Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 740,884 views

Freja

#501 • • Freja Sihteeri
Miksi joillekin ei mene päähän se, että vaikka asiakaspalvelijalla on kiire ja hän on kaatanut sinulle esim siiderin ja se on vielä siinä tuoppitelineessä, antaisi sen siiderin olla siinä telineessä ja odottaa että baarimikko/-misu sen sinulle siitä antaa. ei niin hätä ja kiire sen juoman saamiseen voi olla. pidetään ne kädet sillä tiskin toisella puolella ja antaa meidän tehdä työmme. Emmehän mekään tule kaivelemaan teidän lompakkojanne että saisimme sitä rahaa nopeammin.

*dissaa*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

[Nuclear]

#502 • • [Nuclear] el aprendiz

innae
Myös hieman ärsyttää miespuoliset asiakkaat, jotka tilaavat viskiä (ja tietysti kalleinta ja se pitää kovaan ääneen ilmoittaa siinä tiskillä) ja huitaisevat sen naamaansa ykkösellä ja irvistävät päälle.

:D Pitäähän sitä nyt olla TOSImies!

Ja hinnoista valittamista. Ne hinnat päättää aivan joku muu ihminen, kuin se joka sitä viinaa kaataa.

Totta, ei se ole sun päätettävissä, mutta sä oot se kontakti siihen asiakkaaseen ja toimit tietynlaisena linkkinä asiakkaan ja omistajan välillä. Etkai sä oleta, että kun asiakas on tyytymätön johonkin toimintaan raflassa, niin jokaisen asiaakkaan pitäis mennä samantien omistajan/ravintolapäällikön puheille "koska sä et ole se kuka päätöksiä tekee"?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

SiiRismi

#503 • • SiiRismi
Mulla on ollut tosi hauskaa, kun olen lukenut tätä topiikkia. Melkein kaikki sivut oon kahlannut läpi. Ja tietysti noi ekalla sivulla olevat väittämät voin allekirjottaa heti.
Olen istuskellut kassalla koko viime kesän ja lähes kaikki lomat sen jälkeen. Kesälomankin tuun viettämään siellä, kun en muita töitä oo saanut. Tosin mä toivon siis edelleen, et jotain muuta sais.

Pari viikkoa sitten sunnuntaina naureskelin joka kerta itsekseni, kun sanoin: "Moi" tai "Hei" ja mulle vastattiin "Muovikassi"*muhaha*

Mulla olis pyyntö: Jos teillä on oikeesti muka niin kauhee kiire niin voisitteko olla niin ystävällisiä ettekä kasaa niitä ostoksia sellaseen ällöttävään hyllyvään kasaan. Ja jos on kiire, niin auttaa huomattavasti, jos ette jätä sitä muovikassia sen kasan alimmaiseksi. Mä en saa sitä yhtään nopeemmin sieltä vaikka te kuinka rummuttasitte sitä tiskiä.

Mä suunnittelin jo viimeksi, et noita ihmisiä varten mä voisin ottaa viereeni johonkin valmiiksi kasan muovikasseja ja antaa rummuttajille siitä kassin ja laittaa sen niiden ottaman sitten jemmaan...

Juu ja muakaan ei naurata enää yhtään se klassinen: "Se on sit varmaan ilmanen."
Myös jos asiakas ostaa saappaat ja molemmissa on se hintalappu 6,50, niin mulle ei tarvitse sit enää sanoa, et kai se hinta on yhteensä 6,50 eikä kappaleelta*grr*... toikin on jo aikas vanha vitsi

Arg.. lisää tulee, kun taas pääsen töihin.
Juhgu

#504 • • Edited Juhgu Virnistelijä

innae, 4.4.2005 02:53:
Myös hieman ärsyttää miespuoliset asiakkaat, jotka tilaavat viskiä (ja tietysti kalleinta ja se pitää kovaan ääneen ilmoittaa siinä tiskillä) ja huitaisevat sen naamaansa ykkösellä ja irvistävät päälle.

