Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,862,607 views

Riku

Posts: 3,187

#3281 • • Edited Riku The Little Prince

VaLa, 16.12.2008 13:13:
Joskus kuullu puhuttavan, että ecstasy saattaa aiheuttaa masennusta ja että jotkut tasottavat tätä sitten masennuslääkkeillä. Muutama vuosi sittenhän oli tapaus esson ja jonkun tietyn masennuslääkkeen kuolettavasta yhdistelmästä. Sitä en tiedä onko toi lääke enää markkinoilla....

Ecstacy aiheuttaa tilapäistä masennusta tyhjentämällä aivoista serotoniinivarastoja. Aikoja sitten puhuttiin myös ekstaasin aiheuttavan aivovaurioita, mutta pitävää tieteellistä näyttöä tästä ei olla saatu, ja tähän viittaavat kokeet tehtiin aikoinaan rotilla ja apinoilla sekä niin suurilla annoksilla, ettei niitä voi rinnastaa ihmisiin.

Nuo mainitsemasi masennuslääkkeet ovat nimenomaisesti MAO-estäjiä, ja niitä on kyllä edelleen olemassa ja markkinoilla. Muut masennuslääkkeet lähinnä estävät ekstaasin vaikutusta.

Käyttäjämäärään suhteutettuna Britanniassa alkoholi aiheuttaa 20 kertaa enemmän kuolemia kuin ekstaasi jos nyt ruvetaan sen kuolemanriskistä puhumaan.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Anselmi

Posts: 2,578

#3282 • • Edited Anselmi And sell me

Trinaz, 14.12.2008 22:07:
Siis jos haluu ehdointahdoin mainostaa mitä duunailee niin siitä vaan... mut must se on vähän tyhmää.. *vink* ei muakaan kiinnosta, mutta mitä sitä mitään tekemisiiän mainostamaan täällä, tai missään muuallakaan.?


anis, 16.12.2008 12:48:
Eipä muakaan kiinnosta kuka käyttää mitäkin jos pystyy hoitamaan duuninsa yms velvollisuutensa mutta suurin osa kansaa ei hyväksy kyseistä asiaa jonka vuoksi monikaan ei varmaan halua täällä omaa huumeiden käyttöään mainostaa.


Tääl paljon käytetään tuota termiä mainostaa. Millä tavalla se on mainostamista jos Riku
asiaan liittyvässä keskustelussa toteaa asian? Mun mielestä viestinnän mielessä taitaa olla se neutraalein tapa kertoa asia, ääripäistä löytyy sitten mm. tuo mainotaminen ja salailu. Eikö enemmänkin ole salailua se että käyttää
huumeita eikä myönnä sitä julkisesti?

--
sen pituinen se

Kimbou

Posts: 608

#3283 • • Kimbou

Riku, 16.12.2008 12:38:
---
anis, 16.12.2008 10:42:
On yleisesti hyväksytympää dokata ja polttaa tupakkaa koska ne ovat laillisia päihteitä.

---
Totta, mutta A) yleinen hyväksyntä kiinnostaa mua henkkoht n. nollan verran ja B) ton mä lasken kaksinaismoralismiksi.



väität siis tosissas että missään tilanteessa et itse kieltäisi esim. polttamasta pajaria? Veikkaan että kiellät asian aivan samalla tavalla kuin täälläkin moni, mutta rima on matalammalla?? kuinka väärässä olen?

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Riku

Posts: 3,187

#3284 • • Edited Riku The Little Prince

Kimbou, 16.12.2008 17:24:
väität siis tosissas että missään tilanteessa et itse kieltäisi esim. polttamasta pajaria? Veikkaan että kiellät asian aivan samalla tavalla kuin täälläkin moni, mutta rima on matalammalla?? kuinka väärässä olen?

