POSER:
Eniten vitutti tosiaan asiakaspalvelu aikoina, kun kirjakaupassa hengailen juuri tuo ihmisten tapa kutsua mua etunimellä, vaikka se vitun nimi siinä kyltissä lukee, ei sun vittu tarvi mua sillä nimellä kutsua kun en edes sua tunne.
Miksi kummassa se pelkkä etunimi hengailee siinä nimilapussa? Eikai se nyt niin hirveän traagista ole, jos joku kutsuu sinua etunimeltä? buhuu
Turha pyytää minua olemaan teitittelemästä teitä. Asikaspalvelussa tottuu tiettyyn käytäntöön ja en nyt yleensä jaksa alkaa sitä opeteltua puhetapaa muuttamaan sun takias, ei siinä kuitenkaan niin kauaa jutustella että tolla jotain väliä olis.
Joillekkin tämä taitaa olla aivan ylivoimainen tehtävä...
Jouluruuhkat, vittu... eikö ne ihmiset tajua että kun se kauppa on tupaten täynnä ihmisiä, ei mulla välttämättä ole aikaa tulla sieltä kassan takaa palvelemaan sua, varsinkin kun hänen takanaan on 10m jono. Paskanakki, mitäs menit tyhmänä jonottamaan siihen.
Ruuhka on ruuhka. Eli kun asiakkaita on paljon, tarkoitusena on vaan saada rahat pois ja seuraava? Tottakai jokainen "tapaus" pyritään hoitamaan mahdollisimman nopeasti alta, mutta totaalinen "en mä ny ehi auttamaan, kato mikä jono"-asenne on kyllä totaalisen aunarista. Enkä tässä nyt tarkoita "hei tota mitäs kelailet, oliskohan tää sininen tussi kivampi ku toi punanen..."-tapauksia.
Ja ei, mulla ei todellakaan ole aikaa alkaa paketoimaan niitä vitun kirjoja pakettiin, kun siellä takana on se 10m jono. Jos on kiire ja pakko saada se pakettiin niin tuossa on paperia ja nauhaa ja ala paketoimaan itse... ei jotkut ei sitten vaan tajua tätä.
Yleensä jouluruuhkien aikaan kirjakaupoissa pyörii näitä "partiolaisten pakettipalvelu"-pakkaajia, jotka pakkaa asiakkaiden ostokset. Jos kyseisiä hemmoja ei erikseen ole kyseiseen hommaan järjestetty, kuuluu varmasti työnkuvaasi ostosten paketointi? Vai onko ne pakkausmateriaalit siihen tiskille ihan näön vuoksi järjestetty?
Ja vaikka mä oon kirjakaupassa töissä, niin en mä silti välttämättä tiedä mistä ne vitun kirjat kertoo...
Voi kyynel. Tämän voi varmasti ystävällisesti asiakkaalle ilmoittaa. "En mä tiiä, oon vaan töissä täällä."
"Se on varmaan sitten ilmainen".... AAAAAARRRGGHHHH!!!!
Tää on kyllä paras ikinä. Tästä lähtien käytän kaikissa mahdollisissa tilanteissa!