Off topic-jatkot (Jatka täällä siitä mistä jäi jotain hampaankoloon modejen väliintulon kohdalla)

1,383 posts, 70 pages, 623,968 views

lohikarme

Posts: 1,730

#661 • • lohikarme RitariVittupää

Epailija, 17.2.2008 19:47:
Aika kivoja syy-seuraussuhteita tuntuu tällä off topic-jatkoissa olevan. Jos tekee tutkintapyynnön saadakseen selvyyttä johonkin asiaan, jonka käytäntö on vähän mitä sattuu osan porukasta luullessa toista ja toisen toista (ja kumpikin puoli vielä luulee tuntevansa lakipykälät), ja sattuu mainitsemaan minkälaisia hommia varten moista selvitystä hakee niin on hankala egoisti, jonka faija ostaa klubbarin ja jota ei kaivata bileisiin, joihin tämä ei ollut edes tulossa. Niin ja PS. otit muuten aika outoja kuvia random bileissä x, joten voidaan bashata sillä verukkeella vähän lisää!

Vähän sanattomaksi vetää - mutta ei siinä määrin, että jättäisin postaamatta.



Sivustaseuraajaan täytyy kyllä yhtyä tähän kommenttiin 100% .

--
Qualis artifex pereo

Avatar
#662 • • Dorka Guest

Caro², 17.2.2008 19:13:
Siis mitä vittua sun päässä liikkuu?



Miten mä tän pohjustaisin (kirjoitin nimenomaan viestiin etten halua kritiikkiä kuvista, kun tiedän mihin se johtaa ja ... missäs me nyt ollaankaan) - mä en voi kuin vain nauraa.

Mä voin sanoa suoraan et mun kuvaustekniikat on ylivertaiset suhun verrattuna. Mä voin halutessani ottaa "normaaleja" klubikuvia JOS haluan. Joskin käytännössä jokainen bilekuvasettini on erillainen sen takia, kun haen aina uutta. Olen monesti myös sanonut, että klubi kuvaaminen minulle on treenaamista jossa testailen uusia kikkoja yms.

Bilekuvat sen takia on muuttunu radikaaleimmiks vähitellen tässä reilun vuoden aikana. Sekä tietysti otan kuvat itselleni, en teitä varten tai bilejärjestäjille. Tosin nämä kaikki seikat tiedät hyvin.

En oikein ymmärrä itseasiassa miten sä edes kehtaat kirjoittaa mitään tuollaista ja itseasiassa tämä on juuri se syy miksi et kehity ja junnaat paikallaan kuvaamisen kanssa etkä tällä ajattelutavalla ikinä tule kehittymään keskivertokuvaajaa paremmaksi.

Itseasiassa tämä "toisenlainen" (extreme) bilekuvaaminen on tuottanut yhden sarjan josta olen helvetin ylpeä mikä löytyy portfoliostani myös sen takia:

229306556_PqLUX-S.jpg
229307103_JpcuA-S.jpg

...no nyt voitte miettiä et tuliko esim. ko kuvasarja "vahingossa" ja "photoshoppaamalla".

Mut se noista extreme klubi kuvista... vaan palataan helppoon yksi + yksi aiheeseen elikkä:

Ostin kameran reilu vuosi sitten ja mulle naureskeltiin kun roudailin niin kovaa kalustoa bileisiin sekä mollattiin mitä kerettiin. Nyt vähän reilu vuosi myöhemmin ansaitsen kymmeniätuhansia nyt jo toisena vuonna rahaa kuvaamisella, sekä jatkan tietysti myös itseni kehittämistä klubikuvaamisella josta vieläkin kuuluu samaa narinaa...

...kuvaajilta jotka ovat kuvanneet VUOSIKAUSIA tienaten korkeintaan muutamia satasia.

Tämä logiikka ei kyl nyt mun ymmärrykseen mene, itse kyllä vastaavanlaisessa tilanteessa miettisin et miten toi tienaa jo nyt noin hyvin ja ite oon kuvannu vuosikausia ja junnaan samassa tilanteessa paikallaan. Ei tulisi ensinmäiseiksi ruveta haukkumaan sen kuvia vaan... ehkä miettisin et mitä siltä voisi oppia et itsestäni tulisi parempi kuvaajaa.

