Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?

410 posts, 21 pages, 254,565 views

Individual

Posts: 10,942

#201 • • Edited Individual HYPNO!

Sphyxia, 31.8.2006 18:53:
Kansa, joka on sen verran aivoton, epäkohtelias ja sivistymätön, että pienimmätkin itsestäänselvyydet aiheuttavat hämmennystä. Way to go Finland ... *igor*


Tää on kyllä jännä väite. Toki jos on kyse satojen tai tuhansien tai kymmenien tuhansien yleisötapahtumasta, niin ainahan sinne joukkoon jokunen vatipää mahtuu. Itse en ainakaan ole kokenut, että suomalaiset olisivat jotenkin kauhean epäkohteliaita niinkuin joukolla, mutta makuasioita kai nämä.

edit: Itse myönnän, että olen, niinkuin varmaan jokainen meistä joskus tönäissyt tanssin pyörteissä kanssareivaajaa kyynerpäällä ja jos ei ole halua huutaa metrin päässä pauhaavan PA-muurin yli, niin se anteeksipyyntö voi hyvinkin jäädä tönäyksen kohteelta kuulematta ja hän voi tämän tulkita epäkohteliaaksi käytökseksi, mistä ei varmasti ole kyse.
Jago

Posts: 4,039

#202 • • Jago un-trained monkee

Jusna666, 31.8.2006 22:13:
---
Jago, 31.8.2006 22:09:
(en kyllä muutenkaan tajuu miksi koko kansan pitää mennä tupakoivan vähemmistön ehdoilla)

---


Mun mielest raflois on kyl vähemmistöö ne ketkä ei polta.


joo no baareissa varmaan käykin helpommin ne jotka polttaa..
sama kyllä juomien kanssa.. kyllä meikäkin on tanssahdellut montakertaa juoman kanssa mutta vaan jos ympärillä ei oo ketään kuka vois kastuu(tai jos juoma on pullossa)

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

KooKie

Posts: 4,338

#203 • • KooKie aka. Petress Pan

Porsas04, 31.8.2006 22:08:
---

...siis suomalaiset on uskomattomia tuli todistettua taas luxissa viime perjantaina! ...



:( Ällöttävää. Mutta en mä siltikään lähtis liiaksi yleistämään. Itsekin koetan ja toivon olevani pääosin positiivinen henkilö, joten en voi sanoa "suomalaisten" olevan persreikiä noin yleensä. Pakko tässä maassa on olla muitakin, ketkä yrittää olla huomaavaisia, kuten esimerkiksi sä, auttaessasi tätä kiittämätöntä kääliötä.

Tää suomalaisten parjaus ylipäätänsä vituttaa, lähdepä jonnekin etelään lomailee ja tiputa muutama euro, et varmasti ole saamassa niitä takaisin. Hyvä, jos taskuvarkailta jää ne hilut edes taskuihin. Kohteliaisuutta suomalaisilta ehkä puuttuu, mut näkisin meidät kuitenkin kliseisesti hyvin rehellisenä kansakuntana ja siitä oon iloinen. :)

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Jusna666

Posts: 1,447

#204 • • Jusna666 Diablo

Porsas04, 31.8.2006 22:08:
VOI VITUN VITTU! siis suomalaiset on uskomattomia tuli todistettua taas luxissa viime perjantaina!



No hei.. Mitä voi oottaa ku käy jossain sedulassa? *toktok*

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Avatar
#205 • • Annakins Guest

Jusna666, 31.8.2006 22:13:
---
Jago, 31.8.2006 22:09:
(en kyllä muutenkaan tajuu miksi koko kansan pitää mennä tupakoivan vähemmistön ehdoilla)

---


Mun mielest raflois on kyl vähemmistöö ne ketkä ei polta.



Aika monet niistä, jotka polttaa, on varmaankin ns. tuoppi-/baaripolttajia. Ainakin jos omaa kaveripiiriä katselee.
Jusna666

Posts: 1,447

#206 • • Jusna666 Diablo

Annakins, 31.8.2006 22:28:

Aika monet niistä, jotka polttaa, on varmaankin ns. tuoppi-/baaripolttajia. Ainakin jos omaa kaveripiiriä katselee.




