Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,862,669 views

Riku

Posts: 3,187

#2921 • • Riku The Little Prince

Android, 17.7.2007 20:18:
Ei sitä tarvitse hyväksyä. Jos taloudellisesti huumerikollisuuden tukeminen vaikuttaisi vain omaan kehoon, en näkisi sitä niin eettisesti vastenmielisenä kuin se nyt on. Mutta ei tarvitse olla ydinfyysikko tajutakseen, että ne rahat eivät hyväntekeväisyyteen tällä hetkellä mene. Siihen verrattuna McDonalds'illa syöminen on lastenleikkiä. Tämä ei toki päde esim. kotikasvatukseen, mutta sillä sitä bisnestä ei harrastetakaan. Kotivastatusta lukuun ottamatta huumeidenkäyttäjät ovat ylläpitämässä järjestelmää, jonka takia miljoonat ihmiset kärsivät ja tuhansia ihmisiä tapetaan (huumekaupalla saa paljon rahaa ja AK-47:n ostaminen vaikkapa Afganistanissa tai Kolumbiassa ei ole hankalaa). Ilman niitä huumerahoja tätä järjestelmää olisi huomattavasti hankalampi ylläpitää. Huume- ja asekauppa ovat maailman suurinta bisenstä, ja vieläpä hyvin voimakkaasti kytköksissä toisiinsa.

Toki laillistaminen voisi auttaa tähän, mutta tällä hetkellä huumeidenkäyttäjät eivät vaikuta ainoastaan omaan kehoon. Epäeettisempää kulutusta saa etsiä.

Entäs jos huumeet ovat kotimaista tuotantoa eivätkä rikollisliigojen tekemiä? :) Niin kemikaalit kuin luonnontuotteetkin?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Android

Posts: 3,908

#2922 • • Android

Riku, 17.7.2007 20:36:
Entäs jos huumeet ovat kotimaista tuotantoa eivätkä rikollisliigojen tekemiä? :) Niin kemikaalit kuin luonnontuotteetkin?



Vastasin omasta mielestäni jo tuohon kysymykseen.


Tämä ei toki päde esim. kotikasvatukseen...




Toki laillistaminen voisi auttaa tähän...



Laillistamisesta ollaankin jo väitelty ihan riittävästi, ainakin omasta puolestani =)
Yallu

Posts: 1,910

#2923 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Riku, 17.7.2007 19:52:
---
Yallu, 6.7.2007 12:02:
---
MURAC, 6.7.2007 11:11:


Moni muukin typerä asia on/on ollut rikollista, kieltolaki anyone? Joka on lähes täsmälleen sama kuin huumeiden laittomuus. Sitä paitsi yksilönvapauteen pitäisi ehdottomasti kuulua oikeus ottaa mitä ainetta haluaa ei se ole mikään valtion homma valita mitä sinä pistät omaan ruumiisesi, näin siis jos asuu vapaassa maassa...

---


Tässä vapaassa maassa minun PITÄÄ saada ajaa autollani niin lujaa kuin haluan, päiväkotien ja koulujen läheisyydessä..
*toktok*

---
Eh, mitäköhän tekemistä sillä, että saa määrätä omasta kehostaan, on sen kanssa että ajaa muiden kehojen päälle autollaan?

En mä ainakaan tunnusta tai hyväksy valtion oikeutta määrätä sitä mitä mä omalle kropalleni aiheutan niin kauan kuin täysi-ikäinen ja oikeustoimikelpoinen henkilö olen. Määrätkää nyt sitten samantien mitä mä laitan leivän päälle tai paljon mun pitää kuntoilla päivässä, sattana. Fasismia sanon minä.



Minä haluan myös määrätä mitä omalla ajoneuvollani teen. Mutta mitä sitten kun menetän ajoneuvoni hallinnan?

Lain tarkoitus on ehkäistä mahdollisia tragedioita. On olemassa huippukuskeja jotka pitävät ajoneuvonsa hallinnassa, tilanteessa kuin tilanteessa, mutta suurin osa kansasta on kädettömiä kuskeja. Myönnän että osa käyttäjistä käyttäytyy moitteettomasti vaikutuksen alaisena, mutta kun liikkeellä on PALJON aineita joiden kaikista vaikutuksista ei kenelläkään ole hajuakaan.

Eli kysymykseesi: Ihmiskeholla saa aikaan paljon tuhoa, ja eikö yksi menetetty henki ole jo liian kova hinta bilettämiselle?

