Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,843,492 views

Riku

Posts: 3,187

#2841 • • Riku The Little Prince

Dj-Pah, 14.5.2007 18:04:
Totta totta, mutta ei kuitenkaan melkeimpä yhtään liity siihen mitä itse hain takaa tuolla =)

No sain linkin eteeni juuri hetkeä ennen ja olin tulossa pistämään sitä kuitenkin, ja se hieman sivusi kommenttiasi, eli ei sinänsä ollut välttämättä suoraan sinulle kohdistettu :) Piis.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

WiljamiDzay

Posts: 1,291

#2842 • • Edited WiljamiDzay Nyypiö

mku, 13.6.2007 19:24:
http://www.jonhs.net/freemovies/worlds_most_dangerous_drug.htm



Hyvä dokkari.. Jokseenkin ahdistava, mut niin tommosten on tietty oltava (aihekkaan ei niitä hilpeimpiä ole..)

En vaan jaksa tajuta mitä ajattelee joku joka päättää että nytpä testaan miten kivaa on nappasta tommosta myrkkyä *ding**toktok**eiei*

edit. ja etenkin viihdekäytössä... siis voi jumalauta mua oikeesti vituttaa ajatuskin että joku napsasee pienet affet hupimielessä... siinähän sitä viihdyt sit kun aivot ja kroppa on tuhannen paskana...

(ei sillä en muutenkaan oo viihde- tai muutenkaan huumausten ystävä, mut täähän on suunnilleen sama ku et lähtisit kylmiltään tykittää herskaa suoneen... jeesus..)

(niin ja tuo viihdekäyttö erotuksena esim. taisteluväsymyksen ehkäisyyn... ei ne meidänkään kaukopartiomiehet mustikkakeiton voimalla hiihdelleet... enkä kyllä hyväksy tommosten käyttöä millään verukkeella..)

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Sallakat

Posts: 2,220

#2843 • • Sallakat jungle, baby !

mku, 13.6.2007 19:24:
http://www.jonhs.net/freemovies/worlds_most_dangerous_drug.htm



ihan validia asiaa ja hyvää työtä tehdään jenkeissä (ei kuitenkaan aasiassa) asian eteen. Kuitenkin, alkuperästään johtuen, dokkari sisälsi paljon jenkismejä ja superlatiiveja. Pistää varsinkin miettimään, että jos tuo on oikeasti maailman vaarallisin huume, niin miten kaikki käyttäjät raportoivat tuossakin dokkarissa 2-20 vuoden käyttöhistoriasta. Se on todella pitkä aika käyttää jotain noin "myrkyllistä". Harvoin kuulee esim, että on heroiinin käyttäjiä, ketkä olisivat pystyneet selviämään hengissä 20 vuoden käyttöhistoriaa jne jne.
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#2844 • • WiljamiDzay Nyypiö

Sallakat, 13.6.2007 23:05:
---
mku, 13.6.2007 19:24:
http://www.jonhs.net/freemovies/worlds_most_dangerous_drug.htm

---


ihan validia asiaa ja hyvää työtä tehdään jenkeissä (ei kuitenkaan aasiassa) asian eteen. Kuitenkin, alkuperästään johtuen, dokkari sisälsi paljon jenkismejä ja superlatiiveja. Pistää varsinkin miettimään, että jos tuo on oikeasti maailman vaarallisin huume, niin miten kaikki käyttäjät raportoivat tuossakin dokkarissa 2-20 vuoden käyttöhistoriasta. Se on todella pitkä aika käyttää jotain noin "myrkyllistä". Harvoin kuulee esim, että on heroiinin käyttäjiä, ketkä olisivat pystyneet selviämään hengissä 20 vuoden käyttöhistoriaa jne jne.



Mä ymmärsin ton erityisen vaarallisuuden johtuvan lähinnä siitä miten helppoa (ja halpaa) tuota on hankkia ja miten laajalle levittäytynyttä käyttö jo nyt on... Onko sillä niin merkitystä loppupeleissä, makaatko haudassa vai kaivatko kynsilläsi käsivarresta olemattomia ötököitä jossain ojan varressa...

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Sallakat

Posts: 2,220

#2845 • • Sallakat jungle, baby !

WiljamiDzay, 14.6.2007 16:10:
---

Mä ymmärsin ton erityisen vaarallisuuden johtuvan lähinnä siitä miten helppoa (ja halpaa) tuota on hankkia ja miten laajalle levittäytynyttä käyttö jo nyt on... Onko sillä niin merkitystä loppupeleissä, makaatko haudassa vai kaivatko kynsilläsi käsivarresta olemattomia ötököitä jossain ojan varressa...