Mutta firmallehan nuo ovat tosi hyviä asiakkaita, eikö? Ainakin sillä oletuksella, että eivät viivy siellä liian kauaa karkottamassa muita asiakkaita *nauru*

[pieni]edit: isot hymyt irtosi noista parista edellisestä viestistä. Ei ärsytä enää luentourpot niin paljoa, kiitoksia *hymy*[/pieni]

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Femi

#505 • • Femi
hehe, oon ollu nyt muutaman kuukauden kassalla supermarketissa ja allekirjoitan jokaisen kohdan mayahin ekasta postista. tosin en anna noiden asioiden vituttaa, vaikka ne hermoa kiristävätkin. eipä niitä "hyviä hetkiä" niin paljon ole, mutta se vanha pappa joka tulee niissä neonvihreissä pillkihaalareissa ja aina kysyy: "mitäs mestari?" ja maksaa oivariinipurkkinsa 500 euron setelillä, on ehkä sen kaiken arvosta, tai sitten ei. *justjoo*
Mnj

#506 • • Mnj Mönjä

Mutta voitko kertoa kyseisen ammatin edustajana, että mikä on nopea ja mukava tapa lopettaa puhelinmyyjän puhelu ei- vastaukseen? Riittääkö pelkkä "kiitos ei"?

Esim suomen suoramarkkinointiliiton (ssml.fi) kautta voi hankkia suoramarkkinointi kiellon puh numerolle, helpottaa kummasti sekä itseäsi että myyjiä.

--
Dead to the world. Alive for the journey.

Dj-Xcosmo

#507 • • Dj-Xcosmo
Itse oon tehnyt DJ-hommia tässä jonkunaikaa...ja voi että näitä joitain asiakkaita!!!

1. Tullaan pyytämään samaa biisii uudelleen ja uudelleen...
2. Haukutaan dj lyttyyn jos ei oo jotain sen lempibiisiä levypakissa, ja kommentit "tä on viiminen kerta ku soitat tääl" - "joo, soitan sulle taxin.."
3. Pari vakkariasiakasta jotka tulee selittää jotain paskasta musiikista, kun tanssilattia on täynnä väkeä... "nii, mut laita metallicaa tai kotiteollisuutta" ..itq
4. Sit oon omahyvänen kusipää välillä jos en kerkee kuunnella jonkun muijan stooria jostain, kun seuraavaa biisiä mietin ja miksaan sisään..
5. joku 55v pappa hyökkää jostain ja huutaa "NyT Tä ViT*n neek*ri musiikki vitt*un" (Jay-Z, Numbencore - Linkin Park) ..next track= 50CENT - P.I.M.P

ei nyt muistu lisää ...mut onneks on hyviäkin asiakkaita olemassa;)
Verano

#508 • • Edited Verano Merituuli
Uudessa Nyt-liitteessä on juttu, jossa on kysymyksiä joita palveluammateissa työskentelevät ovat saaneet kuulla.
Mukaan mahtui muutama aika hyvä:

-Tyyppi soittaa Vakuutusyhtiöiden keskusliiton tiedotusosastolle: 'Onko teillä jotakin tietoa vakuutuksista?'

-Jenkki rovaniemeläisen hotellin respassa: 'Milloin se revontulishow alkaa?'

-Turisti: 'Käytetäänkö Suomessa kesällä sandaaleja?'

-Turisti: 'Kulkeeko Tukholman ja Helsingin välillä maanalaista?'

-Tyyppi soittaa tulliin: 'Minulta jäi viinaostokset taksiin Tallinnassa, voisitteko toimittaa kassin minulle?'

-Tyyppi baarimikolle ruotsinlaivalla, joka on juuri lähtenyt Katajanokalta eikä ole vielä edes Kustaanmiekassa: 'Missä ollaan nyt?'

-'Minulla on kaksi Silja Linen vapaalippua, eikö niistä saisi jotain alennusta?'

etc etc
(okei, eihän turistit voi kaikkea tietää..)

No kyllä sitä tulee itsekin kyseltyä kaikenlaista.

Tapahtui jokunen viikko sitten kun Verano asioi baaritiskillä:

Hanat ovat sivuttain Veranoon nähden, joten Verano ei näe mitä juomia hanoissa on. Myöskään seinältä ei tietoa tunnu löytyvän. Verano kysyy siis baarimikolta:
"Mitäs oluita teillä on hanassa?"
Baarimikko luettelee oluet ja Verano valitsee tummaa olutta. Baarimikon hakiessa juomaa Verano huomaa nojaavansa käsillään juomalistaan, joita on tiheässä pitkin tiskiä.