Onko kanssa ihmisten terveydestä huolehtiminen fasismia?
Riku

Posts: 3,187

#2924 • • Riku The Little Prince

Yallu, 18.7.2007 09:11:
Minä haluan myös määrätä mitä omalla ajoneuvollani teen. Mutta mitä sitten kun menetän ajoneuvoni hallinnan?

Öö, sulla ei joko ole mitään pointtia tossa, tai sitten sulta meni mun pointti ohi. SUN ajoneuvon hallinta voi aiheuttaa muiden keholle tuhoa siinä missä muiden huumeidenkäyttö ei tuhoa SUN kehoas.

Lain tarkoitus on ehkäistä mahdollisia tragedioita. On olemassa huippukuskeja jotka pitävät ajoneuvonsa hallinnassa, tilanteessa kuin tilanteessa, mutta suurin osa kansasta on kädettömiä kuskeja. Myönnän että osa käyttäjistä käyttäytyy moitteettomasti vaikutuksen alaisena, mutta kun liikkeellä on PALJON aineita joiden kaikista vaikutuksista ei kenelläkään ole hajuakaan.

Mistä sä tollasta oot päätelly? Kyllä oikeastaan kaikkien aineiden vaikutuksista on dokumentoitu vaikka mitä, lue vaikka Erowidiä jos et muuten usko.

Eli kysymykseesi: Ihmiskeholla saa aikaan paljon tuhoa, ja eikö yksi menetetty henki ole jo liian kova hinta bilettämiselle?

Henki nyt lähtee vaikka tomaateilla jos niitä syö kilokaupalla. Eikö se ole ihmisten oma valinta siinä missä alkoholin juominenkin, johon kuolee Suomessakin tuhansia ihmisiä vuodessa? Juotko sinä ikinä? Poltatko tupakkaa? Syötkö rasvaisia ruokia?

Onko kanssa ihmisten terveydestä huolehtiminen fasismia?

Kyllä siinä vaiheessa jos sinä rupeat päättämään muiden ihmisten puolesta mitä nämä saavat tai eivät saa tehdä. Ei sinulla ole oikeutta tehdä niitä valintoja muiden ihmisten puolesta samalla tavalla kuin nämä eivät saa päättää sinun puolestasi mitä sinä suuhusi tunget.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Yallu

Posts: 1,910

#2925 • • Edited Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Riku, 18.7.2007 10:26:


Öö, sulla ei joko ole mitään pointtia tossa, tai sitten sulta meni mun pointti ohi. SUN ajoneuvon hallinta voi aiheuttaa muiden keholle tuhoa siinä missä muiden huumeidenkäyttö ei tuhoa SUN kehoas.


Eli jos joku "menettää kehonsa hallinnan", niin sun mielestä sillä ei saa vahinkoa aikaan? Tarkoitin että ihmiskeho on vaarallinen ase, joka väärinkäytettynä saa aikaan paljon tuhoa.


Mistä sä tollasta oot päätelly? Kyllä oikeastaan kaikkien aineiden vaikutuksista on dokumentoitu vaikka mitä, lue vaikka Erowidiä jos et muuten usko.



En tiennytkään että diilerit antavat tuoteselosteen mukaan.. Eli kun käteensä saa punaisen pillerin, niin Erowidistä voi katsoa mikä se on?


Henki nyt lähtee vaikka tomaateilla jos niitä syö kilokaupalla. Eikö se ole ihmisten oma valinta siinä missä alkoholin juominenkin, johon kuolee Suomessakin tuhansia ihmisiä vuodessa? Juotko sinä ikinä? Poltatko tupakkaa? Syötkö rasvaisia ruokia?



Alkoholi-kysymys onkin hankala. Periaatteessa Suomen ravintoloissa ei pitäisi olla humalaisia, koska humalaisille ei saa tarjoilla alkoholijuomia, eikä ravintoloissa saa olla humalaisia. Monessa kaupungissa on julkijuopottelu kiellettyä, eli humalaisia PITÄISI olla vain yksityisasunnoissa tai vastaavissa.

Tupakoinnista olen antanut mielipiteeni: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=26223
Tupakointi ei ole ainoastaan oman kehon saastuttamista, vaan sillä aiheutetaan haittaa myös ympärillä olevilla.


