Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla)

1,383 posts, 70 pages, 624,419 views

Individual

Posts: 10,942

#681 • • Individual HYPNO!

mikke, 17.2.2008 20:50:
Dorka vois nyt laittaa tänne Caron pyynnön mukaisesti muutaman kuvan esille, jotka osoittaa kuinka ylivertainen tekniikka hänellä on Caroon verrattuna. Voitais sitte kaikki punnita joukolla, onko asia niin.


Täh, justhan se teki niin ed. sivulla.
lohikarme

Posts: 1,730

#682 • • Edited lohikarme RitariVittupää

dOrKA, 17.2.2008 20:50:
---
Jutu, 17.2.2008 20:47:
Jos mun häihin tulis tolla asenteella kuvaaja kuvaamaan, että "mä otan just sellasia kuvia ku _mä_ haluun että sun (asiakkaan) mielipiteellä ei oo väliä", niin sais kyllä potkut hyvin äkkiä.

---


Heh, no tuolla asenteella en kuvaakkaan jos häistä on kyse... tai jos tän asian kääntää toisinpäin niin tuo on se mitä tykkään kuvata hääkuvauksessa ja sen mukaan asiakkaat minut palkkaa. Käytännössä ainoastaan käydään hääparien erikoistoiveita jos on jotain sellaista mitä erityisesti halutaan kuvata.

Tyyliäni en muuta vaikka asiakas haluaisi vaan silloin olen väärä hääkuvaaja ja silloin asiakas valitsee toisen kuvaajan eikä toisinpäin.



Tää oli loistava esimerkki. Voidaan ottaa rautalankaesimerkki kans mukaan. Ei kukaan tilaa ravintolassa kalaa jos haluaa pihvin? *lmao* Vähän karrikoitu esimerkki, mutta kuitenkin kuvaa tätä tilannetta. Häihin kuvaaja tilataan pääasiassa kuvaajan tyylin takia. Kuvaajan ei tarvitse tällöin adaptoitua kuvattavien haluihin vaan heillä on jo selkeä käsitys mitä saa kun ottaa juuri tämän kuvaajan.

--
Qualis artifex pereo

Impezki

Posts: 229

#683 • • Impezki SESSIONS2

mikke, 17.2.2008 20:45:
---
dOrKA, 17.2.2008 20:43:
Tykkää sit kuvista tai ei, minulle se on aivan sama.

---

Tää on kyllä hyvä asenne. Kiva että sä ite tykkäät sentään tosta paskasta joka sattuu silmiin :)



Word.
m1kk3

Posts: 5,560

#684 • • Edited m1kk3 no-life

Individual, 17.2.2008 20:55:
---
mikke, 17.2.2008 20:50:
Dorka vois nyt laittaa tänne Caron pyynnön mukaisesti muutaman kuvan esille, jotka osoittaa kuinka ylivertainen tekniikka hänellä on Caroon verrattuna. Voitais sitte kaikki punnita joukolla, onko asia niin.

---

Täh, justhan se teki niin ed. sivulla.


Oho, no niinpäs teki. Olen vakuuttunut, hallelujaa. Uusi tähti on syttynyt.

Onks joku muukin sitä mieltä että Caro ei ikinä pystyisi samaan ? *lmao*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Caro²

Posts: 5,301

#685 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Individual, 17.2.2008 20:55:
---
mikke, 17.2.2008 20:50:
Dorka vois nyt laittaa tänne Caron pyynnön mukaisesti muutaman kuvan esille, jotka osoittaa kuinka ylivertainen tekniikka hänellä on Caroon verrattuna. Voitais sitte kaikki punnita joukolla, onko asia niin.

---

Täh, justhan se teki niin ed. sivulla.


Josta haluaisin itsekin selvityksen, mikä ko. kuvista teki niin ylivertaisen, ettei siihen käytännössä kukaan tämmönen maanmatonen ja onneton persläpikuvaaja (jota itse muiden bilekuvaajien ohella edustan), pystyisi.

Imho ne kuvat ei ole edes omaperäisiä, joskin ovat hyvänäköisiä ja tyylikkäitä. Tyyli voi toki olla Okalle ominainen, mutta sisältö on nähty jo aikaisemmin muiden tekemänä (eri aihealueissa).

Niinkun joskus Okallekin totesin, niin vaatii aikaa tullakseen mestariksi omalla alallaan, se vie yleensä noin 10vuotta intensiivistä treenausta. Tähän sain räkänaurut päälle. Myöhemmin kuulin muista lähteistä juurikin kuvaamisen oppimisen yhteydessä, että kunnes se oma juttu löytyy, sitä ennen kaikki on enemmän tai vähemmän muiden kopioimista. Tähän täytyy yhtyä omalta osalta ihan täysin - ja varmaan Okan harmiksi myös sama muiden kopioiminen pätee hänen hengentuotoksiin. Sori vaan.

