Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 742,005 views

#1981 • • REivaaja Guest

Takyon, 3.8.2008 14:33:
Lukee muuten taksiohjesäännössä..

''Ohjeistamme pyytämään Romaneilta (lue:manne) rahat etukäteen koska heillä ei ole rahaa.''
No ei sit mitään.
Takyon

#1982 • • Takyon Möwkö

REivaaja, 3.8.2008 14:35:
---
Takyon, 3.8.2008 14:33:
Lukee muuten taksiohjesäännössä..

---
''Ohjeistamme pyytämään Romaneilta (lue:manne) rahat etukäteen koska heillä ei ole rahaa.''
No ei sit mitään.

Luetko sä aina tahallaan väärin mitä muut kirjottaa vai revitkö muuten vain hatusta asioita?

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

#1983 • • Edited REivaaja Guest

Takyon, 3.8.2008 14:38:
Luetko sä aina tahallaan väärin mitä muut kirjottaa vai revitkö muuten vain hatusta asioita?

Takyon:Mä taas oon taksia ajaessa todennu että ne nuoret on niitä kaikkein pahimpia... ''jotku vanhemmat on ihan mukavia ...Ja muutenkin rasittavia tapauksia.
Takyon, 3.8.2008 12:58:
Noille nyt ei muutenkaan pysty mitään sanomaan ilman että ne alkaa metelöimään joten aika sama. Sit ollaan tilanteessa että joko maksavat etukäteen tai jäävät lähtökuoppiinsa. Jälkimmäisessä mä soitan keskukseen että eivät ota heiltä tilausta vastaan koska ovat tilanneet jo yhden auton mutta ovat haluttomia maksamaan..

Kato peiliin ja mene itseesi.
Takyon

#1984 • • Edited Takyon Möwkö

REivaaja, 3.8.2008 14:41:
---
Takyon, 3.8.2008 14:38:

---

---

Takyon: ...Ja muutenkin rasittavia tapauksia.
Takyon, 3.8.2008 12:58:
Noille nyt ei muutenkaan pysty mitään sanomaan ilman että ne alkaa metelöimään joten aika sama. Sit ollaan tilanteessa että joko maksavat etukäteen tai jäävät lähtökuoppiinsa. Jälkimmäisessä mä soitan keskukseen että eivät ota heiltä tilausta vastaan koska ovat tilanneet jo yhden auton mutta ovat haluttomia maksamaan..
---

Kato peiliin ja mene itseesi.

Niin, tuossa oli nyt kyse romaneista. Myöhemmin aika selvästi kirjotin ihan yleisesti ihan kenestä tahansa että mulla on oikeus pyytää maksu etukäteen jos asiakas vaikuttaa siltä että sillä ei ole rahaa tai se on haluton maksamaan. Kyseinen oikeus löytyy siis taksiohjesäännöstä ja siinä vaiheessa sä aloit vääntelemään mun sanomisia.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

#1985 • • REivaaja Guest

Takyon, 3.8.2008 14:44:
Niin, tuossa oli nyt kyse romaneista. Myöhemmin aika selvästi kirjotin ihan yleisesti ihan kenestä tahansa että mulla on oikeus pyytää maksu etukäteen jos asiakas vaikuttaa siltä että sillä ei ole rahaa tai se on haluton maksamaan. Kyseinen oikeus löytyy siis taksiohjesäännöstä ja siinä vaiheessa sä aloit vääntelemään mun sanomisia.

Ei kato kyllä sä noi ihan ite sanoit...
Saarre

#1986 • • Saarre
Tuen aikasempaa Teoriaa kertomalla tarinan villimmästä osasta teini-ikääni (vieläkin jatkuu btw naiset ;) ) jolloin kuulin ensimmäistä kertaa kiitos sanan mustalaisystävältäni..
Tämä tietenkin tapahtui sen jälkeen kun olin varastanut hänelle skeittikengät pienellä hakupalkalla.

--
*tähti* Full hearts cant lose

hemuz

#1987 • • hemuz kätevä emäntä

Takyon, 3.8.2008 14:44:

Yhdeltä tutulta on pyydetty rahat etukäteen oltuaan kohtailaisessa laitamyötäsessä. Ihan oli suomalainen...
ezzy

#1988 • • ezzy Droid-pappa
Kuoleeko jengiltä oikeasti lomalla niin paljon aivosoluja lomalla vai mikä helvetti saa ihmiset lausumaan näitä järjettömyyksiä.

Laittavat firman kiinni kuukaudeksi ja ihmettelevät kerhulappuja elokuussa. "Meidän toimisto on suljettuna heinäkuun, ei täällä ole ketään maksamassa teidän laskua, en maksa näitä teidän muistutuskuluja"
Juhgu

#1989 • • Juhgu Virnistelijä

REivaaja, 3.8.2008 14:22:
---
Joo, no ymmärrän kyllä pointin ja olen 50/50 samaa mieltä. Ammatissasi et kuitenkaa saa harjoittaa rasisimia...