Kyllä siinä vaiheessa jos sinä rupeat päättämään muiden ihmisten puolesta mitä nämä saavat tai eivät saa tehdä. Ei sinulla ole oikeutta tehdä niitä valintoja muiden ihmisten puolesta samalla tavalla kuin nämä eivät saa päättää sinun puolestasi mitä sinä suuhusi tunget.



Tämä koko "haluan päättää omasta kehostani"-bullshitti on samaa paskaa kuin se että turvavyön tai kypärän käyttö (moottoripyörällä) rajoittaa vapauttani..
Damien

Posts: 2,882

#2926 • • Damien [tr3ox]

Yallu,
Tämä koko "haluan päättää omasta kehostani"-bullshitti on samaa paskaa kuin se että turvavyön tai kypärän käyttö (moottoripyörällä) rajoittaa vapauttani..



Se ainoa kerta kun olen 27v elinaikanani menettänyt "pari tuntia" elämästäni, niin etten tiedä mitä olen tehnyt ja olen ollut täysin edesvastuuttomassa tilassa, on kyllä tapahtunut TÄYSIN alkoholin vaikutuksen ansiosta.
Millään muulla päihteellä ei pääse sellaisiin sekoitustiloihin ja ole niin voimissaan kuin viinapäissään.
Doupit on douppeja mutta kyllä viina on viinaa ja mä pelkään viinaa niin paljon enemmän ja holisteja , kuin esim. saarellista ihmisiä pumpattuna erinäisillä stimulanteilla.

Kaikissa meissä on huonoja puolia ja hyvin moni meistä tuntee olonsa epävarmaksi ja muutenkin voi huonosti. Pointtina, itsensä sinut oleva ihmisolento pystyy handlaamaan käsittämättömät määrät laittomia päihteitä ja väkivallantekojen mahdollisuus pysyy silti pienenä. Huumepropaganda on tekijänoikeuspropagandaan verrattavissa olevaa valehetelua ja peloittelua...
Damien

Posts: 2,882

#2927 • • Damien [tr3ox]

Android, Kotikasvatusta lukuun ottamatta huumeidenkäyttäjät ovat ylläpitämässä järjestelmää, jonka takia miljoonat ihmiset kärsivät ja tuhansia ihmisiä tapetaan (huumekaupalla saa paljon rahaa ja AK-47:n ostaminen vaikkapa Afganistanissa tai Kolumbiassa ei ole hankalaa). Ilman niitä huumerahoja tätä järjestelmää olisi huomattavasti hankalampi ylläpitää. Huume- ja asekauppa ovat maailman suurinta bisenstä, ja vieläpä hyvin voimakkaasti kytköksissä toisiinsa.

Toki laillistaminen voisi auttaa tähän, mutta tällä hetkellä huumeidenkäyttäjät eivät vaikuta ainoastaan omaan kehoon. Epäeettisempää kulutusta saa etsiä.



Ensin luodaan järjestelmä mikä mahdollistaa tämäntasoisen vääryyden maailmalla ja sitten heristellään sormea sinne käyttäjien suuntaan, että ajatelkaa mitä paskaa te tuette. Jösses Jesse sentään, kumpi oli ensin muna vai kana?
Android

Posts: 3,908

#2928 • • Edited Android

Damien, 18.7.2007 14:51:
Ensin luodaan järjestelmä mikä mahdollistaa tämäntasoisen vääryyden maailmalla ja sitten heristellään sormea sinne käyttäjien suuntaan, että ajatelkaa mitä paskaa te tuette. Jösses Jesse sentään, kumpi oli ensin muna vai kana?



Tätä järjestelmää olisi mahdotonta ylläpitää ilman käyttäjien taloudellista tukea. Piste.

Edit: Sitäpaitsi en itse ole ollut mukana luomassa yhtään mitään, joten voin vapaasti kritisoida sekä järjestelmää että sen tukijoita.
Damien

Posts: 2,882

#2929 • • Edited Damien [tr3ox]

Android,
Edit: Sitäpaitsi en itse ole ollut mukana luomassa yhtään mitään, joten voin vapaasti kritisoida sekä järjestelmää että sen tukijoita.



Mutta olet stoppina sille mitä me halutaan luoda, eli uutta. Tässä keskustellaan nyt legitimiteetistä ja myö halutaan että asialle tulee muutos ja hommat vapautuu. Ole mukana tai ole peruna.
Riku

Posts: 3,187

#2930 • • Edited Riku The Little Prince

Yallu, 18.7.2007 11:30:
Eli jos joku "menettää kehonsa hallinnan", niin sun mielestä sillä ei saa vahinkoa aikaan? Tarkoitin että ihmiskeho on vaarallinen ase, joka väärinkäytettynä saa aikaan paljon tuhoa.

