Roosa:
---
m.gee:
---
tossatapauksessa posteljooni tekee pienen virheen tai ei niin justiinsa asenteella,koska aina pitäisi paketti kiikuttaa kiltisti kainalossa ovelle ja pimpotella ovikelloa,ja sitten vasta kirjoittaa pakettikortti,jos ei ovea tulla avaamaan!!
---
Ei aina tarvitse kiikuttaa perille asti. Tässä pari kohtaa, jolloin ei tarvitse kiikuttaa perille asti;
1. Paketti on sen verran iso, ettei mahdu luukusta sisään ja ON tullut ulkomailta.
2. Paketti on sen verran iso, ettei mahdu luukusta sisään, mutta ei ole MAKSIKIRJE.
Näiden kohdalla postinjakaja itse päättää jaksaako ottaa kyseisen paketin mukaan vai ei.
Suomalaiset MAKSIKIRJEET on PAKKO ottaa mukaan ja jos ei mahdu, niin pitää kirjoittaa heti pakettikortti. Muista voi kirjoittaa pakettikortin vasta seuraavalle päivälle.
Näin ainakin meidän toimistolla :)
Jaa näissäkö on postikohtaisia eroja? Itse valitin aikanaan monta kertaa jakajista, jotka eivät tuoneet ulkomailta tulevaa maksikirjettä kotiin saakka. Myönsivät hallinnossa virheeksi ja lupasivat puhutella jakajaa - tiedä sitten miten käytännössä. Otti sen verran pahasti päähän, kun maksaa postikulujen muodossa kotiinkannosta ja sitten joku *kele ei laiskuuttaan viitsi kantaa perille saakka. Parhaissa tapauksissa piti lähteä erikseen puoleksi tunniksi räntäsateeseen ja loskaan rämpimään, että sai paketin haettua.
Ei se valittamalla korjaantunut kuin lyhyeksi aikaa, joten olen boikotoinut postia ever since. Joulukortit tekstareina ja viimeiset kaksi vuotta kaikki levyt FedExinä. Mieluummin maksan vähän enemmän reilusta pelistä ja palvelusta kuin vähemmän mutta paskasta palvelusta.