitten sanotaan että voi ressukkaa kun kävi huonosti, ei saa paheksua, niin voi käydä kenelle tahansa. Siltä pohjalta jäi mietityttämään että eikö käyttäjälle kuulu vastuuta vetämisestään. Kyllä musta siinä on jo jonkinlainen disauttamisen paikka jos ei kunnolla harkitse mitä vetää, paljonko ja missä - ja aiheuttaa muillekin harmia sen seurauksena.



Tässä polarisaatiossa on se ongelma, että esitetään vain
kaksi tapaa reagoida tilanteeseen, ja molemmat ovat
käytännössä passivoivia: joko säälitään ja voivotellaan,
tai paheksutaan ja dissaillaan. *justjoo* Hankala sanoa
kumpaa lähestymistapaa vierastan enemmän. Millä tavalla
disauttamisesi on perustellumpaa kuin säälittely? Kumpikaan
reagointitapa ei millään tavalla vaikuta tilanteeseen.

Jos oikeasti olet sitä mieltä että överit vetänyt henkilö
pilaa muiden tunnelman niin käy heittämässä moinen
surkimus pihalle. Jos taas oikeasti olet sitä mieltä että
kärsiviä tulee auttaa kärsimyksen syistä riippumatta,
käytä kaikkia ensiaputaitojasi henkilön auttamiseksi
ja tarvittaessa kutsu paikalle ammattitaitoisempia
auttajia.

Tämä on mielestäni pahinta: välinpitämättömyys jota
peitellään säälittelyllä ja voivottelulla - tai yhtälailla selän
takana dissailulla.

[muokattu 16.4.2003 11:50]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Mark

Posts: 7,311

#422 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Tähän voisin tuoda myös hieman erilaisen näkökulman keskusteluun. Itselle käynyt pari kertaa siten, että olen nähnyt hieman heikommassa hapessa olevia bilettäjiä (okei, ei viel öyskissä mut lähellä) ja mennyt tarjoamaan vettä ja kysymään että onko kaikki ok? Vastauksena on tullut et "pidä vittu huoli omist asioistas ja mitä vittuu sä sen veden kans heilut, kai mä ny ite tajuun koska pitää juoda" *justjoo*

Eli muutaman tollasen "kannustamana" en taida itse ihan heti jos joku tuntematon on heikommas jamassa mennä tarjoamaan auttavaa kättä, jos joku tipahtaa keskelle lattiaa asia on tietysti jo vähän eri. Ja tietty jos joku kavereista on pimpelipompeli hämärän rajamailla, en viittis jättää sitä lojumaan ympäri mestoja..

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Karski

Posts: 6,049

#423 • • Karski Pomon kätyri
Mark:


Eli muutaman tollasen "kannustamana" en taida itse ihan heti jos joku tuntematon on heikommas jamassa mennä tarjoamaan auttavaa kättä, jos joku tipahtaa keskelle lattiaa asia on tietysti jo vähän eri. Ja tietty jos joku kavereista on pimpelipompeli hämärän rajamailla, en viittis jättää sitä lojumaan ympäri mestoja..
-M



Tuttuja tapauksia mullekin, mut ajattelen niin, että parempi
katsoa kuin katua.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Mark

Posts: 7,311

#424 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Niinpä, ei tollainen mun omia fiiliksiä sinänsä laske, joskus vaan porukka on sen verran vauhkona et pelkään et ne käy väinöissään vielä päälle, siks en ihan heti mee tarjoomaan virvoketta sille paikan isoimmalle karjulle vaiks sen silmät sojottaski jo eri suuntiin.