Sit kannattaa miettiä Caro ehkä sitä et mä pystyn tarvittaessa (jos vain asiakas haluaa) niin kuvaamaan täysin samanlaisia kuvia mitä sinulla on MUTTA sä et pysty edes murto-osaan siihen mitä mä pystyn tekemään - joten älä ihmettele miksi nauran sinulle ja pidän sinun kommentteja suorastaan koomisina.
Caro²

Posts: 5,301

#663 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Epailija, 17.2.2008 19:47:
Aika kivoja syy-seuraussuhteita tuntuu tällä off topic-jatkoissa olevan. PS. otit muuten aika outoja kuvia random bileissä x, joten voidaan bashata sillä verukkeella vähän lisää!

Vähän sanattomaksi vetää - mutta ei siinä määrin, että jättäisin postaamatta.


Jos nyt oikein ymmärsin, niin vetoat siihen, että olisin vetänyt herneet nenään Okan tutkintapyyntökirjoittelusta ja sen takia avauduin Club Colorsin kuvamateriaalista tänne?

Jos tää oli keissi, niin meni isosti metsään.

Jos kerran julkasee kuvia, niin silloin saa vastaanottaa palautettakin. Tänne kirjottamani palaute oli rehellinen reaktio just tasan tarkkaan niistä fiiliksistä jotka tuli kun katsoin noita kuvia. Reaktio vahvistui syistä jotka ovat nousseet esille miun ja dOrKAn keskusteluissa sekä hänen yleisistä kirjoituksistaan ja asennoitumisistaan muita kuvaajia (mm. minua JA muita) kohtaan.

Negatiivinen lisäys ei kuitenkaan johdu henkilökemioiden puutteesta vaan ihan siitä, että kaverilla on niin isot luulot ja puheet omista kyvyistään kuvaajana, kuitenkin lopputulosten (huom monikko) ollessa ainakin minun omaan henkilökohtaiseen silmään aivan jotain muuta.
Avatar
#664 • • astaroth Guest
nyt taidettiin ottaa kranaatista sokka pois
Caro²

Posts: 5,301

#665 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

dOrKA, 17.2.2008 20:01:
Sit kannattaa miettiä Caro ehkä sitä et mä pystyn tarvittaessa (jos vain asiakas haluaa) niin kuvaamaan täysin samanlaisia kuvia mitä sinulla on MUTTA sä et pysty edes murto-osaan siihen mitä mä pystyn tekemään - joten älä ihmettele miksi nauran sinulle ja pidän sinun kommentteja suorastaan koomisina.


Ei millään pahalla. Mutta ne pari "kivaa hääkuvaa" jotka minulle privassa esitit, oli sellasia jotka ottaisin pokkarilla.

Se on ihan kiva, että saat elantos kuvaamalla, "jopa kymmeniä tuhansia", good for you (jälleen kerran muuten toit esille rahallisen puolen).

Miun reaktiot siun kuviin oli puhtaasti katsojan silmin (jota väritti siun asenteet jotka näkyy myös edellisessä postissas).

Katselin myös ison osan siun edellisistä bilekuvista ja täytyy valehtelematta sanoa, että en voinut välttyä seuraavalta ajatukselta: "Rakennan keskinkertasista kuvista fotarilla mielenkiintosia". Koska sitä noi sun kuvat miun silmään on. Oli siun tekniikka (johon ei omien sanojes mukaan saanu puuttua vaikka kuvias sai kuitenkin arvostella) kuinka ylivertaista tahansa.

Ps. Valitettavasti kuvissa puree sisältö, ei tekniikka.
Epailija

Posts: 5,636

#666 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Caro², 17.2.2008 20:06:
Jos nyt oikein ymmärsin, niin vetoat siihen, että olisin vetänyt herneet nenään Okan tutkintapyyntökirjoittelusta ja sen takia avauduin Club Colorsin kuvamateriaalista tänne?



