2,204 posts, 111 pages, 741,237 views
Hyzenthlay:
-se kun valikoimissa on 10 erilaista kahvia, ja niin moni tilaa vain "kahvin". Sitten kun kysyy opetetusti "millainen kahvi", niin 99% asiakkaista vetää naamalleen niin idoottimaisen ilmeen että tekee mieli hakata päätä seinään.
Hyzenthlay:
-Tervehtimättä jättäminen! tekis mieli antaa joku puhuttelu et millanen kasvatus sulle on oikein annettu. Yleensä tässä tilanteessa en itsekään enää puhu mitään (vittuuntuneella päällä) ja paiskon tavaroita.
-puhelimeen puhuminen kassatapahtuman aikana. Älä ihmettele jos en oo huomaavinaan sua (yks riemuidiootti koputteli vitriiniin viime viikolla tälläsessa tapauksessa )
-se kun valikoimissa on 10 erilaista kahvia, ja niin moni tilaa vain "kahvin". Sitten kun kysyy opetetusti "millainen kahvi", niin 99% asiakkaista vetää naamalleen niin idoottimaisen ilmeen että tekee mieli hakata päätä seinään.
-"saanks mä 10 senttiä alennusta jos mä ostan tän?!". Vastaus: et saa + säälinsekaista naurua.
MaSari:
Yks ärsyttävimmistä asioista, mitä kassalla saattaa tapahtua on se, että just kun oot tullut kassalle ja otat asiakkaita vastaan, joku n00b tyrkkää sun käteen sen viissatasen
hemuz-:
Itse harrastan "ihmistenkiusausta" toiseltanimeltään puhelinmyyntiä
(varokaa vaan)
On se kumma, että vastataan puhelimeen jos jossaki paikoissa. Eikös puhelin pistetä sitte äänettömälle tai kiinni, jos on paha paikka tai tilanne puhua esim, kokouksessa,opettaja opettaessaan ja sehän on joo tottakai mun vika, jos soitan silloin, kun olet tällaisessa tilanteessa
extramppa:
Monet ihmiset on vaan sellaisia, etteivät tahdo missata yhtäkään puhelua ja siksi eivät pidä puhelintaan äänettömällä.
Mutta voitko kertoa kyseisen ammatin edustajana, että mikä on nopea ja mukava tapa lopettaa puhelinmyyjän puhelu ei- vastaukseen? Riittääkö pelkkä "kiitos ei"?
Itse en tahtoisi ikinä olla kenellekkään syyttä tyly ja haluaisin lopettaa puhelinmyyjänkin kanssa käydyt puhelut niin, ettei kummallekkaan jää paha maku tapahtumasta. En haluaisi myöskään lyödä luuria korvaan, enkä valehdella mitään. Mikä siis riittää?
extramppa:
Monet ihmiset on vaan sellaisia, etteivät tahdo missata yhtäkään puhelua ja siksi eivät pidä puhelintaan äänettömällä.
Mutta voitko kertoa kyseisen ammatin edustajana, että mikä on nopea ja mukava tapa lopettaa puhelinmyyjän puhelu ei- vastaukseen? Riittääkö pelkkä "kiitos ei"?
Itse en tahtoisi ikinä olla kenellekkään syyttä tyly ja haluaisin lopettaa puhelinmyyjänkin kanssa käydyt puhelut niin, ettei kummallekkaan jää paha maku tapahtumasta. En haluaisi myöskään lyödä luuria korvaan, enkä valehdella mitään. Mikä siis riittää?
Sammyli:
Itse en ainakaan loukkaannu jos asiakas sanoo suoraan vaan että "kiitos ei", eikä minua häiritse vaikka tulee luurista korvaan. Se on ärsyttävää jos asiakas sanoo kokoajan "joo", "aika hyvä hinta" etc. ja pitkittää puhelua... sitten pamauttaa lopuksi "Emmä tilaa mitään lehtiä".
Sammyli:
Itsekin olen puhelinmyyjänä ja ihmettelen myöskin sitä, että ihmiset pitävät kännykkää päällä ja vastaavat siihen mitä ihmeellisimmissä tilanteissa kuten esim. kesken hautajaisten
blender:
---
Sammyli:
Itsekin olen puhelinmyyjänä ja ihmettelen myöskin sitä, että ihmiset pitävät kännykkää päällä ja vastaavat siihen mitä ihmeellisimmissä tilanteissa kuten esim. kesken hautajaisten
---
Kuulostaa vähän tekaistulta syyltä. vai oletko nähnyt kyseisen tapahtuman vai ihan työssä törmännyt tuohon?
Sammyli:
No onhan se kieltämättä aika epäilyttävää, mutta eikö se ole helpompi sanoa vaan että ei kiinnosta kun alkaa keksimään kaiken maailman turhia selityksiä. Molempien aikaa se vaan tuhlaa.
[Nuclear]:
---
Sammyli:
No onhan se kieltämättä aika epäilyttävää, mutta eikö se ole helpompi sanoa vaan että ei kiinnosta kun alkaa keksimään kaiken maailman turhia selityksiä. Molempien aikaa se vaan tuhlaa.
---
Hyvin usein kun "teille" (tarkoitan yleisesti puhelinmyyjiä) sanoo "Ei, en tilaa tällä kertaa mitään" ei vaan riitä. Tosin en nyt sit tiiä et auttaaks se mitään et sanoo olevansa hautajaisissa yhtään, mut ite oon saanu melko tarpeekseni puhelinmyyjistä. Tosin "duuniahan" tekin vaan teette ja siihen kuuluu tollanen järjetön tehomyynti (oletan), mut silti pitäis kunnioittaa toista ja jos toinen sanoo "Ei kiitos" niin ei jankkaa enään.
Sammyli,
Tottahan tuo on että sitä tuotetta kaupataan niin kauan kunnes asiakas selvästi osoittaa että ei halua mitään
Freja, 3.4.2005 16:05:
En tajua miksi asiakkaille ei mene päähän kaikki asiat ensimmäisellä tai toisellakaan kerralla.
"onko teillä tummaa Velkoo?" -ei, meillä on ainoastaan tsekkiläinen tumma kruso. "no onko teillä sitten budvaria?"
"mä ottasin yhen laittiomenan jäillä." -meillä ei oo kuin upciderin light perry. "no mä voisin ottaa Movee."
tilanne kun asiakas on maksamassa ostoksiaan, tyrkyttäen s-etukorttia: -meillä ei käy mitkään etukortit. "ai ei vai? kyllä on ennen käynyt!" -olen ollut täällä 3.5 vuotta töissä eikä sitä ennenkään ole käynyt. "No just viime viikolla olin täälä ja kyllä kävi!"
*kivatsulle*
itsepä olen alani valinnut, mutta en tajua että eikö ne asiakkaat sitten kuuntele vai miksi ei mene asiat heti kalloon.
taidan mennä jatkamaan ennakkotehtävien piirtelyä, jos vaikka syksyksi pääsisi kouluun ja pois ravintola-alalta.
UnityF, 4.4.2005 02:58:
oonko mä helppo asiakas kun haluun aina mansikkaa ja viinaa ja hinta saa olla max 8,50?
juoman saa tehhä miten kukin baarimikko tykkää.. aina on kelvannu..