Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 743,882 views

Grizzley

Posts: 2,893

#421 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

innae:
Sen takia sitä tullaan kysymään että maistuuko. Jos et saa avatuksi suutasi jos ruoka on pahaa, niin ei se tarjoiliakaan sitä voi tietää.
Itse yritän käydä suht alkuvaiheessa annosta kysymässä että maistuuko, ja jos ei maistu palautan annoksen keittiöön tai hyvitän sen ilmaisella kahvilla (isommassa tapauksessa jälkkärillä). Pääasiana on saada tyytyväinen asiakas joka palaa seuraavankin kerran syömään ko. ravintolaan


Jesh, SINÄ toimit näin mut ton aiemman postauksen idea tais olla se, että valitettavan usein vastaus on tyyliä "voi voi" jos kysymykseen "maistuuko/maistuiko" vastaa jotain muuta kuin että olipa hyvää. Eli se kysytään sen takia kun pomo käski, ei sen takia että vastauksella olisi mitään merkitystä...

--
Signature summarily executed for treason

remotion

Posts: 5,283

#422 • • remotion nostatus guru

innae:
(anteeksi neiti, mutta saisimmeko laskun, kiitos.).



Miksi anteeksi? Eihän siinä tehdä mitään vahinkoa jos se on joutilaan näkösenä se tarjolija. saisimmeko sanan -ko ja kiitos välittää saman asian kuin anglannin kielessä please eli ollaan tavallaan ystävällisiä ja pyydetään eikä käsketä.
bates

Posts: 707

#423 • • bates Tirehtööri

innae:
Sen takia sitä tullaan kysymään että maistuuko. Jos et saa avatuksi suutasi jos ruoka on pahaa, niin ei se tarjoiliakaan sitä voi tietää.



Chill out.
Kuten Grizzley tuossa jo sanoikin, niin usein tuo kysymys esitetään asiakkaalle lähes samalla mentaliteetillä kuin vaikkapa "moi, mitä kuuluu" -kysymys. Eli siihen ei edes oikeastaan odotetakaan sen kummempaa vastausta.

innae:
Ja kyllä se tarjoilun taso on verrattavissa (yleensä) siihen hintatasoon. Vai onko joku saanut oikein huonoa palvelua suntussa, dominicissa, nokassa tms. fine dining-paikassa?



No näinhän se tietenkin voi olla, mutta kyllä mä ainakin odotan 7 euron lounasmestassakin asiakaspalveluammatissa olevan henkilön käyttäytyvän vähintäänkin korrektisti asiakasta kohtaan.
Ei kai hintataso saa olla se määräävä tekijä asiakkaan arvostamisessa??

--
The best way to predict the future is to invent it.

emily_

Posts: 159

#424 • • emily_

remotion:
---
innae:
(anteeksi neiti, mutta saisimmeko laskun, kiitos.).

---


Miksi anteeksi? Eihän siinä tehdä mitään vahinkoa jos se on joutilaan näkösenä se tarjolija. saisimmeko sanan -ko ja kiitos välittää saman asian kuin anglannin kielessä please eli ollaan tavallaan ystävällisiä ja pyydetään eikä käsketä.

¨

Anteeksi on vain ravintolassa tapa kiinnittää tarjoilijan huomio -huomattavasti kohteliaampi tapa kun heilutella käsiä tai napsutella sormia tai huudella "hei tyttö/poika". Tosin kaikista paras tapa siihen on mielestäni pelkkä katsekontakti, jolla voi helposti osoittaa tarjoilijalle, että on asiaa. Ja tässä enklannin kielessäkin sanotaan yleensä tällaisessa tilanteessa "excuse me, could we possibly get the check, please."

Ja asiakkaan velvollisuus tosiaan on esittää tarjoilijalle jo esim viinin maistamishetkellä, jos viinissä on korkkivika tai muu vika (maku ei ole Suomessa kysymykseen tuleva vika), nimenomaan siksi, että ravintola saa toimitettua asiakkaalle kunnollisen tuotteen ja lähetettyä viallisesta tuotteesta valituksen viinitilalle..

En ole ravintola-alalla töissä, enkä näin ollen voi mitenkään kattavasti siltä kannalta esittää mielipidettäni, mutta hyvä kotikasvatus kyllä on opettanut miten ravintolassa jne. tulee käyttäytyä *joo*
Grizzley

Posts: 2,893

#425 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

emily_:
Ja tässä enklannin kielessäkin sanotaan yleensä tällaisessa tilanteessa "excuse me, could we possibly get the check, please."


