Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla)

1,383 posts, 70 pages, 624,521 views

Daniel Braun

Posts: 1,626

#701 • • Edited Daniel Braun wednesday?

domi, 20.2.2008 14:06:
---
k-0ne, 20.2.2008 14:06:
Mä en tiennykkää et taikkiin pääsis sisään suosituksilla. Aika jänskää. Oiskos tosta esittää jotain ihan oikeeta faktaa sillä toi vaan kuullostaa niin pirun uskomattomalta.

---

Jos sen isi osti taikin?


:D:D


edit: ja mitä helvetin suosituksia saa kuvaaja noilla lahjoilla?
ezzy

Posts: 8,060

#702 • • ezzy Droid-pappa
pitää olla kato extreme, että pääsee suosituksilla taikkiin...
k-0ne

Posts: 228

#703 • • k-0ne SESSIONS2

domi, 20.2.2008 14:06:
---

Jos sen isi osti taikin?



No mut toi on taas sitä vittuilua. Mä vaan tahdoin ihan oikeesti tietää et toimisko Suomessakin tommonen kolmannen valtion rahalla sisään metodi :)
domi

Posts: 7,069

#704 • • domi Työn sankari.

k-0ne, 20.2.2008 14:10:
---
domi, 20.2.2008 14:06:
---

Jos sen isi osti taikin?

---


No mut toi on taas sitä vittuilua. Mä vaan tahdoin ihan oikeesti tietää et toimisko Suomessakin tommonen kolmannen valtion rahalla sisään metodi :)


Joo. Mut en ainakaan itse usko et pelkillä suosituksilla pääsee sisään tollaiseen paikkaan ellei toisessa kädessä oo talikkoa, minkä päällä lepää erinäisiä kasoja euroseteleitä.
Dementation

Posts: 2,892

#706 • • Edited Dementation wednesday?

lohikarme, 17.2.2008 20:56:
Tää oli loistava esimerkki. Voidaan ottaa rautalankaesimerkki kans mukaan. Ei kukaan tilaa ravintolassa kalaa jos haluaa pihvin? *lmao* Vähän karrikoitu esimerkki, mutta kuitenkin kuvaa tätä tilannetta. Häihin kuvaaja tilataan pääasiassa kuvaajan tyylin takia. Kuvaajan ei tarvitse tällöin adaptoitua kuvattavien haluihin vaan heillä on jo selkeä käsitys mitä saa kun ottaa juuri tämän kuvaajan.



Väitän että joku 90% hääkuvaajan tilaajista ei edes ymmärrä eroa siinä ottaako se kuvaaja ne kuvat pokkarilla vai järkkärillä vai vanhalla filmikameralla. Yleensä toki se itse "HÄÄKUVA" otetaan jossain studiolla jossei kuvaajaa ole häihin tilattu, mutta ainakin ne hääparit joita mä tiedän, ovat aina punninneet kahden vaihtoehdon välillä:
a) joku sukulainen napsii kuvia b) palkataan joku kuvaamaan.

Ja jos on päädytty jälkimmäiseen, niin yleensä syy on ollut se että ketään sukulaista ei haluta sitoa ottamaan kuvia, vaan päästetään hänet juhlimaan ja joku muu tulee räiskimään kuvia.

Pointtina siis se että keskivertoihmiset ei tajua kuvaamisesta mitään ja niiden mielestä se on vaan sitä että ollaan jossain ja painellaan sitä nappulaa. Ne ei ymmärrä mitään säädöistä, ei laitteista (paitsi että kalliimmilla laitteilla saa tietty aina automaattisesti parempia kuvia), ei kuvakulmista tai rajaamisesta, eikä juuri mistään muustakaan.

