Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?

410 posts, 21 pages, 261,456 views

remotion

#181 • • remotion nostatus guru

terraluna, 30.8.2006 22:55:
Asiaa voi tosin lähestyä myös siitä näkökulmasta että jos sovitaan että artisti esiintyy ilman palkkiota ja hän hyväksyy sopimuksen ja tulee soittamaan pelkästä soittamiusen ilosta, ei mitään vääryyttä oikeastaan ole tapahtunut.

vaikka tulis pelkästä "ilosta" = jotta saisi nimeä ja tuohta jatkossa
niin silti ois mielestäni kohtuullista korvata aiheutuneet KULUT, vaikka palkkaa ei heruiskaan.

tosin mistäpä minä näistä mitään tietäisin. kahessa tapahtumassa soittanu ja vielä ei oo latin latia tullut. ja silti on ollut äärimmäisen antoisaa juuri tuosta soittamisen ilosta.
toki tilanen vois olla toinen mikäli ois esim lainassa ollut oma mikseri hajonnut ekas tapahtumassa tai tokassa tapahtumassa dj jolle lainasin luureja ois rikkonu ne.
tomii

#182 • • tomii kallion herttua
mua vituttaa varmaan eniten bilepiirien sisäpiirisyys ja selkääntaputtelumentaliteetti ja skenepäteminen. mut minkäs teet, kun tekee mieli tanssia musiikin tahtiin, niin onhan se pakko vääntäytyä bileisiin, vaikka välillä meininki suurinpiirtein oksettaa meikäläistä

--
reivaan kunnes kuolen

Aethron

#183 • • Aethron Translusidinen olento
Minua ärsyttää eniten näin vähäpätöinen asia: Joku hilluu tanssilattialla tupakan kanssa ja polttaa vahingossa toisen ihoon, tai vaatteisiin reikiä.
Tupakointi ei siis sinänsä haittaa, mutta arvostaisin jos sitä poltettaisiin muualla kuin tanssilattialla*plur*
mastream

#184 • • mastream

tomii, 30.8.2006 23:21:
mua vituttaa varmaan eniten bilepiirien sisäpiirisyys ja selkääntaputtelumentaliteetti ja skenepäteminen. mut minkäs teet, kun tekee mieli tanssia musiikin tahtiin, niin onhan se pakko vääntäytyä bileisiin, vaikka välillä meininki suurinpiirtein oksettaa meikäläistä

Vähän niinkuin meikän mielipide ois tossa.*igor*

Vaikka ei se nyt ihan oksettamaan pistä; poissa silmistä niin poissa mielestä.
Lauri

#185 • • Edited Lauri Devoted

Tontsis, 30.8.2006 23:17:
---
Lauri, 30.8.2006 22:21:
Joskus ne tunnetutkin nimet ovat aloittaneet ja
silloin ei varmasti rahakirstut pursunneet. Tosin eipä ne taida ihmeemmin
pursuilla tänäkään päivänä?
Toisaalta, ei Roomaakaan rakennettu päivässä ja joskus siitäkin tuli
maailman mahti.

---

Onks nyt sit oikein selittää kesäduunarille, että et sä mitää ekast kuukaudest saa, ku ei roomaakaa rakennettu päiväs?

Kärjistäminenpä on kivaa! Kesäduunarista luultavasti oletetaan olevan
joku oikea hyöty sille yritykselle. Nimettömän DJ:n buukkaamisessa
harvoin katsotaan olevan sitä hetkellistä hyötyä, vaan tsekataan josko
siitä olisi johonkin ehkä tulevaisuudessa? Eli jos vertais vaikka yläasteen
työelämään tutustumisjaksoon, josta kovin harvoin saa palkkaa.

Ainiin, mua ärsyttää ihmisten avautuminen jostain selkeästi oikeasti
tapahtuneista asioista, mutta niistä ei uskalleta puhua oikeilla nimillä
ja oikeilla esimerkeillä. Sit ihmetellään sisäsiittoisuutta ja skenepätemistä...
terraluna

#186 • • terraluna Agentti

Tontsis, 30.8.2006 23:19:
---
terraluna, 30.8.2006 22:55:
Asiaa voi tosin lähestyä myös siltä kannalta että jos sovitaan ilmaisesta keikasta ja artisti sen hyväksyy, mitään vääryyttä ei oikeastaan ole tapahtunut.

