Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?

410 posts, 21 pages, 256,292 views

Wolverine

Posts: 1,860

#241 • • Wolverine
ootte aika söpöjä ku riitelette *sydän*
domi

Posts: 7,069

#242 • • domi Työn sankari.
Musta ois kiva tietää, et missä organisaatioissa näitä epäkohtia ilmenee.
devisss

Posts: 345

#243 • • devisss superhero.
Musta olis kiva tietää, että kuka ne deejiit, jotka kyynelehtii, kun eivät saa rahallista palkkiota, on pakottanut yksiinkään (palkattomiin) bileisiin soittamaan?

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

devisss

Posts: 345

#244 • • devisss superhero.
Öö, hä? *ding**nauru*

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

Avatar
#245 • • ALIEN Guest
pwned1wu.gif
$

Posts: 1,802

#246 • • $ Destination weekend!
Moni "tuntematon" nimi lähtee soittamaan vaikka ilmaiseksi saadakseen nimeä. Riippuen bileistä, saatan itse mennä mielelläni pelkällä juomapalkalla.

Esim. UG-bileet joissa tarkoitus saada vain paikka+kamat (siis PA, valot) maksettua, lähtee mielellään ilmaiseksi. Sekään ei tietääkseni ole tavatonta jakaa mahdollinen voitto soittajien ja järkkäreiden kesken tasan.

Käytäntöjä on yhtä monta kuin on promoottoria ja soittajaa. Fakta vaan on, että soittajista on ylitarjontaa ja silloin poljetaan hintoja.

T.DJ
Caro²

Posts: 5,301

#247 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2


Caro², 4.9.2006 01:17:
Reality check. Dj Uusinimen vuoksi bileisiin jättää tulematta kasa ihmisiä - jotka tulis paikalle jos soittamassa olis joku muu.
---
"DJ Taisto tois paikalle paljo enemmän porukkaa joten me ei makseta sulle palkkaa"


Jos haluut asian ymmärtää väärin, niin anna palaa *joo*

Eiku hei.. kokeilest tota:

$, 4.9.2006 13:50:
Moni "tuntematon" nimi lähtee soittamaan vaikka ilmaiseksi saadakseen nimeä. Riippuen bileistä, saatan itse mennä mielelläni pelkällä juomapalkalla.

T.DJ

cHRISSe

Posts: 463

#248 • • cHRISSe TURKU_BASEMENT
Onneks keikat voi myydä myös palveluna baareille/klubeille, laskutusta vaan ajallaan niin tulee taskunpohjalle niitä hiluja, ei tarvi whinee ettei makseta palkkioita. Miinuksena tietenkin se että jossain vaiheessa 2-3iltaa viikossa 22-0330 rupee käymään fysiikan päälle, mutta raha on <3

--
ô_ô

$

Posts: 1,802

#249 • • $ Destination weekend!

cHRISSe, 4.9.2006 17:54:
Onneks keikat voi myydä myös palveluna baareille/klubeille, laskutusta vaan ajallaan niin tulee taskunpohjalle niitä hiluja, ei tarvi whinee ettei makseta palkkioita. Miinuksena tietenkin se että jossain vaiheessa 2-3iltaa viikossa 22-0330 rupee käymään fysiikan päälle, mutta raha on <3



Juu toki. Eri asia on vaan sitten onko kukaan valmis ottamaan sua soittamaan "alan" bileisiin. Baareihin ja muihin juottoloihin tuntuu jatkuvasti olevan tarvetta tiskijukille. Sitten kun mennään house/trance/polkka/junkka-puolelle, halukkaita soittajia on enemmän kuin bileitä.
Mongolia

Posts: 160

#250 • • Mongolia truenörth

Caro², 4.9.2006 17:37:
Jos haluut asian ymmärtää väärin, niin anna palaa *joo*


Se että joku muu toisi paikalle enemmän väkeä ei ole mikään syy olla maksamatta palkkaa aloittelevalle dj:lle, JOS sellainen kerran päätetään bileisiin buukata. Enkä siis tarkoita tällä sitä että kaikille pitäisi maksaa yhtä paljon.


Eiku hei.. kokeilest tota:


Tuo edellinen siis ihan periaatteellisella tasolla, ymmärrän kyllä hyvin että monet soittavat ihan vapaaehtoisesti ilman palkkaa.
Caro²

Posts: 5,301

#251 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Mongolia, 4.9.2006 18:14:
Se että joku muu toisi paikalle enemmän väkeä ei ole mikään syy olla maksamatta palkkaa aloittelevalle dj:lle, JOS sellainen kerran päätetään bileisiin buukata. Enkä siis tarkoita tällä sitä että kaikille pitäisi maksaa yhtä paljon.


Yritän vielä kerran:

Bileisiin on turha buukata nimideejiitä ekalle (parille-/ )tunnille kun juuri ketään ei ole silloin paikalla. On kaikkien kannalta huomattavasti hyödyllisempää antaa ensimmäiset tunnit aloitteleville soittajille (eritoten aloittelevan deejiin kannalta) koska he tarvitsevat keikka- ja soittokokemusta uran alkuvaiheessa HUOMATTAVASTI enemmän kuin sitä muutamaa hassua kymppiä. Toki voi myös maksaa dj:lle jos näin kokee tarpeelliseksi. Itse koen (myös kun olin itse aloitteleva dj) keikan saamisen olevan enemmän kuin riittävä palkkio *joo*

Vaihtoehtona on buukata parille ekalle tunnille deejii, joka maksaa esm 100e, joka varmasti tuo useita kymmeniä ihmisiä kuuntelemaan. Mutta enemmän nimideejiille parin ekan tunnin "bileet" ei välttämättä ole sellainen ns. "mukava" keikka. Joten, ei sekään oikein kiva vaihtoehto ole minun mielestäni.
Lauri

Posts: 1,051

#253 • • Lauri Devoted

Caro², 4.9.2006 19:16:
Vaihtoehtona on buukata parille ekalle tunnille deejii, joka maksaa esm 100e, joka varmasti tuo useita kymmeniä ihmisiä kuuntelemaan. Mutta enemmän nimideejiille parin ekan tunnin "bileet" ei välttämättä ole sellainen ns. "mukava" keikka. Joten, ei sekään oikein kiva vaihtoehto ole minun mielestäni.