Toki lopputulokseen ollaan eri tavalla tyytyväisiä ja sit ollaan että "Tuli hyviä kuvia, teidänkin kannattaa palkata se", mutta ei kyllä kukaan tavallinen ihminen sano kellekkään että "Me pohdittiin kuvaajaa x, mutta sen tyyli oli vähän liian erikoinen meille. Sit katsottiin kuvaajan Y juttuja, mutta ei sekään sit oikeen istunut. Kuvaaja Z olikin sit just sellaisen tyylinen kuvaaja kuin me haluttiin." Se on sellainen juttu, että tavikset palkkaa kuvaajan säästyäkseen vaivalta/koska uskovat että se kallis kamera tekee parempia kuvia ja ne olettaa saavansa hyviä kuvia koska tilaavat sellaisia.

ps. mäkin olisin päässyt suosituksilla Maailman keisariksi, mutta jätin väliin koska en tarvii moista titteliä *vink*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Avatar
#707 • • Edited Dorka Guest

Dementation, 20.2.2008 15:07:
"Tuli hyviä kuvia, teidänkin kannattaa palkata se", mutta ei kyllä kukaan tavallinen ihminen sano kellekkään että "Me pohdittiin kuvaajaa x, mutta sen tyyli oli vähän liian erikoinen meille. Sit katsottiin kuvaajan Y juttuja, mutta ei sekään sit oikeen istunut. Kuvaaja Z olikin sit just sellaisen tyylinen kuvaaja kuin me haluttiin." Se on sellainen juttu, että tavikset palkkaa kuvaajan säästyäkseen vaivalta/koska uskovat että se kallis kamera tekee parempia kuvia ja ne olettaa saavansa hyviä kuvia koska tilaavat sellaisia.



Totta et asiakas ei välitä vaikka kuva olis otettu pokkarilla, mut nyt sä aliarvioit hääpareja totaalisesti. Kyllä maallikkokin näkee eroja eri kuvaajien kesken, se on sitten eri asia onko valmis maksamaan. Mitä maksukykyisempi asiakas niin sen tarkempi se on tyylin ja laadun suhteen - tämä pätee kaikissa asioissa.

Katso mitä tapahtuu jos sanot naiselle, että sama se minkä laukun ostaa - ei keskiverto henkilö erota H&M:n laukkua Pradan laukusta. Voin luvata et sinulle nauretaan. Oma asiakaskuntani kyllä valikoi ERITTÄIN TARKKAAN kenet kuvaajan valitsevat (oman budjetin rajoissa tietysti) ja jos tuon ylläolevan juttusi yleistää niin miksi on niin paljon erillaista designia? Eikö kaikille riittäisi autoksi toyota, kämpäksi sama kolmio, vaatteiksi h&m ja musiikkimauksi pop?

www.joebuissink.com
www.jeffascough.com

...voitko todellakin sanoa ettet erota noiden kahden kuvaajaan tyyliä? *nauru*
Individual

Posts: 10,942

#708 • • Individual HYPNO!
Joo no jos jonkun hääsarjojen (en mä niitä kato, oikeesti) jaksoissa esiintyvien ääriainesten (morsian) toiminnasta voi jotain päätellä, niin ei ollenkaan ole sama miten hääkuva tuotetaan. *tirsk*
Jahas

Posts: 1,435

#709 • • Jahas

k-0ne, 20.2.2008 14:06:
Mä en tiennykkää et taikkiin pääsis sisään suosituksilla. Aika jänskää. Oiskos tosta esittää jotain ihan oikeeta faktaa sillä toi vaan kuullostaa niin pirun uskomattomalta.



Meil oli kans eilen ja edellispäivänä koulussa puhetta kevään hauista (lähinnä Turun Taideakatemiasta ja Taikista), ja niiden ennakkotehtävistä + yleisistä hakumenettelyistä.
Jännä ettei Taideakatemian opiskelija, eikä opettajammekaan maininnut että Taikkiin voi päästä myös suosituksilla :(

:D
Juhgu

Posts: 7,921

#710 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Daniel Braun, 20.2.2008 14:02:
---
Sä et dOrKA vissiinkään ole ihan mikään fiksuin olento, ei siinä jos kerran hissi ei nouse ihan vimoseen kerrokseen.
Ehkä puoleenväliin.