IMHO jos joku väestöryhmä sisältää keskimäärin selvästi hankalampia asiakkaita (ei ole lähdettä, tsorge) kuin joku toinen, niin on enemmänkin tervettä järkeä kuin rasismia suhtautua ensin mainittuun varauksella. Tämän porukan saaman maineen syynä ei ole pelkästään suomalaisten ahdasmielisyys, vaan he ovat myös itse käytöksellään sen aiheuttaneet. Vaikka kaikkien tasa-arvoinen kohtelu on teoriassa tosi kiva ja kannatettava ajatus, niin ei taksikuskien sen takia tarvitse tappiollista duunipäivää ruveta minusta tekemään. Sitä paitsi mistään erityisen ikävästä syrjimisestä ei ole kyse kun vain varmistetaan että asiakkaalla on varaa maksaa. Se tarkistus tehdään muillekin jos maksukykyä on syytä epäillä. (Esim. jos vaikka tilaan kännissä taksin Helsingistä Norjaan.) Vittumaiseksi touhu menisi siinä vaiheessa jos kyyti evättäisiin kokonaan ainoastaan naaman värin perusteella.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Freja

#1990 • • Freja Sihteeri

ezzy, 4.8.2008 15:23:
Kuoleeko jengiltä oikeasti lomalla niin paljon aivosoluja lomalla vai mikä helvetti saa ihmiset lausumaan näitä järjettömyyksiä.

Laittavat firman kiinni kuukaudeksi ja ihmettelevät kerhulappuja elokuussa. "Meidän toimisto on suljettuna heinäkuun, ei täällä ole ketään maksamassa teidän laskua, en maksa näitä teidän muistutuskuluja"

Kuulostaa ihan munkin arkipäivältä :D
Tun urpot.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

sapeli

#1991 • • sapeli jokukukamikä?
Hihih... Asiakas soitteli eilen että hän ei pysty printtaamaan koneeltaan ulos erästä dokumenttia meidän firman tilausjärjestelmästä ja vaati että laitan IT-osaston korjaamaan vikaa välittömästi. Siellä ei oltu kuultukaan moisesta ongelmasta ja vihjattiin että olisiko kyse asiakkaan päästä... No, minä poika printtaan ja skannaan ja spostaan sille kyseisen dokumentin ja kerron mitä IT-osasto sanoi, ja eikös tänään ollut sähköposti inboxissa missä hän sanoo että ongelma ratkesi boottaamalla kone. *nauru*

Sähköpostin otsikko oli "okay smarty pants" *lmao*

Tuo on kyllä ihan kiva asiakas, mutta topikiin mukaisesti... *vink*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

crissy

#1992 • • crissy
tapahtui eilen..

työkaveri oli siivoilemassa ja yhtäkkiä tulee rouva tympeellä äänellä ja sanoo et "joo mä otan nää ja mä jätän tän neuleen suoraa päälle. ( se oli jo sillä päällä )

kaveri vastas " no siitä kyllä pitäs ottaa ne hälyttimet sun muut pois et..." aaaasiakas tympäänty lisää ja sano et " jaa, no kai mä sit sen verran voi tätä riisua".

olin itse kassalla rahastamassa toista asiakasta ja tää naikkonen hyökkää tän toisen asiakkaan sivusta ja nakkaa ne rettunsa siihen tiskille mun eteen.

katsoin hetken aikaa asiakasta ja toinenki asiakas katso tätä naista aika suht pitkään. Tää nainen vaan kaivoi laukkuaan..

työkaveri katto mun päälle kysyvästi et ottaako hän ne..

erottelin siitä pinosta ne naisen vaatteet ja ne mitkä kuului juuri rahastettavalle asiakkaalle.

perkelettäkö sitä nakellaan niitä vaatteita pitkin ja poikin. ystävällisesti voi mennä siihen jonon jatkoksi.

Ja sit sellanen asia et älkää pliiiiiis jättäkö niitä vaatteita päälle kun meette kassalle!!!!! on ollu housua mis o persiis häläri.. millä sen otat pois!!

En tajuu!!
hemuz

#1993 • • hemuz kätevä emäntä

crissy, 8.8.2008 08:58:

Ja sit sellanen asia et älkää pliiiiiis jättäkö niitä vaatteita päälle kun meette kassalle!!!!! on ollu housua mis o persiis häläri.. millä sen otat pois!!