Touché
Kon-tiki

Posts: 1,936

#2846 • • Kon-tiki The Unsinkable

WiljamiDzay,
ei ne meidänkään kaukopartiomiehet mustikkakeiton voimalla hiihdelleet...



Eipä. Äitinikin aina varoittaa huumeista sanomalla, että "ukkisikin kuoli sitten sydänkohtaukseen [70-luvulla], kun siellä kaukopartiossa piti syödä sitä pervitiiniä" *poks*
Android

Posts: 3,908

#2847 • • Edited Android

Sallakat, 13.6.2007 23:05:
Harvoin kuulee esim, että on heroiinin käyttäjiä, ketkä olisivat pystyneet selviämään hengissä 20 vuoden käyttöhistoriaa jne jne.



Harvoin, mutta löytyy niitäkin jotka ovat käyttäneet heroiinia jopa 30-40 vuotta. Metamfetamiini on hyvin myrkyllinen, heroiini ei. Metamfetamiin pitkäaikaisesta käytöstä seuraa aika vakavia neurologisia ja muitakin vaurioita. Vaarallisuudella ei välttämättä aina tarkoiteta kuolemaa.

Ites pidän (met)amfetamiinia vaarallisempana kuin heroiinia.
Riku

Posts: 3,187

#2848 • • Riku The Little Prince

Android, 14.6.2007 16:53:
Ites pidän (met)amfetamiinia vaarallisempana kuin heroiinia.

Amfetamiinissa ja meta-amfetamiinissa on melkoiset erot. Ja tietty nauttimistavassa. Piikittäminen tai polttaminen crackina on todella paljon pahempaa kuin tavallisen amfetamiinin nokittaminen. Olen kerran joutunut jatkoilla seuraamaan crackin polttamista, eikä se ollut kaunista katsottavaa. Jos olisi ollut minun kotini, tyypit olisivat lentäneet niskaperseotteella ulos. Onneksi tajusin itse kieltäytyä moisesta paskasta. Metasta tulee vielä melkoisen hirveät laskut, ja valitettavasti sitä joskus myydään tavallisena amfetamiinina. Joskus tämän tunnistaa keltaisesta väristä, joskus liian myöhään :P Mutta jos jopa Whitney Houston totesi että "Crack is whack!", niin eiköhän se kerro jo omaa kieltään. Stay away.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#2849 • • Aurinkoneiti

WiljamiDzay, 14.6.2007 16:10:
---
Sallakat, 13.6.2007 23:05:
---
mku, 13.6.2007 19:24:
http://www.jonhs.net/freemovies/worlds_most_dangerous_drug.htm

---


ihan validia asiaa ja hyvää työtä tehdään jenkeissä (ei kuitenkaan aasiassa) asian eteen. Kuitenkin, alkuperästään johtuen, dokkari sisälsi paljon jenkismejä ja superlatiiveja. Pistää varsinkin miettimään, että jos tuo on oikeasti maailman vaarallisin huume, niin miten kaikki käyttäjät raportoivat tuossakin dokkarissa 2-20 vuoden käyttöhistoriasta. Se on todella pitkä aika käyttää jotain noin "myrkyllistä". Harvoin kuulee esim, että on heroiinin käyttäjiä, ketkä olisivat pystyneet selviämään hengissä 20 vuoden käyttöhistoriaa jne jne.

---


Mä ymmärsin ton erityisen vaarallisuuden johtuvan lähinnä siitä miten helppoa (ja halpaa) tuota on hankkia ja miten laajalle levittäytynyttä käyttö jo nyt on... Onko sillä niin merkitystä loppupeleissä, makaatko haudassa vai kaivatko kynsilläsi käsivarresta olemattomia ötököitä jossain ojan varressa...



Olipas ahdistava juttu. Teki pahaa niiden käyttäjien puolesta. Ei taida olla merkitystä, onko kuollut kuollut vai eläväkuollut.
Android

Posts: 3,908

#2850 • • Edited Android

Riku, 14.6.2007 17:16:
-clips-



Aivan totta, niissä on eroa, mutta pidän myös dekstroamfetamiinia ("tavallista" amfetamiinia) pahempana kuin heroiinia.

Eikös crack muuten ole poltettavaa kokaiinia? Vai viitataanko crackillä myös poltettavaan metamfetamiiniin? Smack ainakin on poltettavaa heroiinia.
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#2851 • • Edited WiljamiDzay Nyypiö

Android, 14.6.2007 17:28:

Eikös crack muuten ole poltettavaa kokaiinia? Vai viitataanko crackillä myös poltettavaan metamfetamiiniin? Smack ainakin on poltettavaa heroiinia.



Mä oon ymmärtänyt (ilman sen suurempaa tietämystä aiheesta), että crack on poltettua metaa... *ding* (muistaakseni opin tuonkin tiedonjyväsen Chappelles show'sta kun Tyrone Biggums opetti Amerikkaa keittämään omia huumehia...)