Tänään kiva nainen kehui Veranon puhelinääntä todella miellyttäväksi -> *nauru*
kiva työpäivä muutenkin tänään ja vielä perjantai *känni* voi joutua kysymään tyhmiä..
Massamuusi

#509 • • Massamuusi

Dj-Xcosmo, 17.4.2005 14:39:
Itse oon tehnyt DJ-hommia tässä jonkunaikaa...ja voi että näitä joitain asiakkaita!!!

1. Tullaan pyytämään samaa biisii uudelleen ja uudelleen...
2. Haukutaan dj lyttyyn jos ei oo jotain sen lempibiisiä levypakissa, ja kommentit "tä on viiminen kerta ku soitat tääl" - "joo, soitan sulle taxin.."
3. Pari vakkariasiakasta jotka tulee selittää jotain paskasta musiikista, kun tanssilattia on täynnä väkeä... "nii, mut laita metallicaa tai kotiteollisuutta" ..itq
4. Sit oon omahyvänen kusipää välillä jos en kerkee kuunnella jonkun muijan stooria jostain, kun seuraavaa biisiä mietin ja miksaan sisään..
5. joku 55v pappa hyökkää jostain ja huutaa "NyT Tä ViT*n neek*ri musiikki vitt*un" (Jay-Z, Numbencore - Linkin Park) ..next track= 50CENT - P.I.M.P

ei nyt muistu lisää ...mut onneks on hyviäkin asiakkaita olemassa;)

"jotain parempaa!" *nauru*

--
Koti, Uskonto ja Isänmaa.

innae

#510 • • innae PaskaJätkä
Pöytävarauksista
Kun teet pöytävarauksen:
-ilmoitathan asiakasmäärän varatessasi
-ilmoitathan ruoka-aineallergiat myös (tämä nopeuttaa huomattavasti mätön saamista nenän eteen)
-kerrothan jos haluat pöydän savuttomalta/savulliselta puolelta tai rauhallisen pöydän
-jos teet pöytävarauksen klo19 niin toivottavasti saavut myös silloin (tai ilmoitat myöhästyväsi), sillä yleensä pöytä varataan n.klo17 aikoihin ja on myynnin kannalta ikävää seisottaa tyhjää pöytää, ja monissa ravintoloissa ei hirmuisen kauaa odoteta asiakkaita saapuvan
-tullessanne, ilmoittakaa millä nimellä, mihin kellon aikaan ja kuinka monelle olette pöydän varannneet (tämä helpottaa ja nopeuttaa pöytään pääsyänne)
-ja jos ette jostain syystä pääsekkään ruokailemaan, ilmoittakaa siitä. vaikka kello olisi 15min ennen varaustanne, voi se antaa muille ihmiselle mahdollisuuden päästä ruokailemaan.

--
PaskaJätkä

Mervi

#511 • • Mervi Neiti Näpsä
Hip hei! :)

Olen töissä tarjoilijana. just, tarjoilija.. Uskomatonta kuinka puolitoista vuotta samassa työpaikassa voi tehdä tehtävänsä, eikä se edes ole pitkä aika. Asiakkaat ovat ihania, upeita, ja erittäin vakituisia.

Tarjoilija: -Huomenta!
Asiakas1: -kahvi.
T: -70 senttiä.
A1: -kiiiittoooos.

T: -Huomenta!
A2: -Eiks teillä oo taaskaan yhtään mitään muuta ku nää täällä? (sämpylää)
T: -Valitettavasti ei, kylmäkkö on tehnyt nämä tuotteet tänä päivänä mutta voin kysyä keittiöstä onko mahdollista saada jotain muuta.
A2: -No ei tarvi.

A1: -santsi kahvi.
T: -ole hyvä!

A3: -Miksi teillä ei ole lihapasteijaa????? (kun tarjolla on viittä eri muuta laatua) Miksi täällä on AINA kaikki loppu kun juuri MINÄ olen vuorossa? On se niin kumma juttu että juuri MINULLE aina sattuu näin.
T: -No, niin. Tässä on tämän päivän tuotteet.
A3: -joo joo, niimpä niin! tässä on varmasti ollut jotain hyvää tarjolla juuri ennen minua.

