Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 720,613 views

Verano

Posts: 4,649

#2141 • • Verano Merituuli
Luulisi ihmisistä olevan suotavaa, että heidän luottotietojaan, korttien saldoja jne, ei näe kukaan muu kuin pankin henkilökunta. Mut ei, närkästys on suuri, kun en heille tällaisia tietoja pysty kaivamaan.
Jutu

Posts: 3,054

#2142 • • Jutu Blondi
Örps. Ottipas taas kaaliin eräs pariskunta. Meillä lounas (8,00€) loppuu klo 14.00 ja sen jälkeen ateria muuttuu tavallisen hintaiseksi eli 9,50€. Noh, otettiin sitten lounas pois koneelta ja kello oli sen pari minuuttia yli 14. Sen jälkeen tulee tämä pariskunta rattaiden ja pienen mukelon kanssa siihen kassalle, kello oli noin 6 min yli 14. Kun laskutan heitä tämän normaalin hinnan mukaan eli 2x9,50€ rupeaa tämä nainen ihmettelemään sitä hintaa. Selitän, että meillä on lounasaika loppunut noin 5 min sitten ja nyt se on normihinta. No eipä tässä mitään, nainen rupes sitten kovaan ääneen siinä moittimaan mua, että voi yhtään joustaa varsinkin kun heillä on rattaat ja pieni lapsi mukana. No yritän kovasti selittää, etten mä voi antaa siihen lounashintaan sitä enää kun se on otettu jo pois. Siinä mä sitten olen armoton ja huono palvelija kun parilla minuutilla myöhästy. Ja sitten vielä yritti laittaa mun syyksi kun olivat joutuneet odottamaan max minuutin siinä kassalla ja kun ovat rattaiden ja pienen lapsen kanssa. Noh, ei ole mun syy, että heillä on pieni muksu ja toisekseen, rattaat ois voinut jättää sinne alas. Kyllä, olisin voinut olla hyvä asiakaspalvelija ja antaa vielä siihen hintaan, mutta se olis tarkottanut sitä, että olisin toiminut vasten sääntöjä ja saanut haukut pomolta. Mutta ärsyttää ihan suunnattomasti kun ihmiset eivät yhtään tajua kattoa kelloa ja sitten vielä luulevat, että "kyllähän ne nyt sen verran joustaa, että jos mennään 5 min myöhässä". Just joo, meillä on selvät kellonajat milloin se lounas loppuu ja se on klo 14.00. Ei me voida luistaa vaan sen takia, etteivät ihmiset ole perillä kellonajoista.

Saatana ihmiset joskus kyllä vois vähän miettiä sen tarjoilijan näkökannalta asioita, eikä vaan oman napansa kautta. Jokaisen ihmisen kyllä pitäis olla vähintään viikko tarjoilijana niin kummasti toi näkemys vois laajentua. Saatana, että ärsyttää, kun sitten minä oon se julma paskiainen joka ei jousta yhtään. Voi vittu, en minäkään voi mitä tahansa tehdä ilman seuraamuksia. Luojan kiitos, on myös niitä asiakkaita jotka ovat kohteliaita myös meitä kohtaan ja pitävät meitä ihmisinä eikä aivottomina robotteina. Ja turha tulla mussuttamaan, että itepä oot alasi valinnut. Niin olenkin, mutta ei se tarkota, että ihmiset saa käyttäytyä huonosti mua kohtaan ja käyttäytyä kuin saatanan siat kun eivät oo kotona. Helvetti. Käytöstavat näyttää unohtuvan heti kun astuu sisälle ravintolaan.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Samael Mighty

Posts: 102

#2143 • • Samael Mighty ((( no comments )))

Replying to Asiakas on aina väärässä.:

Substanced, 16.6.2009 14:26:
Pakko avautua...
Tänään yks asiakas tuli ihan varaston puolelle (oon siis kaupassa töissä) ja kysy apua. No mä sitten menin siihen. Sillä oli kaks muksua siinä, toinen vielä ihan vaavi. EI VITTU JA SE KYSY VOINKO MÄÄ VAIHTAA SEN VAIPAT SAMALLA KU SE KÄY OSTOKSILLA.

edit: kuinka tyhmiä ihmiset voi olla?