Ja sit jos joku viitsis valaista vielä mua, kun en ole nähnyt bileissä kun litkuöyskiä, eli mitkä on piriöverien tunnusmerkit? Nipsuista en oo kuullu et kukaan ois Suomessa vetäny hengenvaarallisia övereitä (siis PELKISTÄ nipsuista).

ja tunnelmankevennys hymiö: *igor* mulkoilee hullusti =)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Jussi Soro

Posts: 6,385

#425 • • Jussi Soro choon!
kuilu:

Taju pois, sydän ja hengitys seis, ja yleensä lähtee seisoviltaan. Siis pahimmassa tapauksessa. Mut jos sydän sykkii, ni se syke on kova, lihakset tärisee, hengitys saattaa olla haukkova hapen puutteesta johtuen, kasvot yleensä ensin punertaa sellasina laikkuina vaik muu iho on ”normaali”, sit ku huulet alkaa sinertää, on kiire. Ilmoitus 112 ja normaalit ea-toimet, ja sit ku on saatu elvytettyä, ni raikkaaseen ilmaan ja nk nato-asentoon. Useinmiten elvytystä ei heti edes tarvitse vaan tyyppi kuukahtaa huonoon happeen, tämä korjaantuu siirtymisellä ulos, mut jos annetaan lojua, ni kyllä muukin kroppa alkaa reagoida...


Tohon vielä lisäyksenä, että pahat piriöyskät aiheuttaa mustelmia käsiin ja jalkoihin, tosin toi johtuu lähinnä rännäämällä otetusta piristä, mut voi olla mahdollista extremesnorttitapauksissa.

[muokattu 16.4.2003 12:37]
milla

Posts: 3,699

#426 • • milla
kuilu:


Tulee mielee kerta ku kannoin erään nykivän ”breikkaajan” Nosturin lattialta järkkärien avustuksella ulos happea haukkaamaan. Siihen ei tullu yhtäkään sen kaveria auttamaan tai kertomaan mitä se ressukka oli vetäny. Mistähän vitusta luulette, ettei kukaa sillä hetkellä auta?!?! Vaik olis ELINTÄRKEÄÄ saada selville mitä se veijo on vetäny. Ne vaikenee just tollasten urputtajien ja itsekkäiden valituksen takia, jengi pelkää tollasta ryöpytystä niin paljon, et ne vaik riskeeraa omat ”frendinsä”! Vaikka mulla taas oli rankasti ”pitkät päällä” ja hyvä polvennosto menossa, en hetkeekää epäröiny. Mut mä taidanki olla vaa vitun tyhmä ja sinisilmänen…



huh miten ahdistuin. mä kans en ajattele kahta kertaa meenkö auttaa jos joku näyttää siltä et se sitä tarvii. on muutamia esimerkkejä asiasta, ja aina oon ollu ainoo joka on kiinnostunut kyseisen henkilön kohtalosta. henkilökunnalta oon saanu pelkkää vittuilua jos oon pyytänyt niitä avuks. (en silti yleistä)

mut tää pätee muihinkin elämänalueisiin, ketä vittua kiinnostaa se tuntematon äijä joka dokaa ittensä hengiltä vaikka keskellä katua.

surullista
*suru*

mut silti en tu ikinä olee se joka kävelee vaan ohi.

[muokattu 16.4.2003 13:10]
-mökämake-

Posts: 88

#427 • • -mökämake-
Täytyy kyl komppaa millaa ja kuiluu en ikinä kävele ohi jos siltä näyttää et apu on tarpeessa

Lääkintämies4ever

--
STUTTGART KICKERS

Henna

Posts: 4,965

#428 • • Henna RaittiusYhdistyksen jäsen
Sama tääl! Viimeks premis kävin kattoo onx yx äijä hengis ku makas puolkuolleena sohvalla... Hyvin kuorsas!
Mark

Posts: 7,311

#429 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
H:

Sama tääl! Viimeks premis kävin kattoo onx yx äijä hengis ku makas puolkuolleena sohvalla... Hyvin kuorsas!



jep, lähimmäisestähän pidetään huolta, aight? *joo* Kokemusta on...

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Avatar
#430 • • emppu Guest
tuli fläsäri. Ny muistan siel yläkerran sohvil ku istuttii. Tais tuo kepakin käydä tönäsee kaverii et onks kaik ok. Vanha äijä vetää sikeit ihan velttona... Varmaa hyvät unet *hih*
Howdy

Posts: 7,955

#431 • • Howdy Oldie
Jos nään että jollain on hätä niin en jätä pulaan ... se on varma ....