T: -ole hyvä.

A3: -kahvi.
T: -Hei, nyt muuten tuolla on juuri uunista tulleita lihapasteijoita (jotka kaikessa kiireessä paistoin kaiken muun kymmenen homman lisäksi), haluaisitko nyt sellaisen?
A3: -En, minä otan vain tämän kahvin.

Tämä on vielä kevyttä ja leppoisaa.

Mutta moni varmasti tietää tarkkaan mitä ravintolan kassalla/tarjoilijana oleminen on. Joka sekunti kymmeneen laskemisen ja vitutuskäyrän väkisinvääntäminen alemmalle tasolle on taito jonka myös asiakkaan olisi hyvä oppia.
-"Se on varmasti totta että teillä on kiire ja teitä vituttaa, mutta aivan samalla tavalla minäkin olen edelleen vain ihminen."

Huutaminen, mököttäminen, suureen ääneen mielenosoittaminen eikä varsinkaan "Mun on PAKKO saada JUST tota ja JUST nyt HETI" auta sillä samaisella hetkellä YHTÄÄN mitään, vaan ehkä pystymme hankkimaan haluamaanne tuotetta vähän myöhemmin. Mutta hanhenmaksapalleroksi en pysty valitettavasti juuri nyt muuttumaan, mutta katsotaan jos se onnistuisi vaikka huomenna.

Monta aamua onkin ollut aivan täydellinen hanhenmaksapallero-olo... :)

--
Ei se oo niin vakavaa.

jeesboks

#512 • • jeesboks p u p u
Puoltoista vuotta ollu rantasiivojana laivalla ja tänään niinkuin monena muunakin iltana vitutus ihmisten asenteista ja käytöksestä. Lievää avautumista...

1. Tottahan toki matkustajan pitää rynnätä ensimmäisenä laivasta ulos. Me siivojat mielellämme odotamme kun matkustajat rynnii ja survoo väkisin eteenpäin. Ja ei meillä ei ole kiire. *justjoo* Meillähän on peräti tunti aikaa saada laiva puhtaaksi.

2. Ei, me(siivoojat) ei hengailla ihan huviksemme käytävillä tms. Meillä on ihan oikeasti töitä.

3. On oikeen mukavaa kuulla kuinka kiva takamus tai miten kivat tissit omaa juuri silloin kun on helvetinmoinen kiire ja känninen matkustaja ei sitä tajua vaan haluaa "kehua". Oikeasti se ei todellakaan kiinnosta. *dissaa*

4. Ja se nuuska. *grr* Eikä sitä helvetti voi laittaa sinne roskikseen. Miksi nuuska on pakko lätkiä ympäri hyttiä.

Just nyt ei tule muuta mieleen, joskus ehkä lisää...niin ja anteeksi kiroilu. Ärsyttää *kivatsulle*

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

randor

#513 • • randor
Hehehee, deejiipojille hattua *jiihaa* En tunnustaudu hankalaksi deejiiasiakkaaksi, osaan nauttia likimain kaikesta musasta. Harmillista on täällä maalla tuo paikkojen vähyys. Onneks deejiit on samanhenkisiä ja monesti pyyntö soitetaan mielellään. Harvat tahtoo sitä Ballroom Danceria tms progeilua siä.....miinuspuolena tyhjentyvä lattia, saapa vaimon kans heilua kahestaan.. :D

Asiakkaan palvelijana omassa sivutyössäni traktoriurakoitsijana allekirjoitan tuon otsikon. Eihän asiakkaalta voi vaatia tarkempaa tietämystä työn luonteesta, mutta voisihan sitä uskoa, kun sanotaan. Aika monesti joutuu sanomaan, ettei asiakkaan suunnitelmasta tule mitään, vaan pantava uusiksi koko juttu. Kuuntelee siinä sitten "kun minä ajattelin, että menet tästä tuonne tuon puun ja aidan välistä ja käännyt sitten tuonne talon taakse (110 asteen kurvi kärry perässä) ja otat sieltä sen lastin kyytiin ja pois (tilaa juuri ja juuri autolle)" *hikoil*
extramppa

