Kävin ystävän kanssa tässä taannoin eräässä paikallisessa uudessa ruokapaikassa syömässä ja palvelu oli tätä:
Astelimme puljuun sisälle ja oven vieressä lukee : "odottakaa tässä pöytiinohjausta".
Odoteltiin ja odoteltiin, henkilökunta kyllä näki meidät, mutta ei reagoinut millään lailla.
Lopulta kysyimme, että : "lounasaikaan ei varmaan tarvitse odotella tätä pöytiinohjausta?"
Vastaus: "mitä te haluutte?"
Minä: O__o "tultiin syömään."
Neiti: "no menkää johki niin mä tuon listat vai syöttekste lounasta?"
Minä: "ei me."
Mentiin sit tosiaan istumaan -ja täytyy korostaa, ettei siellä ollut montaa asiakasta- ja odotettiin hyvä tovi, kun neidot juorusivat tiskillä vissiin jotain hyvin merkittävää.
Vihdoin se neiti lampsi listat kädessä pöytään ja otti juomatilauksemme kiittämättä tai reagoimatta oikeastaan mitenkään ja häipyi. Takaisin tullessaan hän kysyi aika tuohtuneena olimmeko löytäneet listalta jotain ja otti sitten tilauksemme. Kiittämättä jälleen.
Huomasimme, että limuissa ei ole hiilihappoja juuri nimeksikään, joten pyysimme uudet limut tottakai.
Neiti oli aivan ällistynyt ja sanoi:
"oota mä käyn tarkistamassa ne hiilihapot tuol ylhäällä." Ei pahoitellut eikä mitään.
No sitten me odotettiin taas niin kauan, että jouduimme pyytämään tilaamamme uudet juomat toiselta neidiltä, joka ei hänkään pahoitellut hiilihapottomuutta tai odotusaikaa.
Tässä vaiheessa olimme jo siis aloittaneet aterioinnin uusine juomineen, kunnes se ensimmäinen neiti otti asiakseen tulla luennoimaan pöytämme viereen:
"mä kyllä tarkistin ne hiilihapot eikä niis mitään vikaa ollu, ihan samanlaista limsaa tulee vaikka mä vaihdoin >>sen_jonkun_jutun(?)>> sinne!! Et en tiä mistä johtu, juotteko muuten yleensä pullotavaraa?!"
me: " O____o no ei, kyl me ihan laseis tilataan. mut kato ny, ihan eri lailla poreilee ku se edellinen!"
se: "nii, en tiä mistä johtuu, mä kyl katoin sitä mittarii ni ei siin mitää vikaa pitäis olla!"
Siis ei sillä meille mitään väliä ole, et mistä se johtuu, et edelliset limut oli hanurista. ei se nyt ketään kiinnosta, oikeesti. Jos ateria on jo aloitettu, niin en mä tarvi mun naaman eteen jotain ammattitaidotonta ja ylimielistä narttua pätemään niiden hiilihappojen erinomaisuudesta.
Varsinkaan, kun alkeelliset käytöstavat - ja nimenomaan asiakkaiden kunnioitus- ovat tipotiessään. Ja naama mykkyrällä. En tiedä oliko se jotenkin loukkaavaa sitä ihmistä kohtaan, et sen vuorolle sattu kaks "vaikeeta" asiakasta, mutta mulla oli kyl oikeus valittaa limustani, ja muutenkin olisin laittanu palauteboxiin pari sanaa lemmestä, jos siel ois semmonen ollu.
no se tuli kuitenkin selväksi, et siihen puljuun en enää astu, enkä suosittele kenellekään.
edit. ja se miks tää on täs topikis on se, et siel istues tuli sellai olo, et valitetaanks me ihan turhasta, kun tuo jaksaa tos paasata. se tais pitää meitä ihan idiootteina,siltä se tuntu.