Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,845,199 views

Anselmi

Posts: 2,578

#2901 • • Anselmi And sell me

Android, 6.7.2007 10:37:
---
Anselmi, 6.7.2007 10:31:
---
Android, 6.7.2007 10:28:
Jos ihminen kuolee päihteiden vaikutuksen alaisena dehydraatioon, voiko silloin sanoa että päihteet eivät mitenkään liittyneet siihen?

---

No mutta voidaanko siltikään täällä julistaa että kyseinen henkilö kuoli huumeisiin, pelkästään silltä pohjalta että tuntuu siltä?

---


Miten niin "tuntuu siltä" ? Kyllä se voidaan todeta, että henkilö joka kuoli, oli päihteiden vaikutuksen alaisena. Se voi olla joko suoraan, epäsuoraan tai ei ollenkaan huumeista johtuen.


Ai me täällä foorumilla voidaan todeta että henkilö oli päihteiden vaikutuksen alaisena? Itse en ainakaan lähde olettamaan mitään tällaisessa asiassa, oli sitten asiat todennäköisiä tai ei. En ollut paikalla enkä ole kuolinsyyntutkija. Siksi en täällä julista syytä miksi hän kuoli (koska en sitä varmuudella tiedä) ja uskon ettei kenenkään muunkaan varmasti kannattaisi.

--
sen pituinen se

Android

Posts: 3,908

#2902 • • Android

Anselmi, 6.7.2007 10:45:
Ai me täällä foorumilla voidaan todeta että henkilö oli päihteiden vaikutuksen alaisena?



Voidaan, koska ihmiset jotka olivat hänen seurassaan ovat kertoneet tämän ihan avoimesti. Myös mm. mitä henkilö oli käyttänyt.
tomii

Posts: 3,594

#2903 • • tomii kallion herttua

MURAC, 6.7.2007 10:44:
---

on todella pieni osa bileissä käyvistä vauhti/esso/gamma whatever päissään olevista tyypeistä jotka eivät osaa käyttätyä, eivätkä jätä mitään arvailujen varaan käytöksellään,siitä mitä on otettu, mutta älkää tuomitko meitä kaikkia sen pienen idiootti lauman takia jotka eivät osaa ottaa kohtuulisesti/käyttäytyä normaalisti.



Sanoisin, että tässäkin lajissa ikä on valttia. Yleensä mitä näkee noita ihan pihalla olevia sekoilijoita, oli sitten kyse vaikka alkoholista, niin ovat aika suurelta osalta nuorta väkeä. Ja onhan se selvää, että jos ihmisellä ei ole paljoa kokemusta ks. päihteestä, niin sen alaisena itseäänkin on vaikeampi hallita, koska vaikutukset ovat niin uusia ja ihmeellisiä. Esim. jotkut ekat kännit... voi saatana mä en pystynyt edes yksin kävelemään kotiin. :) Samallailla toi toiminee muidenkin päihteiden kanssa.

--
reivaan kunnes kuolen

Anselmi

Posts: 2,578

#2904 • • Anselmi And sell me

Android, 6.7.2007 10:47:
---
Anselmi, 6.7.2007 10:45:
Ai me täällä foorumilla voidaan todeta että henkilö oli päihteiden vaikutuksen alaisena?

---


Voidaan, koska ihmiset jotka olivat hänen seurassaan ovat kertoneet tämän ihan avoimesti. Myös mm. mitä henkilö oli käyttänyt.


En tunne enkä tiedä ketään tuon henkilön seurassa ollutta. En lähde vetämään johtopäätöksiä huhujen, tai "joku oli kertonut jollekkin joka oli kertonut jollekkin. tai että kyl mä tiedän, olin mestoilla, tai siis melkein" perusteella. Liian usein monet asiat osoittautuvat tornihuhuiksi.