#514 • • extramppa hengailija
Ja taas ärsyttää...*grr*
Muutama asia pikaruokaravintolan autokaistalla käyttäytymisestä. Tilatessa tolpalla:
1. Rupeat heti huutelemaan "haloota", kun on juuri kurvannut tolpalle. Myyjä kyllä kuulee, että siellä on auto, mutta mahdollisesti palvelee juuri kassalla asioivaa asiakasta tms, eikä ehdi heti vastata sinulle. Malta vähän. Jos myyjä ei tovinkaan kuluttua vastaa, ei se haloon huuteleminen siltikään auta, koska todennäköisesti sensorit eivät ole reagoineet autoosi (olet esim. saapunut tolpalle poikkeavassa kulmassa normaaliin nähdän tai olet ajanut liian pitkälle tai ikkunasi on kiinni etkä kuule.)eikä linja ole auennut myyjälle.

2.Yrität tehdä tilaustasi apukuskin paikalta tai takapenkiltä lähestulkoon kuiskaten. Myyjä ei kuule, ellet käytä vähän kovempaa ääntä. Tämä ei tarkoita siltikään karjumista.

3.Sinulla on diesel-käyttöinen auto, tai autosi pitää muuten vaan kovaa mekkalaa. Sammuta auto tai käytä tarpeeksi kantavaa ja selkeää ääntä.

4. Tilaat kupongeilla, muttet ilmoita sitä vasta kuin luukulla. Myyjä ei voi arvata kenellä nyt juuri sitten sattuu olemaan niitä ja joutuu korjaamaan tilauksen koneelle. Toisaalta sitä enemmän aikaa tilauksesi toimittamisessa menee, joten tämä ihan omaksi parhaaksesi.

5. Tilaat suuren tilauksen ja ilmoitat vasta luukulla, että tämä tämä ja tämä maksetaan erikseen ja pakataan eri pusseihin. Taas olisit säästänyt omaa aikaasi, jos olisit ilmoittanut nämä jo tolpalla.

6.Rupeat kyselemään ravintoarvoista ja lisäaineista tolpalla. Koska tekniikka on niin ihmeellistä, niin pitkien pätkien puhuminen kaiuttimen kautta on epäselvää. Jos et voi asioida sisällä, niin varaudu siihen, että tilauksesi selvitetään vasta luukulla ja aikaa kuluu.

7. Et pysähdy tolpalle vaan ajat suoraan luukulle. Tämä menettelee, jos edelläsi ei ole yhtään autoa, tosin myyjä voi olla silloin toisessa asiakkaassa kiinni ja tilauksesi valmistamiseen menee kotvan kauemmin. Jos luukulla on jo toinen auto, odotat tupla määrän kuin olisit muuten joutunut odottamaan.

Luukulla:
8. Vedät röökiä. Haju tulee ravintolaan sisälle.

9. Puhut puhelimessa. Ei tarvitse ihmetellä jos tilaus ei mennytkään oikein, kun et kuunnellut kun myyjä sen sinulle kertasi. Muutenkin epäkohteliasta.

10. Muutat tilaustasi, kun myyjä on sen jo sinulle valmiiksi pakettiin laittanut. Vaikka sinulla ei kiire olisikaan, niin voitkos olla varma takanasi jonottavasta autosta?

Oletettavasti kaikki autokaistalla asioivat kuskit ovat vähintään 18-vuotiaita, käyttäydytään sen mukaisesti! Kiitos!
Hyzenthlay

#515 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

SiiRismi, 5.4.2005 16:01:
Pari viikkoa sitten sunnuntaina naureskelin joka kerta itsekseni, kun sanoin: "Moi" tai "Hei" ja mulle vastattiin "Muovikassi"*muhaha*

Tän saman voi tehdä asiakkalle *hih*

asiakas: *tulee sisään*
asiakas: yks tollanen
minä: moi!!

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

mayah

#516 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi
Syö mun hedelmät, klähmi ja heittele mun jääpaloja, riko tuoppeja lattialle, roiku ja kiipeä baaritiskille, heiluttele pankkikorttia ja seteleitä, huutele tilauksia, oksenna, polta baaritiskillä, sammu, kitise hinnoista, kulje baarissa takki päällä, ole näsäviisas, hauku huoraksi, jankuta.

