Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 719,051 views

andi--

Posts: 1,381

#741 • • Edited andi-- lunttu

Cata, 15.11.2005 14:33:
*klip*
Valomerkin jälkeen narikkajonossa ASIAKKAAN on kuultu myös sanovan: "Miks helvetissä täällon näin paljon ihmisiä jonossa!"



Haha, loistava! *nauru* Kukaan ei ilmeisesti henkilöltä kysynyt, onko hän ensimmäistä kertaa elämässään Baarissa. *eiei*

--
- RAAH -

tintsu

Posts: 96

#742 • • Edited tintsu pikkuriiviö. ^_^
Oon nykyään töissä yhdessä liikkeessä, missä myydän mm. lävistyskoruja
ja tehdään lävistyksiä. Eilen tuli vanhempi rouva kyselemään saako meiltä avainnauhoja.
Vastasin ettei valitettavasti löydy. Tämän jälkeen hän alkoi tivaamaan,
että mistä niitä saa ostettua...No vitustako minä tiedän.
Kiltisti vastasin, ettei minulla ole asiasta sen enempää tietoa kuin hänellä itsellään.

Hetken siinä seistyään hän kertoi minulle seudulla liikkuvista "saatananpalvojista"
(lue: teinigootit) ja päivitteli kuinka sellaisia "sonninrenkaita" voidaan ihmisiin laittaa ja "kaikenmaailman korviksia tungetaan leukaan ja kulmiin"
Oli kuulemma kuullut naapurin Pirjolta, että hulluimmilla nuorilla on kielessä ja tisseissä koruja.

Oli sitten hieman hankala tilanne, kun rouva ei huomannut?/noteerannut?
vieressään olevia koruvalikoimia sekä lävistyshinnastoa.
Hymyilin vaan kauniisti ja yritin pitää suuni kiinni,
jottei hän järkyttyisi huomatessaan, että kuulun näihin "hulluimpiin" joilla tosiaan on se kielilävistys. Onneksi se sitten lähti etsimään sitä prkleen avainnauhaansa. *justjoo*

--
a Devil without the horns.

Yallu

Posts: 1,910

#743 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

extramppa, 10.11.2005 17:59:
---
hallucinogen, 4.11.2005 17:27:
Ois kyllä mainio kun jengi kiroilee tänne "vittu oli muuten vitun tyhmä asiakas plapla..." ja sitten joku tunnistaa itsensä siitä "se olin muuten minä..." ;D

---

Mua taas harmittaa, että harvempi niistä idiootti-asiakkaista todella lukee näitä, saisivat ottaa opikseen kuinka tulee käyttäytyä ja kuinka ei.*joo*



Mä olen ollut nyt erilaisissa asikakaspalvelu hommissa 8-9 vuotta (alussa koulun ohella, nyt jo viiden vuoden ajan täyspäiväisesti) ja kyllä mun täytyy myöntää, että mun asenteeni asiakaspalveluhenkilöitä kohtaan ei missään nimessä ole lempeä. Mä olen se asiakas joka vaatii että tärkein asia myyjän elämässä (ainakin silloin kun olen myymälässä) olen minä. Odotan että minua palvellaan kuten minä palvelen muita. Minä, asiakkaana, olen AINA oikeassa. *pepsodent*


Tais mennä pikkasen aiheen sivusta..
Juhgu

Posts: 7,921

#744 • • Juhgu Virnistelijä

Freja, 15.11.2005 17:59:
"Teillä on silti maailman kallein olut!" Mä vielä jatkan hymyillen ja heitän vitsillä et "No missäs päin maailmaa säkin oot reissannut kun noin väität" Johon äijä tokasee nenää nyrpistäen että "voi kuule vaikka missä!" Teki mieli sanoa ...



Eihän tohon tarvi sanoa enää mitään, nolasit sen tyypin ihan täysin pysyen kuitenkin suht asiallisena :D (tai siis se nolasi itse itsensä).

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

devisss

Posts: 345

#745 • • devisss superhero.
Jokaiselle ASIAKKAALLE, jonka sopimus on irtisanottu maksamattomien maksujen vuoksi haluaisin sanoa, että mm. seuraavat syyt EIVÄT pääsääntöisesti kelpaa selitykseksi sille, ettei ole viimeiseen kolmeen kuukauteen maksanut kuukausittaisia maksujaan, tai vaivautunut edes olemaan yhteydessä kymmenestä kirjeestä ja huomautuksesta huolimatta:

-"siis mä oon ollu tässä kipeenäki"
-"mulla on vaan yksinkertasesti ollu muuta ajateltavaa"
-"oon ollu lomalla / matkalla / en oo ollu kotona"
-"oon mä ne kirjeet nähny mut en oo vaan lukenu"
-"emäntä näitä yleensä maksaa"
-"oon rakentanu tässä taloo ja autoki oli korjaamolla"
-"on menny vähän huonosti, on eroki vissiin tulossa"

Loppuu se vähäinenkin joustavuus, kun kuulee jatkuvasti noita samoja juttuja. *grr*

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

Freja

Posts: 8,775

#746 • • Freja Sihteeri

Juhgu, 22.11.2005 15:18:
---
Freja, 15.11.2005 17:59:
"Teillä on silti maailman kallein olut!" Mä vielä jatkan hymyillen ja heitän vitsillä et "No missäs päin maailmaa säkin oot reissannut kun noin väität" Johon äijä tokasee nenää nyrpistäen että "voi kuule vaikka missä!" Teki mieli sanoa ...
---


Eihän tohon tarvi sanoa enää mitään, nolasit sen tyypin ihan täysin pysyen kuitenkin suht asiallisena :D (tai siis se nolasi itse itsensä).