Mä en ymmärrä tota "olen niin saatanan ylivertainen kaikkiin nähden" läppää.
Täys naurettava foorumipousaaja ja paskanjauhaja sä olet...
Onneksi et irl osu kovin helposti vastaan, tuollaista idioottimaisesta läpästä voisi läjäyttää jo päin näköäkin...



Heitähän vähän jäitä housuihin. IRL väkivallalla uhkailu on yks sellainen raja mitä forum-lässytyksessä ei kannata ylittää. Samassa postauksessa missä arvostelet dorkan hissin toimivuutta, et kyllä anna itsestäsikään järin fiksua kuvaa.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

yana

Posts: 877

#712 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

k-0ne, 20.2.2008 14:10:
---
domi, 20.2.2008 14:06:
---

Jos sen isi osti taikin?

---


No mut toi on taas sitä vittuilua. Mä vaan tahdoin ihan oikeesti tietää et toimisko Suomessakin tommonen kolmannen valtion rahalla sisään metodi :)



nykyaan se taitaa olla jo jossain maarin laillista jos toi lakimuutos tuli jo voimaan
http://www.taloussanomat.fi/tyoelama/2007/12/18/Korkeakoulutuksen+myynti+ulkomaalaisille+alkaa+/200732025/111
ezzy

Posts: 8,060

#713 • • ezzy Droid-pappa

yana, 20.2.2008 15:46:
---
k-0ne, 20.2.2008 14:10:
---
domi, 20.2.2008 14:06:
---

Jos sen isi osti taikin?

---


No mut toi on taas sitä vittuilua. Mä vaan tahdoin ihan oikeesti tietää et toimisko Suomessakin tommonen kolmannen valtion rahalla sisään metodi :)

---


nykyaan se taitaa olla jo jossain maarin laillista jos toi lakimuutos tuli jo voimaan
http://www.taloussanomat.fi/tyoelama/2007/12/18/Korkeakoulutuksen+myynti+ulkomaalaisille+alkaa+/200732025/111



HAHAHA kehitysapua :D Sitä tää aihe kyllä kaipaakin :D
Tapi

Posts: 1,437

#714 • • Tapi Dreamstate

dOrKA, 20.2.2008 15:19:
Mitä maksukykyisempi asiakas niin sen tarkempi se on tyylin ja laadun suhteen - tämä pätee kaikissa asioissa.


Kaikille asiakkaille tulotasosta tai maksukyvystä riippumatta tyyli ja laatu - mitä ikinä niillä tarkoitatkaan - eivät välttämättä ole edes tärkeitä asioita, joten miksi niistä pitäisi olla tarkkana? Et voi yleistää ihmisiä niin, että varallisuus korreloisi suoraan vaatimustason kanssa.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#715 • • Daniel Braun wednesday?

Juhgu, 20.2.2008 15:44:

Heitähän vähän jäitä housuihin. IRL väkivallalla uhkailu on yks sellainen raja mitä forum-lässytyksessä ei kannata ylittää. Samassa postauksessa missä arvostelet dorkan hissin toimivuutta, et kyllä anna itsestäsikään järin fiksua kuvaa.


Mä mainitsin että "voisi".
Mä, pasifistisena luonteena, en vetäis ketään/mitään turpiin tai muutenkaan väkivaltaisesti kohtelisi.
Mutta toi dorkan fleimaus saa kyllä pinnan kiristymään pahasti.

sts-> ai taas vedetään Kotka-kortti hihasta :)
lohikarme

Posts: 1,730

#716 • • lohikarme RitariVittupää

Daniel Braun, 20.2.2008 15:53:
---
Juhgu, 20.2.2008 15:44:

Heitähän vähän jäitä housuihin. IRL väkivallalla uhkailu on yks sellainen raja mitä forum-lässytyksessä ei kannata ylittää. Samassa postauksessa missä arvostelet dorkan hissin toimivuutta, et kyllä anna itsestäsikään järin fiksua kuvaa.

