Huumeista

3,602 posts, 181 pages, 1,846,480 views

m_a

Posts: 1,017

#3261 • • m_a

Jammailija, 12.12.2008 19:32:
---
Twist, 12.12.2008 16:07:
Onko Sveitsi näitä maita joissa järjestetään "kaikesta" kansanäänestys???

---

Prkl mun mielest jokaises maas pitäis järjestää kansanäänestys kaikist tärkeist asioist. Puolueettomat asiantuntijat laatis tiukan puolueettoman tiivistelmän asian merkittävimmist pääkohdist, yliopiston tarkistajalautakunta tarkistais tiivistelmän puolueettomuuden ja kansa sanois sit oman mielipiteensä sähköisel napinpainalluksel.

Hail nopeus, tehokkuus ja rationaalisuus!*hihu*


Luulisin että kansanäänestys toimis päihdeasioissa yhtä hyvin kuin maahanmuuttoasioissa, koska demokratiassa suuri osa vallankahvasta ei tiedä asioista tarpeeksi, tai voi vaikuttaa mahdollisen muutoksen lopputulokseen. Mielikuvat hallitsevat suurinta osaa meistä, ei tieto. On sitäpaitsi montakertaa nopeampaa ja tehokkaampaa, että päätöksen tekee valitut valitsijamiehet.

En tosin usko että suomen poliittisessa ilmapiirissä mediapeli sekä kansanedustajien päätöksenteko ois yhtään kansanäänestystä rationaalisempi kriminalisoituja päihteitä kohtaan.
Riku

Posts: 3,187

#3262 • • Riku The Little Prince

m_a, 12.12.2008 20:32:
En tosin usko että suomen poliittisessa ilmapiirissä mediapeli sekä kansanedustajien päätöksenteko ois yhtään kansanäänestystä rationaalisempi kriminalisoituja päihteitä kohtaan.

Eiköhän Suomen poliittisessa ilmapiirissä kaadu järki ja logiikka missä tahansa asiassa kunhan tarpeeks pelotellaan, oli argumentit päteviä tai ei. "Suomi on Euroopan amerikkalaisin maa" vai miten se meni :P

--
Kyseenalaista aina kaikki.

ValaX

Posts: 3,891

#3263 • • ValaX
Mun isän serkun molemmat pojat ovat kuolleet huumeisiin. Poikien äiti kirjotti tästä kirjan jonka nimi on muistaakseni HINTANA ELÄMÄ.
Riku

Posts: 3,187

#3264 • • Riku The Little Prince

VaLa, 13.12.2008 06:38:
Mun isän serkun molemmat pojat ovat kuolleet huumeisiin. Poikien äiti kirjotti tästä kirjan jonka nimi on muistaakseni HINTANA ELÄMÄ.

Saako kysyä että mihin huumeeseen ne kuoli?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

sapeli

Posts: 11,768

#3265 • • sapeli jokukukamikä?

Riku, 13.12.2008 13:56:
---
VaLa, 13.12.2008 06:38:
Mun isän serkun molemmat pojat ovat kuolleet huumeisiin. Poikien äiti kirjotti tästä kirjan jonka nimi on muistaakseni HINTANA ELÄMÄ.
---
Saako kysyä että mihin huumeeseen ne kuoli?



Tämä on ihan hyvä kysymys. Ei millään pahalla VaLaa kohtaan - ja tottakai jokainen huumekuolema on liikaa - mutta huumeista paasaaminen mainitsematta mistä huumeesta on kyse on vähän kuin sanoisi että ruoka lihottaa. Lihottaahan se, vaikka söisi pelkkää porkkanaa niin jos sitä syö tarpeeksi niin lihoo. Sama juttu päihteiden/huumeiden kanssa; liika on pahasta joka tapauksessa, mutta sillä porkkanalla ja suklaakakulla on aika iso ero.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

ValaX

Posts: 3,891

#3266 • • Edited ValaX
Jotain tiukempaa se oli... Olisko ollu peräti heroiinia... Anteeksi nyt kun en maininnut sitä tuossa... Kun mä puhun huumeista, niin mä en tarkota mitään mietoja huumausaineita...
ValaX

Posts: 3,891

#3267 • • ValaX
Sanottakoon vielä, että kyllä se alkoholikin tappaa kun sitä riittävästi vetää... Eräs tuntemani henkilö on kuollut viinaan...
Riku

Posts: 3,187

#3268 • • Edited Riku The Little Prince

VaLa, 13.12.2008 18:08:
Jotain tiukempaa se oli... Olisko ollu peräti heroiinia... Anteeksi nyt kun en maininnut sitä tuossa... Kun mä puhun huumeista, niin mä en tarkota mitään mietoja huumausaineita...

Aika todennäköistä että olis. Suurimmalla osalla muita aineita saa olla aika tehokas et yks ihminen pääsee hengestään, kahdesta puhumattakaan.

(Fine, lisättäköön että on mullakin kuollu tuttuja gamma+alkoholi+rauhottavat-yhdistelmään, mutta tollanen tiedostetun vaarallinen sekakäyttö on sit taas asia erikseen)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Trinaz

Posts: 67

#3269 • • Trinaz Snake

Anselmi, 12.12.2008 13:45:
---
Riku, 12.12.2008 13:34:
---
Anselmi, 12.12.2008 12:14:
Ei tarvi olla neropatti että saa keksittyä kuka Anselmi nimimerkin takana on oikeassa elämässä. Tiedät varmasti hyvin että vain täys typerys rupeais täällä kertomaan jos jotain laittomia päihteitä käyttäis.
---
Mä voin sit ilmottautua täydeksi typerykseksi.