Mut eiks edelleenki ollu puhe siitä että BAARISSA tupakoivat on enemmistö..

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Apo

Posts: 1,574

#207 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Porsas04, 31.8.2006 22:08:
tuli todistettua taas luxissa viime perjantaina! istuin siinä hyvässä seurassa...



Onneks lux ei kuulu missään muodossa mun bilemaailmaan *hih*

Oma bilemaailma = paras bilemaailma ja räkälät (glorifiuoidutkin) erikseen
RINJET

Posts: 6,900

#208 • • Edited RINJET Team Sika
no siis mua ärsyttää ainakin tää hirvee kulttuuri mikä näissä bileissä vallitsee, ja jota täälläkin toitotetaan!, et pitäs tehä niin tai näin, ni aina jotain ärsyttää sille ei vaan voi mitään.

Miks pitää valloa jonkinlaista kulttuuria??, eikö kaikki vois vaan jorailla oli sitten "kaljaturisti", tai "kaikentietäväkaikennähnymäoonparastyyppi", miks ylipäätänsä rupeette kiinnittää tommosiin huomiota? mitä ne vaikuttaa teijän omiin bileisiinne?? eikö jokainen oo samanarvonen?




oon käyny useissa bileissä vuosien varrella ja aina vetäny täysin omaa settiä välittämättä muista, nuppi tukkoon ja jalat liikeelle eikai siinä muuta tarvita!!!!!!!

no jos joku juttu pitää ärsyttävänä sanoo, ni se et vaikka lattialla ois tilaa ni pitää aina tunkee siihen mahollisimman lähelle viereen tai eteen.

--
www.team*possu*.tk

Dementation

Posts: 2,892

#209 • • Edited Dementation wednesday?

RINJET, 1.9.2006 13:40:
---klip---



Kaikissa asioissa syntyy totutut käyttäytymismallit ja tietyt perusoletukset automaattisesti ilman yrittämistäkin. Se että sitä kutsutaan "omaksi kulttuuriksi" helpottaa kummasti puhumista aiheesta. Ja tiettyjä käytöstapoja on mun mielestä hyvä vaalia bileiltä, koska tiedän monia jotka käy mieluummin bilettämässä konemusatapahtumissa kuin "normibaarissa" just noiden käytösnormien takia.

Ja ihan muistan kyllä paheksua överit vetäneitä känniääliöitä kuin huumehörhöjäkin. Kaikkea saa vetää, kunhan vetää kohtuudella. Mun puolesta myös päällensä saa laittaa mitä vaan, kunhan ei dissaa muiden ulkonäköä ja häröilläkin saa ihan urakalla, kunhan se ei häiritse muiden bilefiiliksiä.
Että ei hippaa täydellä tanssilattialla kiitos. *tirsk*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

yana

Posts: 877

#210 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Porsas04, 31.8.2006 22:08:
selvästi humalaiselta keski-ikäiseltä mieheltä tippui jalkojen juureen 2 e kolikko ja avaimet.. kohteliaana ja vilpittömänä ihmisenä hetken katsottuani hänen haparoivaa yritystä nostaa tavaransa otan ne käteeni ja ojennan suoraan hänelle.. kuulenko kiitosta, EN! sen sijaan mies ojentaa kättään töykeästi ja sanoo että se kolikko!



Löytäjällä on oikeus 10 prosentin löytöpalkkioon. Löytöpalkkion suuruus on aina vähintään neljä euroa. Omistaja saa tavaransa takaisin vasta sitten, kun hän on maksanut tämän palkkion

olisit sanonu et kaks euroo lisaa tai et ikina naa avaimiis


ei se nyt ihan nain mee tassa tapauksessa
Lauri

Posts: 1,051

#211 • • Lauri Devoted

Tontsis, 1.9.2006 13:19:
31.8.2006 20:15:
Miten keikka-dj voi olla yrittäjä, jos sillä ei ole tuloja vaan pelkästään menoja?