Mä oon aika montaa kymmentä tuhatta annosta ollu seuraamassa, ja enpä kyllä muista yhtään tapausta joissa käyttäjä olisi ollut vaaraksi muille, tai juuri edes itselleen. Sä olet propagandan uhri.

En tiennytkään että diilerit antavat tuoteselosteen mukaan.. Eli kun käteensä saa punaisen pillerin, niin Erowidistä voi katsoa mikä se on?

Sitä varten on testerit ja pillreports. Sinne voi vapaasti postailla testeistä saatuja tuloksia ja kokemuksia. Myös Erowidista löytyy erilaisten aineiden käyttökokemuksia, kemiallisia koostumuksia, annosmääriä jnejnejne.

Alkoholi-kysymys onkin hankala. Periaatteessa Suomen ravintoloissa ei pitäisi olla humalaisia, koska humalaisille ei saa tarjoilla alkoholijuomia, eikä ravintoloissa saa olla humalaisia. Monessa kaupungissa on julkijuopottelu kiellettyä, eli humalaisia PITÄISI olla vain yksityisasunnoissa tai vastaavissa.

Paitsi ettei tuota kieltoa juurikaan käytännössä valvota, koska se on melko mahdotonta. Sammuneet enintään korjataan putkaan talteen selviämään. Mutta et vastannut vielä että juotko sinä viinaa?

Tupakoinnista olen antanut mielipiteeni: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=26223
Tupakointi ei ole ainoastaan oman kehon saastuttamista, vaan sillä aiheutetaan haittaa myös ympärillä olevilla.

Missäköhän tuota tapahtuu nyt kun ravintolatupakointikin on kiellettyä eikä juuri kukaan polta muuta kuin enintään parvekkeella josta sitä hajua voi hieman levitä ympäristöön?

ps. olisit voinut pistää suoran linkin postaukseesi, en jaksa ruveta sitä 71 sivun keskeltä etsimään.

Tämä koko "haluan päättää omasta kehostani"-bullshitti on samaa paskaa kuin se että turvavyön tai kypärän käyttö (moottoripyörällä) rajoittaa vapauttani..

Toi sun pointti on bullshittiä jos joku. Nuo kaksi asiaa eivät mitenkään ole verrattavissa toisiinsa. Ihan sama kuin jos minä sanon että et saa syödä epäterveellistä ruokaa koska minun verorahojani menee sitten sinun sairauksiesi hoitoon.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Android

Posts: 3,908

#2931 • • Android

Damien, 18.7.2007 15:11:
Mutta olet stoppina sille mitä me halutaan luoda, eli uutta.



Olenko? Varmasti? =) Luepa laillistamisesta käyty keskustelu jonka olen käynyt Rikun kanssa.

En missään vaiheessa ole sanonut, että nykyjärjestelmä on hyvä. Itse asiassa suurin syy siihen, etten pidä nykyjärjestelmää hyvänä, ei ole yksittäisten ihmisten valitus siitä että he eivät saa tehdä keholleen mitä haluavat, vaan se, millaisia maailmanlaajuisia seurauksia kansainvälisestä huumerikollisuudesta on. Pidän tästä aiheutuvia ongelmia huomattavasti pahempina kuin se, että joku pössyttelijä sattuu samaan sakot.
Damien

Posts: 2,882

#2932 • • Damien [tr3ox]

Android, 18.7.2007 15:21:
---
Damien, 18.7.2007 15:11:
Mutta olet stoppina sille mitä me halutaan luoda, eli uutta.

---


Olenko? Varmasti? =) Luepa laillistamisesta käyty keskustelu jonka olen käynyt Rikun kanssa.

En missään vaiheessa ole sanonut, että nykyjärjestelmä on hyvä. Itse asiassa suurin syy siihen, etten pidä nykyjärjestelmää hyvänä, ei ole yksittäisten ihmisten valitus siitä että he eivät saa tehdä keholleen mitä haluavat, vaan se, millaisia maailmanlaajuisia seurauksia kansainvälisestä huumerikollisuudesta on. Pidän tästä aiheutuvia ongelmia huomattavasti pahempina kuin se, että joku pössyttelijä sattuu samaan sakot.