Kenties näin jos ollaan tietyillä herrasmiesten suljetuilla klubeilla tietyilla postinumeroalueilla Westminsterin kaupungin alueella ja laskun tuo herra nimeltä Jeeves, mutta kyllä yleiskieleen on vakioitunu ihan pelkkä "check, please!"

--
Signature summarily executed for treason

andi--

Posts: 1,381

#426 • • Edited andi-- lunttu

emily_:
Eiköhän nykypikaruokaravintoloiden ruokien katteilla ole varaa palkata se yksi ylimääräinen työntekijä vaikka katsomaan vähän sen perään millasessa kondiksessa pöydät jne. on, jos sinne jostain syystä on jäänyt jonkun roskat, mitä harvemmin tapahtuu, kun on mäkkityyliset roskikset. Huolissaan vois olla kun kaikilla pöydillä on tarjottimet ruokailun jälkeen..



Luuletko, että nykyiset burgeriketjut tekevät uskomattomia voittoja nykyisillä hinnoilla? McDonald's tiputti tuossa taannoin hintojaan hyvin radikaalisti, kun Hesburger laajensi markkinoitaan ostamalla Carrols-ketjun Keskolta. Hintojen polkeminen tekee katteelle erittäin kipeää, mutta Isot Herrat ovat pähkäilleet, että pitkässä juoksussa (tm) on parempi tehdä hetken aikaa tappiota ja säilyttää markkinaosuus, kuin antaa kilpailijan vallata markkinat. (Joo menee vähän OT...)

Pikaruokaravintoloissa sovelletaan yleensä mittareita, kuten tuotto euroa/työntekijä/tunti, jolloin pienemmässä yksikössä yksi työntekijä vähemmän per vuoro tekee helposti aika suuren parannuksen näihin lukuihin. On ihan loogista, että työntekijöiden määrä pyritään suhteuttamaan asiakasmäärään ja tämän takia ruuhkahuippuina jonoa ja töitä kertyy yli resurssien.

+: Edellinen ei päde jokaiseen pikaruokaravintolaan ja bla bla, ei sitä pilkun viilaamista...

--
- RAAH -

z

Posts: 1,146

#427 • • z

emily_
Tosin kaikista paras tapa siihen on mielestäni pelkkä katsekontakti, jolla voi helposti osoittaa tarjoilijalle, että on asiaa.



Toimii vain ja ainoastaan niissä paikoissa, missä on asiakapalvelua pelkäämättömiä tarjoilijoita, jotka riittävän usein tsekkaavat pöytänsä katseellaan läpi. Aika usein tarjoilijat tuntuvat välttävän katsekontaktia viimeiseen saakka.
Roosa

Posts: 136

#428 • • Edited Roosa
Tässä hieman postinjakajan arkea;

1. Laskuista saa aina kommenttia. En jaksa enää vastata hymyillen takaisin, kun tuhannes ihminen sanoo "Ne mun laskut voi sitten repiä" tai "ET KAI SÄ VAAN TAAS LASKUJA TUO?!" tai "Laita ne mun laskut jonkun toisen postiluukkuun" jne. Gnnn, miksi ihmiset eivät tajua, että minä en ole syypää heidän laskuihinsa.

2. Juuri eilen satuin samaan hissiin jonkun mummelin kanssa, kyseli tietenkin, onko postia heidän perheeseen. Annoin yhden kirjeen ja kolmet mainokset (vituttaa jo muutenkin jakaa niitä), niin eikös sieltä tullut "Näitä mainoksia... minä heitän nämä suoraan menemään". Siinä tapauksessa voisit laittaa mainoskiellon oveesi, koska silloin postinjakajan ei tarvitse niitä turhaan kiikuttaa sinulle. (Koskee siis osoitteettomia mainoksia).

