Saara, 16.11.2006 13:46:
:D toi sittarin ukko on nyt mun henkilökohtainen jumala <3<3<3.
Noin tietenkin tekisi mieli joskus toimia, mutta kannattaa sijoittaa se sitten siihen kun päättää lähteä työpaikasta pois, eikä muutenkaan aio samalla alalla enää työskennellä. On meinaan aika huono kohta ansiolistassa. Luultavasti ko. henkilön on alaltaan vaikeahkoa saada töitä.
snoxn, 16.11.2006 15:38:
Jaa. Minusta tuo kirjoittaja vaikuttaa aika idiootilta, oli kuinka sisäistä huumoria hyvänsä. :)
"Samaten täysi-ikäisten ihmisten tulisi
K-Citymarket
-ketjun mielestä osata lukea sen verran että pystyisi tarkistamaan
ohjekirjasta kuinka sähköpostiohjelma toimii
No ihan tuon "tosinokkelan" kirjoitustyylin johdosta. Kyllä vääränlaisten paristojen onnistuneesta palautuksesta taitaa citymarketin kokoisessa kaupassa olla enemmän hyötyä kuin haittaa, oli ne sitten myyntikunnossa tai ei.
snoxn, 16.11.2006 16:07:
No ihan tuon "tosinokkelan" kirjoitustyylin johdosta. Kyllä vääränlaisten paristojen onnistuneesta palautuksesta taitaa citymarketin kokoisessa kaupassa olla enemmän hyötyä kuin haittaa, oli ne sitten myyntikunnossa tai ei.
Itse asiassa kyseessä on kuin onkin ihan kohtuuhyvää sarkasmia, johon keskivertoa heikompilahjainen yksilö ei todennäköisesti kykenisi. Kirjallinen ulkoasu ei toki ole täydellinen, mutta tekstin sujuvuus ja kuittailujen tasainen ripotteleminen takaavat miellyttävän lukukokemuksen.
Alkuperäisen palautesähköpostin kirjoittaja sen sijaan on kirjallisen ulosannin mukaan joko sanallisen ilmaisun (tai vaihtoehtoisesti älyllisen kapasiteetin) kolmosdivaria. Tällaiselle asialle kuittailu on tietenkin vähän kuin vammaista löisi, mutta kirjehän oli tosiaan tarkoitettu vain niille, jotka ymmärtävät yskän eli muille asiakaspalvelijoille.
Paristo ja sen palautus ovat muuten ihan sivuseikkoja. Kyllä myyjä varmasti tiesi, että Citymarket ei siihen kaadu jos asiakkaalle annetaan oikea tuote väärän tilalle. Yksittäistapauksena tämä ei myöskään olisi myyjän näpeistä moista vastausta kirvoittanut, mutta on otettava huomioon maailman olevan täynnä näitä yksinkertaisia asiakkaita, jotka ovat liikkeella "minä en osaa, mutta kai teidän liike korvaa kaiken"-asenteella. Pari ensimmäistä tapausta saattaa keskivertoihminen sulattaa ilman vaikeuksia, mutta ennen pitkää tulee raja itse kullakin vastaan. Kysehän oli Vantaalaisesta Citymarketista, joten on luonnollista olettaa tuon rajan tulevan vastaan varsin pian, jolloin on vain ja ainoastaan inhimillistä purkaa näiden ihmisten aiheuttamaa älyllistä turhautumista ja myötähäpeää huumorin keinoin turvallisessa ympäristössä - joka tosin tällä kertaa osoittautui vähemmän turvalliseksi.
Jos tuosta tökeröstä, mutta ah niin hauskasta vastauksesta osaa suodattaa sarkasmin pois, niin alta paljastuu järkipuhetta. Kyseessä oli asiakkaan oma moka, josta saa jopa kolminkertaisen (ei kysynyt neuvoa, osti väärän tuotteen ja avasi paketin). Kaupat korvaavat tuotteet näissä tapauksissa vain mielistelläkseen asiakkaita ja tekevät siinä samalla jonkin verran tappiota (jos ei lasketa mielistelyn tuomaa taloudellista hyvää mukaan). Heillä ei ole mitään velvollisuutta ottaa vastuuta aikuisten ja itsenäisiksi oletettavien ihmisten tekemistä virheistä ja on liioittelua leimata muunlainen kohtelu huonoksi asiakaspalveluksi. Joissakin paikoissa tässä asiakkaan mielistelyssä mennään ihan järjettömyyksiin ja esim. Stockmannille pystyy huhun mukaan palauttamaan tuotteita, joita ei ole edes ostettu sieltä. Hyvää asiakaspalvelua? Kyllä. Onko siinä mitään järkeä? On, valitettavasti. Onneksi nyt sattuman kautta yksi ihminen sai kuulla totuuden sanoja. Pieni määrä oikeutta silloin tällöin tekee hyvää.