EI SAATANA tipahin :DDDD

ommullaki tuo pirsmas kaikkee tullu vastaa mut toi on kyl paras! *nauru*

--
Innocue vivite, numen adest

Amnesia

Posts: 888

#2144 • • Amnesia
Musta ei kyllä olis asiakaspalveluhommiin...ikinä en ole sellaista tehnyt, mutta nyt heinäkuussa kun on töissä niin tulee ihmisten lomien takia jotain ties mitä puheluita minulle asti jotka ei liippaa mun työnkuvaa sitten mitenkään...pitää sitten kuunnella joidenkin idioottien avautumista ja teeskennellä että asia on hoidossa että pääsee niistä eroon *uros*
oZq

Posts: 153

#2145 • • oZq

Replying to Asiakas on aina väärässä.:

Jutu, 24.7.2009 20:45:
Örps. Ottipas taas kaaliin eräs pariskunta. Meillä lounas (8,00€) loppuu klo 14.00 ja sen jälkeen ateria muuttuu tavallisen hintaiseksi eli 9,50€. ...No eipä tässä mitään, nainen rupes sitten kovaan ääneen siinä moittimaan mua, että voi yhtään joustaa varsinkin kun heillä on rattaat ja pieni lapsi mukana. ... Mutta ärsyttää ihan suunnattomasti kun ihmiset eivät yhtään tajua kattoa kelloa ja sitten vielä luulevat, että "kyllähän ne nyt sen verran joustaa, että jos mennään 5 min myöhässä". Just joo, meillä on selvät kellonajat milloin se lounas loppuu ja se on klo 14.00. Ei me voida luistaa vaan sen takia, etteivät ihmiset ole perillä kellonajoista.



Hieman lyhentelin quottausta, alkuperäisen viestin voi lukea tuosta aiempaa. Mutta tämä kyllä jotenkin kuvastaa nykyaikaa ja useiden ihmisten käsitystä siitä kuinka maailma pyörii. Sitä paitsi tuo 9,50 on normaali lounashinta monessakin paikassa jopa täällä mörön perseessä astikin.

Ilman vaunua ja muksua olisi varmaan pitänyt kuunnella tarinaa siitä, että kohdellaan huonosti koska on pinkit tennarit tai jotain vastaavaa. Osa porukasta ei vain ymmärrä, että on olemassa rajoja joista ei voi poiketa vaikka kuinka selittelisi. Tällaiset tyypit usein koittaa selitellä kaikilla elämänaloilla.

Jos itse olen myöhässä, niin pidän sitä aspan puolelta merkittävänä ystävällisyytenä, jos vielä jaksetaan joustaa (en kyllä joustoa kerjääkään). Mikään itsestäänselvyys se ei ole, itsehän myöhästyn.
MILA

Posts: 26

#2146 • • MILA

Replying to Asiakas on aina väärässä.:

Substanced, 16.6.2009 14:26:
Pakko avautua...
Tänään yks asiakas tuli ihan varaston puolelle (oon siis kaupassa töissä) ja kysy apua. No mä sitten menin siihen. Sillä oli kaks muksua siinä, toinen vielä ihan vaavi. EI VITTU JA SE KYSY VOINKO MÄÄ VAIHTAA SEN VAIPAT SAMALLA KU SE KÄY OSTOKSILLA.

edit: kuinka tyhmiä ihmiset voi olla?