3. "EKSÄ NÄÄ, ETTÄ MUN OVESSA EI LUE TÄTÄ NIMEÄ??!!" Valitettavasti joudun jakamaan kirjeet, joissa on tuntemattoman nimi, jos en ole löytänyt kyseistä henkilöä kahden vuoden aikana muuttaneista. Laitan silloin nimen viereen kysymysmerkin.Jos kyseinen henkilö ei asu siinä osoitteessa, kirjeen voi aina palauttaa takaisin. Joulun alla sain pitkällisen saarnan joltain elämäänsä kyllästyneeltä mieheltä...
Kortissa osoite xxx 11, mutta huoneiston numero puuttui. Osoitteessa xxx 13 (sama osoite, mutta eri talonnumero) oli lähes sama sukunimi, vain yksi kirjain eri, joten laitoin joulukortin kysymysmerkillä sinne. Seuraavana päivänä sain vastauksen mieheltä "onko se niin, että täällä xx:ssä jaetaan kaikki M:llä alkavat kirjeet minun laatikkooni? Eikö teillä osaa kukaan lukea?! BLAH BLAH". Hohhoi. Mulla oli kyseiselle herralle paketti kärryissäni, mutta päätinkin kirjoittaa pakettikortin. Hah!

4. En ole seuraneiti. Yksinäiset mummelit kyselee tulemaan kylään, mutta valitettavasti mulla ei todellakaan ole aikaa heille kaikille. Joskus olen jotain mehua hörppinyt, mutta pidemmäksi aikaa en jää istuskelemaan ja kuuntelemaan jorinoita jeesusksesta tai kuinka ankaraa elämä on ollut.

Ja kyllä, lajittelemme ja jaamme joskus väärin postia. Se on inhimillistä. Emme tee sitä tahallamme.
whispering

Posts: 871

#429 • • whispering Super Juusto

Roosa:
Mulla oli kyseiselle herralle paketti kärryissäni, mutta päätinkin kirjoittaa pakettikortin. Hah!


Entisessä kämpässä postinjakaja soitti ovikelloa, jos oli paketti. Nykyisessä kämpässä postinjakaja kirjottaa aina vaan suoraan sen pakettikortin *nyyh*
Avatar
#430 • • greenie Guest

whispering:
Entisessä kämpässä postinjakaja soitti ovikelloa, jos oli paketti. Nykyisessä kämpässä postinjakaja kirjottaa aina vaan suoraan sen pakettikortin *nyyh*



Parempi tapa!

T: nimim. "kotinaturisti"
aurinko

Posts: 895

#431 • • aurinko mustikkainen noitanainen
Must on tullu asiakaspalveluammatissa mestari puhumaan säästä..
En ymmärrä miks jokaisen asiakkaan on pakko tulla siihen kassalle juttelemaan säästä.

Onpas tänään kauhea ilma, onneks on luvattu jo parempaa ilmaa loppuviikoks.

Hui, kun on kylmää. Onneks tääl teillä on niin lämmintä! (ja kesällä toistepäin *igor*)

Ja sitte siihe ptää vaa vastailla, et niinpä on... Onneks on se parempi ilma tulos...
Ja sitte toi sata kertaa aina saman päivän aikana.

Kiitos ja näkemiin! *igor*

--
Ota aurinko syliisi, silmiisi kuu.

kAiStA

Posts: 229

#432 • • Edited kAiStA
Suoramarkkinointi (puhelinmyynti jne.), jos mikä, tappaa sisäisen asiakaspalvelijan.

Soita toistasataa puhelua päivässä ja suurin osa puheluista menee näin :
-Täällä olisi Maija Meikäläinen tästä ja tästä firmasta päiv...
-Kiire, huono aika, soita joskus myöh... *tuuttuttutut* tai
-Hanki oikea työpaikka! tai
-Jättäkää minut rauhaan! tai kuten huonotuulisimmat asiat ilmaisevat:
-Haistakaa jo vittu niitten lehtienne kanssa, minä voin kertoa minne sinä voit työntää ne pirun tarjouksesi!!!!!

Niimpä. Ja sitten vielä sanotaan, että huonotuulisuus tarttuu, niin päivän viimeiset puhelut voikin sitten varautua soittamaan super ihanalla "vittumainen lehtimyyjä"- asenteella. Go for it!!*kivatsulle**dissaa*

(Kahtena eri kesänä kyseistä hommaa tehnyt..)


Elieli, Jos puhelinmyyjälle infoaa olevansa kiireinen, kyseenomaisen henkilön tietoihin merkitään "kiireinen, soita myöhemmin uudelleen".
Puhelinmyyjän tehtävä on tyrkyttää tuotetta, ja laittaa asiakas tilaamaan se. Asiaa tietysti helpottaa, jos vain ilmoittaa. En aio tilata mitään. Jos myyjä kuitenkin kysyy, miksi et, niin voi vastata uudestaan: "säästetään tässä molempien aikaa, en tilaa."