hrdkvr, 16.11.2006 14:52:
miten muuten iltalehdessä voitiin julkaista se sähköposti. eiks siinä ole kirjesalaisuuden rikkomus?
Kirjesalaisuus suojaa viestiä ulkopuolisilta siihen saakka kunnes vastaanottaja on lukenut sen. Tämän tehtyään hän saa halutessaan julkaista sen, myös kysymättä lähettäjän lupaa. Lain mukaan siis näin. Toinen juttu on se, kuinka reilua on mennä henkilökohtaisiksi tarkoitettuja viestejä julkisesti levittelemään.
Kirjesalaisuus suojaa viestiä ulkopuolisilta siihen saakka kunnes vastaanottaja on lukenut sen. Tämän tehtyään hän saa halutessaan julkaista sen, myös kysymättä lähettäjän lupaa. Lain mukaan siis näin. Toinen juttu on se, kuinka reilua on mennä henkilökohtaisiksi tarkoitettuja viestejä julkisesti levittelemään.
Toisaalta kuinka reilua on ylipäätänsä tuollaista mennä kirjoittamaan.
2hdesta syystä helkutin hienoa, että asiakas nosti haloon ja tästä tuli uutinen.
1) Jotta asiakaspalveliat tajuavat millä alalla olevat, ja mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Mikä on oikein ja mikä ei. Imo kyseisessä tapauksessa on ihan vitun sama mitä mieltä asiakkaista asiakaspalvelia itse on. Duunina on täyttää duunipaikan odotukset, ja jos sen odotus on mukisematta vaihtaa patterit tampiollekin niin sitten se on se. Huono duunityöntekiä ei tätä sulata imo.
2) Ehkä tuon alku hämmästyksen tai yhteisen joo joo paskat myyjät ajattelun jälkeen. Ihmiset oikeasti tajuavat kuin vitun turtteja he ovat ja mitä kaikkea paskaa ajattelemattomuuttaan he tekevät asiakaspalvelijoilla ja muuttavat tapojaan. Toivonmukaa.
Anyway menempä tästä palauttamaan itsekin tuotteen joka ei toimikkaan minulla, En tosin ole avannut sitä, mutta olisinhan itsekin voinut ajatella pitemmälle himassa ja tajunnut ettei se kelpaa. Toivottavasti minua palveleva asiakaspalvelia tajuaa, että kuten hänkin on ihminen olen minäkin ja minullekin tapahtuu virheitä kuten varmasti hänellekin ja ei ota turhaa painetta palautuksestani. Enhän halua pilata hänen elämäänsä tarkoituksella.
Anyway toi texti oli kyllä hienoa ironiaa, mutta kuten sanottu tuskimpa hän tai yksikään tälläkin sivustolla näitä juttuja kirjoittava ei olisi ollut tai ole asioidessaan x-liikeessä/tms jonkin mielestä se suurin tampio maailmassa.
Suoraan sanottuna tuntuu, että tyhmyys on joku kansantauti nykyään. Eipä ihme, kun ikinä ei tarvitse sitä älliään käyttää, kun tällaset ko. kirjeissäkin todetut urpoudet voi kuitata toisten rahoilla. Ehkä sitä seuraavalla kerralla tajuaisi itsekin tarkistaa niiden paristojen sopivuuden ennen ostoa, jos lipoakseen nää suuryritykset ei niitä korvaisi.