SAKSILLA!! *lmao*
crissy

#1994 • • crissy

hemuz, 8.8.2008 09:01:
---
crissy, 8.8.2008 08:58:

---

SAKSILLA!! *lmao*

no hei monet irrottaa niit saksilla *whaat**ding*! et sekään ei olis uutta. lol!
Heli

#1995 • • Heli vai kuka se oli
Meijän äitin yrityksessä kävi joskus vuosia sitten vakava vesivahinko, ja sympatian sijaan eräs sen vakioasiakkaista suuttui ja alkoi huutamaan kurkku suorana, että :
"No mistäs mä nyt mun lounasruuat haen!"

O.o

kaikenlaista.

--
ei se väärin ole.

Dementation

#1996 • • Dementation wednesday?
Mulla kävi tänään todella mielenkiintoinen asiakas vatekaupan kassalla...
Ko. keski-ikäinen etnisen taustan omaava naikkonen tulee kassalle, ojentaa siihen kolme vaatetta ja sitten vielä ottaa siitä kassan "heräteostoslaatikosta" sateenvarjon ja ojentaa sen mulle.

Otan kaikista tuotteista ihan viivakoodinlukijalla hinnat ja laitoin ne muovipussiin. Asiakas kysyy multa murtavalla suomella että "Mitä maksaa?" No viittaan kohti hintanäyttöä ja lausun ihan suomeksi että hinta on sitä ja tätä. No täti käy sitten katsomaan muovikassissa päällimmäiseksi viikatun vaatteen hintalappua repien sen sieltä pussista puoliksi ulos, ja sanoo sitten englanniksi että "This is four euro" Hintalapussa lukee 4,90 mutta en vielä tässä kohdassa kiinnitä asiaan huomiota vaan nyökkään vaan että "yes it is four and ninty"

No täti repii sitten loputkin kamat ulos sieltä pussista ja käy katsomaan niiden hintalappuja. Tädin taakse alkaa kertyä jonoon ihmisiä, jotka eivät vielä tässä kohdassa ymmärrä että homma ei nyt etene. No täti katsoo kaikkien hintalappuja ja toteaa että ei voi olla näin kallista. Tarkastan koneelta että kaikki tuotteet on vain kertaalleen siinä ruudulla ja samalla katson tädin vaatteista ettei ole mitään alennuslappuja tms.

No täti siinä sitten päässälaskee summia yhteen ja jono odottaa, siinä se sitten toteaa että "These dont cost that much." ja osoittelee sitä hintanäyttöä. Kaivan laatikosta laskimen, mutta se ens alkuun tilttailee jotain, joten täti ei enää kinnitä siihen huomiota kun saan sen toimimaan. Lasken summan ruutuun ja näytän sen tädille, mutta koska täti ei ole nähnyt mitä lukuja siihen laitoin, niin uskoo ilmeisesti että yritän kusettaa häntä. Täti toteaa suomea ja englantia sekaisin puhuen että minun pitää kirjoittaa hänelle paperille ne summat. Siinä samalla se laskeskelee itse päin vittua niitä summia, ehdottaen mulle että 4,9 + 6,9 = 10 euroa. Musta se on kuitenkin 11,8, koska mä otan ne sentitkin huomioon, vaikka ne onkin merkattu pienemmällä siihen hintaan kuin eurot. Täti ei ilmeisesti huomioi niitä.

Tässä kohdassa onneksi työkaveri tuli pelastamaan tilanteen silleen että otti viereisen kassan käyttöön ja alko purkaa sitä tädin taakse kertynyttä jonoa. Pari ihmistä sieltä olikin jo antanut mulle ymmärtäväisiä ja ihmetteleviä katseita että mitä nyt tapahtuu. No siitä sitten laskin tädille erikseen summat, ensin eka vaate + toka vaate, sitten niiden summa + kolmas vaate, niiden summa plus sateenvarjo ja sain taas summaksi saman jota kassakin...

No täti sitten kiukkuisena näyttää että pakkaa ne kamat takas pussiin, jonka tietenkin iloisesti asiakaspalvelu-minäni paras tekohymy kasvoilla sitten teen. No sitten täti kaivaa niitä rahoja sieltä kassistaan ihan sika kauan, onneksi todellakin työkaveri hoiti niitä hieman helpompia asiakkaita. Täti siinä sitten vihdoin sai kaivettua tarpeeksi rahaa kassistaan jo ojentaa niitä mulle. Otan seteleistä kiinni, mutta täti ei päästä irti vaan katsoo mua ja sanoo sekakielellä että haluaa kuitin. Totean hänen sen saavan, jolloin hän päästää rahoista irti. Laitan rahat kassaan, annan vaihtorahat ja kuitin tädille. Täti on jo kiskaissut muovipussin itselleen pöydältä, joten sinne en voi kuittia laittaa kuten yleensä teen.