--
sen pituinen se

tomii

Posts: 3,594

#2905 • • tomii kallion herttua

MURAC, 6.7.2007 10:59:
---

Mutta uskokaa pois, on meitä kohtuukäyttäjiäkin olemassa joista tuskin edes huomaa mitään kun ei poukkoile ypäriinsä kuin sähköjänis.



Jep... tunnen "kohtuukäyttäjiä" tai viihdekäyttäjiä vaikka kuinka monta ja siivosti osaavat käyttäytyä. Tosin jengin ikähaarukkakin pyörii siinä kolmenkympin tuntumassa molemmin puolin. Näistäkin osa oli parikybäsenä kyllä aikamoisia hyrriä *lmao*

--
reivaan kunnes kuolen

Android

Posts: 3,908

#2906 • • Android

MURAC, 6.7.2007 10:59:
Niin, taisin saada bannittänne. ilmeisesti jotkut tahot eivät halua rakentavaakeskustelua teitäniin vituttavasta aiheesta vaan annetaan bannit ja kusetetaan itseään että ei kukaan oikeasti käytä bileissä huumeita tai jos käyttää seon joku sekopää. ahdasmielistä ja itsekeskeistä (minun tapani juhlia on ainut oikea, minun, minun, minun)sanoisin



Mä en edes tiennyt että tänne voi saada bännejä.

Mutta niin, suurin syy taitaa olla se, että huumeidenkäyttö on rikollista. Yleinen keskustelu on eri asia kuin se, että tulee tänne avoimesti kertomaan, mitä bileissä aikoo vetää ja miten paljon.
Android

Posts: 3,908

#2907 • • Android

mayah, 6.7.2007 11:07:
Me emme tällä julkisella forumilla spekuloi kenenkään yksityishenkilön kuolinsyytä,



En ole spekuloinut kenenkään kuolinsyytä. Ainoastaan todennut sen, että henkilö oli päihteiden vaikutusten alaisena.
Android

Posts: 3,908

#2908 • • Android

MURAC, 6.7.2007 11:11:
Kuten mainitsin, tulin vähän katumapäälletuon arsenaalini kanssa, olisi ikävä jos menisi bileet bilalle. Moni muukin typerä asia on/on ollut rikollista, kieltolki anyone? Sitä paitsi yksilönvapauteen pitäisi ehdottomasti kuulua oikeus ottaa mitä ainetta haluaa eikä mitään valtion valitsemia, näin siisjos asuu vapaassa maassa...



Tarkoitin, että moderaattorit eivät välttämättä kaipaa sellaista keskustelua, jossa mainitaan että aiotaan tehdä lainvastaisia/rikollisia tekoja. Pahimmassa tapauksessa foorumin takana olevat henkilöt voivat joutua ongelmiin sen takia.

Se, mitä yksilönvapauteen pitäisi kuulua, on sitten eri asia ja siitä voi toki keskustella. Itse en sitä laillistamiskeskustelua (taas) jaksaisi. Sen suhteen olen sanottavani sanonut.
Mark

Posts: 7,311

#2909 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

MURAC, 6.7.2007 11:24:
Ensinnäkin siksi että foorumin huono läppäni taisi mennä todesta/käsitetty väärin täällä(tarkoituksenani ei ole olla konttauskunnossaääntelemässä, se oli vitsi) ja se antoi minusta huonon kuvan jota halusin korjata ja toisekseen halusin mainita että jotkut meistä käyttävät bileissä erinäisiä aineita aiheuttamatta muille vahinkoa/häiritsemättää muita oudolla sekoilulla pää täynnä huumeita niin ettei voida pitää edes itsestään huolta(näitä tapauksia valitettavasti on jonkunverran), jotkut taas käytäytyvätsuht.kohtnormaalisti ilman sekoiluja/kontrollin puutetta/käytöstapoja pitäen hauskaa häiritsemättä ketään.