EI KIINNOSTA V*TTUUKAAN, koska on mun viimeinen yö baaritiskin takana.

*jiihaa* *jiihaa* *jiihaa* *jiihaa* *jiihaa*

--
Being happy is what I do best ^_^

#517 • • RINY Guest
Kyllä oli muuten tossa viimeviikolla erittäin vaikea asiakas kyl tuol mestas mis oon työharjottelus. Ku siinä asiakas pyysi että paketoin hänen samalla ostamansa lahjan joka tuli miehelle. Eikä sille tietenkään sitten kelvannut _mikään_ lahjapaperi mitä siellä koko hyllyssä oli, sanoi että ne on kuulemma kaikki naisille tarkotettuja värejä ja kuvoita. Siinä sitten jouduin juosta ja metsästää pitkin taloa juuri sitä yksiväristä paperia mitä asiakas halusi, mitä kuulemma jostain toisesta liikkeestä oli kyllä saanu! Noh siinä kun vihdoin löysin asiakasta tyydyttävän paperin niin aloin siinä paketoida sitä ja tämä sitten tunkee siihen väliin että "älä sitä nyt noin laita!" "laita kato näin!" Kyllä mä luulen että mä osaan ihan itsekin yhden laatikon pakettiin laittaa. Mut siinä se tilanne meni vaan niin sietämättömäksi et jouduin hakemaan toisen ihmisen paketoimaan kun asiakasta ei tyydyttänyt mun paketointi tyyli, en tiedä mitä se sitten ois halunnut. Kaiken lisäksi tämä asiakas puhui ainoastaan englantia joka lisäs tilanteen epämukavuutta ihan kiitettävästi. Työtäni mä vaan yritin tehdä mut ei näköjään riittänyt tälle. *nauru*
Rentoutukaa ihmiset oikeesti, ei tommosta jaksa.
innae

#518 • • innae PaskaJätkä

mayah, 7.5.2005 18:14:
Syö mun hedelmät, klähmi ja heittele mun jääpaloja, riko tuoppeja lattialle, roiku ja kiipeä baaritiskille, heiluttele pankkikorttia ja seteleitä, huutele tilauksia, oksenna, polta baaritiskillä, sammu, kitise hinnoista, kulje baarissa takki päällä, ole näsäviisas, hauku huoraksi, jankuta.

EI KIINNOSTA V*TTUUKAAN, koska on mun viimeinen yö baaritiskin takana.

*jiihaa* *jiihaa* *jiihaa* *jiihaa* *jiihaa*

Me muut hullut jatkamme työskentelyä siltikin.
Mutta onnea Maija :)
Nyt sinulla alkaa normaalielämä :)

--
PaskaJätkä

Mimir

#519 • • Edited Mimir Rouva Yninä
Olen tehnyt asiakaspalveluhommia nyt muutaman vuoden muutamissa eri paikoissa, monenlaisia asiakkaita on tullut vastaan.

Eka asiakaspalveluhomma oli kahvionhoitajana suuren yrityksen henkilöstöravintolassa, eli asiakkaat oli pääsääntöisesti firman omaa porukkaa. Firman työntekijät saivat ruokansa halvemmalla, ja tämän alennuksen saadakseen heidän tuli esittää henkilökorttinsa. Päivittäin saikin sitten kuulla huudot korttia kysyessä, että "no etkö sinä vieläkään muista minua", ja jokaiselle selitin, että kyseisessä ruokalassa käy päivän aikana yli 400 asiakasta, minä en pysty opettelemaan jokaisen naamaa ulkoa. Tuntuuhan se varmaan heistä typerältä kun ovat olleet talossa viimeisen vuosikymmenen, mutta sitä suuremmalla syyllä luulisi ymmärtävän, että kaksi kuukautta talossa viipyvä kesätyöntekijä ei voi tätä tietää. Varsinkin kun kyseisessä rakennuksessa liikkuessaan joutuu jatkuvasti näyttämään tätä henkilökorttia, ei luulisi olevan liian iso vaiva pitää sitä näkyvillä myös ruokalassa.