Voi helvetti :D :D :D :D :D xD
GERTY

Posts: 411

#2147 • • GERTY
Tämä kuuluu ehdottomasti tänne:

Olen duunissa lafkassa joka tekee Ravintolajärjestelmiä sekä kassasoftia ravintola-alalle, ja tänä aamuna saatiin aika hyvä remakka aiheesta, kun asiakas HelpDesk asian yhteydessä ilmoitti että on tehnyt SÄHKÖKATKOKSEN taustajärjestelmään =D

Oiskos ollut buutti?
ninscu

Posts: 635

#2148 • • ninscu candydelic
Ärsyttää asiakkaat jotka tulee kassalle siinä vaihees ku jotain vielä puuttuu. Eilen mun kassaparin kassalle tuli nainen, joka alkas latoo tavaroitaan siihen tiskille ja sit kysy et onko meillä sahoja myynnis (rautakauppa). Sit kerrottiin mistä niitä löytyy ja se nainen jätti ne kärrynsä ja kaikki siihen vaan ja lähti kattoon niit sahoja. Se toinen kassa sit siirsi ne sen tuotteet takas sen kärryihin ja lykkäs ne vähän kauemmaks, et muut asiakkaat pääsee maksaan. Tullessaan se nainen sit alko valittaan et miks sen tavarat on siirretty ja se joutu jonottaan ku siinä oli muita asiakkaita sillon maksaas...

Näitä sattuu tosi useesti mikä on tosi rasittavaa, ku ei missää cittariskaan varmaan asiakkaat lado niitä ostoksiaan eka kassalle ja sit lähteekin viel katteleen jotain.

Ärsyttävää on myös se kun asiakas huomaa tyhjän kassan ja tulee siihen ja lyö ostoksensa pöytään joita alan piippaileen ja sit alkaa huutelee/soittaan sille puolisolleen että oon kassalla tuu jo. Eli siis tämmönen "kassan varaaminen" on yllättävän useilla (naisilla) tapana, joka on ärsyttävää kun ei siihen sit kukaan muu pääse sillä aikaa.

--
.. grooving with the eternal now ..

Hendryk

Posts: 510

#2150 • • Hendryk Sen verran, että sapiens
CDON.com taitaa pissiä asiakkaitaan ja verottajaa linssiin. Vaikka sieltä tilaisi millaisen vuoren levyjä kerrallaan, niin aina sieltä tulee vain alle 45 euron viipale. (Juunou, tämä Ahvenanmaan alv-raja.) Loput levyt tulevat sitten kuulema jälkitoimituksena, mutta useimmiten eivät tule, koska lafka pitää listoillaan pilvin pimein sisäänvetotuotteita, joiden tarkoitus on vain saada valikoima näyttämään laajalta ja kattavalta ja houkutella asiakkaita. (Omista tilauksista on kautta aikain saapunut alle puolet.) Vähän voi kysellä hintatasonkin perään: Millä lihaksilla japsi-importtien lähtöhinnatkin keikkuu jossain seitkyt-eurossa, kun ihan samoja levyjä saa tilattua vaikkapa Levykauppa Äxästä aina alle 30 euron?

--
Härifrån tvättas och linkodes. Och huumori kuivades.

Freja

Posts: 8,775

#2151 • • Freja Sihteeri
Mitä eroa on baarimikolla ja vessanpytyllä?
Vessanpytty palvelee vaan yhtä persreikää kerrallaan

:'D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

ezzy

Posts: 8,060

#2152 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Asiakas on aina väärässä.:

Hendryk, 28.8.2009 13:52:
CDON.com taitaa pissiä asiakkaitaan ja verottajaa linssiin. Vaikka sieltä tilaisi millaisen vuoren levyjä kerrallaan, niin aina sieltä tulee vain alle 45 euron viipale. (Juunou, tämä Ahvenanmaan alv-raja.) Loput levyt tulevat sitten kuulema jälkitoimituksena, mutta useimmiten eivät tule, koska lafka pitää listoillaan pilvin pimein sisäänvetotuotteita, joiden tarkoitus on vain saada valikoima näyttämään laajalta ja kattavalta ja houkutella asiakkaita. (Omista tilauksista on kautta aikain saapunut alle puolet.) Vähän voi kysellä hintatasonkin perään: Millä lihaksilla japsi-importtien lähtöhinnatkin keikkuu jossain seitkyt-eurossa, kun ihan samoja levyjä saa tilattua vaikkapa Levykauppa Äxästä aina alle 30 euron?