Ainoastaan jos siitä olisi minulla suoraa ja turhaa haittaa, kuten esim poliisikuulusteluissa tai työhaastattelussa. Mutta henkilökohtaisella tasolla minä en näe siinä mitään hävettävää tai salattavaa. Mun ystävät tietää, mun vanhemmat tietää ja olen mä siitä tilaisuuden tullen kertonut duunipaikoillakin joillekin valituille ihmisille jos se nyt sua kiinnostaa.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Kimbou

Posts: 608

#3285 • • Kimbou

Riku, 16.12.2008 17:29:
---
Kimbou, 16.12.2008 17:24:
väität siis tosissas että missään tilanteessa et itse kieltäisi esim. polttamasta pajaria? Veikkaan että kiellät asian aivan samalla tavalla kuin täälläkin moni, mutta rima on matalammalla?? kuinka väärässä olen?
---
Ainoastaan jos siitä olisi minulla suoraa ja turhaa haittaa, kuten esim poliisikuulusteluissa tai työhaastattelussa. Mutta henkilökohtaisella tasolla minä en näe siinä mitään hävettävää tai salattavaa. Mun ystävät tietää, mun vanhemmat tietää ja olen mä siitä tilaisuuden tullen kertonut duunipaikoillakin joillekin valituille ihmisille jos se nyt sua kiinnostaa.



no sitten "keep it real". En nyt itsekkään omia tekemisiä jaksa peitellä tai kiistää mutta välillä se on vaan helpompaa ku yrittää selittää asiaa jollekkin kenen päätä on mahdoton kääntää. Huumeiden käyttäjän, "narkomaanin"(niinkun jotkut asiasta ajattelee) leima ei ole sen arvosta.

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Riku

Posts: 3,187

#3286 • • Riku The Little Prince

Kimbou, 16.12.2008 17:46:
no sitten "keep it real". En nyt itsekkään omia tekemisiä jaksa peitellä tai kiistää mutta välillä se on vaan helpompaa ku yrittää selittää asiaa jollekkin kenen päätä on mahdoton kääntää. Huumeiden käyttäjän, "narkomaanin"(niinkun jotkut asiasta ajattelee) leima ei ole sen arvosta.

Kerrotko mulle missä vaiheessa mä oon käskeny tai kehottanu ketään muuta ihmistä, että muiden pitäisi toimia samalla tavalla kuin minä? Jos nyt viittaat mun kaksinaismoralismi-viittaukseeni, niin se kyllä kohdistui yhteiskunnan ajattelumalliin, eikä yksittäisiin ihmisiin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Kimbou

Posts: 608

#3287 • • Kimbou

Riku, 16.12.2008 17:54:
---
Kimbou, 16.12.2008 17:46:
no sitten "keep it real". En nyt itsekkään omia tekemisiä jaksa peitellä tai kiistää mutta välillä se on vaan helpompaa ku yrittää selittää asiaa jollekkin kenen päätä on mahdoton kääntää. Huumeiden käyttäjän, "narkomaanin"(niinkun jotkut asiasta ajattelee) leima ei ole sen arvosta.

---
Kerrotko mulle missä vaiheessa mä oon käskeny tai kehottanu ketään muuta ihmistä, että muiden pitäisi toimia samalla tavalla kuin minä? Jos nyt viittaat mun kaksinaismoralismi-viittaukseeni, niin se kyllä kohdistui yhteiskunnan ajattelumalliin, eikä yksittäisiin ihmisiin.



et missään vaiheessa!! olenko väittäny niin? omia ajatuksia tässä vaan kirjottelin siitä miten minä toimin. Se siitä sitten.....

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

Riku

Posts: 3,187

#3288 • • Riku The Little Prince

Kimbou, 16.12.2008 18:11:
et missään vaiheessa!! olenko väittäny niin? omia ajatuksia tässä vaan kirjottelin siitä miten minä toimin. Se siitä sitten.....

Ok, my bad. Piis.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

ValaX

Posts: 3,891

#3289 • • ValaX
Meniskö tää tonne kysy tyhmiä osastolle, mutta heitetään tänne. Mitä on lakka?
Damien

Posts: 2,882

#3293 • • Damien [tr3ox]

Riku, 16.12.2008 13:19:
---
VaLa, 16.12.2008 13:13:
Joskus kuullu puhuttavan, että ecstasy saattaa aiheuttaa masennusta ja että jotkut tasottavat tätä sitten masennuslääkkeillä. Muutama vuosi sittenhän oli tapaus esson ja jonkun tietyn masennuslääkkeen kuolettavasta yhdistelmästä. Sitä en tiedä onko toi lääke enää markkinoilla....


Riku,
Nuo mainitsemasi masennuslääkkeet ovat nimenomaisesti MAO-estäjiä, ja niitä on kyllä edelleen olemassa ja markkinoilla.



Jotka taas toimivat psilosiinin ja psilosybiinin buustaajina sieniä nauttiessa. *pahis*

...mutta ei sitä tarvitse lääkkeisiin kajota, sitruunahappo ja mustaherukkamehu ajaa saman yhdistelmän.
..no such user..

