Riku, 22.6.2007 16:53:
Eivät, mutta ne ovat ainoa todiste mitä meillä toistaiseksi on. Pienet kokeilut ovat rohkaisevia, ja niitä tarvitaan lisää jotta asia voitaisiin testata.
En ole eri mieltä-
Logiikkasi kusee. Mikä tahansa väite vaatii argumentteja, sehän on yhtä selvää kuin se maapallosi pyöreys (vaikkei se sitä ihan tarkalleen ottaen olekaan :)) Kuka väittää että kaikki muut ovat väärässä? kyllä minunkin pointtiani tukee moni hyvinkin kunnioitettu tutkija.
Kyllä, väitteet vaativat argumentteja. Mutta en ole väittänyt miten lakeja pitäisi säätää, koska en osaa sanoa. Olen sanonut, että en puolla laillistamista, mutta se ei tarkoita, että pitäisin nykyistä systeemiäkään hyvänä. Se tarkoittaa lähinnä sitä, etten oikein ole vakuuttunut mistään mitä tulee huumeisiin ja lainsäädäntöön.
Sinä uskot etteivät ihmiset pysty kontrolloimaan omaa käyttöään,
Kyllähän moni osaa. Fiksuna en sitä pidä, mutta se pätee moneen muuhunkin asiaan elämässä.
ja että sinun kaltaitesi pitää suojella näytä itseltään.
Eipä se kieltolaki minua suojannut yhtään miltään. Enkä minä koskaan ole ollut "ongelmakäyttäjä" tai nisti. Pää vaan päätti sanoa sopimuksensa irti viattoman viihdekäytön takia. Ja minähän tiesin niin paljon niistä aineista, minähän selasin tuntitolkulla erowidia ja kaikkia TIHKAL:in ja PIHKAL:in sivuja ja tutkimuksia. En oikein tiedä millä helkkarin laeilla tai tiedolla olisin voinut aavistaa mitä tulevan piti. Ehkä sitä ei voinutkaan?
Miksi todistustaakka on minulla yhtään sen enempää kuin muillakaan?
Ei se ole sinulla sen enempää kuin kellään muulla, jos se muu kivenkovaa väittää tietävänsä, mikä on hyvä ja oikea ratkaisu. Minä en väitä sellaista tietoa pitäväni hallussa.
Koska sinä et usko minun olevan oikeassa?
Ei, vaan siksi että väität jotain. Mutta tietysti ihminen kai yleensä haluaa enemmän argumentteja sellaisen asian tiimoilta, josta ei ole vakuuttunut. Uskon, että kaikki toimimme niin.
Olen listannut täällä jo aiemmin jotain tutkimuksia, Lisää löytyy varmasti googlella, mutta ehkä minun pitää sitten jaksaa kaivaa niitä jos et itse jaksa?
Kyllähän minä googlettanut olen aiheen tiimoilta (ehkä liikaakiin? :D), ja lopputulos on se että hämennys pikemminkin on kasvanut, enkä tiedä mitä mieltä oikein olla enää.
Asia vaikuttaa olevan niin hirveän selkeä ja jopa yksinkertainen (?) sinulle. Minulle huumeet ovat monimutkainen asia, joka näemmä vieläkin sekoittaa päätä kun sitä mietin ja pohdiskelen. Sama pätee lainsäädäntöön.