Pari päivää sitten tuolla oli hieno "bugi" eli tuotteiden hinnat olivat hinnastossa 9,95e, lisäsit ne ostoskoriin, niin toissapäivänä ne olivat korissakin 9,95e, mutte ielne yhtäkkiä 17,95e vaikka hinnastossa ne olivat edelleen 9,95e. Kivaa kämmäilyä ja ilmeisesti just tota "sisäänvetämistä"...
pululu

Posts: 1,102

#2153 • • pululu .jemmutti.
Mun on nyt ihan pakko pasteta tänne tuolta aasiakas.netistä tää pätkä, kun oli niin hervoton *nauru*

***
Työskentelen päivittäistavarakaupassa yleensä HeVi- ja maito-osastoilla sekä huollossa, mutta teen myös joskus kassavuoroja. Eräänä talvisena päivänä eräs noin 50+ vuotias mies tulee kassalleni 12 kondomipakkausta mukanaan. Maksutilanteessa käytiin seuraavanlainen keskustelutilanne ilmoitettuani hinnan:

A: ”Niin, olemme vihdoin saaneet vaimon kanssa asiat kuntoon!”
M: *kysyvä ilme*
A: ”Sovimme vuosikausia jatkuneet riitamme!”
M: ”Onneksi olkoon siitä.”
A: ”Siksi ajattelimme juhlia sitä tänä yönä oikein kunnolla näillä kondomeilla!”
M: …….
A: ”Huomenna saattaa olla pomo ihmeissään, kun meikä tulee töihin hymy pyllyssä! Tosin asialla saattaa olla sekin, että vaimolla on ollut jotain pyllyssä!”

Tämän jälkeen mies lähtee nopeasti kassalta maksettuaan. Onneksi kassallani ei ollut mitään jonoa, niin sai hetken kerätä itseään tällaisen tapahtuman jälkeen. Onneksi olkoon vaan tälle miehelle, mutta eipä nämä asiat pahemmin minulle kuulu, enkä kylläkään olisi halunnut tietääkään. Ehkäpä jotkut asiat olisi syytä jättää kertomatta?

T:WM
***

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

kinderi

Posts: 1,783

#2154 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Alkossa on kyllä hauskaa.
Esimerkkinä vaikka tämä.
Nuori tyttö(~15v) tuli äitinsä kanssa ostoksille. Ei siinä muuten mitään, tälläsiä meidän kuuluu muutenkin katella tarkemmin, mutta nämä oli varsin reippaita. Tyttö kierteli ja kertoili äidilleen, kuinka hyvää boolia tästä ja tosta saa, ja sitten jatko tarinaansa "mut ei me nyt tehdä boolia, ni mä otan vaan näitä muita.Ja Jaana halus sit tätä". Neiti selvittää toiselta puolelta kauppaa ja lastaa samalla erinäisiä pulloja kainaloon, josta siirtää ne äitinsä koriin, ja sit häipyy paikalta, ilmottaen menevänsä autoon odottamaan.

Arvatkaa mikä sota sytty kun mä sain kunnian ilmottaa että rouvalle ei voi myydä? Sain kuulla olevani natsi ja rasisti(ihan suomalaisilta ne molemmat kyllä näytti), ja että hän tekee ilmoituksen mun esimiehelle.
Esimies tuli siihen paikalle, ja kun selitin tilanteen, oli rouva kuin myrskynmerkki kun pomokin ilmotti että juu,taitaa jäädä nämä ostokset tekemättä, koska alaikäsille välittäminen nyt vaan sattuu olemaan laitonta.

Mutta kyllähän äiti saa tyttärelleen ostaa!? Kyllä se on äiti joka päättää saako tytär juoda vai ei!? Joo, no, Suomen lain mukaan se ei ole ihan noin..

Tää nyt vaan oli pieni esimerkki, mukavaahan on myös se, että jos porukalla ollaan ostoksilla, kuuluu mun kysyä Jokaiselta porukassa olevalta paperit. Ja jos yksikin on alaikänen, ei myydä ollenkaan. Taistelun ainekset on kivasti kasassa.

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

pirpeli

Posts: 5,533

#2155 • • pirpeli

Replying to Asiakas on aina väärässä.:

kindertin, 17.9.2009 13:00:
Tuttua puuhaa...



