mikke, 17.2.2008 21:47:
Jotkut vaan ovat niin täynnä itseään ja omaa hyvyyttään, että leijuvat täysin omissa maailmoissaan muiden yläpuolella. Ja suuttuvat siitä kun joku yrittää heitä maanpinnalle palauttaa.
Tähän mä vielä palaan koska ulkopuolisten on vaikea tietää miksi oma asennoituminen tähän juttuun on erittäin ylimielinen. Kyseinen henkilö on kritisoinut kuviani erittäin paljon, blogiin ja profiiliin. Kyseinen keskustelu on käyty moneen otteeseen läpi myös YV:llä samantyyppisistä kuvista:
Tämä on ensinmäinen sarja joka kuuluu näihin "extreme" kuviin bileissä joka aiheutti aikamoisen palautetulvan. Silloin näitä täsmälleen samoja asioita käytiin läpi niin moneen kertaan, että tämä viimeisin "palaute" on pelkkää v***** sillä tässä vain toistetaan samoja asioita mitä aiemminkin. Jos näitä aiempia keskusteluja ei muista (joita olen poistanut blogeista ja profiilistani) niin suosittelen lääkärissä käymistä. Dementia ei ole kiva sairaus.
Mitä taas tulee "tienaan kuvaamisella x määrän ja sä x määrän" on aika looginen, Karo haluaa itsensä elättää kuvaamisella sekä löytää oma "tyyli". Ollaan tästäkin moneen otteeseen juteltu ja Karon kommentti on aina sama lyhennettynä: "kestää 10v löytää se oma tyyli".
Oma vastaus tähän on aika yksinkertainen, lähtökohdat pitävät olla hyvät josta lähtee tyyliä ja kuvaamista kehittämään. Jos et pääse kouluun sisälle niin sanotko opettajalle, et anna pliis mulle mahis - kyl mä kehityn 10v:ssa? Ymmärtääkseni Karo haki taikkiin minne ei päässyt (jonne itse olisin päässyt suoraan suosituksilla) ja nyt on oppisopimuksella jossain foto puljussa (korjatkaa jos joku tieto tässä on väärä).
Faktat on simppelit, Karo tietää täsmälleen miksi kuvaan bilekuvia "extreme" tyylillä ja muu fakta on kans aika tyly. Karo on kuvaillu montavuotta pidempään kun minä, se on aina mun kuvien kimpussa jos ne on jotenkin "radikaaleja" ja samalla itse ihmettelee oman tyylinsä kanssa kun sitä ei meinaa mitenkään löytyä (ehkä YV:ssä mainitsema insinöörimäinen ajattelutapa ei ole kaikkein toimivin...)... sekä se suurin ero, tienaan kuvaamisella jo nyt hyvin mikä on vasta toisen kaukainen tavoite. Kummankohan lähestyminen tähän kuvaamiseen on ehkä väärillä raiteilla?
En kertaakaan ole lähtenyt arvostelemaan täällä julkisesti kenenkään kuvia (ellei siihen olla provosoitu) enkä tule, jokainen tekee mitä haluaa sekä ilmaisee itseään niin kuin haluaa.
Jotkut täällä pitää minua ylimielisenä kun sanoin et "en välitä mitä mieltä muut ovat bilekuvistani" - ihmettelenkin et jos jotain tekee jotain harrastuksena (sekä treeninä) niin vaikka olis miten surkee tahansa siinä tai omituinen - jos siitä itse nauttii niin sehän riittää - eikö se ole harrastuksen ideana? ...vai harrastetaanko nykyään harrastuksia muiden takia?
Palautetta kyllä muuten kuuntelen mielelläni jos se on vain rakentavaa, nyt se ei ole sitä ollut. Sekä en todellakaan pidä omia kuviani mitenkään maailman parhaimpina, en todellakaan. Joka kerta kun kuvia otan niin analysoin ne itse (ja muut antavat palautetta - rakentavaa siis) sekä mietin miten niitä voi parantaa ja korjaan ne mokat seuraavalla kuvauskerralla. Ilman sitä en itse ikinä pysty kehittämään itseäni sille tasolle, kun olen tavoitteet laittanut.
Tulen kyllä vastaamaan kuvien kritiikkiin jos se on rakentavaa (joita "mun sarveiskalvot palaa" ei edusta) ja jos tämä sama v***** linja jatkuu edelleen näiltä samoilta kuvaajilta niin : ei voisi vähempää kiinnostaa ja nauran entistä enemmän sekä tulen vastaamaan vielä ylimielisemmin.