---

Itse asias nää ilmaset tyypit syö sen palkan niiltäkin, jotka edes itse pitävät tasoaan/hankintojaan arvossa.

Hyvä pointti, en tullu ajatelleeks tota puolta.

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

tomii

#187 • • tomii kallion herttua

Juhgu, 30.8.2006 23:36:
---

No jaa, ei kai se sisäpiirisyys ja selkääntaputtelumentaliteetti sinne tanssilattialle asti näy? :D Sinä pääset tanssimaan ja skeneilijät läpsyttelemään toistensa selkiä, ja molemmat voittaa, eiks ni. Sit voit viimeisen biisin jälkeen laittaa sellaset hevosen laput silmille ja juosta äkkiä narikan kautta ulos niin et nää yhtään niistä vitutusta aiheuttavista, oksettavista skeneilijöistä! :D

Noinhan mä suurinpiirtein teenkin *vink* *nauru*. No ei sentään... ei tietenkään koske koko skeneä noi mun vitutuspointit, mutta osaa siitä hyvinkin vahvasti (mun mielestä ainakin). Mua noin yleensäkin ihmisissä ärsyttää kyseiset piirteet.

--
reivaan kunnes kuolen

oZq

#188 • • oZq

Aethron, 30.8.2006 23:28:
Minua ärsyttää eniten näin vähäpätöinen asia: Joku hilluu tanssilattialla tupakan kanssa ja polttaa vahingossa toisen ihoon, tai vaatteisiin reikiä.
Tupakointi ei siis sinänsä haittaa, mutta arvostaisin jos sitä poltettaisiin muualla kuin tanssilattialla*plur*

Vähäpätöistä tai ei, niin ärsyttävää kyllä! Varmaan itsekin olen jo aiemmin aiheesta kitissyt.

Esim. juuri vähän aikaa sitten tapahtui seuraavaa. Olin lattialla tanssimassa, Orkidea soitti ja fiilis oli muutenkin katossa kun eräs prinsessa änkeää siihen polttamaan käsiäni tupakallaan. Sitten tämä alkaa vielä veetuilemaan ja nillittämään mulle siitä, kun pudotti tulipään röökistään. No eipä tuo onnistunut tunnelmaa pilaamaan, muttei tuo kovin huomaavaistakaan ole muita kanssabilettäjiä kohtaan.

Taisipa tuosta tupakasta osansa saada moni muukin, lattilla kun oli kohtalaisen täyttä.
#189 • • aaaaaaaaaa Guest
Mua ärsyttää hirmusesti kun ei saa olla ikin yksin pisulaarilla! *toktok*
Ois kiva se kokee joskus!

T: Team ujopissa *senkin*

p.s. Kiitos kivasta palstasta Eki.
kap-pu

#190 • • kap-pu the amazing suction cup boy

Cuji 640, 31.8.2006 00:11:

pyydä jotakuta painelemaan alavatsaa!

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

#191 • • aaaaaaaaaa Guest

kap-pu, 31.8.2006 00:14:
---
Cuji 640, 31.8.2006 00:11:

---

pyydä jotakuta painelemaan alavatsaa!

Mut ku ujotuttaa!
sapeli

#192 • • sapeli jokukukamikä?

oZq, 31.8.2006 00:06:
---
---
Vähäpätöistä tai ei, niin ärsyttävää kyllä! Varmaan itsekin olen jo aiemmin aiheesta kitissyt.

Yhdyn kuoroon... *toktok* Vaikka kuinka osaisi pitää sitä tupakkaa nätisti käännettynä oman kämmenen sisälle niin itse ainakin aina vaistomaisesti alan väistelemään ja varomaan kun sivusilmällä näkyy se hehkuva syöpäkääryle, ja silloin on kyllä vaikea rentoutua tanssimaan *igor* Plus, moni luulee pystyvänsä varomaan sitä tupakkaansa mutta unohtaa ehkä ottaneensa pikkasen enemmän kuin viime kerralla...

Ja olipa muuten vaihteeksi paljon paremman tuoksuinen (tai ainakin vähemmän lemuisa) paita kun I <3 Kiksuissa ylin kerros oli savuton alue - ja siellä siis oli pääareena ja isoin tanssilattia. Erittäin hyvä idea! Muutenkin vähän meinas hengästyttää, auta armias jos siellä olis vielä ollut tupakansavua *pökr*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

KooKie

#193 • • KooKie aka. Petress Pan

sapeli, 31.8.2006 02:34:
---
oZq, 31.8.2006 00:06:
---
---
...itsekin olen...