*pepsodent* joskus vielä latelin noita totuuksia, mut nykyää joutuu varoon viel enemmän mitä sanoo.. Ihan hyvä et kerrankin osasin olla hiljaa. Jos mä oppisin sen jalon taidon *nauru*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Dacey

Posts: 671

#747 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
ei mua onneks koskaan pahemmin keitä olla asiakaspalveluammatissa töissä *plur* meil o ihanat vakkari-asiakkaat ja muutenkin 95%asiakkaista on helmiä *sydän*
joku 9kk ollu töissä eikä kertaakaan oo asiakkaiden takia ollu paha mieli *hymy*
Muiden työntekijöiden kanssa ollu joskus jotai kränää mut ei pahemmin edes niiden *iloinen*

sääli vaan ettei mua kiinnosta matkustaa 3-4h julkisilla duuniin ku autolla pääsis tunnissa edes takaisin. varsinkin kun vuorot on n 5-6h *hmph*
pirpeli

Posts: 5,533

#748 • • pirpeli
Mä voisin sanoo tähän, että mun asiakkaista useat on yksinkertasesti tyhmiä, hemmoteltuja ja liian kiireisiä teininä olosta. Sen avullahan voi perustella ihan millaista käytöstä tahansa. Joillekin se menee läpi, mulle ei.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Avatar
#749 • • gnomex Guest
Jos limuautomaatti syö rahat, soittakaa siihen v*tun numeroon mikä on automaatin kyljessä älkääkä whinettäkö asiasta esim kauppakeskuksen edustajalle! *toktok*
Lost-Soul

Posts: 3,107

#750 • • Lost-Soul los pallos

Yallu, 22.11.2005 10:53:
Minä, asiakkaana, olen AINA oikeassa. *pepsodent*


Oot tainnu pettyy aika monta kertaa, kun huomaat ettet ole oikeassa (tai sitten et osaa AINA oikeassa olevana asiakkaana vaatia täydellistä palvelua).
"Toi tuote ei sitten maksa mitään" -asiakas
"Ei tietenkään, kaikki täällä on ilmaista" -myyjä
Tuohan toteutuu aina, koska asiakas on AINA oikeassa

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Caro²

Posts: 5,301

#751 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Asiakkaat on perseestä. Tutkimuksien mukaan melkein 100% firmojen ongelmista liittyy jollakin tapaa asiakkaisiin.
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

Posts: 957

#752 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

Caro², 25.11.2005 04:00:
Asiakkaat on perseestä. Tutkimuksien mukaan melkein 100% firmojen ongelmista liittyy jollakin tapaa asiakkaisiin.



Mihin tutkimuksiin toi perustuu?

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

Piider

Posts: 376

#753 • • Piider Höpönpöppöö
Olen ollut jonkin aikaa asiakaspalvelualalla ja siinä oppinut ainakin sen, että itse asiakkaana ollessani en ala räyhäämään syyttä suotta. Jos ongelma pitää selvittää, sen voi hoitaa asiallisesti puhumalla.

Kokemuksesta voin sanoa, että jos sattuu useana päivänä peräkkäin saamaan syyttä asiakkaalta kuraa niskaan, niin se alkaa vituttamaan. Takaisinkaan ei voi mitään sanoa vaikka asiakas olisi kuinka väärässä. Toisaalta jos sattuu saamaan asiakkaalta hymyn tai jonkun pienenkin kohteliaisuuden, niin se voi pelastaa koko päivän, ehkä jopa viikon.

Etenkin nyt, kun joulusesonki alkaa olla kuumimmillaan, ihmisillä on jumalaton kiire joka paikkaan ja kaupoissa pyörii porukkaa, kuin härmänhäissä, niin siitä aiheutunutta mahdollista stressiä ei saisi purkaa "syyttömiin", kuten esimerkiksi kaupan kassalla työskenteleviin.
Voimia kaikille asiakkaiden kanssa työskenteleville kestää huonot päivät ja muistaa ne pienen pienet hyvät hetket, jotka saattavat piristää synkänkin päivän. *hymy*
innae