Posts: 1,106

#3294 • • Edited ..no such user..

VaLa, 13.12.2008 18:08:
Jotain tiukempaa se oli... Olisko ollu peräti heroiinia... Anteeksi nyt kun en maininnut sitä tuossa... Kun mä puhun huumeista, niin mä en tarkota mitään mietoja huumausaineita...



Sehän tässä just on ongelmana, et kun käytetään sanaa huume (<- ei tarkotettu provokaatioks) , meillä tulee siihen liittyen erilaisia tunnepohjaisia assosiaatioita itse kullakin..

Toinen puhuu huumeista niin se saattaa puhua jostakin, joka on oikeasti terveellistä, ja laitonta vailla mitään järkevää perustetta, kun taas joku toinen saattaa puhua jostakin kemiallisesta yhdisteestä mikä syövyttää sisäelimiä.

Kumpikin fiilispohjanen assosiaatio on tässä tapauksessa oikea.

Jännä homma siis, et me käytetään sellasta sanaa joka tuo niin räjähtävät mielleyhtymät jengillä mieleen kuvaamaan niin erilaisia asioita.

Oikeestaan noi on niitä fiiliksiä, mitkä oon itse kokenut et tässä asiassa joutuu itseltään blokkaan, et voi nähdä tän ees jotenkinpäin objektiivisesti. Sinänsä harmi, ettei avointa keskustelua asioiden oikeilla nimillä oo mahdollista käydä nykyaikaisessa yhteiskunnassa.

Sanat on muutenkin niin mielenkiintoisia, et mikä kaikkia tunnesidoksia ne oikeen pitää sisällään. Huume -sana, on vaan yks tällänen mielenkiintonen sana, mikä ei sinänsä edes tarkoita mitään, mut herättää silti negatiivisen mielleyhtymän.
*Stardust*

Posts: 202

#3295 • • *Stardust*

Riku, 16.12.2008 13:19:

Ecstacy aiheuttaa tilapäistä masennusta tyhjentämällä aivoista serotoniinivarastoja. Aikoja sitten puhuttiin myös ekstaasin aiheuttavan aivovaurioita, mutta pitävää tieteellistä näyttöä tästä ei olla saatu, ja tähän viittaavat kokeet tehtiin aikoinaan rotilla ja apinoilla sekä niin suurilla annoksilla, ettei niitä voi rinnastaa ihmisiin.



Jos nyt meinaat Ricaurten suorittamaa kuuluisaa NIDA:n sponssaamaa tutkimusta, ko. tapauksessa elukoille syötettiin metamfetamiinia eikä suinkaan MDMA:ta. Tuoreemmissa tutkimuksissa, muistaakseni Journal of Nuclear Medicine lehdessä julkaistussa saksalaistutkimuksessa todettiin jatkuvan (viikottaisen) käytön johtavan n. 5% laskuun serotoniiniaineenvaihdunnassa ja puolen vuoden "selvä" episodi palauttaa tästä valtaosan takaisin. Jäljelle jäävä "hävikki" ei edes ylitä tutkimuksen virhemarginaalia ja yksittäisten ihmisten aivokemian erot ovat jo tuota lukua suurempia.

Ongelmaksi muodostuukin lähinnä se, että ei voi tietää mitä mömmöjä suuhunsa pistää kun kukaan ei valvo tuotteiden puhtautta. Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikeilla ja paskat namit voi aiheuttaa kaikkea "kivaa" sitten myöhemmin.

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

Anselmi

Posts: 2,578

#3296 • • Edited Anselmi And sell me

*Stardust*, 20.12.2008 11:08:
Ongelmaksi muodostuukin lähinnä se, että ei voi tietää mitä mömmöjä suuhunsa pistää kun kukaan ei valvo tuotteiden puhtautta.


Onko tuosta puhtaudesta minkäänlaista tutkimusta tai edes mutua? Muistaakseni Hollanissa voi tarkastaa Ecstasyn puhtauden joissain paikoissa (korjatkaa jos olen väärässä). Mut onko Suomessa liikkuvasta mitään tietoa? Mitä kaikkea noihin yleensä pistetään?