Puhelinmyyjät soittavat firmasta riippuen samaan numeroon n.5-8 kertaa ennenkuin yhteystieto/tilauslomake revitään ja hävitetään. Jos siis on kiireinen, ei vastaa jne.

Tiedoksi: Eri konserneilla on eri listat eli asiakasrekisterit. Eli Sanoma Oy:n ja A-lehtien entinen asiakas, saa todennäköisesti puheluja molemmilta ja koskien useita aiemmin tilaamiaan lehtiä + muut mitä ikinä onkaan eri kustantamoilta tilannut.
"Aina te saatana mulle soittelette!!" - kommentti on tuttu kaikille. HUOM! Kustantamoiden lehtiä markkinoivat useat keskenään kilpailevat suoramarkkinointiyritykset ja samat listat saattavat mennä vahingossa useaan eri paikkaan.
Eli 3. eri kustantamon asiakas voi saada jopa huimat 6-10 puhelua vuodessa.

Lehtimyyjät eivät yleensä osaa / kykene laittamaan suoraan työpaikaltaan suoramarkkinointikieltoa, mutta sen saa helposti maistraatista.

--
Let the music be your only God..

Elmiira

Posts: 1,446

#433 • • Elmiira
Asiakaspalvelu vielä sinänsä työnä menettelee,
mutta oletteko koskaan olleet töissä kioskilla (jossa siis olet yksin),
jonka lähellä on useampi mielenterveyspotilaiden hoitola.... *uuh*

Alkaa pikkuhiljaa kypsyttää, vaikka tiedän, etteivät he ongelmilleen mitään voi.

Muutamia vakio asiakkaita:

KENO-MIES
Mies joka tekee 0,50snt kenoja useita kertoja päivässä. Joskus laput on täytetty valmiiksi, joskus hän haluaa luetella numerot ja ne täytyy syöttää käsin On-lineen. Toisinaan numerot on kirjoitettu esim. vessapaperi rullan pahviin. Tämä ei ole vielä ongelma sinänsä, vaan se, että mies kuvittelee olleensa todella rikas ja että hänet on ryöstetty. Hän saattaa kailottaa kovaan ääneen muiden asiakkaiden läsnäollessa, että tuo edellinen asiakas on varastunut minun auton jne. Ja kaikki lööpit liittyvät aina häneen. Esim. jo ajat sitten, kun Tapani Palmu ja Tiina Jylhä olivat ostaneet uudet autot tms. niin nehän oli häneltä varastetuilla rahoilla ostettu. Niin ja häntä seurataan koko ajan.

Mitäpä siihen sitten sanot?


VANHEMPI NAINEN
Ei ymmärrä juuri minkään On-line pelin sääntöjä ja sehän on aina minun vika, jos niissä ei ole voittoa. Ei suostu ymmärtämään miten pelit tarkastetaan, vaikka selitän niitä hänelle lähes viikoittain. Soittelee kioskille usein ja selvittää On-line peleistään, vaikka joka kerta neuvomme tulemaan paikan päälle, koska puhelimessa hänen asioistaan on hieman vaikea ottaa selvää... Soittelee kuitenkin silti. Haluaa pelejä velaksi, vaikka tietää ettei se ole mahdollista. Tästä olemme käyneet useita keskusteluja, kun on kuulemma ennenkin onnistunut. Lisäksi hän oli hyvin vihainen, koska emme ole tehneet veikkaukselle valitusta, koska mitalipeli on kuulemma niin vaikea tarkistaa. Hän sanoo tehneensä valituksia. USKON! Toisinaan soittaa kioskille ja sanoo lähettävänsä kaverinsa sinne asioimaan puolestaan, koska häntä vaivaa se ja se... Sitten kaveri, vielä vanhempi nainen, tulee kioskille rahojen ja lapun kanssa, jotka tämä toinen on anatanut ja sitten sen perusteella pitää osata antaa oikeat pelit ymsyms. Tämä vanhempi nainen ei niistä ymmärrä mitään (ei itsekään ihan "terve")

NUOREMPI NAINEN
Ostaa vain tupakkaa. Joka kerta sininen LM. Pieni tai iso. Joskus tulitikut. Ja joskus kahvi, jonka juo yhdellä kulauksella ja röyhtäisee päälle. Ongelmia tulee, kun hänen rahansa ja tupakkansa ovat loppu (polttaa koko ajan). Silloin hän alkaa (kesäisin) keräillä tumppeja kioskin pihalta ja kerjätä tupakkaa muilta asiakkailta, mikä on aika epämiellyttävää. Sisällä hän ei sitä tee, on kielletty. Mutta en voi vahtia hänen tekemisiään pihalla ja muut asiakkaat voivat kokea tämän epämiellyttävänä.