Joo, I feel you(vaikken Alkossa olekaan töissä). On se kumma, kun jotkut vanhemmat haluavat väen vängällä johtaa lapsensa alkoholismiin, eikä heille tule edes mieleen, että mokoma touhu laitonta sen lisäksi että se on idioottimaista ja typerää.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

KooKie

Posts: 4,338

#2156 • • Edited KooKie aka. Petress Pan
Toisaalta toi Alkon käytäntö on kyllä välillä aikamoista skeidaa myös. Taisin olla 16-vuotias, kun avittelin äitiä viikonlopun ruokaostosten tekemisessä, ja kun mami osti muutaman pullon viiniä Alkosta, niin johan meni vänkäämiseksi, ettei niitä viinejä olla mun rientoihin hankkimassa. Silloin kun ei ollut tällaista Alkon kampanjaa varoittamassa siitä, että jos on alaikäinen, kannattaa aina jäädä kaupan ulkopuolelle odottamaan niitä omia juomiaan - tosin luulisi nyt kaikkien täysjärkisten sen tajuavan ilmankin. No, Alkon myyjä nyt onneksi jousti, ettei tarvinnut ajaa seuraavaan myymälään ostamaan niitä samoja pulloja pikku-Keksin istuessa autossa odottamassa. :D

Edit. Sori OT

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

kinderi

Posts: 1,783

#2157 • • Edited kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Asiakas on aina väärässä.:

KooKie, 17.9.2009 14:46:
Toisaalta toi Alkon käytäntö on kyllä välillä aikamoista skeidaa myös.



Mä olen samalla linjalla. Monella on ihan puhtaat jauhot pussissa kun tulee vaikka lapsensa kanssa Alkoon, ja nää tilanteet on tosi hankalia.
Tiedän tapauksen, jossa eräs nainen loppujen lopuks kaivoi esiin lääkärin kirjottaman lapun, jossa luki ettei hän saa nostaa MITÄÄN. Tuskin kovin moni kuitenkaan valehtelee ettei saa mitään kantaa, ja sen takia on lapsi mukana, kun vierellä todellakin on teini jolla on painavat ruokakassit käsissä..

Toikin on niin hankala homma, ja jokainen tekee niin kuin parhaakseen näkee. Onneks on myös niitä avoimia shoppaajia joista voi olla satavarma että juomat on menossa jollekkin teinille ;)

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Amuck

Posts: 2,396

#2158 • • Amuck dub-i-dub

Replying to Asiakas on aina väärässä.:

kindertin, 17.9.2009 23:02:
Mä olen samalla linjalla. Monella on ihan puhtaat jauhot pussissa kun tulee vaikka lapsensa kanssa Alkoon, ja nää tilanteet on tosi hankalia.


Ihaninta on asioida Alkossa kun on liikenteessä täysi-ikäisellä porukalla, jossa kaikilla ei ole papereita mukana. Ah ah.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

kinderi

Posts: 1,783

#2159 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Asiakas on aina väärässä.:

2la, 17.9.2009 23:12:
---
kindertin, 17.9.2009 23:02:
Mä olen samalla linjalla. Monella on ihan puhtaat jauhot pussissa kun tulee vaikka lapsensa kanssa Alkoon, ja nää tilanteet on tosi hankalia.

---

Ihaninta on asioida Alkossa kun on liikenteessä täysi-ikäisellä porukalla, jossa kaikilla ei ole papereita mukana. Ah ah.



Varmasti *nauru*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Amma

Posts: 2,383

#2160 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Replying to Asiakas on aina väärässä.:

2la, 17.9.2009 23:12:
Ihaninta on asioida Alkossa kun on liikenteessä täysi-ikäisellä porukalla, jossa kaikilla ei ole papereita mukana. Ah ah.


Onneks meillä kaikilla kolmella yli 25-vuotiaalla oli sillon kerrankin paperit mukana. :D
Mut eipä siinä mtn. Ollaan vaan niin hyvin säilyneitä. ^______^

--
*etsiskel*