---

Mä mainitsin että "voisi".
Mä, pasifistisena luonteena, en vetäis ketään/mitään turpiin tai muutenkaan väkivaltaisesti kohtelisi.
Mutta toi dorkan fleimaus saa kyllä pinnan kiristymään pahasti.

sts-> ai taas vedetään Kotka-kortti hihasta :)



EI TOLLANEN KYNIS MITÄÄ VOIS!!!

TERVEESIN TESTO JA RAUDO *lmao*

--
Qualis artifex pereo

Anselmi

Posts: 2,578

#717 • • Anselmi And sell me

dOrKA, 20.2.2008 15:19:
Mitä maksukykyisempi asiakas niin sen tarkempi se on tyylin ja laadun suhteen - tämä pätee kaikissa asioissa.


Uh huh. Typerintä logiikkaa jota vähän aikaan on kuullut, kun itseasiassa on ennemminkin toisinpäin:
Se jolla on rajallisemmat resurssit joutuu olemaan tarkempi tyylin ja laadun suhteen.
Siitäkään ei pysty mitään yleispätevää sääntöä aikaan saamaan. Kyllä ne maksukykyiset
asiakkaat on VÄHINTÄÄNKIN yhtä vietävissä tyylin ja laadun suhteen kuin maksukyvyttömämmät
kanssaeläjänsä. Raha ei missään määrin automaattisesti tuo tyylitajua eikä laatutietoutta.

AFAIK

dOrKA, 20.2.2008 13:53:
Ymmärtääkseni Karo haki taikkiin minne ei päässyt (jonne itse olisin päässyt suoraan suosituksilla)


Kuten moni muukin, niin haluaisin kovasti kuulla tästä lisää.

--
sen pituinen se

Avatar
#718 • • Dorka Guest

Anselmi, 20.2.2008 16:51:
Raha ei missään määrin automaattisesti tuo tyylitajua eikä laatutietoutta.



Heh, en ymmärtääkseni sanonut että rahan määrä vaikuttaisi tyylitajuun tai laatutietoisuuteen vaan raha valitettavasti on erittäin iso rajoittava tekijä silloin kun kyseistä hyödykettä ostetaan olis se sitten mikä tahansa nykyisessä markkinatalous yhteiskunnassa.
Caro²

Posts: 5,301

#719 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2


Dorka kirjoittaa:
Jos et pääse kouluun sisälle niin sanotko opettajalle, et anna pliis mulle mahis - kyl mä kehityn 10v:ssa?


Tää on tätä samaa halveksuntaa, mitä juuri Okalta voi odottaa - ja juuri samaa mitä Okalta on kuultu aikaisemminkin.

Joo, olen hakenut taikkiin yhden ainoan kerran enkä päässyt. Samanlainen kohtalo on vuosittain noin 95% muista hakijoista. Valitettavasti en tälläkertaa kuulunut vähemmistöön, vaikka usein eri vähemmistöihin kuulunkin.

En myöskään ole kerjännyt eläissäni pääsyäni yhtään mihinkään, toisin kuin egoistinen-materialistikusipää haluaa tuossa esittää. Voit toki tuosta 10vuoden opettelusta repiä just tasan niin paljon huumoria ja turvanrääpimistä ku haluat - taisin lukea sen sellasesta lehdestä kuin tiede2000, artikkelista joka käsitteli mm Mozartia ja muita mestareita, ei tuollaisia "olen mestari vuodessa"-typeryksiä kuin sinä.


Ymmärtääkseni Karo haki taikkiin minne ei päässyt (jonne itse olisin päässyt suoraan suosituksilla) ja nyt on oppisopimuksella jossain foto puljussa (korjatkaa jos joku tieto tässä on väärä).



