ollut taas niin raivostuttavat ensimmäiset tunnit töissä tänään
kun kaikki vakiovalittajat soittelee heti aamusta... ja myös tuolta
ns. päätoimistolta tulee jotain sekavia valitusmaileja! vittu!
ollut taas niin raivostuttavat ensi tunnit töissä tänään kun
kaikki vakiovalittajat soittelee heti aamusta ja tuolta ns.
päätoimistolta myös tulee jotain sekavia valitusmaileja!
hyvin alkanu sulla päivä.. toivottavasti paremmaks muuttuis..=)
Tyranoid, 10.10.2007 13:38:
Jos monimutkaisten juomien tilaaminen ruuhkatilanteessa ei ole toivottavaa, voi henkilökunta varmasti kertoa sen asiakkaalle jo tilausvaiheessa. Ehkä tästä voisi myös ilmoittaa jollakin lapulla tai kyltillä? Jos se sen sijaan on sallittua, niin miksi valittaa asiasta? Ei kai asiakkaan tehtäviin kuulu arvioida kulloistakin ruuhkatilannetta ja sen jälkeen huolellisesti suhteuttaa tilauksensa siihen?
Lisäksi en ymmärrä, miten se tipin jättäminen vähentäisi vuoroaan odottavien asiakkaiden vitutusta. Vai pitäisikö heitäkin tipata siitä, että jaksoivat odottaa jonossa vuoroaan?
Barrikaadeille, barrikaadeille!!! Monimutkaisten juomien tilaajia helliteltävä ja lellittävä!
Kyllä mun mielestä yleiseen käyttäytymiseen kuuluu jonkinasteinen solidaarisuus kumminkin. Se, että jos näkee toisen olevan hankalassa tilanteessa ja tietää, että tulee tilannetta vielä lisää hankaloittamaan, niin siihen ihmiseen voisi suhtautua kuitenkin melko myötämielisesti. Tuommoisessa baariesimerkikssä se tippaaminen varmasti on kuitenkin selkein ja sille toiselle osapuolelle merkittävin myötätunnon osoitus.
Mut mä oonki vaan tämmönen hörhö. Lyyli rakastaa kaikkia.
Lyylikki, Tuommoisessa baariesimerkikssä se tippaaminen varmasti on kuitenkin selkein ja sille toiselle osapuolelle merkittävin myötätunnon osoitus.
No mutta, eikö se ihminen oo siellä baaritiskin takana just siksi, että voi antaa ihmisille sitä juomaa, mitä ne haluaa juoda? Ymmärrän, että vituttaa jos joku idiootti tulee knoppailemaan jollain drinkillä kun on kiire, mutta eihän siinä oo mitään järkeä, että asiakas ei saa pyytää sitä mitä haluaa, vaan sitä mikä olis henkilökunnan kannalta kivoin, ja sitten vielä pitäis maksaa ylimäärästä siitä, että ylipäätään sai pyytää mitään.
En mä farkkukaupassakaan osta väärän kokosia / mallisia farkkuja siks, ettei myyjän tarvitsis kaivaa niitä varastosta / ylähyllyltä ("joo älä suotta vaivaudu mä voin ottaa nää mustat vaikka siniset olisin halunnu, ku noi on noin korkeella ja täällä on muitaki asiakkaita"), vaan haluan sen tuotteen mitä olen menossa sieltä ostamaan, ja olen valmis maksamaan siitä listan mukaisen hinnan.
devisss, 16.10.2007 13:38:
--- Lyylikki, Tuommoisessa baariesimerkikssä se tippaaminen varmasti on kuitenkin selkein ja sille toiselle osapuolelle merkittävin myötätunnon osoitus.
---
No mutta, eikö se ihminen oo siellä baaritiskin takana just siksi, että voi antaa ihmisille sitä juomaa, mitä ne haluaa juoda? Ymmärrän, että vituttaa jos joku idiootti tulee knoppailemaan jollain drinkillä kun on kiire, mutta eihän siinä oo mitään järkeä, että asiakas ei saa pyytää sitä mitä haluaa, vaan sitä mikä olis henkilökunnan kannalta kivoin, ja sitten vielä pitäis maksaa ylimäärästä siitä, että ylipäätään sai pyytää mitään.
En mä farkkukaupassakaan osta väärän kokosia / mallisia farkkuja siks, ettei myyjän tarvitsis kaivaa niitä varastosta / ylähyllyltä ("joo älä suotta vaivaudu mä voin ottaa nää mustat vaikka siniset olisin halunnu, ku noi on noin korkeella ja täällä on muitaki asiakkaita"), vaan haluan sen tuotteen mitä olen menossa sieltä ostamaan, ja olen valmis maksamaan siitä listan mukaisen hinnan.
Ei kyse ollut siitä, että ei saisi pyytää mitä haluaa. Saa ja pitääkin ja palvelua tulee vaatia, jotta palvelutaso saadaan säilymään. Kuitenkin jos mä vaatekaupassa (tai aika usein kenkäkaupassa) joudun pyytämään sitä kokoa, joka on loppu, niin kyllä mä kiitän sitä myyjää siitä, vaikka se kuinka olisi sen duunia.