Näitä olisi lisääkin, mut tämä tältä erää... ja sitten nukkumaan, että jaksaa taas huomenna töihin...

T.Ärrän täti

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

e-will

Posts: 372

#434 • • Edited e-will joor worst naitmeir
ei mikään kauhean uusi juttu enkä tiedä miten asiakaspalveluun liitty, mutta pistää miettimään... =)
tollasella tekstillä saa itsensä kyllä syyntakeettomaksi kaikesta ylimääräisestä mitä pizzassa saattaa olla. =)
pientä kuvanmuokkausta on myös saatettu tehdä ,)

kebab.jpg

--
vailla täyttä ymmärrystä

äm

Posts: 2,376

#435 • • äm

e-will:
ei mikään kauhean uusi juttu enkä tiedä miten asiakaspalveluun liitty, mutta pistää miettimään... =)


Vähän kuten Malminkartanossa erään pitserian ulko-ovessa teksti meni jotenkin näin:
[iso]Pizzat mukan tai syödä täällä. Ei oma valinta.[/iso]

*nauru*

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

m.gee

Posts: 235

#436 • • m.gee

whispering:
---
Roosa:
Mulla oli kyseiselle herralle paketti kärryissäni, mutta päätinkin kirjoittaa pakettikortin. Hah!
---

Entisessä kämpässä postinjakaja soitti ovikelloa, jos oli paketti. Nykyisessä kämpässä postinjakaja kirjottaa aina vaan suoraan sen pakettikortin *nyyh*



tossatapauksessa posteljooni tekee pienen virheen tai ei niin justiinsa asenteella,koska aina pitäisi paketti kiikuttaa kiltisti kainalossa ovelle ja pimpotella ovikelloa,ja sitten vasta kirjoittaa pakettikortti,jos ei ovea tulla avaamaan!!

mutta voidaanhan me posteljoonit olla välillä aika pirullisiakin...*pahis**hih*
joutunut myös kestämään kaikenalaisia immeisiä piirillä!!!*grr*
t:posteljooni pate *yessir*

--
Jotkut laittavat koukkuunsa niin suuren syötin,ettei se mahdu yhteenkään suuhun....

Roosa

Posts: 136

#437 • • Edited Roosa

m.gee:
---

tossatapauksessa posteljooni tekee pienen virheen tai ei niin justiinsa asenteella,koska aina pitäisi paketti kiikuttaa kiltisti kainalossa ovelle ja pimpotella ovikelloa,ja sitten vasta kirjoittaa pakettikortti,jos ei ovea tulla avaamaan!!



Ei aina tarvitse kiikuttaa perille asti. Tässä pari kohtaa, jolloin ei tarvitse kiikuttaa perille asti;

1. Paketti on sen verran iso, ettei mahdu luukusta sisään ja ON tullut ulkomailta.
2. Paketti on sen verran iso, ettei mahdu luukusta sisään, mutta ei ole MAKSIKIRJE.

Näiden kohdalla postinjakaja itse päättää jaksaako ottaa kyseisen paketin mukaan vai ei.
Suomalaiset MAKSIKIRJEET on PAKKO ottaa mukaan ja jos ei mahdu, niin pitää kirjoittaa heti pakettikortti. Muista voi kirjoittaa pakettikortin vasta seuraavalle päivälle.