Mitä tekemistä huumerikollisuudella on sen kanssa että minä veronmaksajana, en voi kasvattaa kotonaa sieniÄÄ ja kukkAA, koska se tuhoaa mun vitun elämän veronmaksajana, siinä tapauksessa että narahdan siitä?

Siinä on sulle rajausta, ettei tartte mennä afganistaniin itkemään unikkoa. Kaksi sellaista päihdettä joita voisin käyttää lopun elämääni, ilman että kaipaisin niiden rinnalle MITÄÄN muuta, jos lainsäädäntö näin sallisi...
Android

Posts: 3,908

#2933 • • Android

Riku, 18.7.2007 15:15:
---
Yallu, 18.7.2007 11:30:
Eli jos joku "menettää kehonsa hallinnan", niin sun mielestä sillä ei saa vahinkoa aikaan? Tarkoitin että ihmiskeho on vaarallinen ase, joka väärinkäytettynä saa aikaan paljon tuhoa.
---
Mä oon aika montaa kymmentä tuhatta annosta ollu seuraamassa, ja enpä kyllä muista yhtään tapausta joissa käyttäjä olisi ollut vaaraksi muille, tai juuri edes itselleen. Sä olet propagandan uhri.



Ihan vain tuodakseni balanssia tähän, on pakko todeta, että olen itsekin seurannut suuren määrän annoksia, ja nähnyt tapauksia joissa käyttäjä on ollut vaaraksi niin muille kuin itselleen. En tarvinnut propagandaa tajutakseni, että pitää soittaa ambulanssi, kun ihmisen sydän on pysähtynyt. En tarvinnut progandaa tajutakseni, että koksu tekee joistakin ihmisistä pelottavan aggressiivisia. Olen nähnyt käyttöä niin bile- kuin ongelmakäyttäjien keskuudessa, kaikkea viattomasta pilvenpoltosta pirin rännittämiseen, ja nähnyt huumeiden varjopuolia molemmissa ryhmissä. Asiat eivät ole mustavalkoisia. Huumeissa on riskejä niin kuin monessa muussakin asiassa elämässä, ja näiden ongelmien lakaiseminen maton alle ei ole kenenkään eduksi.

Ts. minusta ei ole propagandan uhri, jos toteaa, että menettämällä kehonsa hallinnan voi saada vahinkoa aikaan. Minusta se on realismia.
Yallu

Posts: 1,910

#2934 • • Edited Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Riku, 18.7.2007 15:15:

Mä oon aika montaa kymmentä tuhatta annosta ollu seuraamassa, ja enpä kyllä muista yhtään tapausta joissa käyttäjä olisi ollut vaaraksi muille, tai juuri edes itselleen. Sä olet propagandan uhri.


Ehkä.. Negatiiviset kohtaamiset laittomien aineiden käyttäjien kanssa nuoruudessani ovat muokanneet ennakkoluulojani. Omakohtaisia kokemuksia minulla ei ole. (käytöstä)


Sitä varten on testerit ja pillreports. Sinne voi vapaasti postailla testeistä saatuja tuloksia ja kokemuksia. Myös Erowidista löytyy erilaisten aineiden käyttökokemuksia, kemiallisia koostumuksia, annosmääriä jnejnejne.


Miten pitkä prosessi testaaminen on? Entä mitenkä on laadun valvonnan laita? Kuinka suuria annos-kohtaisia heittoja on? (No okei kossua on tavattu välillä 30%-40%, pientä heittoa..)


Paitsi ettei tuota kieltoa juurikaan käytännössä valvota, koska se on melko mahdotonta. Sammuneet enintään korjataan putkaan talteen selviämään. Mutta et vastannut vielä että juotko sinä viinaa?


Valvonnassa voi jokainen juomanlaskija mennä itseensä, itselläni oli tapana jarruutella melko aikaisessa vaiheessa. Itse nautin alkoholijuomia, tiukkaan viinaan kosken ani harvoin. Humalahakuista juomista en harrasta, enkä ole ollut kännissä yli vuoteen. En näe humalatilassa mitään hohtoa.


Missäköhän tuota tapahtuu nyt kun ravintolatupakointikin on kiellettyä eikä juuri kukaan polta muuta kuin enintään parvekkeella josta sitä hajua voi hieman levitä ympäristöön?