Samasta paikasta muistan yhden miehen, joka kävi joka päivä kahviossa ostoksilla, ja oli joka ikinen päivä pahalla tuulella, vaikka miten hymyilin ja olin mukava. Kerran mies tuli valittamaan, että hänen ostamassaan sämpylässä oli liian vähän salaattia [siinä oli tasan saman verran kuin kaikissa muissakin], ja sillon vaan palo kiinni. Vein sämpylän takahuoneeseen, otin pois puolet siitä salaatista mitä sen välissä oli, asettelin loput lähemmäs reunoja ja vein takaisin. Mies oli tyytyväinen *hih* Myönnän tosin, että hieman epäammattimaista, mutta pakko myöntää myös, että kyllä oli naurussa pitelemistä kun toinen kehui, että "näin paljon salaattia sun pitäis aina laittaa".

Ja kerran tarjoilin juotavana pelkkää appelsiinimehutiivistettä, mutta tämä oli puhdas vahinko. Tilanne selvisi, kun asiakas tuli huomauttamaan, että mehu on "hieman tujua".

No sitten, Linnanmäki työllisti minua parin vuoden ajan, viime kesä tuli ajeltua laitteita. Yhtä isoa laitetta ajelin jonkun verran, kyseessä on äärimmäisen tasapainoherkkä laite. Jos jonoa on vain vähän, laitetta ajetaan yleensä puolella kapasiteetilla, eli otetaan 16 kyytiin vaikka jonossa olis 20 ihmistä ja laite vetäis oikeasti 32 ihmistä. Tämä on pidemmän päälle paljon nopeampaa, saadaan koko ajan suunnilleen sama määrä ihmisiä kyytiin eikä tartte odotella lisää porukkaa tasapainottamaan. Tätä joutu selittelemään jatkuvasti, missä ei ole mitään ongelmaa, mutta se ihmisten käsittämätön tyyli huudella jonosta, että "etkö sä idiootti osaa laskea, tuol on viel tyhjä vaunu", se oli kyllä niin käsittämätöntä. Asiallisesti kysyminen on ihan eri asia, selitän ihan mielelläni.

Ja se kaikkein suurin jatkuva riesa tuolla oli ne vanhemmat, joiden ipana oli kymmenen senttiä liian lyhyt tullakseen laitteeseen yksin, "mutta kun meidän Sisu-Petteri on jo iso poika, kyllä se pärjää". "Se on meidän vastuulla" ei myöskään kelpaa, tosiasia on, että jos jotain tapahtuu, se on laitteen käyttäjän vastuulla. Tosiasia on myös, että siinä loppuu työntekijältä työt kun sen liian pienen lapsen näkee yksin laitteessa yksi esimies, laitemies, järkkäri, kuka tahansa joka mainitsee asiasta työnjohdolle. Puhumattakaan niistä muista vanhemmista, jotka tulevat vaatimaan että jos tuo toinenkin pääsi niin heidän Lissun on päästävä myös. Monissa laitteissa on edelleenkin sellasia turvarajoja joista olen itse hyvin eri mieltä, mutta se ei muuta sitä, että ne on silti laitteen valmistajan asettamia turvamääräyksiä, minä en ole niitä keksinyt enkä voi niihin vaikuttaa.

Noin, tulipahan avauduttua kunnolla *nauru* Pidän itseäni kyllä hyvänä asiakaspalvelijana, jokaiselle löytyy hymy ja tykkään hommastani. Nykyään olen töissä autokoululla joka on mainio paikka. Suurin osa asiakkaista on nuoria jotka ovat innoissaan kortin saamisesta, heiltä harvoin saa valituksia. Ja toisaalta tämä ei oo niin hektistä hommaa, asiakkaiden kanssa ehtii useimmiten myös juttelemaan.

[Edit : tilitin niin innoissani että typottaa]

--
[Wings are growing on her.]

Peikkotyttö

#520 • • Peikkotyttö
Minä: -tuleeko sitten muuta?
Asiakas: -pieni lasku! (hehheh)

Minä: -onko sulla S-korttia?
Asiakas: -Ei,mä ajan mersulla! (hehheh)

Tässä vain muutama hulvattoman hauska repliikki,joita kuulen joka saatanan päivä töissä moneen kertaan.
Jostain syystä en vain enää jaksaa joka ikinen kerta nauraa näille letkautuksille*kivatsulle*

--
Groove is in the Heart