EDIT:
Korjaanpa edellistä lausuntoa, ettei sitä ymmärretä väärin. En siis syytä Okaa plagioimisesta tai kopioimisesta, vaan siitä, että hänen tyylinsä kuvata on jo nähty ja koettu. Hän tekee sitä itsenäisesti ja omatoimisesti, mutta se ei ole omaperäistä.
Individual

Posts: 10,942

#686 • • Individual HYPNO!
Sinänsä tää "kiima", kiihko millä valokuvauksesta täälläkin saitilla puhutaan vähän ihmetyttää, tai ei ihmetytä vaan on tullut vaan ehkä hieman puuntakaa, ku muistelee niitä aikoja ku aloitti klubbaamisen. Mutta kaippa se on niin, että siitä lähteestä syntyvät ne kaikki suuret teot.
m1kk3

Posts: 5,560

#687 • • Edited m1kk3 no-life

Caro², 17.2.2008 21:05:
Josta haluaisin itsekin selvityksen, mikä ko. kuvista teki niin ylivertaisen, ettei siihen käytännössä kukaan tämmönen maanmatonen ja onneton persläpikuvaaja (jota itse muiden bilekuvaajien ohella edustan), pystyisi.


Justhan Dorka sen tuolla sanoi: se että hän tienaa kymmeniatuhansia kuvaajana ja sä vaan ehkä muutamia satasia. Luulis sunkin nyt tajuavan ton.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Daniel Braun

Posts: 1,626

#688 • • Daniel Braun wednesday?
Mä en ole kuvaaja enkä aihetta sen ihmemmin jaksa kommentoida, mutta:

Harkitsetko dOrKA joskus pitäväsi turpasi kiinne tolta "MÄ OLEN NIIN VITUN PARAS KAIKESSA" jutultasi?
Me ollaan jo kuultu riittämiin:

A) sulla on rahaa

B) sä teet kaiken paremmin kuin muut

C) sun mielipiteet on niitä oikeita

D) me muut olemme täysin noobeja kaikessa mahdollisessa jutussa

E) sä vaan oot niin helvetin PRO

F) sulla edelleenkin on sitä rahaa niin helvetisti



Onneksi on ignore.
Ja onneksi olkoon, olet klubbarilla pitkästä aikaa ainokainen joka on saanut mussa aikaan reaktion että ignorea on tarvis käyttää.
Näkemiin ja hyvästi.
akir0

Posts: 2,554

#689 • • akir0 idleRPG champion 2009

lostgone, 17.2.2008 19:34:
---
Itseasissa mää diggalin noita q tsiigailin ja jos fotaaja on tiedostanut, että fotaajia on happeningissä paljonpaljon, niin ihan vapaasti duunaamaan vaihtelua kaverikuvagallerioihin.*justjoo*



Meikä diggas myös. Mielenkiintoisempia noi oli ku moni muu bilekuva.
Freja

Posts: 8,774

#690 • • Freja Sihteeri

akir0, 17.2.2008 21:22:
---
lostgone, 17.2.2008 19:34:
---
Itseasissa mää diggalin noita q tsiigailin ja jos fotaaja on tiedostanut, että fotaajia on happeningissä paljonpaljon, niin ihan vapaasti duunaamaan vaihtelua kaverikuvagallerioihin.*justjoo*

---


Meikä diggas myös. Mielenkiintoisempia noi oli ku moni muu bilekuva.



Muhun noi ei sillee iskeny, mut en kuitenkaa lähe dissaan sitä, et toinen tahtoo kokeilla erilaisia tyylejä kuvauksessa, vaan mä nostan sille hattua.

Vituttaa sellane asenne et ois muka vaa yhdentyylisiä, "oikeanlaisia" bilekuvia.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Tapi

Posts: 1,437

#691 • • Tapi Dreamstate

Daniel Braun, 17.2.2008 21:08:
Mä en ole kuvaaja enkä aihetta sen ihmemmin jaksa kommentoida, mutta:


Tää summaa aika hyvin asiat.

Itseriittoisuus on tiettyyn pisteeseen asti inhimillistä ja ihan jees. Siinä vaiheessa kun toiset ihmiset alkavat olemaan itseään joka asiassa kaikin puolin huonompia, vähempiarvoisia ja tekevät kaikki mahdolliset asiat rahan tienaamisesta lähtien huonommin on jossain vikaa.
m1kk3

Posts: 5,560

#692 • • Edited m1kk3 no-life

Freja, 17.2.2008 21:32:
Vituttaa sellane asenne et ois muka vaa yhdentyylisiä, "oikeanlaisia" bilekuvia.