Posts: 1,377

#755 • • innae PaskaJätkä
Jos teillä on firman piikki tai oma piikki auki, sanottehan sen nimen jolla lasku on auki.
Ei se nyt niin paljoa vaadi, että sanoo sen. Kun en pahemmin tunne asiakkaitamme nimeltä/ulkonäöltä.
Jos on ruuassa tai juomassa jotain vikaa, mainitkaa asiasta minulle. Saat uuden annoksen tai uuden lasin viiniä/bisseä. Eikä siitä tarvitse naama punaisena huutaa, asiallinen huomautus on paljon mukavampi (esim, Anteeksi, viini on etikkaista. Voisinko saada uuden?).
Eikä tarvitse käyttäytyä ylimielisesti. Ehkei tämän alan duunit ole niin hienoja, kuin omasi mutta duunia minäkin vain teen.
Äläkä polta savuttomissa pöydissä. Asiaa kannattaa tiedustella etukäteen, saako ko. pöydissä polttaa, ja jos ei saa niin missä saa. Ei ole kiva kaivaa tuikkukupeista, vesilaseista, sohvilta yms. paikoista niitä röökin stögöjä.
Meillä nyt sattuu olemaan sellainen käytäntö (turvallisuus- ja yksityisyyssyistä kuvauskielto. Enkä minä sille asialle mitään voi.
Jätetäänhän myös ne omat pullot kotiin. Jos ei ole varaa juoda, miksi lähteä? Vai pitääkö olla kova kundi/irma kun uskaltaa vetää omia viinoja ravintolassa?

Ja näpit irti viinapulloista, kassasta ja raharengestä. Perkele.

--
PaskaJätkä

Pätkis

Posts: 1,038

#756 • • Pätkis Pikkis

devisss, 22.11.2005 21:01:
Jokaiselle ASIAKKAALLE, jonka sopimus on irtisanottu maksamattomien maksujen vuoksi haluaisin sanoa, että mm. seuraavat syyt EIVÄT pääsääntöisesti kelpaa selitykseksi sille, ettei ole viimeiseen kolmeen kuukauteen maksanut kuukausittaisia maksujaan, tai vaivautunut edes olemaan yhteydessä kymmenestä kirjeestä ja huomautuksesta huolimatta:
......

-"oon mä ne kirjeet nähny mut en oo vaan lukenu"



Jep. Paras oli asiakas, joka hiukka hiiltyneenä vastas puhelimeen, että mikä ihmeen lasku, ei hän ole sellaista saanut. No, aikansa tivattuani sain sen naisen sanomaan itse, että tuleehan teiltä noita kirjeitä joo, mut en mä niitä koskaan avaa *pökr*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Mushi Mushi

Posts: 203

#757 • • Mushi Mushi Pipipää...
Ollessani tiskaajana ja kassalla ruokaravintolassa ( kesällä niin että kuumuutta oli joskus peräti 50 astetta ) tuli minulle monta kertaa tunnissa hetkiä jolloin olisi tehnyt mieli repiä joltain pää irti. Siellä kävi syömässä niin raksaäijiä kuin pukumiehiä. Jälkimmäiset osasivat aina jättää ruoat lautaselle niin että loppupelistä ne olivat pitkin vaatteitani. Kuukauden päästä parin vanhan ukon heitto alkoi tod. ottaa päähän: he ostivat aina pullan ja kahvin ( 2,5 euroa ) ja aina kysyin onko heillä 5 centtistä. Joka kerta he vastasivat röhöttävällä äänellä, silmät kiiluen : "oli se isompi kun viimeksi mittasin". *toktok*
Keba

Posts: 194

#758 • • Keba

mayah, 29.11.2005 13:18:
:D

Joutuu aina repee ku toi Herra X tulee tänne palaveriin. JOKA kerta se tulee tähän tiskille ja työntää henkilökorttinsa mun naaman eteen, siis niin lähelle, että menee silmät kieroon sitä katsoessa ja esittää asiansa "mulla oli neukari X varattu".

Siis MÄ TIIÄN KUKA SÄ OOT, sä käyt täällä vähintään kerran viikossa. Ei tarvii tunkee sitä hemmetin henkilökorttia niin saatanan lähelle.



Helmi vuodatus =) Mitä, jos se tulis joka viikko sinne, ei näyttäis henkilökorttia vaan olettais respan (?) tuntevan sen. Kyllä siitäkin täällä sit vuodatettaisiin =)
Verano

Posts: 4,649

#759 • • Verano Merituuli

mayah, 1.12.2005 12:40:
---
Keba, 1.12.2005 12:12:
Helmi vuodatus =) Mitä, jos se tulis joka viikko sinne, ei näyttäis henkilökorttia vaan olettais respan (?) tuntevan sen. Kyllä siitäkin täällä sit vuodatettaisiin =)

---


No totta vitussa vuodatettais. Sitä vartenhan tää topikki on olemassa.



Kun se joku viikko jättäis tulematta niin siitähän vasta poru tulisi.
äm

Posts: 2,376

#760 • • äm
Älkää toivottako kaupantädille hyvää joulua/juhannusta/mitävaanyleistäjuhlaa.
6422 asiakasta on tehnyt sen jo samana päivänä ennen sinua ja kaupantäti saattaa saada hermarin joutuessaan kuudettatuhannettaneljättäsataakahdettakymmenettäkolmatta kertaa vastaamaan tekopirteästi muka-ilahtuen "kiitos, samoin!".
Kaupantädille tulee parempi joulu/juhannus/tms, kun sanot vaan kiitos ja heihei.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.