Tällä foorumilla ei tunneta huumoria ilman hymiöitä *pepsodent* laita monta Plur smileysia perään niin rautalankaakaan ei tartteta ;)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Android

Posts: 3,908

#2910 • • Edited Android

mayah, 6.7.2007 11:35:
Ja niin kauan kun SÄ et ole se henkilö, tai kuolinsyytutkija, niin SÄ et sitä asiaa tiedä, vaan kaikki asiasta tietämäsi on kuulopuhetta ja sitä kutsutaan myös spekuloinniksi.



Entä jos olisin saanut tiedon kuolinsyyntutkijalta, muuttaisiko se tilannetta? Minähän olisin silti vain kuullut sen kuolinsyyntutkijalta.

Tämä ei enää liity yksittäiseen henkilöön, vaan on ihan yleinen kysymys.
Yallu

Posts: 1,910

#2911 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

MURAC, 6.7.2007 11:11:


Moni muukin typerä asia on/on ollut rikollista, kieltolaki anyone? Joka on lähes täsmälleen sama kuin huumeiden laittomuus. Sitä paitsi yksilönvapauteen pitäisi ehdottomasti kuulua oikeus ottaa mitä ainetta haluaa ei se ole mikään valtion homma valita mitä sinä pistät omaan ruumiisesi, näin siis jos asuu vapaassa maassa...



Tässä vapaassa maassa minun PITÄÄ saada ajaa autollani niin lujaa kuin haluan, päiväkotien ja koulujen läheisyydessä..
*toktok*
Yallu

Posts: 1,910

#2912 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

mayah, 6.7.2007 11:56:
---
Android, 6.7.2007 11:45:
Entä jos olisin saanut tiedon kuolinsyyntutkijalta, muuttaisiko se tilannetta? Minähän olisin silti vain kuullut sen kuolinsyyntutkijalta.

Tämä ei enää liity yksittäiseen henkilöön, vaan on ihan yleinen kysymys.

---


Kyse on edelleen yksityishenkilöstä, ei julkisessa virassa / julkisessa työssä olevasta henkilöstä.



Jotain yksityisyyden suojaa pitää olla..
Android

Posts: 3,908

#2913 • • Android

mayah, 6.7.2007 11:56:
Kyse on edelleen yksityishenkilöstä, ei julkisessa virassa / julkisessa työssä olevasta henkilöstä.



Tämä menee nyt aikamoiseksi saivarteluksi, myönnettökään. Haluaisin vain tietää että mikä policy täällä on. Otetaanpa esimerkkinä paidaton poika. Eihän hänkään ole julkisessa virassa/työssä, mutta hänestä sai keskustella silti. Tai, ainakin keskusteltiin. Että miten tämä nyt toimii, saako yksityishenkilöistä puhua vai ei? Tässähän ei ole kenenkään henkilöllisyyttä tai muita tietoja mainittu missään vaiheessa. Ei siis ole rikottu mitään yksityisyyttä suojaavaa lakia. Ei ole aikomusta jatkaa keskustelua tästä yhdestä tapauksesta, vaan en oikein ymmärrä miten tämä nyt täällä ihan menee.
Android

Posts: 3,908

#2914 • • Android

Yallu, 6.7.2007 12:03:
Jotain yksityisyyden suojaa pitää olla..



Kyllä, ehdottomasti. Mutta mikä se suoja on? Minusta se on henkilön henkilötietojen vuotaminen, ts. hankilöllisyyden paljastaminen. Sitähän tässä ei ole missään vaiheessa paljastettu.
sapeli

Posts: 11,768

#2915 • • sapeli jokukukamikä?
Indian Bazaarissa myydään Oopiumi-suitsuketta ja Oopiumi-öljyä (eteerinen öljy / uute) - voiko olla mahdollista että siinä on oikeaa oopiumia? Ja voiko sillä olla päihdyttäviä vaikutuksia?