Ja jos tää viesti on tosiaankin lähetetty Iltalehdelle ton jutun tiimoilta, niin toivottavasti tää idiootti ei ole henkilötietojaan ja haastattelua antanut, koska kyllä mä ainakin leimaisin sen tumpeloksi, enkä suinkaan tätä asiakaspalvelijaa "ilkeäksi". Tosin tietenkin mulla vaikuttaa oma asiakaspalvelija -statukseni, mutta toivottavasti useimmat ihmiset ovat joskus alalla olleet ja täten kykenevät asiakaspalvelijan kenkiin asettumaan. (Valitettavan harvoin näin kuitenkin on.)
Joo kyllä mie tuon sarkasmiksi ymmäsin mutta tuo halpa koulukiusaamis-huumori ei nyt vain toiminu. :(
Jos tuosta tökeröstä, mutta ah niin hauskasta vastauksesta osaa suodattaa sarkasmin pois, niin alta paljastuu järkipuhetta. Kyseessä oli asiakkaan oma moka, josta saa jopa kolminkertaisen (ei kysynyt neuvoa, osti väärän tuotteen ja avasi paketin). Kaupat korvaavat tuotteet näissä tapauksissa vain mielistelläkseen asiakkaita ja tekevät siinä samalla jonkin verran tappiota (jos ei lasketa mielistelyn tuomaa taloudellista hyvää mukaan). Heillä ei ole mitään velvollisuutta ottaa vastuuta aikuisten ja itsenäisiksi oletettavien ihmisten tekemistä virheistä ja on liioittelua leimata muunlainen kohtelu huonoksi asiakaspalveluksi.
No eikai kaupalla ole asiakasta kohtaan muuta velvollisuutta kuin pitää kiinni kaupankäynnin laillisista rajoista. Kaupalla ei ole velvollisuutta ottaa takaisin sellaista tuotetta jolla ei ole palautusoikeutta, mutta asiakkaalla on silti oikeus vetää siitä omat johtopäätöksensä ja kääntyä jatkossa kilpailevan yrityksen puoleen. Ei siinä ole minusta mitään väärää, se on näitä markkinatalouden etuja. :) Minusta se että ihmiset tekevät mokia ja ovat hankalia on vain se normaali olosuhde jonka kanssa on tultava toimeen, ja jonka pitäisi olla aika itsestäänselvyys jo siinä vaiheessa kun kauppiaaksi (tai vaikka myyjäksi) aletaan.
Kyseinen citymarketti on muuten Vaasassa eikä Vantaalla.
snoxn, 16.11.2006 18:13:
Joo kyllä mie tuon sarkasmiksi ymmäsin mutta tuo halpa koulukiusaamis-huumori ei nyt vain toiminu. :(
Tosiaan. Osa koulukiusaamisesta on tällaista leikinlaskua toisen heikkouksien kustannuksella, mutta tämä nimenomainen toimintamalli ei kyllä iän myötä katoa mihinkään. Henkilöistä, joista syystä tai toisesta riittää jauhettavaa, jauhetaan säännönmukaisesti näiden selän takana. Sanoisin, että kyseessä on varsin luonnollinen ikäluokkaa katsomaton sosiaalinen ilmiö, joka kouluikäisillä äityy kiusaamiseksi lähinnä erilaisen ryhmädynamiikan (älä kysy mitä tuo tarkoittaa, en tiedä) takia. Toisaalta esim. työpaikkakiusaaminen voi olla oleellisesti ihan samoista asioista kumpuava ilmiö. Omakohtaista kokemusta ei ole kuin ensinmainitusta, joten paha mennä sanomaan.
Niin ja tosiaan en olettanutkaan, ettetkö olisi ymmärtänyt tekstiä sarkasmiksi. Pointti oli se, että sarkasmi oli sen verran osuvaa, ettei henkilöä tekstin sisällön perusteella voinut pitää idioottina. Tekstin kirjoittaminen saattoi olla harkitsematonta, mutta pidän tällaista huumoria varsin luonnollisena ilmiönä ja huomattavasti kolmatta vaihtoehtoaan parempana. Se keskimmäinen vaihtoehto on mölyjen pitäminen mahassaan.
Kyseinen citymarketti on muuten Vaasassa eikä Vantaalla.
Ah, tosiaan. Minun mokani. Ei noita kehä I:n ulkopuolisia paikkakuntia osaa erottaa toisistaan.