--
sen pituinen se

Anselmi

Posts: 2,578

#3297 • • Anselmi And sell me

heter029, 17.12.2008 19:52:
Toinen puhuu huumeista niin se saattaa puhua jostakin, joka on oikeasti terveellistä, ja laitonta vailla mitään järkevää perustetta, kun taas joku toinen saattaa puhua jostakin kemiallisesta yhdisteestä mikä syövyttää sisäelimiä.


Kerro ihmeessä lisää että mikä "huume" eli päihde on terveellistä?

--
sen pituinen se

Kimbou

Posts: 608

#3298 • • Kimbou

Anselmi, 20.12.2008 11:13:
---
*Stardust*, 20.12.2008 11:08:
Ongelmaksi muodostuukin lähinnä se, että ei voi tietää mitä mömmöjä suuhunsa pistää kun kukaan ei valvo tuotteiden puhtautta.

---

Onko tuosta puhtaudesta minkäänlaista tutkimusta tai edes mutua? Muistaakseni Hollanissa voi tarkastaa Ecstasyn puhtauden joissain paikoissa (korjatkaa jos olen väärässä). Mut onko Suomessa liikkuvasta mitään tietoa? Mitä kaikkea noihin yleensä pistetään?
[/q

www.pillreports.com

Tuolta näkee mun mielestä mitä mikäkin esso sisältää. Käsittääkseni myydään myös jotain testereitä millä voi tarkistaa mitä nami sisältää. Kait se on jotain mitä kaadetaan namin päälle ja väristä sitten näkee jonkun taulukon avulla mahdolliset myrkyt yms..yms...

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

*Stardust*

Posts: 202

#3299 • • Edited *Stardust*

Anselmi, 20.12.2008 11:13:

Onko tuosta puhtaudesta minkäänlaista tutkimusta tai edes mutua? Muistaakseni Hollanissa voi tarkastaa Ecstasyn puhtauden joissain paikoissa (korjatkaa jos olen väärässä). Mut onko Suomessa liikkuvasta mitään tietoa? Mitä kaikkea noihin yleensä pistetään?



En muista ainakaan törmänneeni Suomessa mihinkään varsinaiseen tutkimukseen. Varmasti alan harrastelijat ovat mittailleet joidenkin tabujen pitoisuuksia, mutta esim. netin kautta tilattavissa olevat harrastelijakemistin varusteet eivät ole kovin tarkkoja. Dance Safen anonyymin pilleritestauksen tiimoilta (tämä siis Yhdysvalloissa) on todettu että valtaosa liikkeellä olevasta MDMA:sta on melko puhdasta, mutta joissain tapauksissa on tavattu esim. DXM:ää ja 2C-T-7:ää. Varmasti amfetamiinilla jatkettuja koktailejakin löytyy, enkä sulkisi kokonaan pois metamfetamiinin roolia halvempana lisäaineena pillerien seassa. Harmittomampia tapoja jatkaa on varmaankin kofeiini sekä C-vitamiini, joista varsinkin jälkimmäinen on itse asiassa ihan terveellinen lisä koska se vähentää oksidatiivista stressiä, jonka on teorisoitu olevan MDMA:n mahdollisen neurotoksisuuden taustalla. (lisää neurotoksisuudesta ja yleensäkin ekstaasin ja eri päihteiden farmakokinetiikasta voi lukea vaikkapa tästä: http://www.jellinek.nl/brain/)

edit: vilkaisin nopeasti Dance Safen sivuilta että ainakin PCP:tä, ketamiinia ja PMA:ta (parametoksiamfetamiini) on myyty "ekstaasina" tai löydetty osana MDMA-koktailia

--
My pain is constant and sharp and i do not hope for a better world for anyone. In fact i want my pain to be inflicted on others. I want no-one to escape. - Patrick Bateman (American Psycho)

Riku

Posts: 3,187

#3300 • • Riku The Little Prince

Anselmi, 20.12.2008 11:15:
Kerro ihmeessä lisää että mikä "huume" eli päihde on terveellistä?

Jos ruvetaan nussimaan pilkkuja ja yleistämään hieman, niin sekä ekstaasi että psykedeelit ovat toimivia vaihtoehtoja psykoterapiassa. Parhaimmillaan toki koulutettujen ammattilaisten käytössä, mutta uskaltaisin väittää että niistä voi olla hyötyä myös ilman ihan frendiporukallakin. Tosin rajansa kaikessa ja riippuu miten niitä käyttää jne.

--
Kyseenalaista aina kaikki.