Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,843,973 views

sapeli

Posts: 11,768

#2041 • • sapeli jokukukamikä?

potentia, 30.1.2006 20:08:
Kästtääkseni suomessa ei ekstaasin vuoksi sairaalareissuja juurikaan tule, mutta haluaisin mielelläni kuulla onko tämän foorumin aktiiveilla tai heidän ystävillään huonoja kokemuksia kyseisestä aineesta?



Huhun mukaan pari kuukautta sitten helsingissä oli liikkeellä myrkytettyjä / erittäin epäpuhtaita ekstaasipillereitä joiden takia tuli useampikin sairaalareissu... Ilmeisesti nuo epäpuhtaudet (oli ne sitten tahattomia tai ei) on ne suurin riski ainakin lyhyellä kantamalla - ne pahemmat haitathan ilmeisesti ilmenee vasta vuosien käytön seurauksena (joskaan tätä ei ole voitu todistaa koska kukaan ekstaasin käyttäjä ei ole vielä testamentannut aivojaan tutkimuksiin kuolemansa jälkeen).

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sapeli

Posts: 11,768

#2042 • • sapeli jokukukamikä?

Ann!s, 31.1.2006 04:04:
huhupuheita!ei tarvi aina vetää joka toinen minuutti ku "ei toimi" eli amatöörit asialla - taas.



No jos tuohon mun viestiini viittaat niin sanotaanko että se huhu oli melko varmasta lähteestä, eikä liene kenenkään asiaan vihkiytyneen kiistäminen että epäpuhtauksia löytyy ja että ne eivät ole erityisen terveellisiä.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Twist

Posts: 925

#2043 • • Twist Team Kemuttajat

Ann!s, 31.1.2006 04:04:
huhupuheita!ei tarvi aina vetää joka toinen minuutti ku "ei toimi" eli amatöörit asialla - taas.


Väitän et 90% suomessa pyörivistä essoista sisältää muutakin kun mdma:ta.
sielu hänkin

Posts: 343

#2044 • • sielu hänkin Psykehoitsu. Team Rekkalesbot. ViherPirkko-linnu.

Twist, 31.1.2006 09:44:
---
Ann!s, 31.1.2006 04:04:
huhupuheita!ei tarvi aina vetää joka toinen minuutti ku "ei toimi" eli amatöörit asialla - taas.

---

Väitän et 90% suomessa pyörivistä essoista sisältää muutakin kun mdma:ta.



Mä taas väitän että 90% ei sisällä sitä ollenkaan... *hymy*

--
*tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk*

Jammailija

Posts: 3,224

#2045 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s

linnu, 31.1.2006 10:52:
---
Twist, 31.1.2006 09:44:
---
Ann!s, 31.1.2006 04:04:
huhupuheita!ei tarvi aina vetää joka toinen minuutti ku "ei toimi" eli amatöörit asialla - taas.

---

Väitän et 90% suomessa pyörivistä essoista sisältää muutakin kun mdma:ta.

---


Mä taas väitän että 90% ei sisällä sitä ollenkaan... *hymy*


Eipä noista oikein tiedä. Mut jos jotain osviittaa haluaa esimerkiksi jonkin vuoden tilastoista (mitä tietyt essot ovat sisältäneet sinä vuonna), niin suosittelisin Mikko Salasuon "Huumeet ajankuvana" väitöskirjaa huumeiden viihdekäytöstä. Siellä on lueteltu mitä aineita on löydetty essoista. Ja kieltämättä MDMA:ta ei siellä löytynyt läheskään kaikista.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Twist

Posts: 925

#2046 • • Twist Team Kemuttajat

linnu, 31.1.2006 10:52:
---
Twist, 31.1.2006 09:44:
---
Ann!s, 31.1.2006 04:04:
huhupuheita!ei tarvi aina vetää joka toinen minuutti ku "ei toimi" eli amatöörit asialla - taas.

---

Väitän et 90% suomessa pyörivistä essoista sisältää muutakin kun mdma:ta.