Tippaaminen hankalamman toiminnon jälkeen baarissa on vähän konkreettisempi kiitos.
Kiitos kuuluu perusasioihin. Se on kuitenkin täysin toinen asia kuin se, että olisi asiakkaan tehtävä tilanteen kulloisenkin mukaan mitoittaa, mitä palveluliikkeessä myytävää tuotetta saa / kehtaa / kannattaa pyytää, ja mikä aiheuttaa asiakaspalvelijalle liikaa vaivaa. Ymmärrän, että baaritiskin takana voi olla kiire, mutta eiköhän niin ole lähes kaikissa muissakin duuneissa, ei se juomien tekeminen kuitenkaan oikeasti ole se raskain / vaativin / muutenkaan kamalin duuni. Siksi mun mielestä on outoa, että juuri baarissa pitäis kiireisenä aikana tajuta itse maksaa enemmän, kuin mikä on tuotteiden hinta.
Emmätiä. Silti silloin tällöin tulee itsekin baarissa tipattua, mutta enemmänkin sen mukaan, miten sattuu käteistä olemaan, eikä sen mukaan mitä tuli tilattua, ja paljonko tiskillä on jonoa. Oon ehkä juntti.
kuulin tänään millasii horrorasiakkaita meil o joskus ollu..
älä tee seuraavia asioita:
älä pissi arnoldsin mukiin ja jätä sitä sovituskoppiin
älä vedä handuun alusvaateosastolla
älä myöskään pasko sovistuskoppiin
älä myöskään puolisosi kanssa kuksi sovituskopissa! ihan missä muualla tahansa mut ei sovituskopeilla.
älä pissi arnoldsin mukiin ja jätä sitä sovituskoppiin
älä vedä handuun alusvaateosastolla
älä myöskään pasko sovistuskoppiin
älä myöskään puolisosi kanssa kuksi sovituskopissa! ihan missä muualla tahansa mut ei sovituskopeilla.
älä myöskään jätä neuloja vaateiden sekaan
Jos jollain on tullut ripuli, niin on hädissään laskenut pöksyt alas Kusikupin voisi vielä roudata mennessään ulos mutta ripuli lattialla on vaikeampi homma. Toivottavasti kys. henkilö ei pyyhkinyt persettään puseroon ja vienyt sitä takaisin hyllyyn
Huumeneulat
Kivoja asiakkaita teillä Kuulostaa siltä, että ne on luulleet sovituskoppia vessaksi.
Tänään yksi törötti puolet (jumppa)tunnista
keskellä salia (muiden tiellä) tekemättä
mitään.
Aluksi tarjosin helpompia vaihtoehtoja.
Sitten kävin kysymässä onko kaikki
kunnossa.
Tunnin loppupuolella tiedustelin hiljaa,
tiesikö hän tulleensa Haastavalle/Raskaalle
lihaskuntotunnille.
En saanut selityksiä. Asiakas sanoi tienneensä
kyllä millaiselle tunnille tulee. Nainen ei myöskään
poistunut vaikka lopetti vähän väliä helpompien
liikevaihtoehtojen tekemisen heti, kun
ohjasin muita.
Eikä hän edes ollut vähä-älyinen! Tai niin
rapakunnossa! Tai tuskissaan! JUMALAUTA!
Rahtiselvitysten kiehtovasta maailmasta... Meillä on normina seuraavan päivän kuljetus, eli noutopäivästä seuraavana päivänä tavaran pitäisi olla perillä. Tänään tuli vihainen soitto kun asiakkaalla oli kaksi päivää ollut tilattuna ja paikalla maansiirtofirma tavaran asennusta varten ja tavaraa ei vaan kuulunut, ja oli paljon mennyt rahaa hukkaan ja nyt oli sitten vähintään maailmanloppu käsillä.
No, parin puhelun jälkeen oli vähän leppoisampi olo - aika vähän siinä on meille huutamista kun työmaalla ei ollut ketään vastaanottajaa paikalla noudosta seuraavana päivänä, eikä rahtikirjaan oltu jätetty mitään puhelinnumeroa mihin olisi voinut soittaa...
Pitää lisää oma korsi kekoon, eli homma liittyy tähän kivaan postinjakamiseen <3
1. Jättäkää ne valitukset tekemättä jos joskus sattuu se yksi väärä naapurinkirje tulemaan, homma kun kuitataan postin päässä kuitenkin sillä että jakaja paiskaa valituslapun roskiin luettuaan.
2. Hakekii helvettiin se Helsingin Sanomat aamulla laatikosta, erinomaisen ärsyttävää sovitella isoa kasaa postianne sinne laatikkoon joka toisen henkilön postiluukulla.
3. Pitäkää ne väliovet raollaan mieluiten jos mielitte saada avata pitemmän puoleiset pakettinne ilman ylimääräistä lenkkiä postitoimiston kautta, ja ihan siitä syystä mieluiten raollaan se ovi jos teillä sattuu olemaan koira joka räksyttää kuin viimeistä päivää ja haluiaisi innokkaasti repiä postinjakajanne kilon lihapaloiksi.