No täti siitä sitten lähtee kiukkuisena menemään ja otan seuraavan, aika paljon helpomman asiakkaan vastaan. Sivusilmällä nään että täti menee vouhottamaan tummaihoiselle miehelle (ehkä aviomies tms) kädet isosti heiluen ja osoitellen liikettämme kohti. Kehu varmaan hyvää asiakaspalvelua *justjoo*

Jos et osaa puhua kunnolla suomea tai englantia, vaan molempia huonosti sekaisin, et osaa laskea päässä, etkä usko laskimeen tai kassakoneeseen, niin älä pliis tule ostoksille. *dissaa*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Daniel Braun

#1997 • • Daniel Braun wednesday?
Deme...
Tervetuloa meille pariks päiväks duuniin :)
Voi sitä riemua ja ihanuutta kun on ns. muuttoloppuunmyynti.
Tuote on tyyliin -60% ovh hinnasta, sanotaan vaikka sohva 400,- (norm 1000,-) ni asiakkaat heittää läppää "no myy toi 250,- *igor*
Sit ku kertoo että tuotteen hinta tosiaan on normaalisti sen 1000,- jolla hinnalla sitä myydään reilusti ja nyt vain tän muuton takia mallikappale on noinkin edullisesti ni ensimmäinen mikä tulee asiakkaan suusta:
"ai siis tää on tästä mallista, no mä maksan 200,-"

Öh, mikä menee ohi?
Muuttoloppuunmyynti?
A4 kokoinen lappu missä lukee isolla TÄMÄ KAPPALE?
Hintalappu noin yleensäkin?
Myyjän puheet?

No, yleensä tää jatkuu sit sillä että asiakkaalle tulee kauniisti todettua että valitettavasti se on se 400,- ja alemmaksi en voi tipauttaa hintaa vaikka miten olisi mukavaa.
No, asiakas jatkaa:
"no 300,- sit"
*justjoo*

Jolla en edelleenkään myy ja lopuksi asiakas toteaa:
"no odotellaan sit niitä -90% alennuksia"
Just.
Sit seuraavana päivänä tullaan ostamaan tuotetta sillä 400,- ja kappas soffa onkin mennyt ja kiroillaan ja syytetään myyjää aiheutuneesta mielipahasta.
whispering

#1998 • • whispering Super Juusto

Dementation, 8.8.2008 21:28:
Otan seteleistä kiinni, mutta täti ei päästä irti vaan katsoo mua ja sanoo sekakielellä että haluaa kuitin. Totean hänen sen saavan, jolloin hän päästää rahoista irti. Laitan rahat kassaan, annan vaihtorahat ja kuitin tädille. Täti on jo kiskaissut muovipussin itselleen pöydältä, joten sinne en voi kuittia laittaa kuten yleensä teen.

Kuullostaa että asiakas omasi Afrikkalaisen taustan? Sielläpäin kaupankäynnissä toimii usein viidakon lait. Ikinä ei saa päästää rahasta irti ennenkuin kauppatavara on toisessa jne.
#1999 • • REivaaja Guest

whispering, 9.8.2008 13:59:
Kuullostaa että asiakas omasi Afrikkalaisen taustan? Sielläpäin kaupankäynnissä toimii usein viidakon lait. Ikinä ei saa päästää rahasta irti ennenkuin kauppatavara on toisessa jne.

Tarpeeton huomio. Pyydän ystävällisesti jatkossa jättämään stereotypiat huumori asteelle.
#2000 • • Edited REivaaja Guest

Dementation, 8.8.2008 21:28:
Jos et osaa puhua kunnolla suomea tai englantia, vaan molempia huonosti sekaisin, et osaa laskea päässä, etkä usko laskimeen tai kassakoneeseen, niin älä pliis tule ostoksille. *dissaa*

sä varmaan olisit saanut sanoa suoraan että siitä saa kuitin, josta näkee hinnat ja se laskee ne automaattisesti ilman että sä voit siihen vaikuttaa. Laskimeen ny kuka tahansa uskoo. Laskija onkin jo sitten eri juttu... Ja kyllä se nyt on saatanan hyvä juttu että hän yritti puhua Suomea vaikka se olikin hänelle vaikeaa. 1. Se on kohteliaisuus jota sä et näköjään käsitä 2. Se on kieltä harjoittavaa *dissaa*

Täällä usein pitää mainita turhia asioita, kuten etnisyys, vaikka se ei millään tavalla edes liity asiaan. Se liitetään asiaan.
kai sitä nyt saatana tuleekin välillä ongelmia kun toinen muuttaa kokonaan erillaiseen maahan.
Sitä voi omalla käyttäytymisellään vaikuttaa siihen kuinka nopeasti he sopeutuvat ja sopeutuvatko he edes. Odottelen tässä Chinatowneja ja Turkkilaiskortteleita kun ei heille muutenkaan löydy yhteisöä.

AAARRRGHHH! mua *ituttaa taas niin saatanasti ihmisten typeryys ***TU!!!