Joskus yrittäjällä on pelkästään menoja. Aloitappa yritys tekemällä saman
tien voittoa, kun olet poistanut kulut?


D'oh, ei tietenkään suoraan kuulu, mut luulet sä että se 80 000 euron kitara maksettiin lapsuudessa säästetyillä viikkorahoilla?



Niin-pä.


Ihan sama vaikka joutuisit vuokraamaan tilat 100-kertaisella hinnalla, ni se ei muuta sitä asiaa, että dj ei ole mikään lainatavara, mitä voi käyttää säälittä ilmaiseksi hyödyksi.



Eli vertaat jonkun aloittelevan DJ:n palkkiotta jäämistä käytännössä raiskaukseen?


Mä suosittelin jo jättämään vertaukset, mut et uskonut :D
Millä tasolla mun joukkue on? Jalkapalloa ei pääse pyörittelemään hyviin joukkueisiin niin kuin peilipalloa sun pileisiis, vaan se vaatii ihan vitusti enemmän aiempaa näyttöä aiemmista seuroista. Minkälainen seura palkkaa totaalisen paskan pelaajan ja päästää sen vielä kentälle? Toivottavasti et veikkaa sen puolesta ainakaan. Harrastelijajoukkueet pelaa keskenään harrastelijoiden parissa. Niin kuin makkari-dj saattaa vierailla kaverin tiloissa vuorostaan. Ja sitäpaitsi usein harrastelijajoukkueillakin on sponsoreita. Haluatko puhua vielä jalkapallosta vai keskitytäänkö itse aiheeseen?



Niin, jos aloitat jalkapallon, et luultavasti pelaa heti pääsarjatasolla,
vaan lähdet sieltä pohjalta liikkeelle. Siinä vaiheessa maksat itse useimmiten
kulusi (tjeu: en tiedä yhtään 4.-7. divisioonan joukkuetta, jossa ei itse maksettaisi
lisenssejä, yms. kulumaksuja, matkoja tms. Kun olet riittävän hyvä, pelaat
sillä tasolla, että saat siitä myös korvauksen. Maakunnissa ehkä 3.-div, pk-seudulla
2-div. tai korkeampi taso.


No enpä ole kysynyt perusteita, mutta joka tapauksessa niiden ei tarvitse maksaa harjoittelijalle yhtään mitään jolleivät itse haluaisi. Työharjoittelujaksot kuuluvat nimenomaan alan opintoihin ja opiskelija on edelleen opiskelija, vaikka se tekisi tismalleen samaa duunia kuin palkollisetkin. Ja yleensä eivät tee.



Niin-pä.





Miksi ihmeessä maksaisivat? Opiskelija saa todistuksen käteen, se on sen palkka ja syy miksi sinne on menty. Tämä "valtion korvaus" on rahoitusta, jolla kustannetaan koulutuksen kulut, siksi opiskelijan ei tarvitse maksaa koulutuksestaan lukuvuosimaksua. Kaksipiippuinen juttu tosin se, että paremman rahoituksen (opiskeluvälineet, pätevät opettajat..) takaa suurempi määrä opiskelijoita, joista taas osa joutuu työttömyyskortistoon :p



Ja taas, niin-pä.



No en halua, ku et osaa.



Hyvin kuitenkin perustelit riittävän täsmäävät vertauskuvat. Ja allekirjoitit
sen mitä sanoin.



Ilman tapahtumaa ei ole tiskijukkaa keikalla, mut siltikään nää ei ole täysin verrannolliset, kun kyseenalainen järjestäjä ei hyvää hyvyyttään maksa dj:lle palvelusta, minkä dj tekee hänelle hyvyyttään. Jos sellanen lakko saatais aikaiseksi, ni en mä tajua, mitä sä siinä voittaisit. Missä sä olisit oikeassa? Siinä, että dj:llä ei ole duunia? Ihan yhtä paljon se soittelee himassaan, kavereillaan, muissa tiloisssaan, nettiradioon, cd:lle, mp3:ksi... kuin ennenkin, mut sä olisit silti ilman niitä pileitäs.