---


Mä taas väitän että 90% ei sisällä sitä ollenkaan... *hymy*


Ja jos sisältää ni ihan mitättömän määrän, loput onkin sit jotain muuta paskaa rotanmyrkystä ketamiiniin. *vink*
Twist

Posts: 925

#2047 • • Twist Team Kemuttajat

Jammailija, 31.1.2006 10:57:
---
linnu, 31.1.2006 10:52:
---
Twist, 31.1.2006 09:44:
---
Ann!s, 31.1.2006 04:04:
huhupuheita!ei tarvi aina vetää joka toinen minuutti ku "ei toimi" eli amatöörit asialla - taas.

---

Väitän et 90% suomessa pyörivistä essoista sisältää muutakin kun mdma:ta.

---


Mä taas väitän että 90% ei sisällä sitä ollenkaan... *hymy*

---

Eipä noista oikein tiedä. Mut jos jotain osviittaa haluaa esimerkiksi jonkin vuoden tilastoista (mitä tietyt essot ovat sisältäneet sinä vuonna), niin suosittelisin Mikko Salasuon "Huumeet ajankuvana" väitöskirjaa huumeiden viihdekäytöstä. Siellä on lueteltu mitä aineita on löydetty essoista. Ja kieltämättä MDMA:ta ei siellä löytynyt läheskään kaikista.



Kiinnostais et miten noi on testattu ? Onkos tietoa ?
Jammailija

Posts: 3,224

#2048 • • Edited Jammailija d a n c e m a c h i n e s

Twist, 31.1.2006 10:59:
---
Jammailija, 31.1.2006 10:57:
---
linnu, 31.1.2006 10:52:
---
Twist, 31.1.2006 09:44:
---
Ann!s, 31.1.2006 04:04:
huhupuheita!ei tarvi aina vetää joka toinen minuutti ku "ei toimi" eli amatöörit asialla - taas.

---

Väitän et 90% suomessa pyörivistä essoista sisältää muutakin kun mdma:ta.

---


Mä taas väitän että 90% ei sisällä sitä ollenkaan... *hymy*

---

Eipä noista oikein tiedä. Mut jos jotain osviittaa haluaa esimerkiksi jonkin vuoden tilastoista (mitä tietyt essot ovat sisältäneet sinä vuonna), niin suosittelisin Mikko Salasuon "Huumeet ajankuvana" väitöskirjaa huumeiden viihdekäytöstä. Siellä on lueteltu mitä aineita on löydetty essoista. Ja kieltämättä MDMA:ta ei siellä löytynyt läheskään kaikista.

---


Kiinnostais et miten noi on testattu ? Onkos tietoa ?


Ei ollu tarkempaa tietoa kuin "poliisilaboratorio" tai "poliisi". Siinä lueteltiin kaikki mahdolliset essosta löydetyt aineet.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Twist

Posts: 925

#2049 • • Edited Twist Team Kemuttajat

Riku (pHaze), 31.1.2006 11:07:
www.pillreports.com poijjaat. Tosin ei siellä taida paljoa infoa suomalaisista olla, mut ei sit tarvi puhua ihan niin perseestä ,)


Tota nyt ei oo mun mielestä mitään järkee seurata , Suomessa nyt pyörii ihan eri napit ku esim. Hollannissa tai Englannissa.. Ainakin luulisin näin *ding* Saa toki korjata jos olen väärässä .
anis

Posts: 2,451

#2050 • • anis
Niin,se on kyl totta että harvat naksut sisältää MDMA:ta..Tai sitten niissä on sitä niin vähän että poliisilaboratorio ei edes luokittele niitä ekstaasiksi.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Twist

Posts: 925

#2051 • • Twist Team Kemuttajat
Tulikin tällänen juttu mieleen , että miksi viranomaiset eivät anna varoituksia essoista jos on jotakin vaarallisia yhdistelmiä liikkeellä . Veikkaan kuitenkin , että poliisit niitä aika paljon testailee..
hallucinogen

Posts: 8,190

#2052 • • Edited hallucinogen Edain

Twist, 31.1.2006 13:02:
Tulikin tällänen juttu mieleen , että miksi viranomaiset eivät anna varoituksia essoista jos on jotakin vaarallisia yhdistelmiä liikkeellä . Veikkaan kuitenkin , että poliisit niitä aika paljon testailee..


Mä luulen et kysymys on ihan poliittinen et jos alettais varoittelee et "nää naksut on vaarallisia, älkää käyttäkö näit" niin se voitais tulkita jotenkin huumemyönteiseksi jos vaan epäpuhtaat lueteltais vaarallisiksi eikä niitä joissa on sitä mitä pitää :/ Jotkin tahot voisi pitää sitä "opastuksena" käyttämään huumeita paremmin.