---

Tuo typerys lausahdus oli ajattelemattomasti multa sanottu. Siis typerys jos haluaa että ei ole
julkista tietoa henkilökohtainen suhde päihteisiin. Valtaosa ihmisistä haluaa että ei ole julkista tietoa koska pelkää esim. että työnantaja saisi tietää tai vastaavaa. Silloin olisi typerys kertoessaan, koska aika helppo on tänne tulla tietoa löytämään halutessaan. Nostan sulle hattua et kerrot noin avoimesti asioista enkä todellakaan pidä typeryksenä.


is
Siis jos haluu ehdointahdoin mainostaa mitä duunailee niin siitä vaan... mut must se on vähän tyhmää.. *vink* ei muakaan kiinnosta, mutta mitä sitä mitään tekemisiiän mainostamaan täällä, tai missään muuallakaan.?

--
~ Se onnellinen, joka ei sure sitä, mitä häneltä puuttuu,
vaan iloitsee siitä, mitä hänellä on ~

Riku

Posts: 3,187

#3270 • • Riku The Little Prince
Tuli tässä katsottua BBC:n Horizon-sarjaa dokkari nimeltä "Is alcohol worse than ecstacy?", jossa tutkittiin Britannian 20 yleisimmän päihteen vaarallisuutta ja haitallisuutta. Dokumentti perustuu 2 vuoden tutkimukseen puhtaasti tieteelliseltä näkökannalta asiantuntijoiden toimesta, ja siinä tutkittiin päihteiden vaarallisuutta ja haitallisuutta kolmelta kannalta. 1) Päihteen vaikutukset käyttäjään 2) koukkuun jäämisen riski ja 3) vaikutukset yhteiskuntaan.

Lista on varsin mielenkiintoinen. Vaarallisuusjärjestyksessä:

1. Heroin
2. Cocaine
3. Barbiturates
4. Street Methadone
5. Alcohol
6. Ketamine
7. Benzodiazepine (rauhoittavat)
8. Amphetamine
9. Tobacco
10. Buprenorphine (Subutex)
11. Cannabis
12. Solvents
13. 4MTA
14. LSD
15. Methylphenade (Ritalin)
16. Anabolic steroids
17. GHB
18. Ecstacy
19. Poppers
20. Khat

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#3271 • • Riku The Little Prince

Trinaz, 14.12.2008 22:07:
Siis jos haluu ehdointahdoin mainostaa mitä duunailee niin siitä vaan... mut must se on vähän tyhmää.. *vink* ei muakaan kiinnosta, mutta mitä sitä mitään tekemisiiän mainostamaan täällä, tai missään muuallakaan.?

Harvempi ihminen häpeää julkisesti, täällä tai muuallakaan, ilmoittaa polttavansa tupakkaa tai juovansa alkoholia, miksi tämän pitäisi erota siitä mitenkään? Ainakaan mua ei pääse syyttämään kaksinaismoralismista.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

ValaX

Posts: 3,891

#3274 • • ValaX

Trinaz, 15.12.2008 04:03:
---

---


kelle todistelet ja mitä? *täh* *pepsodent*



Käsittääkseni täällä on tarkotus keskustella huumeista ja tuossa nyt oli vähän toista puolta asiasta...
Damien

Posts: 2,882

#3275 • • Damien [tr3ox]
Mikä oli ihan vitun yksipuolista USA:n rahoittamaa huumesotaskeidaa, jossa kaikki ongelmat lähtevät kieltolaista liikkeelle. Provodokkari.

Kattokaa tasapuolisuuden nimissä ehdottomasti objektiivisempaa dokumentaatiota asiasta:

http://www.channel4.com/life/microsites/C/cocaine/

Olen tätä joskus ennenkin mainostanut täällä ja tästä on supervallan huumepropaganda kaukana.
anis

Posts: 2,451

#3277 • • anis

Riku, 14.12.2008 22:14:
Harvempi ihminen häpeää julkisesti, täällä tai muuallakaan, ilmoittaa polttavansa tupakkaa tai juovansa alkoholia, miksi tämän pitäisi erota siitä mitenkään? Ainakaan mua ei pääse syyttämään kaksinaismoralismista.



On yleisesti hyväksytympää dokata ja polttaa tupakkaa koska ne ovat laillisia päihteitä.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Riku

Posts: 3,187

#3278 • • Riku The Little Prince

anis, 16.12.2008 10:42:
On yleisesti hyväksytympää dokata ja polttaa tupakkaa koska ne ovat laillisia päihteitä.

Totta, mutta A) yleinen hyväksyntä kiinnostaa mua henkkoht n. nollan verran ja B) ton mä lasken kaksinaismoralismiksi.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

anis

Posts: 2,451

#3279 • • anis

Riku, 16.12.2008 12:38:
---
anis, 16.12.2008 10:42:
On yleisesti hyväksytympää dokata ja polttaa tupakkaa koska ne ovat laillisia päihteitä.

---
Totta, mutta A) yleinen hyväksyntä kiinnostaa mua henkkoht n. nollan verran ja B) ton mä lasken kaksinaismoralismiksi.



Eipä muakaan kiinnosta kuka käyttää mitäkin jos pystyy hoitamaan duuninsa yms velvollisuutensa mutta suurin osa kansaa ei hyväksy kyseistä asiaa jonka vuoksi monikaan ei varmaan halua täällä omaa huumeiden käyttöään mainostaa.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

ValaX

Posts: 3,891

#3280 • • Edited ValaX
Joskus kuullu puhuttavan, että ecstasy saattaa aiheuttaa masennusta ja että jotkut tasottavat tätä sitten masennuslääkkeillä. Muutama vuosi sittenhän oli tapaus esson ja jonkun tietyn masennuslääkkeen kuolettavasta yhdistelmästä. Sitä en tiedä onko toi lääke enää markkinoilla....