---
Yhdyn kuoroon...

Word. Myös RAD:eissa on erityisen mukava ominaisuus tää rajattu tupakointihuone, minkä ansiosta bileistä kotiutuminen on monin verroin mukavampaa meille tupakoimattomille henkilöille.

Juuri tämä tanssilattiatupakointi ärsyttää itseänikin vielä nimenomaan sen vaaran takia, että siitä tulipäästä saa vaatteisiinsa/ihoonsa. Mutta esimerkiksi Konemetsästä mulla on varsin hyvä muisto, kun tanssin huivia heilutellen (missä tää kosketusvaara on vielä suurempi) ja vieressä oleva kaveri sytytti tupakan, niin kysyin, voisiko hän millään vaihtaa tupakkaa kädestä toiseen ja senhän herra teki vielä pyytäen anteeksi, ettei ollut huomioinut tätä huiviani. Olin todella otettu tästä kohteliaasta käytöksestä. :)

Saas nyt nähdä, mitä tää tupakointikieltolaki tuo muassaan, mutta siihen en lähde enempää tässä puuttumaan, kun menisi jo toisen topikin alle. :)

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

kap-pu

#194 • • kap-pu the amazing suction cup boy

Tuikkari, 30.8.2006 21:14:
Tosin mieleen ei muistu kun yks kerta kun 2 "pissistä" sano mulle kun huilasin jakkaralla jotain "painukko vittuun siit, et päästään frendien kans istuu tähä".

argh, röyhkeät (ja usein muutenkin epäviehättävät) maailmanomistajapissikset! onko rasittavampaa?
painuisivat itse vaikka sinne vittuun ja opettelisivat hieman käyttäytymään, saattais se jakkarakin lohjeta paremmin. :D

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

Sphyxia

#195 • • Sphyxia Maracujá!

KooKie,
niin kysyin, voisiko hän millään vaihtaa tupakkaa kädestä toiseen ja senhän herra teki vielä pyytäen anteeksi, ettei ollut huomioinut tätä huiviani. Olin todella otettu tästä kohteliaasta käytöksestä. :)

Kansa, joka on sen verran aivoton, epäkohtelias ja sivistymätön, että pienimmätkin itsestäänselvyydet aiheuttavat hämmennystä. Way to go Finland ... *igor*

Nojoo, totta puhuen, onhan tuo tietty globaali ilmiö. Kunnioitusta kanssaihmisiä kohti ei koskaan voi olla liikaa ...
Lauri

#196 • • Lauri Devoted

Tontsis, 31.8.2006 18:13:
En mä sanois, että kärjistäminen on jotenkin erityisen kivaa, mut siinä se menee keskustelun ohessa kuten muutkin perusilmaisut. Mut tää ei ollut kärjistämistä kuitenkaan. Bilejärjestäminen on pitkälti verrattavissa yritystoimintaan sillä erotuksella, että voittoa ei välttämättä synny tarkoituksen mukaisesti (sitä ei pyritä maksimoimaan). Yrität minimoida kustannukset etkä tykkää maksaa palkkaa ja vakuutusmaksuja (tapaturma-, työttömyys-, ryhmähenki-, eläkevakuutus). Puhumattakaan siitä, ettei korvattaisi edes kustannuksia (levyt, välineet, matkat, mahdolliset muut hävikit keikan takia). Ilman tallenneformaatteja ei musiikki soi; jonkun niistäkin on maksettava. Ja tämä kaikki tuhlaaminen (jota kuvailet sijoittamiseksi) pitäisi selittää sanomalla: "Ei Roomaakaan rakennettu päivässä ja joskus siitäkin tuli maailman mahti"? Ja vaikka olis levytkin lautasella, niin ei ne pyöri ilman soittajaa. Mitä jos yksikään dj ei tulis sun tapahtumaan, niin mitäs te siellä sitten kuuntelette? STRIKE! =D