Ravintolatupakoinnin kieltäminen on parasta pitkään aikaan, vaikka täytyy sen verran myöntää että paskan haju on lisääntynyt ravintoloissa.. Parveketupakointi on myös äärettömän tyhmää, sillä jos ei halua hajua ja savua asuntoonsa, niin miksi naapureiden tulisi kärsiä siitä?


Tämä koko "haluan päättää omasta kehostani"-bullshitti on samaa paskaa kuin se että turvavyön tai kypärän käyttö (moottoripyörällä) rajoittaa vapauttani..
---
Toi sun pointti on bullshittiä jos joku. Nuo kaksi asiaa eivät mitenkään ole verrattavissa toisiinsa.


Molemmat (siis huumeiden kielto ja turvavyö/kypärän käyttö) on säädetty kansalaisen turvallisuuden takaamiseksi.
Android

Posts: 3,908

#2935 • • Android

Damien, 18.7.2007 15:29:
Mitä tekemistä huumerikollisuudella on sen kanssa että minä veronmaksajana, en voi kasvattaa kotonaa sieniÄÄ ja kukkAA, koska se tuhoaa mun vitun elämän veronmaksajana, siinä tapauksessa että narahdan siitä?



Tuskinpa mitään. En tiedä miten helvetin monta kertaa minun pitää sanoa sen, jonka jo olen todennut, ja jonka sinäkin olet lukenut (jos olet lukenut viestejäni).

Quotaan itseäni.


Tämä ei toki päde esim. kotikasvatukseen,




Tämä ei toki päde esim. kotikasvatukseen,




Tämä ei toki päde esim. kotikasvatukseen,



Eli kirjoitukseni huumerikollisuudesta ei siis liity sinuun, jos harrastat kotikasvatusta.
Damien

Posts: 2,882

#2936 • • Damien [tr3ox]

Android,
Eli kirjoitukseni huumerikollisuudesta ei siis liity sinuun, jos harrastat kotikasvatusta.



En harrasta kun en voi.

Näin pointtisi, mutta kun se on verhottu sinne lauseiden väliin julistamisen ja paasaamisen väliin ja tällänen hampputukkahippi ei jaksa negailua lukea ilman vastareaktiota.

Eli sun puolesta se ois ihan ok, jos suomessa sais kasvattaa ituja ja sieniä ja lähteä niiden voimalla jopa ulkosalle, muiden ituhippien kanssa sinne tavallisten ihmisten joukkoon tavallisena ihmisenä eikä minään HUUMEHÖRHÖNÄ?
Android

Posts: 3,908

#2937 • • Android

Damien, 18.7.2007 15:56:
Eli sun puolesta se ois ihan ok, jos suomessa sais kasvattaa ituja ja sieniä ja lähteä niiden voimalla jopa ulkosalle, muiden ituhippien kanssa sinne tavallisten ihmisten joukkoon tavallisena ihmisenä eikä minään HUUMEHÖRHÖNÄ?



Ehkä. Periaatteessa sitä voisi ainakin kokeilla, suhtaudun skeptisesti lähinnä kaikkeen aluksi, ja jos se olisi toimiva ratkaisu, niin mikä ettei. Kuten olen jo todennut tässä topicissa aikaisemmin, minulla ei ole hirveän voimakas mielipide kumpaankaan suuntaan. Olen aika epävarma siitä mikä olisi optimaalisin ratkaisu (ei ainakaan nykytilanne), ja sen takia vältän sanomasta suoraan joko selvästi kyllä tai ei. Muutosta tarvitaan, siitä en ole eri mieltä.

PS. Eikö tuollaisen hampputukkahippien pitäisi olla niitä positiivisia ja PLUR:ia viljeleviä ihmisiä, joita eivät häiritse tällaiset kyyniset paskat? =)
ee102

Posts: 775

#2938 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
*haukottel* Ei jaksa enää. Olen saanut tarpeekseni, vaikka ne perkeleen aineet yrittää vetää vielä puoleensa. Vituttaa. En voi mennä ihmisten ilmoille, koska muuten tulee riski törmätä piripäihin yms. Olkaa te muut fiksumpia älkääkä ikinä edes kokeilko huumeita, suosittelen.