Nyt olen tosiaan oppisopimuksella Kuvagalleria Kotka AY:ssä, en missään ihan satunnaisessa "fotopuljussa".

Jos Oka haluaa ruotia miun elämää tarkemmin, niin "opiskelin" ensiksi LPR:n teknillisessä yliopistossa, joka ei kuitenkaan napannut. Koska lpr:ssa oleminen nappasi niinkin vähän mitä se loppuvaiheessa teki, etsin itselleni jotain tekemistä kunnes opiskelupaikka aukeaa - TAIK:n olisin hakenut uudestaan keväällä (samoin kuin Lahteen).

Nyt kävi vaan niin nastasti, että aukesi mahdollisuus tulla oppisopimuksella tähän studioon. Opiskella samalla ja tehdä alan töitä. Jos tää on siun mielestä jotenkin paska nakki, niin se on ihan siun oma henkilökohtanen ongelma.

Mielenkiintoista on se, että olen kuvannut vasta karvan yli 3.5vuotta. Voisi sanoa, että tuosta ajasta tosissaan noin puolet. Monet ("jopa") TAIKkiin päässseistä (ja sieltä valmistuneista) ovat hakeneet ko. oppilaitokseen kauemmin kuin mitä itse olen edes kuvannut. Tästäkin Oka saa varmaan sairaassa mielessään väännettyä jotain halveksuttavaa.

ezzy, 20.2.2008 13:59:
Mitä helvettiä :D Voisitko vajota yhtään alemmas?


Kyseisestä kaverista löytyy näitä alemmas vajoamisista tarinoita nipputolkulla. Okan perinteiseen tyyliin kuuluu se, että heitellään ilmoille privakeskusteluissa käytyjä asioita - jopa sellaisia asioita, joista "vastapuoli" on pyytänyt olemaan vaiti.
Cloud

Posts: 2,162

#720 • • Cloud Game Freak

Individual, 20.2.2008 14:51:
Tässä puhutaan sitten ilmeisesti ihan silkkaa paskaa

...ja tässä:

http://www.taik.fi/images/stories/Opiskelu_OOP/TaK_Valintaopas2008_valokuva_suomi_1.pdf

edit: tai sitten totuus on tarua ihmeellisempää ja huippuyksilöt halutaan mukaan viemään suomalaista taideteollisuutta maailmalle, vaikka sitten vähän mutkia oikoen.



Mitenkään suoranaisesti taikin metodeita tietäen. Niin uskoisin kyllä, ettei sekään paikka mitenkään aukoton ole suhteisiin ja niiden kautta helpommin sisäänpääsemiseen. Minusta olisi kuitenkin hivenen naivia ajatella, etteikö suomessakin suhteet yms toiminta olisi toiminnassa. Se kannattaako siitä mainita, mainitaanko siitä oikeasti? Tuskin ja eikös se oli aika selvää, miksei tälläisestä puhuta.

Se onko Dorkan tilanne oikeasti tälläinen, ja onko nyt oikeasti mitään järkeä lähteä kehuskelemaan sillä onkin täysin eriasia. Mutta en itse ainakaan uskalla 100prosenttisesti teilata tuotakaan mahdollisuutta yleisesti.
Ja mitä moni pyysi todisteita kyseisestä asiasta. Uskoisin, että oikeasti kukaan ei todistele tälläisiä tapahtumia ja paljasta niiden olemassaoloa noin vain. Tämänkin pitäisi olla aika selvää miksi ei.

Tämä kaikki nyt oli omia ajatuksiani ei erityisesti Dorkaan liittyen. Ehkä olen itse turhan "salaliitto" "hyväveli" ""suhteisiin" uskovainen ihminen ja näin ei oikeasti ole, mutta itse koen tämän mahdollisuuden täyden teilauksen typeräksi.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.