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Jago

Posts: 4,039

#2916 • • Jago un-trained monkee

sapeli, 11.7.2007 20:49:
Indian Bazaarissa myydään Oopiumi-suitsuketta ja Oopiumi-öljyä (eteerinen öljy / uute) - voiko olla mahdollista että siinä on oikeaa oopiumia? Ja voiko sillä olla päihdyttäviä vaikutuksia?


mä ihmettelin kanssa että miten niillä voi olla jotain tollasta valikoimassa
käsittääkseni siis noi öljyt on olevinaan hienoja, koska ne ei oo synteettisiä hajuaineita vaan ihan oikeesti uutettu siitä mistä onkaan uutettu, mutta kuvittelisin että on ainakin eriosasta kasvia

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Android

Posts: 3,908

#2917 • • Android

sapeli, 11.7.2007 20:49:
Indian Bazaarissa myydään Oopiumi-suitsuketta ja Oopiumi-öljyä (eteerinen öljy / uute) - voiko olla mahdollista että siinä on oikeaa oopiumia? Ja voiko sillä olla päihdyttäviä vaikutuksia?



Ei ole, eli vastaus on ei.
Axu-T

Posts: 427

#2918 • • Edited Axu-T
"Cocain will blow your brain
And ecstasy
Will mash your life!"

Postaanpa tämän ylipaisuneen pohdiskeluni suosiolla tänne, enkä vaivaa asialla RAD:n kyselyn viestiketjua turhaan.

...kyselyyn vastattu ja wanha Dr Albanin zibale jatkaa rullailuaan päässä...tätä voi kai kutsua flashbackiksi, vaikkei rehellisesti LSD kohtaan ruksia tullutkaan. Omalla kohdalla yhdenkään pillerin ottaminen ei ole ollut tarpeen kertaakaan, sen verran sekaisin pitää olla jo luonnostaan.

Jotenkin silti aina bilekulttuurin ja huumeiden yhdistäminen toisiinsa lyö totuuden kasvoihin. Sitä on, sitä on ollut ja sitä tapahtuu kaikissa suuremmissa konemusiikin tapahtumissa. Miksipä en myöntäisi samalla että joskus jopa kotikutoisissakin bileissä. Se mikä tässä aiheessa ja kaavakkeen täytössä omaan hipiään iskee vääntö omantuntonsa kanssa: rakastan konemusiikkia, bileitä ja niiden järjestämistä. Keinumista lattialla, tunnelmaa ja kansan keskenäistä rakkautta. Samalla tuntuu ajoittain että on itse kaiken järjettömän klisemäisen huumekulttuurin edistäjä ja puolestapuhuja. Olenko sittenkin pahuuden orja omien musikaalisten addictioiden vuoksi? Näin reilun kymmenen vuoden bilekulttuurikokemuksen jälkeen joutuu edelleen myöntämään asioiden sulautuvan erottamattomasti toisiinsa. Kyse on ennemminkin siitä kuinka paljon / vähän sitä todellisuudessa tapahtuu ja miten se vaikuttaa bilekulttuuriin / kanssabilettäjiin.

Rehellisesti sanottuna mikään ei olisi estänyt itseänikin ottamasta sauhuja teini-iässä, myöhemminkään, (tänäänkään) tai testaamasta millaisiin draiveihin pääsee essolla. Jotain vain meni toisin. En todellakaan kokisi tekeväni väärin ketään kohtaan jos itse henk. koht. polttaisin kannabista tai vaikka mussuttelisin sieniä. Ehkä vain pieni pelko omasta terveydestä riitti. Jo vuonna 1996 huomasin Lepakon lattialla että ravintobilettämisestä tutun alkoholin jääminen pois teki tanssilattiasta lumoavamman ja fysiikka riitti paremmin siitäkin huolimatta että lähdin bileisiin kovassa kuumeessa. Nestetankkaus limuilla toimi tuntien jatkuvan tanssimisen kanssa paremmin. Seuraavana päivänä olo oli mitä mahtavin ja koko kuolemaa povaillut lenssu oli kadonnut. Mukana ollut kaverikin oli (vielä tuossa iässä) ilman kemikaaleja. (Myöhemmin hän löysi "kivoja juttuja" ihan kotonaan netissä istuen, kokeili ja jätti sikseen.)