En suinkaan. Sinun kommenttisi Okan kuvista oli ehkä vähän kärkäs, mutta se sisälsi aitoa ihmetystä ja suoria kysymyksiä, joten kokonaisuutena se oli minusta ihan riittävän asiallinen. Viittasin enemmän tämän palautteesi jälkimaininkeihin ja toisaalta osin järjettömään kettuiluun tuon tutkintapyynnön tiimoilta, johon en siis muista sinun juuri osallistuneen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Caro²

Posts: 5,301

#667 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Epailija, 17.2.2008 20:19:
En suinkaan. Sinun kommenttisi Okan kuvista oli ehkä vähän kärkäs, mutta se sisälsi aitoa ihmetystä ja suoria kysymyksiä, joten kokonaisuutena se oli minusta ihan riittävän asiallinen.


Ok, hyvähyvä. Hyvä kun tuli selvisi tämä *joo*

Sain linkin Okan kuviin irkissä ja ihmetys oli kyllä valtava - en ollu sen kuvia ennen tätä edes seurannut aikoihin.


Viittasin enemmän tämän palautteesi jälkimaininkeihin ja toisaalta osin järjettömään kettuiluun tuon tutkintapyynnön tiimoilta, johon en siis muista sinun juuri osallistuneen.


En osallistunu, enkä osallistu, kun ei se liity tähän aiheeseen mitenkään (imho).
Avatar
#668 • • Edited Dorka Guest

Caro², 17.2.2008 20:13:
Ei millään pahalla. Mutta ne pari "kivaa hääkuvaa" jotka minulle privassa esitit, oli sellasia jotka ottaisin pokkarilla.


Kannattaa siirtyä kuvaamaan häitä, tienaisit hyvin ja voisit ostaa lisää kamera kakkuloita kun pidät mun tekniikkaa niin kuin olettomana et pystyt pokkarilla samaan.

Ps. Valitettavasti kuvissa puree sisältö, ei tekniikka.



...mun paskat hääkuvat mitkä kuvaisit pokkarilla + eikä kuvissa ole sisältöä (niin ja noi on siis viimesimmistä häistä jotka kuvasin)

255093880_zAKzg-S.jpg
255091705_bdi9Z-S.jpg
255091181_sNyo7-S.jpg
255090997_EUwEZ-S.jpg
255072408_fiPNz-S.jpg
255087421_g4apK-S.jpg
255190972_BDX2a-S.jpg
255190217_ynGae-S.jpg
255168541_omA5j-S.jpg
Individual

Posts: 10,942

#669 • • Edited Individual HYPNO!
Aika kova sarja toi hääkuvasetti, joka pistää esim. tän uuden Buuren-setin vielä oudompaan valoon. Että miksi julkaista moista, kun kykyä tuollaiseen ylläolevaan jälkeen löytyy reservistä? Toki kerroit sen tuossa yllä, mutta siltikin vähän ihmetyttää.

edit: tosta toka ylimmästä kuvasta tulee kyllä mieleen keskitysleiri *ding*
Caro²

Posts: 5,301

#670 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

dOrKA, 17.2.2008 20:24:
Kannattaa siirtyä kuvaamaan häitä, tienaisit hyvin ja voisit ostaa lisää kamera kakkuloita kun pidät mun tekniikkaa niin kuin olettomana et pystyt pokkarilla samaan.


Häät ei o miun juttu, vaikka muutamia (ja todellakin vaan muutamia) olenkin kuvannut kavereille, en mie jaksa juosta rahan perässä vaan etsin edelleen sitä omaa juttuani jota lähden sitten tekemään kun se löytyy.


...mun paskat hääkuvat mitkä kuvaisit pokkarilla + eikä kuvissa ole sisältöä


Olisit nyt laittanu ne parit kuvat jotka miulle privassa laitoit, etkä uusia.

Noissa kuvissa (osassa) oli sitä sisältöä ihan riittämiin. Koittaisit saada sen myös tonne sun vaatimattomaan kokeilualustaan klubikuvaamiseen. Ei tulis tällästä nega-palautetta.

Sitten kun vielä opettelet kuvaamaan ilman strobon kanssa kilpailemista ja näkemään niitä tulevia juttuja etukäteen (luottamatta sarjatuleen), niin oot ehkä jo sellasilla linjoilla, että vois itekin harkita tilaavansa siut kuvaajaksi jonnekkin kun tietää, ettet häiritse niitä joita varten tapahtumat on tehty.