Onks tässä nyt joku puhunut jostain voittamisesta? Tää koko älytön
läppä perustuu siihen, että joku tapahtumajärjestäjä tekee tätä
järjestelmällisesti, mutta kukaan ei uskalla puhua nimillä. Ja juuri
sunkaltaisten tyyppien takia en buukkaa juurikaan uusia nimiä
keikoille, koska DJ ansaitsee palkkionsa, mutta ei sitä ihan mistä
tahansa makseta.

Niin, olisin ilman niitä bileitäni, mutta eipä menisi rahaa sen kummemmin?
Ei mun elämä siihen kaatuisi :) Mun mielestä homma on ajoittain
kivaa ja ne tietyt hetket antaa virtaa jatkaa uusien tapahtumien tekoa.
Jos toiminta olisi puhdas bisnes, niin tällä käytetyllä ajalla tekisi huooomattavasti
isommat rahat vaikkapa siivoojana ISS:llä. Taitaisi vain työaikalaki
tulla vastaan.

Mut hei, kestävää kehitystä sano!



Mites tää taas liittyy mihinkään? Onks tää joku sun yritys esiintyä pätevänä ja kyseenalaistaa mun kokemukset? Älä viitti, sä vaan alat vaikuttaa ylimieliseltä =D Mut voin mä vastata, että kyllä olen tyhmyyttäni palkannut markka-aikana kohtalaisen osaamattoman dj:n keikalle ja kuitenkin ilomielin maksoin kaverille lupaamani palkan, joka oli varsin mukava molemman osapuolen mielestä. Kusetuksen makua tai ammattitaidottomuutta, jos annat jonkun paskan dj:n soittaa koko settinsä loppuun ja perustelet maksamattomuutta sillä, että se oli paska.



Tää liittyy siihen, että mulla ei ole hajuakaan kuka sä olet ja millä
pohjalla pelaat. Ammattitaidottomuutta ehkä, mutta sen verran monta
penniä oon lyhyen urani aikana maksanut päivätyöstä saamallani
palkalla, että uskallan sanoa tietäväni mistä puhun.



Eiiih, lopeta jo :D Mä en vastaa noin merkityksettömiin huonoihin vertauksiin ennen kuin vastaat mun oleelliseen kysymykseen: "Jotainhan sä tavoittelet niitä aloittelevia valitessas. Mitkä ovat perusteet valinnoillesi?". Ja selityksen vastauksen ontuvuudelle annoin jo: "Et ole luomassa mitään vakituista työsuhdetta sen kanssa ja monta vuotta tapahtumia järkänneenä sullakin on kokemusta erottaa jo ennen keikkaa kenestä on tapahtumaan esiintymään". Vai etkö muka tarkista etukäteen soittajiesi taustoja ja ammattitaitoa? Edelleen kysyn, mitkä ovat perusteet valinnoillesi.



Pointtina on se, etten valitse aloittelevia. Muut saavat tehdä sen jos niikseen
näkevät. Ja määritelmä tähän löytyy jo ylempää. Juuri tämän takia voin pelata
tätä peliä saletissa :)


Ylimielisyys ei paranna susta jo saatua mielikuvaa. Sä voit olla vaikka Maailman Paras Pilejärjestäjä, mut mä tiedänkii asioita, joita sä et tiedä, lälläslää! :)



Saatan olla ylimielinen, mutta mua henk. koht. vituttaa muuttaessasi tämän
henkilökohtaiseksi ja olemalla monessa asiassa väärässä. Puhu oikeilla nimillä,
puhu oikeilla asioilla, puhu oikeilla teoilla?


Ai sun mielestä se eka pieni palkka kannustaa hankkimaan levarit, mikserin, luurit, levyt ja muut oheiskamat himaan? Sun mielestä musiikko aloitti treenaamaan, koska se halus rahaa ekasta keikasta? Pidätkö itseäsi nyt hyvänä skenehahmona, joka hillitsee Suomen dj-kunnan liikakasvua, kun puolustat palkattomuutta?
Kyllä se dj itse kirjaa omat kulunsa ja huolehtii omasta verokortistaan, jos toiminimellä toimii. Sun kulut sen takia ei montaa euroa ole per lanttu tai sit kannattaa vaihtaa tilitoimistoa.