Joo, totta. Mutta eipä kai täällä oo kukaan väittänytkään noin. Tämähän lähti taas kerran siitä että Dorka ei ole valmis vastaanottamaan (okei, aika kärkevääkin) palautetta. Vaan haukkuu muut amatööreiksi joilla ei ole varaa sanoa mitään eikä kritisoida. Ja luonnollisesti tuo vielä esille sen kuinka hän tienaa x määrän euroja ja toinen vaan x määrän euroja. Kyllä noista bilekuvastoista löytyy vaihtelua mielin määrin, ja jokaiselle jotakin (myöskin Caron bilekuvastoista). Jotkut vaan ovat niin täynnä itseään ja omaa hyvyyttään, että leijuvat täysin omissa maailmoissaan muiden yläpuolella. Ja suuttuvat siitä kun joku yrittää heitä maanpinnalle palauttaa.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Caro²

Posts: 5,301

#693 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Freja, 17.2.2008 21:32:
Vituttaa sellane asenne et ois muka vaa yhdentyylisiä, "oikeanlaisia" bilekuvia.


Täytyy tähän kommentoida kans sen verran, että arvostan todellakin sitä , että löytyy erilaisia bilekuvaajia ja bilekuvia. Mutta se raja menee ainakin omassa ymmärryksessä jossain kohtaa.

Sitä en tiedä, missä se "täytyy olla vaan yhdentyylisiä ja oikeanlaisia bilekuvia"-asenne sitten näkyy ja kenellä.
Freja

Posts: 8,774

#694 • • Freja Sihteeri

mikke, 17.2.2008 21:47:
Jotkut vaan ovat niin täynnä itseään ja omaa hyvyyttään, että välillä alkaa melkein naurattaa.



Niih.. Ja mä en jaksa vaa käsittää sitä et ku AINA SAMAT TYYPIT(:D) jaksaa vääntää näistä samoista asioista. Mut kai siitä on tullu jo nii arkipäivää et se vaa on normaalia vääntää kuukausitolkulla ja tarttua toisten pienempiinkin asioihin mitä he tekevät :D

Mut se kai tekee tästä koko topikista just sen mitä se on.

En sano et asioista ei sais vääntää, kummastelen vaa ku se ei ikinä lakkaa. No, toiset tykkää niist äideist ja toiset tyttäristä tjsp.

Piis. :)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#695 • • Dorka Guest

mikke, 17.2.2008 21:47:
Jotkut vaan ovat niin täynnä itseään ja omaa hyvyyttään, että leijuvat täysin omissa maailmoissaan muiden yläpuolella. Ja suuttuvat siitä kun joku yrittää heitä maanpinnalle palauttaa.



Tähän mä vielä palaan koska ulkopuolisten on vaikea tietää miksi oma asennoituminen tähän juttuun on erittäin ylimielinen. Kyseinen henkilö on kritisoinut kuviani erittäin paljon, blogiin ja profiiliin. Kyseinen keskustelu on käyty moneen otteeseen läpi myös YV:llä samantyyppisistä kuvista:

199186474_g8dAG-S.jpg
199186363_iAUx8-S.jpg
199188776_qPf8P-S.jpg

Tämä on ensinmäinen sarja joka kuuluu näihin "extreme" kuviin bileissä joka aiheutti aikamoisen palautetulvan. Silloin näitä täsmälleen samoja asioita käytiin läpi niin moneen kertaan, että tämä viimeisin "palaute" on pelkkää v***** sillä tässä vain toistetaan samoja asioita mitä aiemminkin. Jos näitä aiempia keskusteluja ei muista (joita olen poistanut blogeista ja profiilistani) niin suosittelen lääkärissä käymistä. Dementia ei ole kiva sairaus.

Mitä taas tulee "tienaan kuvaamisella x määrän ja sä x määrän" on aika looginen, Karo haluaa itsensä elättää kuvaamisella sekä löytää oma "tyyli". Ollaan tästäkin moneen otteeseen juteltu ja Karon kommentti on aina sama lyhennettynä: "kestää 10v löytää se oma tyyli".

Oma vastaus tähän on aika yksinkertainen, lähtökohdat pitävät olla hyvät josta lähtee tyyliä ja kuvaamista kehittämään. Jos et pääse kouluun sisälle niin sanotko opettajalle, et anna pliis mulle mahis - kyl mä kehityn 10v:ssa? Ymmärtääkseni Karo haki taikkiin minne ei päässyt (jonne itse olisin päässyt suoraan suosituksilla) ja nyt on oppisopimuksella jossain foto puljussa (korjatkaa jos joku tieto tässä on väärä).