PS. Vähän aikaa kun noita ruutuja mutustelin, niin ei ne loppupeleissä kovin omalaatusia edes ole. Vastaavanlaisia kuvia oon nähny tusinoittain (eri aiheissa tosin kuin häät). Hienoja ne kyllä on ja visuaalista sisältöä löytyy. Omaperäisiä? ei.

EDIT2: Kerrotko mikä noiden kuvien kuvaustekniikasta tekee niin ylivertaisen, etten pysty samaan?
Jutu

Posts: 3,054

#671 • • Edited Jutu Blondi
Vähän off-topikkia, mutta noi vikat kuvat tossa sarjassa on aika... hui. Jos musta olisi tollasia ihme irvistyskuvia jossain otettu, niin mä painaisin suoraan sitä deleteä tai polttaisin ne :/ Mutta eikö valokuvaajan pitäis varsinkin keikkakuvauksissa miettiä, mitä se asiakas haluaa ja millasia kuvia?

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

:D

Posts: 3,707

#672 • • Edited :D
hyviä hääkuvia joo. toisissa on tullu heti kärkeen esteitä osapuoltenväliin.
toisissa voidaan rakastaa vaan salaa ja pimeässä. eräissä on ei toivottua
rakkautta, joten joutuu karkaa kauas laitumille. sit yhdessä viedään naisen
rahat työntämällä se alas kalliolta. :( sit on viel saatanalliset kihlajaiset jossa
on saatananmerkkejä katossa. :(


eiku. :D
Avatar
#673 • • Dorka Guest

Caro², 17.2.2008 20:35:
Olisit nyt laittanu ne parit kuvat jotka miulle privassa laitoit, etkä uusia.


Hetkinen, mitä se muuttaa tässä asiassa? Tuossa on minun nykyinen taso, ei tuleva tai mennyt. Ymmärtääkseni me puhutaan kuvista ja niiden tasosta nyky tilanteessa.

Sitten kun vielä opettelet kuvaamaan ilman strobon kanssa kilpailemista ja näkemään niitä tulevia juttuja etukäteen (luottamatta sarjatuleen), niin oot ehkä jo sellasilla linjoilla, että vois itekin harkita tilaavansa siut kuvaajaksi jonnekkin kun tietää, ettet häiritse niitä joita varten tapahtumat on tehty.



Ei pahalla, mut ootko sä tyhmä vai tyhmempi? Kuvaan klubeissa itselleni, en muille ja en ole todellakaan kiinnostunut muutamankympin klubikuvauskeikoista.

...ja saarnaat mulle kuvaukseni häiritsevyydestä, kun työkseni kuvaan häitä missä joutuu todellakin olemaan mahdollisimman huomaamaton kuvausta tehdessä? *dign*

Oikeasti... tää on nyt se hetki kun kannattaa olla hiljaa ja pelastaa ne rippeet mitä sulla on enää pelastettavissa.
Caro²

Posts: 5,301

#674 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

dOrKA, 17.2.2008 20:40:
Ei pahalla, mut ootko sä tyhmä vai tyhmempi?


En kumpikaan. Miun nimimerkki ei o dOrKA.

EDIT: Kyl ne siun asenteet kuvaajana on nähty ja koettu missä oot kameran kanssa liikkunu. Se uskallatko tehdä samalla tavalla maksetuilla keikoilla kertoo ainoostaan siitä kuin kaksnaamasesti asennoidut.
Avatar
#675 • • Dorka Guest

Jutu, 17.2.2008 20:38:
Mutta eikö valokuvaajan pitäis varsinkin keikkakuvauksissa miettiä, mitä se asiakas haluaa ja millasia kuvia?



Täh? En mä saa rahaa klubikuvaamisesta eikä kukaan minua tuonne ollut pyytänyt. Menen bileisiin kuvaa jos menen ja kuvaan mitä ja miten ikinä haluan. Tämä olisi aivan eri juttu jos minut olisi palkattu kuvaamaan, mutta siihen en suostu ikinä sillä se rajoittaa minun tekemistäni ja minulle on tärkeetä vain ja ainoastaa klubi kuvaamisessa uusien juttujen hakeminen ja treenaus.