Keikkadj ei ole työntekijä, vaan yrittäjä mainitsemassasi mallissa. Silloin
kun toiminta on jatkuvaa (esim. 5 työpäivää viikossa) niin luonnollisesti
DJ voi olla työntekijään verrattavissa. Nyt DJ on esiintyvä artisti. Toi levyjen
hankkimisen kustannuksien peitto ei kuulu tapahtumajärjestäjälle, vai
maksaisitko U2:n kitaristille 80000 euron kitaran? Oletko muuten tietoinen,
että järjestävä osapuoli maksaa esittämiskorvaukset Teostolle ja Gramexille?
Eli käytännössä, voisit aloittaa pelaamaan jalkapalloa ja joukkueen pitäisi
maksaa sinulle kaikki aiheutuvat kulut, vaikka olisit totaalisen paska. Jep,
asennemuutoksen paikka siinäkin lajissa! Tai miksei Yleisradio maksa
korvauksia radioharjoittelijoille, jotka opiskelevat alaa? Miksei koulut
maksa korvauksia vastavalmistuneille opiskelijoille, kun kuitenkin saavat
jokaisesta valmistuneesta valtiolta korvauksen. Tätä tuubaa voi jatkaa
niin pitkään kuin ikinä haluat! :)

Tekniikka on siitä ihmeellistä, että laitan jukeboxin päälle ja musiikki sen
kuin kuuluu :D Vaikka ilman DJ:tä ei ole tapahtumia, niin ilman tapahtumia
ei myöskään ole DJ:tä? Tilanne on vähän kaksijakoinen, mutta eiköhän
masinoida yleislakko! Katsotaan kumpi oli oikeassa.

Harvemmin kuitenkaan peruskoululaisista on tarkoitus leipoa työntekijöitä yritykselle tai muulle yhteisölle. Jätä vertailut ja keskity selittelemään. Nyt olis syytä.
Joo, kesäduunarista on hyötyä yritykselle, eikö aloittavasta dj:stä sitten ole yksittäiselle tapahtumalle? Totta vitussa on, mitä sä oikein kelaat? Jotainhan sä tavoittelet niitä aloittelevia valitessas. Mitkä ovat perusteet valinnoillesi? Äläkä vastaa, että tarkoitus on tsekata onks dj taitava tai muuten sopiva, se vastaus ontuu. Et ole luomassa mitään vakituista työsuhdetta sen kanssa ja monta vuotta tapahtumia järkänneenä sullakin on kokemusta erottaa jo ennen keikkaa kenestä on tapahtumaan esiintymään. Ei siinä ole kyse niin suuresta riskistä, etteikö uudelle kaverille vois jotain maksaakin. Ja jos ei siihen pysty, ni sit varmaan kantsis miettiä vähän niitä tapahtuman kuluja uudelleen, että kannattaako se edes.

Ensinnäkään, mun ei pidä selittää mitään, mutta haluan, koska
kyseessä on monimuotoinen asia eikä mikään läpihuutojuttu. Kerro mulle
vastaus: Montako markkaa tai euroa olet maksanut omasta pussistasi
aloittelevalle DJ:lle ilman, että olet koskaan sille rahalle saanut vastinetta?

Miksi vastaus, onko DJ taitava tai muuten sopiva, ontuu? Miksi et ole kovaan
ääneen huutamassa taiteilijoille lisää tukea, uusia tiloja? Miksi et kailota
kirjailijoille parempia eläkkeitä, lisää apurahoja?

Mitä tässä on tarkoitus tehdä, mitä tässä on tarkoitus luoda? Mitä tässä
ylipäänsä haetaan takaa? Kerrotko samalla miten tapahtumien kulurakenne
jakautuu? Onko ne voitollisia vai tappiollisia? Kerrotko samalla miten
tapahtumat tehdään sillein että kaikki ovat tyytyväisiä? Kerrotko myös
miten ruvetaan hyväksi ja menestyväksi DJ:ksi!

Jos kaikki DJ:t jotka ovat ensimmäisellä keikallaan, saisivat palkan,
montako DJ:tä pelkästään Suomessa olisi? Kuka maksaa kirjanpitäjän
kulut, kun ruvetaan kirjaamaan vuodessa kymmeniä verokortteja ja
tehdään niistä ilmoitukset verottajalle, jne?