Se että jotkut harvat kaverit ovat jotain bilehuumeita kokeilleet aina essosta sieniin ei itseäni ole ahdistanut mitenkään. Ei sekään että bileissä aina jotkut ihmiset ovat hieman sekaisin kuka mistäkin. Todellisuudessa sitä harvoin voi edes tietää. Se mitä yritän sanoa on että ihmisten huumeiden käyttö bileissä on todella henkilökohtainen asia, eikä haittaa tai saisi haitata muita yhtään mitenkään. Se on sanalla sanoen intiimiä. Koko bilekulttuurin leimautuminen sensijaan todellakin tekee siitä henkilökohtaista niin järjestäjille, kuin kanssabilettäjille. Lisäksi esim. eräs skinheadin näköinen kaverini on saattanut saada tietyissä massatapahtumissa kymmeniä kysymyksiä siitä olisiko hänellä myydä extaasia. Kyseisen kaverin puolesta voin kertoa asian jopa häiritsevän. Samoin häiritsevää on kuulla että joku on kaupitellut jotakin bileissä joissa on ollut järjestäjänä ja jopa onnistunut karkaamaan paikalta huomattuaan sanan levinneen. Järjestäjän tehtävänä on tottakai valvoa jo oman etunsa vuoksi että bileistä ei tule katukaupan supermarkettia. Lisäksi on jokaisen pidettävä selvänä mielessä että huumeet ovat ankarasti lainvastainen asia. On yksinkertaisesti itsekästä aiheuttaa esimerkiksi ylimielisellä käytöksellään / näkyvällä käytöllään ongelmia muille. On äärimmäisen harvinaista että bileiden järjestäjälle olisi yhdentekevää käytetäänkö aineita bileissä, saati myydäänkö niitä sisällä / lähistöllä.

Eli tavallaan on kaksi eri näkökulmaa bilehuumeisiin. Se onko se henkilökohtaista vai ei. Bileissä muuttuu monesti jonotteluksi erilaisiin "taskujen" tarkastuksiin, jolloin sen kokee epämukavaksi asiaksi kaikki bileissä kävijät. Onko silloin syy järjestäjän, viranomaisten, käyttäjien vai myyjien? Unelma on että kaikki saisivat nauttia maximaalisesti tapahtumasta. Olla mukana omana itsenään musiikin vuoksi ja antautua sille. Jos joku tarvitsee siihen muutakin kuin musiikin eikä aiheuta sillä häiriötä muille, voi lopulta olla vain kaikkia häiritsevää että asiaa nostetaan biletunnelman kustannuksella tapetille.

Kaikesta huolimatta näen erittäin positiivisena faktatiedon jakamisen biletapahtumissa. Jopa asian negatiivisimpia puolia korostaen. On todella tärkeää että jokainen ymmärtää ottaa vastuuta itsestään ja tietää mihin voi varautua. Rave Against Drugs on erittäin positiivinen ilmiö. Se on parhaimmillaan sitä itsetutkiskelevaa inhorealismia jota tarvitaan herättämään ajatuksia niissä ihmisissä joille asia todella kuuluu. Bileväki itse tietää mistä reivaamisessa on kyse, mutta käytännössä koko scene on pahasti leimautunut huumekultuurin yhteyteen. Se että asiaa pohditaan juuri täällä / bileväen keskuudessa on tärkeää jotta bilekulttuuri pääsee kaikkien pelkojen yli ja niistä taas asian ytimeen eli musiikista nauttimiseen nautinnollisesti. Tärkeää on että löydetään vastauksia kysymyksiin niin itse kuin yhdessä, ja toimitaan niin että voidaan antaa moniulotteinen eli realistinen kuva koko väestölle. Rave-kulttuuri ei koskaan ole eikä tule olemaan paha asia. Sen piiriin kuuluu myös 100% streittareita eli suomeksi täysraittiita, monia energiajuoman / cofeiinin voimin tanssivia, känniörveltäjiä, jokunen ruohoa sauhutellut ja myös oma joukkonsa mielentilaansa vahvemmin manipuloineita. Muiden eri musiikkityylien tapahtumista vastaavaa ei osata ehkä etsiäkään, mutta monessa mukana olleena voin itse todeta että erot ovat lopulta hyvin pieniä. Toivottavasti lähitulevaisuudessa kaikki uskaltavat katsoa asioita silmät auki ja nähdä kokonaisuuden, sanoa asiat oikeilla nimillään ja vieläpä hyväksyvästi nauttia kaikesta muut huomioon ottaen. Musiikki ei tee kenestäkään "narkomaania".