--
Käpy vailla vertaa

[Nuclear]

Posts: 5,855

#432 • • [Nuclear] el aprendiz
howdy:

Jos nään että jollain on hätä niin en jätä pulaan ... se on varma ....


Mitäs jos on vessahätä?*ding*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Mrrshan

Posts: 35

#433 • • Mrrshan
Tres


Jos oikeasti olet sitä mieltä että överit vetänyt henkilö
pilaa muiden tunnelman niin käy heittämässä moinen
surkimus pihalle. Jos taas oikeasti olet sitä mieltä että
kärsiviä tulee auttaa kärsimyksen syistä riippumatta,
käytä kaikkia ensiaputaitojasi henkilön auttamiseksi
ja tarvittaessa kutsu paikalle ammattitaitoisempia
auttajia.



No ei siinä tilanteessa kannanotoista suuntaan tai toiseen ole mitään hyötyä. Kommentti kohdistui holtittomaan aineiden käyttöön bileissä yleensä.

En tarkoittanut että överit vetänyttä ei pitäisi auttaa, ilman muuta pitää.

[muokattu 16.4.2003 19:27]

[muokattu 16.4.2003 19:32]
nvd

Posts: 69

#434 • • nvd
Unity(f):

Mun kohalle ei oo sattunu vielä ketään joka ois tyyliin alkanu dissamaan et mitä sä tota vettäkin tarjoot... Normaallisti joka ne on super iloisia että ne saa vettä tai sit ne kieltäytyy kohteliaasti.
*sydän*



joo vesi on kyllä ihan kivaa, vaikka en edes mitään "ylimääräisiä" käytä... ;)
kuu

Posts: 1,174

#435 • • kuu tyttttö
vesi on hyvää, nam.mutta siideri parempaa *nauraa*

--
köh köh

Howdy

Posts: 7,955

#436 • • Howdy Oldie
[Nuclear]:

howdy:Jos nään että jollain on hätä niin en jätä pulaan ... se on varma ....
Mitäs jos on vessahätä?*ding*




Hyvä heitto ... katotaan sitten jos vedät itse överit joskus ...

--
Käpy vailla vertaa

Nadifa

Posts: 326

#437 • • Nadifa
Sorry, en ole lukenut kaikkia edellisiä juttuja, mutta pakko kommentoida aiheeseen sen verran, että mun mielestä on tosi kauheeta ja älytöntä se, että monien mielestä on älyttömän siistiä olla mahdollisimman sekaisin ja illan saldo on vaikka 8 ja parit päälle. Mitä enemmän, sen kovempi tyyppi. Get a life voin vaan sanoa.

Mutta se on huomaamani mukaan aika yleistä, etteivät jotkut vaan osaa esim. mennä bileisiin ilman jotain aineita ja jos vaikka sinne eksyy niin huomio hyvästä musiikista ja fiiliksestä katoaa täysin keinotekoisen saalistamisen alle.

Sitä vaan välillä miettii, että mitkä motiivit löytyy ottamisen takaa. Tottumus? Ei oo kivaa ilman? Oli mikä oli niin kauheeta, että elämä pyörii vain bileiden ja huumeiden ympärillä. Ihan kuin se olisi jotenkin siistiä, ylpeiltävää ja hienoa. Suurimmaksi osaksi vain säälittävää.

Ihmiset hakevat siitä täyttymystä siihen tyhjään oloon (sunnuntai pivän lause: "I'm empty, empty, empty, empty"), mutta kuten varmaan suurin osa tietää niin, sitä ei vain niin löydy.

Se on teennäistä ja tietäessä se on aika hölmöä ja heikkoa yrittää edes uskotella itselleen muuta. Jotkut vaan ikävä kyllä eivät uskalla tai välitä tarpeeksi vaan tosta käyttämisestä tulee liian suuri elämää hallitseva tekijä. Menee kiinnostus niihin asioihin jotka oikeesti merkkaa jotain. Säännöllinen viihdekäyttökin on ongelmakäyttöä ja on turha uskotella itselleen muuta.

