astaroth:Edit: Sitten kun kaupoilla on tuo "se on varmaan ilmainen"-läppä, niin meistä on todella mukavaa kuunneella tätä ties monetta tuhannetta kertaa: "Meneekö juoma kädessä?" - "Eiku laita mukiin se! Eh eh...!"
Siis tuolla läpällä on ikää jurakaudelle asti. Et ole ensimmäinen, joka sen sanoo!
Työskentelen työmaaruokapisteessä ja työhöni kuuluu myös hamppareitten yms grilliruoan tekeminen,
Perinteinen lause mitä saan kuulla melkein joka päivä:
Minä:Tuleeko kaikki mausteet?
Asiakas:no älä nyt kaikkii laita jätä vähä muillekki
Hei oikeesti toi on niin kulunu läppä,yritä siinä sitten hymyillä ja ollaa et heheh heheh ..
Tai jos vaikka jauhelihapihvit ovat loppu ja sanot että nyt ei saa kerroshamppareita yms jauhelihapihvi versioita ja kun nuo työmiehet eivät ole mitään siisteintä porukkaa suustaan saa ensimmäisenä kuulla että mitä vittua miks vitussa ne on loppu voi helvetin helvetti mitä mä nyt syön!(hei haloo ei se oo mikää helvetin tavaratalo missä hyllyt notkuu elintarvikkeita!!) siihen sanon vaan ne nyt on päässy loppumaan...sitten asiakas yeensä että no mitä sulla sitten siellä on?? sanoinko että mulla on kaikki tavarat loppu
en vaan ne jauheliha pihvit, varmaa mua oikeesti kiinnostaa rupee selvittää niitä kaikkia grilliruokia läpi et mitä herra nyt söis.. ja jos oikeesti sen asiakkaan elämä kaatuu siihen että ei saa sitä yhtä hampurilaista päivässä ni mun puolesta omatkin eväät voi vääntää messiin ni ei tarvii muitten päivää tulla pilaamaan..mun mielenkiinto on ainakin tässä kyseisessä paikassa ja ruoan tekemisen kiinnostus loppunut...
Eräskin asiakas tuli eräs kaunis päivä multa kyselee että tykkäänkö paljon mausteista sanoin että joo..(mitä siihen vois sanoo??!!) nooh sen jälkee äijällä naama muuttu hevosen vitulle ja tokasee että no sen kyllä huomaa ja poistuu paikalta... näitä on mukava sitten palvella joka päivä ja yrittää unohtaa ne vittuilut... pomo yleensä sanoo hyvin että älä ota ittees et niil on varmasti jotain omia henk. koht ongelmia :D
Kaikki noi valitukset yms.pätee varmasti myös jokaisella yö snägärillä...kun yöllä porukka lähtee baarista ja on se himmee jono siinä grillillä niin eikö niitä ruokia vois miettiä valmiiks jonossa eikä vasta luukulla..takana jonossa on yleensä muitakin ketkä haluu ruokaa...ja mua ainaki henk. koht huvittaa aina ne rähisevät teinit tai vaikka vähä vanhemmatki hemmot et vittu sä ohitit mut mä olin täs eka...aijaa sä kyl seisoit tos jonon vieres...siin sitten saa ootella kymmenen minuuttii enemmän ku ne tappelee et kumpi oli eka...kyl sielt varmaa saa ruokaa oli kumpi tahansa siin edellä...
Ja se kun jengi maksaa noilla 50-100 euron seteleillä heti aamun esimmäisenä asiakkaana kävikö mielessä että pienissä liikkeissä yms. ei välttämättä ole mitää 1000 euron pohja kassaa..ja kun sanoo että ei sul ois pienempää kun tää kahvikin maksaa sen 80 senttii ni tulee taas vittumainen naama no ei ole...(kun yleensä se johtuu siitä että nää ei vaa voi vaivautuu kaivaa niitä kolikoita!!)monesti oonki sit antanu takasin ihan vittuillakseni 2 euron kolikoita helvetillisen läjän :D ilkeää mutta luulis tajuuvan kerralla että ei tuu seuraavan kerran heti aamusta maksamaan isoilla seteleillä...
Anteeks kirosanat jos ne jotankin häiritsee...