Pidän itseäni lähestulkoon jumalaisena, aivan käsittämättömän upeana ja
vielä lisäksi mahtavana tyyppinä. Hillitsen jopa väestönkasvua. En ymmärrä
mistä olet saanut dj-kunnan palkattomuusajatuksen päähäsi? Kantani on vain,
että aloitteleva DJ ei mielestäni ole vielä sen suhteen ammattimainen, että
hänelle kuuluisi *palkka*. Kulujen korvaamisesta olen yhtä mieltä, mutta
en todellakaan esim. levykulujen maksamisesta.


Hyvän mielen vuoksi?



:) *plur*


Mut se tarkoittaa silti sitä, että sä et arvosta aloittavaa dj:tä pätkääkään.



Kieltämättä, aika harvan kohdalla on se tilanne, että näkisin ko tyypin
jotenkin jumalaisena tai aivan käsittämättömänä uutena kykynä. Arvostan
DJ:tä joka on järjestelmällisesti harjoitellut, kehittynyt ja nostanut omaa
arvoaan. Jos palataan jalkapalloon, niin en oikeasti jaksa käydä katsomassa
7.divarin peliä jos vieressä on baari josta näkee vaikka mestareiden liigaa...

Viimeisen 4 vuoden aikana on alle yhden käden sormien verran tällaisia
uusia kykyjä, mielestäni.
tbo

Posts: 935

#213 • • tbo budhisattva

Lauri, 1.9.2006 14:04:
---

Kieltämättä, aika harvan kohdalla on se tilanne, että näkisin ko tyypin
jotenkin jumalaisena tai aivan käsittämättömänä uutena kykynä. Arvostan
DJ:tä joka on järjestelmällisesti harjoitellut, kehittynyt ja nostanut omaa
arvoaan. Jos palataan jalkapalloon, niin en oikeasti jaksa käydä katsomassa
7.divarin peliä jos vieressä on baari josta näkee vaikka mestareiden liigaa...

Viimeisen 4 vuoden aikana on alle yhden käden sormien verran tällaisia
uusia kykyjä, mielestäni.



Ihan vaan vittuillakseni törmäilen kesken keskusteluun, mutta...


...toi sun epäluulo ja suoranainen disautus tuntemattomia nimiä kohtaan on hivenen kummaa. Mut ei se mitään, kannattaa jatkaa samalla linjalla. Se tarkottaa tulevaisuudessa sitä et Orkidea, Proteus ja abt 3 muuta tyyppiä esiintyy Suomen kaikilla klubeilla (kun pelkästään nimijätkillä on varaa heittää keikkaa), yhdenkään promottorin ei tarvii nähdä vaivaa buukatakseen bileisiin DJtä (kun kerran kaikki keikkaa heittävät DJt on nimijätkiä), flaboja ei tarvii enää painaa (metsääkin säästyy) ja klubbaajatkin säästyy uusien juttujen vaivalloiselta opettelemiselta (kun voi aina turvautua siihen tuttuun ja turvaliseen). Näin kaikkien vaivannäkö pienenee ja elämä helpottuu. Right? Riiiiight.

(meitsin bileuralla monet parhaista bileistä on ollu sellasia joissa ei oo lineupista ollu edes puolikasta tietoa, eikä rehellisesti sanottuna oo ees kiinnostanu. mut ehkä se oon vaan mä)

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Lauri

Posts: 1,051

#214 • • Edited Lauri Devoted

tbo, 1.9.2006 17:23:
...toi sun epäluulo ja suoranainen disautus tuntemattomia nimiä kohtaan on hivenen kummaa. Mut ei se mitään, kannattaa jatkaa samalla linjalla. Se tarkottaa tulevaisuudessa sitä et Orkidea, Proteus ja abt 3 muuta tyyppiä esiintyy Suomen kaikilla klubeilla (kun pelkästään nimijätkillä on varaa heittää keikkaa), yhdenkään promottorin ei tarvii nähdä vaivaa buukatakseen bileisiin DJtä (kun kerran kaikki keikkaa heittävät DJt on nimijätkiä), flaboja ei tarvii enää painaa (metsääkin säästyy) ja klubbaajatkin säästyy uusien juttujen vaivalloiselta opettelemiselta (kun voi aina turvautua siihen tuttuun ja turvaliseen). Näin kaikkien vaivannäkö pienenee ja elämä helpottuu. Right? Riiiiight.