HUOM!
Haluan korostaa että otan kantaa asiaan vain omasta henkilökohtaisesta puolestani. En yhdenkään edustamani / yhteistyössä olevan organisaation puolesta.
Riku

Posts: 3,187

#2919 • • Edited Riku The Little Prince

Yallu, 6.7.2007 12:02:
---
MURAC, 6.7.2007 11:11:


Moni muukin typerä asia on/on ollut rikollista, kieltolaki anyone? Joka on lähes täsmälleen sama kuin huumeiden laittomuus. Sitä paitsi yksilönvapauteen pitäisi ehdottomasti kuulua oikeus ottaa mitä ainetta haluaa ei se ole mikään valtion homma valita mitä sinä pistät omaan ruumiisesi, näin siis jos asuu vapaassa maassa...

---


Tässä vapaassa maassa minun PITÄÄ saada ajaa autollani niin lujaa kuin haluan, päiväkotien ja koulujen läheisyydessä..
*toktok*

Eh, mitäköhän tekemistä sillä, että saa määrätä omasta kehostaan, on sen kanssa että ajaa muiden kehojen päälle autollaan?

En mä ainakaan tunnusta tai hyväksy valtion oikeutta määrätä sitä mitä mä omalle kropalleni aiheutan niin kauan kuin täysi-ikäinen ja oikeustoimikelpoinen henkilö olen. Määrätkää nyt sitten samantien mitä mä laitan leivän päälle tai paljon mun pitää kuntoilla päivässä, sattana. Fasismia sanon minä.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Android

Posts: 3,908

#2920 • • Edited Android

Riku, 17.7.2007 19:52:
En mä ainakaan tunnusta tai hyväksy valtion oikeutta määrätä sitä mitä mä omalle kropalleni aiheutan niin kauan kuin täysi-ikäinen ja oikeustoimikelpoinen henkilö olen.



Ei sitä tarvitse hyväksyä. Jos taloudellisesti huumerikollisuuden tukeminen vaikuttaisi vain omaan kehoon, en näkisi sitä niin eettisesti vastenmielisenä kuin se nyt on. Mutta ei tarvitse olla ydinfyysikko tajutakseen, että ne rahat eivät hyväntekeväisyyteen tällä hetkellä mene. Siihen verrattuna McDonalds'illa syöminen on lastenleikkiä. Tämä ei toki päde esim. kotikasvatukseen, mutta sillä sitä bisnestä ei harrastetakaan. Kotikasvatusta lukuun ottamatta huumeidenkäyttäjät ovat ylläpitämässä järjestelmää, jonka takia miljoonat ihmiset kärsivät ja tuhansia ihmisiä tapetaan (huumekaupalla saa paljon rahaa ja AK-47:n ostaminen vaikkapa Afganistanissa tai Kolumbiassa ei ole hankalaa). Ilman niitä huumerahoja tätä järjestelmää olisi huomattavasti hankalampi ylläpitää. Huume- ja asekauppa ovat maailman suurinta bisenstä, ja vieläpä hyvin voimakkaasti kytköksissä toisiinsa.

Toki laillistaminen voisi auttaa tähän, mutta tällä hetkellä huumeidenkäyttäjät eivät vaikuta ainoastaan omaan kehoon. Epäeettisempää kulutusta saa etsiä.