4. TÄMÄ ON TÄRKEÄ. Jos ette lue niitä mainoksia mitä nykyään me jakajat saamme jakaa, niin laittakaa se mainoskielto, auttaa kaikinpuolin muutenkin raskasta jakoa paljon, ja lievittää vitutusta puolella kun ei tarvitse katsoa kun tämä asukas tulee juuri samalla hetkellä ottamaan postinsa ja kävelee suoraan roskakatokseen viemään ne roskiin, tai antamalla mainokset takaisin toteamalla 'nää voit laittaa roskiin höhö'.
Fiilis, 3.11.2007 19:08:
Pitää lisää oma korsi kekoon, eli homma liittyy tähän kivaan postinjakamiseen <3
1. Jättäkää ne valitukset tekemättä jos joskus sattuu se yksi väärä naapurinkirje tulemaan, homma kun kuitataan postin päässä kuitenkin sillä että jakaja paiskaa valituslapun roskiin luettuaan.
Ite oon postikonttoris duunis ja tuleehan ne asiakkaat kyl melkein päivittäin valittaa väärin jaetust postista... toiset on enemmän vihasii ja toiset vähemmän.. ja sit pitää naputella niit sähkösii palautteit jne... hmm...
Fiilis, 3.11.2007 19:08:
2. Hakekii helvettiin se Helsingin Sanomat aamulla laatikosta, erinomaisen ärsyttävää sovitella isoa kasaa postianne sinne laatikkoon joka toisen henkilön postiluukulla.
Entä, jos ihmiset menee aamuneljään töihin, ja tulevat töistä vasta, kun päiväpostikin on jaettu?
Freja, 3.11.2007 19:20:
--- Fiilis, 3.11.2007 19:08:
2. Hakekii helvettiin se Helsingin Sanomat aamulla laatikosta, erinomaisen ärsyttävää sovitella isoa kasaa postianne sinne laatikkoon joka toisen henkilön postiluukulla.
---
Entä, jos ihmiset menee aamuneljään töihin, ja tulevat töistä vasta, kun päiväpostikin on jaettu?
no annettakoon niille anteeksi :S tosin turhapa on sitten valitella kun jokin lehti on siellä rytyssä tämän takia... ja tosiaan onko hesarissa mitään luettavaa ylipäänsä, kaveri tuossa valitteli taannoin kuinka mainoksia oli sivut täysi ja olivatpa tuupanneet vielä erikseenkin mainoksia väliin, ei kuullemma nähny tarvetta jatkaa tilausta =)
zenny
Ite oon postikonttoris duunis ja tuleehan ne asiakkaat kyl melkein päivittäin valittaa väärin jaetust postista... toiset on enemmän vihasii ja toiset vähemmän.. ja sit pitää naputella niit sähkösii palautteit jne... hmm...
Helpompaa se siellä konttorinkin puolella olisi :) ja ihmiset saisivat itse tulla koittamaan tuota lajittelua, ei se nyt kovin helppoa ole lajitella yli 600 ihmisen postit ja tuupata mainoksetkin mukaan.
Teki kyllä eilen mieli rähjätä töissä ku oli pinna niin kireellä. Ensiksi joku huonosti koulutettu kakara tulee noukkimaan tiskin yli niitä pirun jäätelökuppeja ja sit vielä kysyy, että miksei niitä muka saa ottaa siitä vaikka on maksanut. No vaikka sen takia, että se mikä on tiskin tällä puolella (eli siis minun puolellani) kuuluu ravintolalle ja sitten vasta sulle kun joku työntekijä sen sulle ojentaa. Eihän se nyt prkl mee missään kioskissakaan noukkimaan sieltä tiskin toiselta puolelta mitään karkkia tms. Ja myös ihan hygienia syistä, mistäs mä tiiän mitä ne on niillä kourillaan tehnyt just ennen ku tuli siihen . Ja sit jotkut hemmetin urpot oli leikkinyt ihanasti ruoalla ja totta kai tehnyt hemmetin moista sotkua sinne pöytään. Mä ymmärtäisin jos tosiaan olis sellainen "kunnon" ruokaravintola, mut haloo, sanooko ITSEPALVELU mitään?! Varsinkin ku joka paikassa on kyltit, että "viethän astiasi lajittelupisteeseen". Jos haluaa kunnon palvelua niin voi mennä muualle. Tuossa meinaan on tosi rentouttavaa ku on hullu ruuhka, kiire yms niin yritäpä siinä sitten siivota kauheat sotkut ja yrittää selittää jonossa seisoville ettei heitä voi päästää likaiseen pöytään. Prkl. Nii, ja sit joku urpo juppiukko tulee maksaa 500 euron setelillä 21 euron ostokset. Stna, eikö sitä nyt voi pienempää rahaa hommata jostain muualta, esim pankista?!
Lahdessa on tavallista urpompaa porukkaa, uskokaa jo .