(meitsin bileuralla monet parhaista bileistä on ollu sellasia joissa ei oo lineupista ollu edes puolikasta tietoa, eikä rehellisesti sanottuna oo ees kiinnostanu. mut ehkä se oon vaan mä)



Epäluulo? Miten mulla voi olla epäluulo jostain mistä en välttämättä pidä?
Jos taas pidän kuulemastani, en epäröi buukata? Pitääkö sitä olla joku
hyväntekijä ja antaa paskoille DJ:lle mahdollisuus toteuttaa uraansa,
kun olemassaolevia on satoja, joilla on taito jo hallussa? Aina aika ajoin
joku nousee jotain kautta, mutta mikä *tun velvollisuus esim. mulla olisi
koittaa jatkuvasti kepillä jäätä? Tätä varten laitoimme esim. DJ skaban
pystyyn jos sieltä nousisi jotain hiomattomia timantteja esiin. Voit tehdä
jonkunsortin katugallupin kuinka monta DJ:tä on aloittanut uransa jostain
organisaatiomme tapahtumasta, ennenkuin rupeat hyökkimään kimppuun?

Pitääkö viedä mahdollisuus siltä tyypiltä, joka on soittanut levyjä vaikka
2 vuotta, harjoitellut ja kehittänyt omaa linjaansa, soittanut muutamia
pieniä keikkoja ja todistanut olevansa kyvykäs ja asialle omistautunut?

Ehkä meillä on hieman eri käsitykset aloittelevasta DJ:stä, minä näen
aloittelevan DJ:n tyyppinä joka on soittanut muutaman kuukauden, tehnyt
raivolla miksauksia ja promoaa itseään kuin hullu rasittavuuteen asti.
Näitä on vuosittain kymmeniä. Joista ehkä 5% jatkaa seuraavaan vuoteen
asti.

Rauhaa.
yana

Posts: 877

#215 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Tontsis, 1.9.2006 18:37:
---
Lauri, 1.9.2006 14:04:
Hetkinen. Sä yrität nyt vierittää mun syyksi sen, että sä et tykkää palkita aloittelevaa soittajaa työstään! Mä tässä kyseenalaistan sun mielipitees siitä, että alotteleva dj ei ole ansainnut keikastaan palkkaa. Mut mulle on kyl tullut varsin hyvin selväks, että sä et vaan arvosta aloittelevia soittajia/artisteja niin paljon tarpeeks, että pystyisit repimään sen kävyn perseestäs ja tunnustamaan, että se dj/artisti viime kädessä tekee illasta illan ja ansaitsee siitä palkkion. Sä et pysty, osaa tai halua kertoa kunnollista syytä, miksi ylipäätään otat aloittelevan dj:n keikalle ja samaan aikaan väität, että ne ei ansaitse palkkiota. Joku saatanan hyvä syyhän sille täytyy olla, että se dj pyydetään keikalle!



mun mielesta lauri koittaa tassa nyt kokoajan viestittaa etta kun sinne illalle mahtuu kuitenkin vain rajallinen maara soittajia niin, pointti ei ole siina ettei se aloitteleva ansaitse sita palkkaa.

tarjolla on vaan myos uransa alkutaipaleella olevia mutta jo osaamisensakin osottaineita kykyja, jollaiselle voisi tarjota viela hieman paremmankin palkan joka toisaalta ei ole kovinkaan merkityksellisesti suurempi. lauri tahtoo antaa soittoajan mielummin tallaiselle.


mita väärää siinä on?
anis

Posts: 2,451

#216 • • anis
*pökr*

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Caro²

Posts: 5,301

#219 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Noniiin. Nyt tuli luettua Laurin / Tontsiksen viestit (ja muutaman muun jotka keskusteluketjuun sekaantuivat tai aloittivat) . On käsittämätöntä, miten jotkut ilmeisesti täysin ulapalla olevat henkilöt ei pysty tajuamaan mitä Lauri tarkoittaa.