Tykkää sit kuvista tai ei, minulle se on aivan sama.
m1kk3

Posts: 5,560

#676 • • Edited m1kk3 no-life

dOrKA, 17.2.2008 20:43:
Tykkää sit kuvista tai ei, minulle se on aivan sama.


Tää on kyllä hyvä asenne. Kiva että sä ite tykkäät sentään tosta paskasta joka sattuu silmiin :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Avatar
#677 • • Dorka Guest

Individual, 17.2.2008 20:33:
Että miksi julkaista moista, kun kykyä tuollaiseen ylläolevaan jälkeen löytyy reservistä? Toki kerroit sen tuossa yllä, mutta siltikin vähän ihmetyttää.



Siinä vaiheessa, kun joudut työkseen tekemään teknillisesti "varmaa" laatua ja teet sitä kuussa melkein tuhat (ja kuvaat 10,000) niin ehkä sitten jossain välissä tulee fiilis tehdä jotain muuta? *hymy*

Itse asiassa mitä enemmän teen hääkeikkoja niin sitä enemmän haluan myös vastapainoksi jotain aivan erillaista kuvaamista ja ylläri ylläri - joku jopa tykkää noista mun extreme kuvista *nauru* Tosin kuvaan sitä jatkossakin vaikka en saisi keneltäkään positiivista palautetta.
Jutu

Posts: 3,054

#678 • • Jutu Blondi

dOrKA, 17.2.2008 20:43:
---
Jutu, 17.2.2008 20:38:
Mutta eikö valokuvaajan pitäis varsinkin keikkakuvauksissa miettiä, mitä se asiakas haluaa ja millasia kuvia?

---


Täh? En mä saa rahaa klubikuvaamisesta eikä kukaan minua tuonne ollut pyytänyt. Menen bileisiin kuvaa jos menen ja kuvaan mitä ja miten ikinä haluan. Tämä olisi aivan eri juttu jos minut olisi palkattu kuvaamaan, mutta siihen en suostu ikinä sillä se rajoittaa minun tekemistäni ja minulle on tärkeetä vain ja ainoastaa klubi kuvaamisessa uusien juttujen hakeminen ja treenaus.

Tykkää sit kuvista tai ei, minulle se on aivan sama.


Huu. Tarkotin kyllä ihan noita hääkuvia, että kun sä menet häihin kuvaamaan, niin sehän on sun keikkas. Jos mun häihin tulis tolla asenteella kuvaaja kuvaamaan, että "mä otan just sellasia kuvia ku _mä_ haluun että sun (asiakkaan) mielipiteellä ei oo väliä", niin sais kyllä potkut hyvin äkkiä.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

m1kk3

Posts: 5,560

#679 • • m1kk3 no-life
Dorka vois nyt laittaa tänne Caron pyynnön mukaisesti muutaman kuvan esille, jotka osoittaa kuinka ylivertainen tekniikka hänellä on Caroon verrattuna. Voitais sitte kaikki punnita joukolla, onko asia niin.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Avatar
#680 • • Edited Dorka Guest

Jutu, 17.2.2008 20:47:
Jos mun häihin tulis tolla asenteella kuvaaja kuvaamaan, että "mä otan just sellasia kuvia ku _mä_ haluun että sun (asiakkaan) mielipiteellä ei oo väliä", niin sais kyllä potkut hyvin äkkiä.



Heh, no tuolla asenteella en kuvaakkaan jos häistä on kyse... tai jos tän asian kääntää toisinpäin niin tuo on se mitä tykkään kuvata hääkuvauksessa ja sen mukaan asiakkaat minut palkkaa. Käytännössä ainoastaan käydään hääparien erikoistoiveita jos on jotain sellaista mitä erityisesti halutaan kuvata.

Tyyliäni en muuta vaikka asiakas haluaisi vaan silloin olen väärä hääkuvaaja ja silloin asiakas valitsee toisen kuvaajan eikä toisinpäin.