Näin ainakin meidän toimistolla :)
e-will

Posts: 372

#438 • • e-will joor worst naitmeir

äm:

Vähän kuten Malminkartanossa erään pitserian ulko-ovessa teksti meni jotenkin näin:
[iso]Pizzat mukan tai syödä täällä. Ei oma valinta.[/iso]

*nauru*



hehe. *hymy*

ja tossa muutaman korttelin päässä joku matkustajakoti missä lukee ovessa tyyliin:

EI PÄIHTYNEILLE.
EI LAHTELAISILLE.

repesin ku luin sen ekaa kertaa kyl =) eikai me niin pahoja olla

ja sit kaveri kävi ostamas läheisestä kebabbimestasta jonku pitsan:

kaveri: pistä yks americano.
myyjä: selvä, laitanko valkosipuli?
kaveri: hmm... no, pistä vaan!
myyjä iloisesti: e olee!

meni kaveri vähän hämilleen et, no ok... ei sit valkosipulia =)

--
vailla täyttä ymmärrystä

m.gee

Posts: 235

#439 • • m.gee

Roosa:


Ei aina tarvitse kiikuttaa perille asti. Tässä pari kohtaa, jolloin ei tarvitse kiikuttaa perille asti;

1. Paketti on sen verran iso, ettei mahdu luukusta sisään ja ON tullut ulkomailta.
2. Paketti on sen verran iso, ettei mahdu luukusta sisään, mutta ei ole MAKSIKIRJE.

Näiden kohdalla postinjakaja itse päättää jaksaako ottaa kyseisen paketin mukaan vai ei.
Suomalaiset MAKSIKIRJEET on PAKKO ottaa mukaan ja jos ei mahdu, niin pitää kirjoittaa heti pakettikortti. Muista voi kirjoittaa pakettikortin vasta seuraavalle päivälle.

Näin ainakin meidän toimistolla :)


jeps,eri toimet eri toimipaikoilla!*hymy*
enkä oikeen tarkasti nyt kirjoittanutkaan mitä ei tarvitse kannella,onhan se niin myös että ulkolaatikoille ei tarviste kanniskella paketteja,jos oma arvio on että paketti ei mahdi,ja ulkomaan maksikirjeissä on ollut sama toimenkuva kuin suomenkin....näin meillä.

--
Jotkut laittavat koukkuunsa niin suuren syötin,ettei se mahdu yhteenkään suuhun....

darkfr

Posts: 232

#440 • • darkfr d:play

jUSSi:
Koska olet viimeksi käynyt huoltoaseman kahviossa? Hyvä esimerkki viimeiseltä Kuopion reissulta. Kahvi, pieni limu (0,3l) ja täytetty reissumies 7,40 isolta huoltamoketjulta. Samalla hinnalla saa Helsingin keskustasta laadukkaan lounaan joka sisältää alkusalaatin, pääruoan sekä kahvin että limun (0,5l) palveluineen ravintolasta joka vielä maksaa veronsa. Että kyllä minä tuollaisilla hinnoilla odotan myös palvelua. Minä en kuluttajana suostu tekemään tiettyjä asioita palveluntarjoajan puolesta.



itseasiassa voin ehkä hiukan yhtyä tähän. on kyllä tullut vastaan sellaisiakin paikkoja joissa saa palvelua (esim. treen kim long) ja hyvää ruokaa, tossa mainitsemassani paikassa hyvä kiinalainen ruoka joka taatusti hakkasi mennen tullen joka ikisen pikaruokalan niin täyttävyydessä kuin maussa ja palvelussakin, tulikin maksamaan ruhtinaalliset 5 euroa, juomaa tähän tosin ei tullut mukaan.


sitten keskustassa toisaalta satuin menemään pizza&kebab mestaan jossa vesi maksoi, vessa maksoi. tilatessa kysyttiin että pizza vai kebab, sanoin että pizza ja tyyppi alkaa pyörittämään kysymättä edes että mitä siihen tulee, odoteltiin sit siinä tiskillä et ehditään tilata täytteetkin ja sit se ottaa ne ylös, jouduttiin toistamaan täytteet pariin otteeseen kun ne meni väärin, ruoka tuli maksamaan jotain reilun 5 euroa ja rahat oli sen verta vähis että piti juoda 50cnt (0,3l) hintaan vettä. ja kaikki piti tehdä itse, pizzaa ei saanut edes lautaselle.

vähän tällästä napinaahan tää on mutta tuohon paikkaan en kyllä ikinä mene. yleisesti ottaen pikaruokalat muutamia kebab / pizzapaikkoja lukuunottamatta on kyllä rahan tuhlausta. vaihtoehtoisia ratkaisuja koetan kyllä aina löytää, vaikka pidänkin kebabista älyttömästi.

--
4/4