Mun mielestä on aivan järkyttävää nähdä mm. pikku teinejä mukamas niin "aikuisina" ja "kokeneina", vaikka ei niillä ole paljoa järkeä tai kontrollia mistään. Hyvät ihmiset, miten joku voi tyyliin hyvällä omalla tunnolla tarjota esim. ensimmäiset linet jollekin ihmiselle joka ei oikeesti tiedä mitä tekee ottaessaan ja siitä helposti voi jollekin syntyä huomaamatta elämäntapa jota sen henkilön psyyke ei mahdollisesti kestä ollenkaan. "Se mistä ei tiedä niin sitä ei kaipaa" pitää paikkansa. Älkää edesauttako muita pilaamaan elämäänsä. Olkaa pliis edes joskus järkeviä.

Jos teidän mielestänne elämäntapanne sopii itsellenne niin muistakaa, ettei se sovi välttämättä yhtähyvin muille. Onhan se yhteenkuuluvaisuuden tunne varmasti suurempi, mutta mitäs se tunne, että tuntee hallitsevansa itsensä ja olemaan omien päätöstensä herra. Se on todennäköisesti loppupeleissä vieläkin parempi tunne.

On hienoa, että tanssilattialta löytyy iloisia hymynaamoja, mutta kuitenkin on hyvä muistaa hymyillessä ja katsellessa miten TEENNÄISTÄ ja EPÄAITOA se joillakin on. Se on tekaistu persoonallisuus. Kulissi minkä takana on usein epävarma ja heikko ihminen. Hetkien ilo on pidemmän päälle pitkä suru.

Mikään ei voi voittaa sitä fiilistä kun olet aidosti rakastunut ja pääset jakamaan sen tunteen oikean ihmisen kanssa. Pidempi aikainen säännöllinen huumeiden käyttö tappaa sen aidon rakkauden ja läheisyyden haluamisen ja tarpeet eikä sitä edes monet osaa edes kaivata. Mutta onko se tunteeton ulkokuori sitä mitä kannattaa hakea? Kun ei tiedä paremmasta niin haluaa vain sitä minkä uskoo parhaaksi.

Pääpointti edellisille oli se, että minua harmittaa kun huumeet ovat niin trendikästä ja mukamas hienoa, mutta pienet ihmiset (tai suuretkaan) eivät taida oikeasti omata tarpeeksi arviointikykyä sille mikä on paras tapa toimia. Mitenkäs tulevaisuus? Terveys? Se vetäminen sekaisuuden hakemisen vuoksi on tosi säälittävää. Jos pitää vetää niin jokin järki mukaan. On helppo elää vain tätä hetkeä ja tehdä päätökset lyhyellä tähtäimellä.

Mutta Vaikka elää kuin viimeistä päivää on hyvä muistaa, että se huominenkin tulee. Toivottavasti.

Voimia kaikïlle! Ei kannata ottaa mun purkausta liian vakavasti tai henkilökohtaisesti, koska täähän on yleistä spekulointia ( ja täähän on keskustelufoorumi). Niin. Nobody's perfect. Plur.

Ei hyvää ilman huonoa ja toisinpäin. Elämä on parasta huumetta. kai?! *hymy*

[muokattu 18.4.2003 07:12]
[Nuclear]

Posts: 5,855

#438 • • [Nuclear] el aprendiz
howdy:

Hyvä heitto ... katotaan sitten jos vedät itse överit joskus ...


Sori jos otit liian vakavasti mun "heiton"...ei ollu tarkotus mitenkään disauttaa, samoilla linjoilla niin sun kun monen muunkin kanssa täällä*piis*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

[Nuclear]

Posts: 5,855

#439 • • [Nuclear] el aprendiz
Nadifa:

mun mielestä on tosi kauheeta ja älytöntä se, että monien mielestä on älyttömän siistiä olla mahdollisimman sekaisin ja illan saldo on vaikka 8 ja parit päälle. Mitä enemmän, sen kovempi tyyppi.