Mukava sentään olla vanhempien luona, soitella pianoa ja avautua tänne nettiin, kun tunnun menneisyyteni takia vetää puoleeni ihmisiä, jotka on jotain vetäny. Eikä haluta juoda, ei mitään. Haluan täysin absolutistiksi. Typeränä menin vastikään polttamaan elämäni 3 ensimmäistä ja toivottavasti viimeistä tupakkaa. *eiei* Olen jo 9v. sitten luvannut itselleni etten tupakkaan koske niin tuli kauhea masennus, kun ei itsekuri pitänyt
Chernobyl Child

Posts: 8

#2939 • • Chernobyl Child Kingkamunda
Ihan turhaa kaikki tollanen aineilla leikkiminen. Täysin pellejen hommoo sanon minä. *jeesus**piis*

--
Etsiessäsi sitä oikeaa, pidä hauskaa väärien kanssa!

Chernobyl Child

Posts: 8

#2940 • • Edited Chernobyl Child Kingkamunda

Android, 22.6.2007 17:08:
---
Riku, 22.6.2007 16:53:

Eivät, mutta ne ovat ainoa todiste mitä meillä toistaiseksi on. Pienet kokeilut ovat rohkaisevia, ja niitä tarvitaan lisää jotta asia voitaisiin testata.

---


En ole eri mieltä-


---

Logiikkasi kusee. Mikä tahansa väite vaatii argumentteja, sehän on yhtä selvää kuin se maapallosi pyöreys (vaikkei se sitä ihan tarkalleen ottaen olekaan :)) Kuka väittää että kaikki muut ovat väärässä? kyllä minunkin pointtiani tukee moni hyvinkin kunnioitettu tutkija.

---


Kyllä, väitteet vaativat argumentteja. Mutta en ole väittänyt miten lakeja pitäisi säätää, koska en osaa sanoa. Olen sanonut, että en puolla laillistamista, mutta se ei tarkoita, että pitäisin nykyistä systeemiäkään hyvänä. Se tarkoittaa lähinnä sitä, etten oikein ole vakuuttunut mistään mitä tulee huumeisiin ja lainsäädäntöön.


---

Sinä uskot etteivät ihmiset pysty kontrolloimaan omaa käyttöään,

---


Kyllähän moni osaa. Fiksuna en sitä pidä, mutta se pätee moneen muuhunkin asiaan elämässä.


---

ja että sinun kaltaitesi pitää suojella näytä itseltään.

---


Eipä se kieltolaki minua suojannut yhtään miltään. Enkä minä koskaan ole ollut "ongelmakäyttäjä" tai nisti. Pää vaan päätti sanoa sopimuksensa irti viattoman viihdekäytön takia. Ja minähän tiesin niin paljon niistä aineista, minähän selasin tuntitolkulla erowidia ja kaikkia TIHKAL:in ja PIHKAL:in sivuja ja tutkimuksia. En oikein tiedä millä helkkarin laeilla tai tiedolla olisin voinut aavistaa mitä tulevan piti. Ehkä sitä ei voinutkaan?


---

Miksi todistustaakka on minulla yhtään sen enempää kuin muillakaan?

---


Ei se ole sinulla sen enempää kuin kellään muulla, jos se muu kivenkovaa väittää tietävänsä, mikä on hyvä ja oikea ratkaisu. Minä en väitä sellaista tietoa pitäväni hallussa.


---

Koska sinä et usko minun olevan oikeassa?

---


Ei, vaan siksi että väität jotain. Mutta tietysti ihminen kai yleensä haluaa enemmän argumentteja sellaisen asian tiimoilta, josta ei ole vakuuttunut. Uskon, että kaikki toimimme niin.


---

Olen listannut täällä jo aiemmin jotain tutkimuksia, Lisää löytyy varmasti googlella, mutta ehkä minun pitää sitten jaksaa kaivaa niitä jos et itse jaksa?

---


Kyllähän minä googlettanut olen aiheen tiimoilta (ehkä liikaakiin? :D), ja lopputulos on se että hämennys pikemminkin on kasvanut, enkä tiedä mitä mieltä oikein olla enää.

Asia vaikuttaa olevan niin hirveän selkeä ja jopa yksinkertainen (?) sinulle. Minulle huumeet ovat monimutkainen asia, joka näemmä vieläkin sekoittaa päätä kun sitä mietin ja pohdiskelen. Sama pätee lainsäädäntöön.



Netissä väitteleminen on kuin vammaisten olympialaiset. Vaikka voittaisit, olet silti vammainen. Ei millään pahalla! :) Leikki leikkinä ja sormi pois perseestä.

--
Etsiessäsi sitä oikeaa, pidä hauskaa väärien kanssa!