On täysin normaali käytäntö, että alotteleva deejii, jolla ei ole sen enempää nimeä kuin (todennäköisesti) soittovarmuuttakaan, jää ilman keikkakorvausta. On myös täysin normaalia, että ko. henkilölle kuitenkin maksetaan se muutama kynppi matkakuluista ja/tai houstataan juotavaa illan aikana. Mutta että maksettaisiin keikkakorvaus? Ei ehkä ihan heti. Samaa asiaa Lauri painotti jo ensimmäisissä viesteissään, että kulut kuitenkin korvataan (sillä oletuksella, että joku alotteleva jannu keikalle joutaa).

Useimmiten aloittelevan deejiin päästäminen keikalle, on huomattavasti tärkeämpää deejiille kuin bilejärjestäjälle. Tärkeydellä en missään tapauksessa vähättele deejiin antamaa panosta, vaan tarkoitan sitä, että keikkakokemus on aloittelevalle deejiille suhteessa tärkeämpää kuin ko.:n deejiin antama keikkapanos järjestäjälle (tämäkin sillä oletuksella, että aloitteleva deejii soittaa ensimmäisten joukossa, tai esm jossain sisäänpääsyn ja pääsalin välimaastossa "alkupaloiksi").

Aloitteleva deejii saa useimmiten soittovuorokseen sen ensimmäisen tunnin, jonka aikana bilejärjestäjä (toivottavasti) tsekkaa minkä tasoinen soittaja on kyseessä. Jos kyseessä on oikeasti hyvä dj, niin kyllä siitä juttu leviää saman tien ja keikkaa alkaa tulemaan selkeästi jokapuolelta. Tästä voi ottaa esimerkiksi vaikka Jnks:n, jonka ura ainakin näin sivustakatsojan roolissa tuntuu olevan jatkuvassa nosteessa - vaikka kyseessä onkin (ainakin miun silmissä) vielä suhteellisen tuore tapaus. Kyllä sitä voi jeesustella ja päivitellä miksei niinkin isojen kemujen järjestäjä, kuin mitä Lauri on, hanki aloittelevia deejiitä tapahtumiin. Mutta ei se oikeasti ole Laurin tehtävä, ei todellakaan. Aloittelevat deejiit voivat pistää oman klubinsa pystyyn ja saada sitä kautta sitä keikkakokemusta. Kaikki on itsestä kiinni ja siitä, miten oman treeninsä järjestää. Tästäkin Lauri kommentoi, että arvostaa soittajaa joka on harjoittelemalla oman tasonsa saavuttanut.
Lauri

Posts: 1,051

#220 • • Lauri Devoted

Tontsis, 3.9.2006 19:49:

Niin on normaalia JOISSAKIN PIIREISSÄ, ettei anneta palkkiota, mutta ei edelleenkään hyväksyttävää. Ei oo koskaan ollut eikä tuu koskaan olemaan.



Mun pointti on se, että yleistät asian koskemaan kaikkia bilejärjestäjiä.
Sen takia käännän asian päälaelleen, kun sulta ei löydy munaa puhua
asioista oikeilla nimillä.

Onks sun kohdalla käynyt tuollainen mielestäsi epäoikeudenmukaisuus?
(DJ kun näytät olevan) Ja nyt täällä, n. 10000 ihmisen jaettavana käydään
sitä traumaattista kokemusta läpi, ilman että mainitset faktoja ja yleistät
kaikki tapahtumajärjestäjät ahneiksi kusipäiksi. Niin, kysy sitä
hiljaa itseltäsi edistätkö 'tuoreiden nimien nousua' tällä vai hankaloitatko?