Itse uskoisin, että tämä on melko harvan mielipide.

Säännöllinen viihdekäyttökin on ongelmakäyttöä ja on turha uskotella itselleen muuta.


Ihan mielenkiinnosta voisin kuulla hieman perusteluita tälle väitteelle

Jos teidän mielestänne elämäntapanne sopii itsellenne niin muistakaa, ettei se sovi välttämättä yhtähyvin muille.


Ite sain hieman sellaisen kuvan, et paasaat meille nyt omaa elämäntapaasi*ding*

On hienoa, että tanssilattialta löytyy iloisia hymynaamoja, mutta kuitenkin on hyvä muistaa hymyillessä ja katsellessa miten TEENNÄISTÄ ja EPÄAITOA se joillakin on.


Leimaatko hymyilevän ihmisen heti dousaajaks?

Pääpointti edellisille oli se, että minua harmittaa kun huumeet ovat niin trendikästä ja mukamas hienoa, mutta pienet ihmiset (tai suuretkaan) eivät taida oikeasti omata tarpeeksi arviointikykyä sille mikä on paras tapa toimia. Mitenkäs tulevaisuus? Terveys? Se vetäminen sekaisuuden hakemisen vuoksi on tosi säälittävää.


Ja yllä sanoit, että se mikä on sinulle parasta ei välttämättä ole toiselle...*justjoo* Olisi kiva tietää mikä on sinulla "huumeen" määritelmä.

edit: Olipas kauhee ulkoasu, pakko hieman siistiä*hih*

[muokattu 18.4.2003 23:27]

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Nadifa

Posts: 326

#440 • • Nadifa
[Nuclear]:

Nadifa:mun mielestä on tosi kauheeta ja älytöntä se, että monien mielestä on älyttömän siistiä olla mahdollisimman sekaisin ja illan saldo on vaikka 8 ja parit päälle. Mitä enemmän, sen kovempi tyyppi.
Itse uskoisin, että tämä on melko harvan mielipide.
Joo. Olen samaa mieltä.

Säännöllinen viihdekäyttökin on ongelmakäyttöä ja on turha uskotella itselleen muuta.
Ihan mielenkiinnosta voisin kuulla hieman perusteluita tälle väitteelle
On usein kuullostaa ehkä oikeammalta. Ongelmia on eriasteisia. Ongelmaksi asia muodostuu kun tuo sana säännöllinen (tai toisinsanoen tarkoitan useasti toistuva) on mukana kuvioissa.

Jos teidän mielestänne elämäntapanne sopii itsellenne niin muistakaa, ettei se sovi välttämättä yhtähyvin muille.
Ite sain hieman sellaisen kuvan, et paasaat meille nyt omaa elämäntapaasi*ding*Niin. Sitä sitten sopii miettiä.

On hienoa, että tanssilattialta löytyy iloisia hymynaamoja, mutta kuitenkin on hyvä muistaa hymyillessä ja katsellessa miten TEENNÄISTÄ ja EPÄAITOA se joillakin on.
Leimaatko hymyilevän ihmisen heti dousaajaks? En

Pääpointti edellisille oli se, että minua harmittaa kun huumeet ovat niin trendikästä ja mukamas hienoa, mutta pienet ihmiset (tai suuretkaan) eivät taida oikeasti omata tarpeeksi arviointikykyä sille mikä on paras tapa toimia. Mitenkäs tulevaisuus? Terveys? Se vetäminen sekaisuuden hakemisen vuoksi on tosi säälittävää.
Ja yllä sanoit, että se mikä on sinulle parasta ei välttämättä ole toiselle...*justjoo* Olisi kiva tietää mikä on sinulla "huumeen" määritelmä.
Huumeita ovat laittomat päihteet.
edit: Olipas kauhee ulkoasu, pakko hieman siistiä*hih*

[muokattu 18.4.2003 23:27]