--
pikku-*possu*

uponit

Posts: 2

#2053 • • uponit

Riku Jungell (pHaze), 31.1.2006 11:19:
---
Twist, 31.1.2006 11:15:
Tota nyt ei oo mun mielestä mitään järkee seurata , Suomessa nyt pyörii ihan eri napit ku esim. Hollannissa tai Englannissa.. Ainakin luulisin näin *ding* Saa toki korjata jos olen väärässä .

---
Kyllä ja ei, mutta totta varmaan suurimmaksi osaksi. Mutta tuolta voi ainakin vähän katsella mitä kaikkea niihin on tungettu maailmalla, kyllähän tuolla aika monta maanosaa löytyy ja jokunen nappi vertailukohdaksi.



Joo ja itsellä on ainakin hyviä kokemuksia kyseessä olevasta sivustosta kun ulkomailla asuin ja kun ei ollut mahdollisuutta testaa tabuja, suomesta pillreportsilla ei tosin pahemmin raportteja ole.
anis

Posts: 2,451

#2054 • • anis

Twist, 31.1.2006 10:57:
---
linnu, 31.1.2006 10:52:
---
Twist, 31.1.2006 09:44:
---
Ann!s, 31.1.2006 04:04:
huhupuheita!ei tarvi aina vetää joka toinen minuutti ku "ei toimi" eli amatöörit asialla - taas.

---

Väitän et 90% suomessa pyörivistä essoista sisältää muutakin kun mdma:ta.

---


Mä taas väitän että 90% ei sisällä sitä ollenkaan... *hymy*

---

Ja jos sisältää ni ihan mitättömän määrän, loput onkin sit jotain muuta paskaa rotanmyrkystä ketamiiniin. *vink*



Mut eihän ketamiini oo paskaa ; ) ja niin, en ole jaksanut opetella tätä quottaamisen jaloa taitoa..

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Juhgu

Posts: 7,921

#2055 • • Juhgu Virnistelijä

anis, 2.2.2006 21:48:
---
Mut eihän ketamiini oo paskaa ; )



Se on todella paskaa jos sitä myydään jonain muuna kuin ketamiinina.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#2056 • • x Guest

Twist, 31.1.2006 13:02:
Tulikin tällänen juttu mieleen , että miksi viranomaiset eivät anna varoituksia essoista jos on jotakin vaarallisia yhdistelmiä liikkeellä . Veikkaan kuitenkin , että poliisit niitä aika paljon testailee..



nainpa. hollannissa seka viranomaiset etta clubit ja clubiportaalit varoittaa epapuhtauksista, taalla http://www.chemistry.nl/portal/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=331 esim. chemistryn varoitus atropiinilla leikatusta kolasta, miten myrkytyksen tunnistaa, ja missa voi huumeensa testauttaa.
Camfer

Posts: 259

#2057 • • Camfer
Miä pysyn ny oluessa.. alkaa se vitun änkytyskin häviämään joka vaivas pari vuotta sen jälkeen kun lopetin mömmöt.

kivaa oli ja tulipahan kokeiltua, mutta kyllä parhaimmat kiksit bileissä saan pienessä olut pöhnässä..
sapeli

Posts: 11,768

#2058 • • sapeli jokukukamikä?
http://www.newscientist.com/article.ns?id=mg18925393.800

Ecstasy and loud music are a bad mix

PARTYGOERS who take the recreational drug ecstasy may face a greater risk of long-term brain damage if they bombard themselves with loud music all night long.


Lyhennelmä: kova musiikki tehostaa ekstaasin vaikutusta mutta johtaa myös (ainakin rotilla) melko vakaviin jälkiseuraamuksiin.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

d_c

Posts: 185

#2059 • • d_c

Riku Jungell (pHaze), 25.9.2005 14:03:
Niinjoo, vois harrastaa oma-aloitteista päihdevalistusta ton gamman suhteen, jos edes osa noista tahattomista övereistä saataisiin vältettyä jatkossa:

1)
2)
3)
4)
5)



Noi on kyllä ihan hyviä pointteja jotka kaikkien tuon aineen kanssa temppuilevien kannattaa pitää visusti mielessä.