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

WiljamiDzay

Posts: 1,291

#2852 • • WiljamiDzay Nyypiö

Kon-tiki, 14.6.2007 16:51:
---
WiljamiDzay,
ei ne meidänkään kaukopartiomiehet mustikkakeiton voimalla hiihdelleet...

---


Eipä. Äitinikin aina varoittaa huumeista sanomalla, että "ukkisikin kuoli sitten sydänkohtaukseen [70-luvulla], kun siellä kaukopartiossa piti syödä sitä pervitiiniä" *poks*



Meidän vaaria jaksoi vituttaa vielä viimeisinä vuosinaan se, kun piirinmestaruushiihtokisoissa voiton korjasivat aina ne tyypit jotka olivat tuoneet pervitiiniä tuliaisina sodasta... (tavallaan koomista, oikeastaan ei...)

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Riku

Posts: 3,187

#2853 • • Riku The Little Prince

Android, 14.6.2007 17:28:
Aivan totta, niissä on eroa, mutta pidän myös dekstroamfetamiinia ("tavallista" amfetamiinia) pahempana kuin heroiinia.

No tuosta olemme eri mieltä. Suurimmalla osalla tavallisen amfetamiinin käyttäjistä tuntuu homma ja elämä pysyvän hanskassa sen verran mitä olen seurannut, tosin heroiinin käyttäjiä en tunne kuin pari entistä, mutta siitä eroon päässyttä.

Eikös crack muuten ole poltettavaa kokaiinia? Vai viitataanko crackillä myös poltettavaan metamfetamiiniin? Smack ainakin on poltettavaa heroiinia.

Se käsitys minullakin on, että se olisi kokaiinia, mutta enpä ole asiaan pahemmin tutustunut.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

CM

Posts: 1,507

#2854 • • CM

WiljamiDzay, 14.6.2007 17:34:
---
Meidän vaaria jaksoi vituttaa vielä viimeisinä vuosinaan se, kun piirinmestaruushiihtokisoissa voiton korjasivat aina ne tyypit jotka olivat tuoneet pervitiiniä tuliaisina sodasta... (tavallaan koomista, oikeastaan ei...)



Vähä niinku kaikki urheilu nykyään. Se voittaa kellä paras lääkitys
Android

Posts: 3,908

#2855 • • Android

WiljamiDzay, 14.6.2007 17:33:
Mä oon ymmärtänyt (ilman sen suurempaa tietämystä aiheesta), että smack on poltettua metaa...



Smack on poltettavaa heroiinia. Se on varma tieto.
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#2856 • • WiljamiDzay Nyypiö

Android, 14.6.2007 17:39:
---
WiljamiDzay, 14.6.2007 17:33:
Mä oon ymmärtänyt (ilman sen suurempaa tietämystä aiheesta), että smack on poltettua metaa...

---


Smack on poltettavaa heroiinia. Se on varma tieto.



joo termit meni sekaisin, tarkoitin crackia *joo*

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

*Stardust*

Posts: 202

#2858 • • *Stardust*

mku, 13.6.2007 19:24:
http://www.jonhs.net/freemovies/worlds_most_dangerous_drug.htm



Aika pelottavaa materiaalia, ja niinhän sen tulee ollakin. Aika paljon yleistämistä ja pelottelua, mutta eipä muunlaista materiaalia saa Yhdysvalloissa valtamediassa näyttääkään, eikä National Geographic todellakaan ole mikään riippumaton tuppukylän paikalliskanava.
Mielenkiintoinen aihe itsessään, asia jota olen itsekin ajatellut, miksi metamfetamiinista ei puhuta samalla tasolla esim. heroiinin tai kokaiinin kanssa? Löytysiköhän syy siitä miten ko. huume tuotetaan? Metamfetamiinin valmistuksesta ja myynnistä eivät nimittäin hyödy samat tahot kuin juuri kokaiinin ja heroiinin, myös amfetamiinin valmistuksesta - eli järjestäytynyt rikollisuus. Sen enempää Yhdysvalloissa itse asumatta, koen että tämän huumeen kohdalla ihmisten tietoisuus on vielä heikompaa kuin muiden "vanhempien" huumeiden kohdalla, vaikka kyseessä on aine joka aiheuttaa ongelmia monella eri tasolla.

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

Damien

Posts: 2,882

#2859 • • Damien [tr3ox]
Tuli flunssa ja bronkitis, lääkäri määräs ku pyysin DXM:ää efedriinillä jatkettuna, juhannus pelastettu ;) Yskänlääkkeet is teh shit.

YA - suomen suurin apteekkiiiii...