Faktat on simppelit, Karo tietää täsmälleen miksi kuvaan bilekuvia "extreme" tyylillä ja muu fakta on kans aika tyly. Karo on kuvaillu montavuotta pidempään kun minä, se on aina mun kuvien kimpussa jos ne on jotenkin "radikaaleja" ja samalla itse ihmettelee oman tyylinsä kanssa kun sitä ei meinaa mitenkään löytyä (ehkä YV:ssä mainitsema insinöörimäinen ajattelutapa ei ole kaikkein toimivin...)... sekä se suurin ero, tienaan kuvaamisella jo nyt hyvin mikä on vasta toisen kaukainen tavoite. Kummankohan lähestyminen tähän kuvaamiseen on ehkä väärillä raiteilla?

En kertaakaan ole lähtenyt arvostelemaan täällä julkisesti kenenkään kuvia (ellei siihen olla provosoitu) enkä tule, jokainen tekee mitä haluaa sekä ilmaisee itseään niin kuin haluaa.

Jotkut täällä pitää minua ylimielisenä kun sanoin et "en välitä mitä mieltä muut ovat bilekuvistani" - ihmettelenkin et jos jotain tekee jotain harrastuksena (sekä treeninä) niin vaikka olis miten surkee tahansa siinä tai omituinen - jos siitä itse nauttii niin sehän riittää - eikö se ole harrastuksen ideana? ...vai harrastetaanko nykyään harrastuksia muiden takia?

Palautetta kyllä muuten kuuntelen mielelläni jos se on vain rakentavaa, nyt se ei ole sitä ollut. Sekä en todellakaan pidä omia kuviani mitenkään maailman parhaimpina, en todellakaan. Joka kerta kun kuvia otan niin analysoin ne itse (ja muut antavat palautetta - rakentavaa siis) sekä mietin miten niitä voi parantaa ja korjaan ne mokat seuraavalla kuvauskerralla. Ilman sitä en itse ikinä pysty kehittämään itseäni sille tasolle, kun olen tavoitteet laittanut.

Tulen kyllä vastaamaan kuvien kritiikkiin jos se on rakentavaa (joita "mun sarveiskalvot palaa" ei edusta) ja jos tämä sama v***** linja jatkuu edelleen näiltä samoilta kuvaajilta niin : ei voisi vähempää kiinnostaa ja nauran entistä enemmän sekä tulen vastaamaan vielä ylimielisemmin.
ezzy

Posts: 8,060

#697 • • Edited ezzy Droid-pappa
Enpä kyllä minäkään käsitä mitä hyötyä on kuvista, joista ei saa mitään selvää. Mutta shoot away, taidetta se paskakin on toisille.

dOrKA, 20.2.2008 13:53:


Oma vastaus tähän on aika yksinkertainen, lähtökohdat pitävät olla hyvät josta lähtee tyyliä ja kuvaamista kehittämään. Jos et pääse kouluun sisälle niin sanotko opettajalle, et anna pliis mulle mahis - kyl mä kehityn 10v:ssa? Ymmärtääkseni Karo haki taikkiin minne ei päässyt (jonne itse olisin päässyt suoraan suosituksilla) ja nyt on oppisopimuksella jossain foto puljussa (korjatkaa jos joku tieto tässä on väärä).



Mitä helvettiä :D Voisitko vajota yhtään alemmas?
Daniel Braun

Posts: 1,626

#698 • • Edited Daniel Braun wednesday?

Individual, 20.2.2008 13:58:
---
dOrKA, 20.2.2008 13:53:
Ymmärtääkseni Karo haki taikkiin minne ei päässyt (jonne itse olisin päässyt suoraan suosituksilla)

---

Onkos tää "keittiön ovesta sisään"-metodi laajemminkin käytössä Taikissa, vai onko se vain Valokuvataiteen osaston ominaisuus?


Helvetti kun ei pääse eroon ignorellakaan näistä idioottimaisista kommenteista...

Sä et dOrKA vissiinkään ole ihan mikään fiksuin olento, ei siinä jos kerran hissi ei nouse ihan vimoseen kerrokseen.
Ehkä puoleenväliin.

Mä en ymmärrä tota "olen niin saatanan ylivertainen kaikkiin nähden" läppää.
Täys naurettava foorumipousaaja ja paskanjauhaja sä olet...
Onneksi et irl osu kovin helposti vastaan, tuollaista idioottimaisesta läpästä voisi läjäyttää jo päin näköäkin...
k-0ne

Posts: 228

#699 • • k-0ne SESSIONS2
Mä en tiennykkää et taikkiin pääsis sisään suosituksilla. Aika jänskää. Oiskos tosta esittää jotain ihan oikeeta faktaa sillä toi vaan kuullostaa niin pirun uskomattomalta.
domi

Posts: 7,069

#700 • • domi Työn sankari.

k-0ne, 20.2.2008 14:06:
Mä en tiennykkää et taikkiin pääsis sisään suosituksilla. Aika jänskää. Oiskos tosta esittää jotain ihan oikeeta faktaa sillä toi vaan kuullostaa niin pirun uskomattomalta.


Jos sen isi osti taikin?