Jos kaikkiin näihin saat sellaiset vastaukset, että suorastaan palan
halusta maksaa kaikille aloitteleville dj:lle kunnon palkkiot, niin voitko
tulla meille töihin? Kyse ei ole vain siitä rahasta, vaan myös työmäärästä
mitä se aiheuttaa. Itse teen tätä hommaa vapaa-aikanani ja voin sanoa
että käytän tähän enemmän aikaa kuin hyvin moni DJ harjoitteluun/
levyjen hankkimiseen. Sinä aikana kun olen tapahtumia järjestänyt, on
noussut uusia DJ:tä varmasti riittävän monta kymmentä ja kadonnut
lähestulkoon yhtä monta. Sitä hommaa on kiva kokeilla, mutta se ei
tarkoita että se on kaikkia varten. Miksi mun pitäisi maksaa jonkun
harrastuksen kokeilu, kun riittävästi tekemistä, että saa sen verran
tuloja jotta pystyy maksamaan omat juoksevat kulut mitä tästä aiheutuu?

Mulle tulee mieleen joku tilallinen maanviljelijä, jonka rengit koisii aitas tilipussia kasvattaen ja orjat riutuu pihalla häkissä. Mut ei ne rengitkään loputtomiin tuo sitä rahavirtaa. Onko niitä kovan palkan dj:tä nyt ihan pakko palkata tai tuoda maahan, kun kykyjä löytyy makkareistakin, mutta jotka ei koskaan pääse pinnalle rahoitusvaikeuksien takia?

Jep, tapahtumat - oi tuo loputon rahasampo. Buukkaat vaan hyvät
DJ:t ja odotat kun rahat valuu kirstuun! Harrastuksena dj homma on kallis,
mutta niin on golf:kin! Kukin päättää mihin vapaa-ajan toimintaan sijoittaa
rahansa. Jos haluu ammattilaiseksi, niin kannattaa soittaa Alex Kunnarille
ja kysyä vinkkejä :)

Ja kaikki tämä, mitä olen sanonut, ei tarkoita ettenkö maksaisi aloittelevalle
DJ:lle oikeasti ainakin kulukorvauksia.
KooKie

#197 • • KooKie aka. Petress Pan

Sphyxia, 31.8.2006 18:53:
---
Kansa, joka on sen verran aivoton, epäkohtelias ja sivistymätön, että pienimmätkin itsestäänselvyydet aiheuttavat hämmennystä. Way to go Finland ... *igor*

Nojoo, totta puhuen, onhan tuo tietty globaali ilmiö. Kunnioitusta kanssaihmisiä kohti ei koskaan voi olla liikaa ...

Mutta oppii tässä iloitsemaan pienestä. :D

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Porsas04

#198 • • Porsas04 Team Sika

KooKie, 31.8.2006 21:53:
---
Sphyxia, 31.8.2006 18:53:
---

---

Mutta oppii tässä iloitsemaan pienestä. :D

VOI VITUN VITTU! siis suomalaiset on uskomattomia tuli todistettua taas luxissa viime perjantaina! istuin siinä hyvässä seurassa terassilla ja nautin illan ensimmäistä ja viimeistä olutta.. huomaan kun selvästi humalaiselta keski-ikäiseltä mieheltä tippui jalkojen juureen 2 e kolikko ja avaimet.. kohteliaana ja vilpittömänä ihmisenä hetken katsottuani hänen haparoivaa yritystä nostaa tavaransa otan ne käteeni ja ojennan suoraan hänelle.. kuulenko kiitosta, EN! sen sijaan mies ojentaa kättään töykeästi ja sanoo että se kolikko! loukkaannuin vitusti ja sanoin et ole vittu hyvä ja kato sinne taskuus, mistä sen löydät! no se ottaa kolikon käteensä ja kysyy et oliko se muka tää sama.. siihen mä en kokenut enään mitään tarvetta vastata..

--
Team *possu*

Jago

#199 • • Jago un-trained monkee

samaa mieltä. tapahtunut todella usein. viellä ei vaatteisiin, mutta ei se ihossakaan erityisen mukavalta tunnu.
miksei ihmiset osaa vähän mietiti missä polttaa ja missä ei(en kyllä muutenkaan tajuu miksi koko kansan pitää mennä tupakoivan vähemmistön ehdoilla)

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Jusna666

#200 • • Jusna666 Diablo

Jago, 31.8.2006 22:09:
(en kyllä muutenkaan tajuu miksi koko kansan pitää mennä tupakoivan vähemmistön ehdoilla)

Mun mielest raflois on kyl vähemmistöö ne ketkä ei polta.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille