Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 741,280 views

muZZle^

Posts: 305

#1141 • • muZZle^
Joo meilläki nuita patterien kyselijöitä riittää, pitäis kai ohjata ne aina sinne mis on öljypatterit ja lämpöpuhaltimet ihan vaan kiusallaan vaiks aina sen tietää että paristoja ne on vailla:) Tänään oli kans joku tauno joka halusi yleismuuntajan pokkariinsa. Ei millään meinannu tajuta ettei meilt löydy sopivaa. Ei tajunnu et jos vähän jännitteet heittää et millasta damagea se tekis sit ja sinne menis olympus. Ei ne muutenkaan oikein sovellu.
Kaikenmaailman dorkia kyllä käy päivittäin, onneksi ne unohtaa nopeasti. Ei siin voi tuntea muuta kuin syvää myötähäpeää. Ei myöskään kestäis palveluammattia jos ei ois vastapainoksi oikein mukaviaki asiakkaita ja paljon myös perustallaajia.

Täytyy odotella ku jouluruuhka pahenee et millaseks meno yltyy jos sit jaksais tänne avautua enempiki:)
e/v

Posts: 434

#1142 • • Edited e/v

Epailija, 16.11.2006 16:52:
Joissakin paikoissa tässä asiakkaan mielistelyssä mennään ihan järjettömyyksiin ja esim. Stockmannille pystyy huhun mukaan palauttamaan tuotteita, joita ei ole edes ostettu sieltä.


Ei pidä paikkaansa. Jos kuittia ei löydy, ostos pystytään tarvittaessa etsimään taustajärjestelmästä.
kid bionic

Posts: 275

#1143 • • kid bionic
Offtopiccina tai ei, on se hassua kuinka paljon asiakkaat saavat solvata myyjää (paikanpäällä tai kirjeitse) ja myyjä ei kuitenkaan saa hermostua tai nostaa asiasta kohua.

Henk. koht. sulatan sen että jos olen itse myyjänä mokannut oikein kunnolla en pahastu pienistä haukuista ja pyydän leveän hymyn kanssa anteeksi. Harmi vaan et asiakas on useimmin se, jota sopii syyttää tapahtuneesta mokasta, mutta myyjä saa kuulla olevansa vaikka minkälainen idiootti ja k*sipää...
Peikkotyttö

Posts: 1,219

#1144 • • Peikkotyttö
Ton cittarin jäbän toiminta on kyl aika ihailtavaa:D

Vikana duunipäivänäni(sitten joskus) tahtoisin ittekki pistää ranttaliks,olen jo selvittäny miten asiakkaille näkyvästä tuotevalikoima näytöstä saisi näytettyä pieniä pornopätkiä<3

kjähkjäh

joo,läppä läppänä*wink*

--
Groove is in the Heart

Lyylikki

Posts: 2,975

#1145 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

e/v, 16.11.2006 19:51:
Ei pidä paikkaansa. Jos kuittia ei löydy, ostos pystytään tarvittaessa etsimään taustajärjestelmästä.



Tanpereen Stockalle on ainakin otettu vastaan häälahjana saatu uunivuoka (mikä lienee...Arabia tms.), joka oli tullut hääparille kahteen kertaan lahjaksi. Ilman kuittia, ilman mitään sepustuksia. Pariskunnalla ei havaintoakaan mistä alunperin oli ostettu, mutta eivät Stockalla kuittia edes kyselleet, kiltisti vaihtoivat. Tuote toki oli alkuperäispakkauksessa eli täysin myyntikuntoinen.

Eikä tämä nyt ole mitään urbaania legendaa, kuin ihan veljelle ja sen vaimolle sattunut. Joskin aikaa on kulunut muutama vuosi, joten saattanut Stockkammilla muuttua käytännöt, mutta ihmisten mielissä kuitenkin elää.
e/v

Posts: 434

#1146 • • e/v

Lyylikki, 17.11.2006 00:07:
---
Tanpereen Stockalle on ainakin otettu vastaan häälahjana saatu uunivuoka (mikä lienee...Arabia tms.), joka oli tullut hääparille kahteen kertaan lahjaksi. Ilman kuittia, ilman mitään sepustuksia. Pariskunnalla ei havaintoakaan mistä alunperin oli ostettu, mutta eivät Stockalla kuittia edes kyselleet, kiltisti vaihtoivat. Tuote toki oli alkuperäispakkauksessa eli täysin myyntikuntoinen.

Eikä tämä nyt ole mitään urbaania legendaa, kuin ihan veljelle ja sen vaimolle sattunut. Joskin aikaa on kulunut muutama vuosi, joten saattanut Stockkammilla muuttua käytännöt, mutta ihmisten mielissä kuitenkin elää.


Ei millään pahalla, mutta tuskin hääpari kassalla on kertonut, ettei heillä ole harmainta hajuakaan mistä tuote on ostettu.... Ja ymmärrän tilanteen täysin, että pari tulee tuomaan lahjan takaisin varsinkin jos heillä on ollut häälahjalista samassa myymälässä.
anis

Posts: 2,451

#1147 • • anis
hahaha sain parin pvän naurut :D

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Lyylikki

Posts: 2,975

#1148 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

e/v, 17.11.2006 16:00:
Ei millään pahalla, mutta tuskin hääpari kassalla on kertonut, ettei heillä ole harmainta hajuakaan mistä tuote on ostettu.... Ja ymmärrän tilanteen täysin, että pari tulee tuomaan lahjan takaisin varsinkin jos heillä on ollut häälahjalista samassa myymälässä.



No sitäpä juuri. Ensin sanoit, että ei pidä paikkaansa, että ei pysty Stockalle palauttamaan tuotetta, jota ei ole sieltä ostettu. Ja sitten vetoat, että tuskin asiasta vaihtotilanteessa kerrotaan. Ehken kukaan ei mene sinne tuotteita vaihtamaan sanoen, että: "Tätä ei kyllä ole ostettu täältä."

*justjoo*
e/v

Posts: 434

#1149 • • e/v

Lyylikki, 17.11.2006 17:12:
---
No sitäpä juuri. Ensin sanoit, että ei pidä paikkaansa, että ei pysty Stockalle palauttamaan tuotetta, jota ei ole sieltä ostettu. Ja sitten vetoat, että tuskin asiasta vaihtotilanteessa kerrotaan. Ehken kukaan ei mene sinne tuotteita vaihtamaan sanoen, että: "Tätä ei kyllä ole ostettu täältä."


Itse asiassa tulee useinkin.

Mutta kuten jo ensimmäisessä postauksessani totesin, ostotapahtuma on helppo löytää. Ilman kuittia palauttaminen tai vaihtaminen ei ole ongelma ja varsinkin häälahjojen kanssa se on varsin tavallista. Kertomassasi tapauksessa tapahtuma on todennäköisesti löytynyt, ja palautus on ok.

Kaikenlaisia yrittäjiä kyllä riittää, ja siksi nykyisin hyvitys tapahtuukin yrityksen omalle lahjakortille. Tämä karsii ainakin suurimmat huijarit.

Mutta nyt menee liian synkistelyks...
Lyylikki

Posts: 2,975

#1150 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

e/v, 17.11.2006 21:51:

Mutta nyt menee liian synkistelyks...



Joo ja täytyy ehkä kuitenkin muistaa, että Stocka on yksi niitä ainoita, joissa asiakasta edelleen kohdellaan kuin kukkaa kämmenellä. Eipä ole oikein missään sama meininki, Anttilat, Prismat, Sokokset yms. painii kuitenkin aika eri sarjassa.
Lyylikki

Posts: 2,975

#1151 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Ei mikään paha, mutta hillittömän hauska tilanne sivustakatsojalle.

Oltiin eilen viinillä Pääkonttorissa. Se oli interiööriltään oikeinkin hieno paikka ja mietittiin, että sinne olisi kiva mennä treffeille, jos joskus semmoisen miehen kanssa pääsisi, että sen sinne voisi viedä. No siihen tiskille tuli sitten seurue, joka ilmeisesti yöpyi Radissonissa. Puhuivat jotakin itä- tai pohjoismurretta ja olivat tulleet lentäen Helsinkiin. Yksi seurueen miehistä sitten kysyi baarimikolta, että:

"Onko teillä tavallista olutta."

kikakikakikakika...suomalainen mies baarissa, vähän niinkuin ulkomailla olisi...ja hanoissahan oli KOFF:in ja Carlsbergin logot.
typo

Posts: 685

#1152 • • typo Testaaja

Lyylikki, 18.11.2006 13:18:
Joo ja täytyy ehkä kuitenkin muistaa, että Stocka on yksi niitä ainoita, joissa asiakasta edelleen kohdellaan kuin kukkaa kämmenellä. Eipä ole oikein missään sama meininki, Anttilat, Prismat, Sokokset yms. painii kuitenkin aika eri sarjassa.



Tota en kyllä ihan allekirjoita. Nimim. "ei meillä ole tällaisia kenkiä ollut myynnissä, oletko ihan varma, että olet ostanut ne täältä?", kun menin kyselemään saisiko vasta ostettuihin kenkiin paremmat nauhat niiden katkettua alle 2kk ostamisen jälkeen.

Kai mä ny perkele tiedän mistä olen kenkäni ostanu. *toktok*

.pi.

--
.psychedelicious.

Freja

Posts: 8,775

#1153 • • Freja Sihteeri

typo, 19.11.2006 15:08:
oletko ihan varma



Tästä tuli mieleen tossa perjantaiaamuisia asiakkaiden kysymyksiä.

"ootko sä ihan varma et tää sooda maksaa noin paljon ku tää on kuitenkin eri väristä ku limsa"

"ootko varma, et noi korvapuustit on tuoreita?"

"ootko varma, et täl puolel ei oo otto-automaattia?"

Ei, mä en oo varma mun tuotteiden hinnoista.
Ei, mä en tiiä onko noi puustit tuoreita vaikka me ollaanki oltu auki täs puol tuntia ja mä ne 20 min sitte otin uunista ja siinä vitun korissakin oli höyryt viel.
Ei, mä en oo varma onko tos 20 metrin pääs otto-automaattia, jos se on vaikka jonku penkin alla piilossa.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

IInesAnkka

Posts: 656

#1155 • • IInesAnkka
Baaritiski viime perjantai-iltana. Jätkä alkaa huutelemaan Jägermeisteria heti tiskille päästyään, sanon kaksi kertaa kauniisti, että herra odottaa nyt vuoroaan vain ja kolmannen kerran sit vähemmän kauniisti. Menee joten kuten kaaliin. Pääsen asiakkaan luo, selitän palvelleeni kaikki häntä ensin olleet janoiset ja toivotan hyvää iltaa, mitä saisi olla?

"Kymmenen vodkabatterya."

Teen drinkit, tyyppi juttelee parin neidin kanssa, katselee välillä työskentelyäni ja ilmeisesti itseään vastapäisestä peilistä. Nostan juomat tarjottimelle tiskille. Ilmoitan hinnan olkaa hyvä. Tyyppi poimii täysin epäloogisessa järjestyksessä tarjottimelta viisi lasia ja ilmoittaa huolivansa ja maksavansa vain nämä puolet koska viidessä lasissa ei ole lainkaan vodkaa, vain batteryä. Kysyn perusteluita.

"Sen näkee väristä että noissa on ja noissa ei."

Kaadan pari senttiä vodkaa lasiin ja kysyn minkä väristä se on. Väritöntä kuulemma. Mutta silti hän tietää että laitoin vain puoleen paukuista viinaa. Poket ja päällikkö paikalle. Tilanteen selvittelyä. Pomo tarjoutuu menemään tarkistamaan valvontakameran nauhalta tilanteen. Asiakas on tähän tyytyväinen. Pomo käy ja palaa, kaikkiin laseihin on laitettu asiaankuuluvat ainekset. Ei käykään, asiakas haluaa nähdä nauhan. Pomo selittää, ettei häntä voida viedä toimistoon, koska se ei ole anniskelualuetta ja asiakas on humalassa. Asiakkaalle annetaan mahdollisuus hoitaa asia valitsemallaan tavalla, maksaa ja jatkaa biletystä tai ulos. Kuulemme jos jonkinlaista palautetta, tyyppiä aletaan heittämään pihalle. Kysyn vielä loppuun pidellen kahta lasia kummassa on vodkaa ja kummassa ei.

"Mä en sano enää mitään."

Ihanaa, miten ääliöt jotka luulee Visa Electronistaan liikoja kyseenalaistaa sit mun rehellisyyden ja ammattitaidon. Sit oli vodubatteryy kirjaimellisesti muille jakaa *vink*
Freja

Posts: 8,775

#1156 • • Freja Sihteeri

IInesAnkka, 20.11.2006 16:59:
Ihanaa, miten ääliöt jotka luulee Visa Electronistaan liikoja kyseenalaistaa sit mun rehellisyyden ja ammattitaidon.



Mulla tulee joka kerta tosi paha mieli kun asiakas kyseenalaistaa ammattitaidon/rehellisyyden/varmuuden/ihan sama minkä vastaavan asian. Mikä helvetti siinä on, ku selvinkin päin joidenkin ihmisten pitää kyseenalaistaa, ja vieläpä töykeällä tavalla, että osaanko hommani? Se on joka kerta yhtä vituttavaa, ja heti perään masentavaa. :/

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1157 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Freja, 20.11.2006 19:12:
Mulla tulee joka kerta tosi paha mieli kun asiakas kyseenalaistaa ammattitaidon/rehellisyyden/varmuuden/ihan sama minkä vastaavan asian. Mikä helvetti siinä on, ku selvinkin päin joidenkin ihmisten pitää kyseenalaistaa, ja vieläpä töykeällä tavalla, että osaanko hommani? Se on joka kerta yhtä vituttavaa, ja heti perään masentavaa. :/



Kai ne on niitä elämässään epäonnistuneita ihmisiä, joilla on tarve päteä edes jollekin :/

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Freja

Posts: 8,775

#1158 • • Freja Sihteeri

Hyzenthlay, 20.11.2006 19:22:
Kai ne on niitä elämässään epäonnistuneita ihmisiä, joilla on tarve päteä edes jollekin :/



Niin, että muillakin olisi sitten epäonnistunut olo :/ Mutta onneks vastapainoks on myös niitä ihmisiä, jotka kiittelee osaamista jne :)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been