Ei se ekan parin tunnin DJ tuo juuri sen enempää, kuin tulisi muutenkaan.
Riippuen toki aloitusajankohdasta.
TanyaK

Posts: 745

#254 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa
Mua alkoi jossain välissä bileissä ketuttamaan se että touhu meni joidenkin osalta lähinnä kuosaamiseen eikä musiikin kuunteluun. Tuntuu että osalla ihmisistä on käsitys että huumeiden käyttö on laillista bile alueen sisäpuolella. Ja se että ton kyseisen huumehehkutuksen kohtaa nykyään vieläpä jokaisessa klubbarin topicissa on jotenkin..hmm..no..säälittävää. Jokainen talloo tavallaan ja käyttää tai ei. En ala sanomaan soo soo kenellekkään siitä mitä nappaa ja missä. Mutta tarviiko tulla klubbariin hehkuttamaan että "Hitto olin hyvissä" tai kommentoida joka kuvaa "Haha..mitkä silmät!". Ei se ainakaan bilekansan arvostusta "ulkopuolisten" ihmisten silmissä kasvata. Tahriintuu koko porukka tällä menolla. Ei sinänsä..omat oikeat ystäväni tietävät millainen olen joten ulkopuolisten mielistely ei kuulu harrastuksiin. MUTTA..!

Henkilökohtaisesti harmittaa myös se että bileissä on tutustunut moneen ihmiseen muttei tiedä edes kaikkien oikeaa sukunimeä, saatika ammattia! Kun ei sitä sitten oo tullu tapailtua kyseisiä ihmisiä pahemmin bileiden ulkopuolella. Terkkuja vaan teille ihanille!

Toki on niitäkin ihmisiä keitä ei jaksais edes bileissä nykyään kuunnella..varsinkin jos puheet liittyy pelkkään "Huh huh, olipa taas bileet". Siinä vaiheessa kannattaa miettiä mitkä asiat on oikeasti tärkeitä jos:
-ei osaa kertoa elämästään muuta kun sen kuinka monissa bileissä on käynyt viimeisen puolen vuoden aikana (Elämässä kun on muitakin ihania asioita)
-kuinka sekaisin taas oli (Kun voi olla bileissä kivaa vaikka ihan ilman aineita)
-tuntuu siltä että jos yhdetkin bileet jää menemättä, menettää paljon (Niinkun mitä?)
-tarvii koko ajan päteä sillä keitä tuntee bileistä (Onko ne sitten oikeita ihmisiä joille pädet)
-ja jos huolestuu siitä ettei klubbarin uusimpien bilekuvien joukosta löydy omaa pärstää vaikka on ollut kyseisissä kemuissa (Hyvä että muistat itse olleesi bileissä)

Siinä asiat joista mua halutti avautua..
Ei mul täs muuta..MOI!
Individual

Posts: 10,942

#256 • • Individual HYPNO!

TanyaK, 18.9.2006 21:11:
Tuntuu että osalla ihmisistä on käsitys että huumeiden käyttö on laillista bile alueen sisäpuolella. Ja se että ton kyseisen huumehehkutuksen kohtaa nykyään vieläpä jokaisessa klubbarin topicissa on jotenkin..hmm..no..säälittävää.


Näytätkö mullekin ne topikit tai edes yhden niistä.
Individual

Posts: 10,942

#258 • • Individual HYPNO!

TanyaK, 19.9.2006 13:49:
---
Individual, 19.9.2006 12:20:
---
TanyaK, 18.9.2006 21:11:
Tuntuu että osalla ihmisistä on käsitys että huumeiden käyttö on laillista bile alueen sisäpuolella. Ja se että ton kyseisen huumehehkutuksen kohtaa nykyään vieläpä jokaisessa klubbarin topicissa on jotenkin..hmm..no..säälittävää.

---

Näytätkö mullekin ne topikit tai edes yhden niistä.

---



http://www.klubitus.org/forum_aihe.php?id=43935

siinä se edes yksi..


Hah, ihan en kelpuuttaisi. Pikemminkin tuo sisältää ei niinkään mitään huumeylistystä, vaan pikemminkin piruilevaan sävyyn kirjoitettua naljailua kulttuuristamme. Jos toki pelkästään sanan "huumeet" mainitseminen asiayhteydestä riippumatta on sinusta tuota mainitsemaasi "huumehehkutusta", niin sitten ollaan hieman eri linjoilla tässä kyllä.
TanyaK

Posts: 745

#259 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa

mayah, 19.9.2006 13:54:
---
TanyaK, 19.9.2006 13:49:
---
Individual, 19.9.2006 12:20:
---
TanyaK, 18.9.2006 21:11:
Tuntuu että osalla ihmisistä on käsitys että huumeiden käyttö on laillista bile alueen sisäpuolella. Ja se että ton kyseisen huumehehkutuksen kohtaa nykyään vieläpä jokaisessa klubbarin topicissa on jotenkin..hmm..no..säälittävää.

---

Näytätkö mullekin ne topikit tai edes yhden niistä.

---



http://www.klubitus.org/forum_aihe.php?id=43935

siinä se edes yksi..

---


Eiks toi topikki nyt oo [iso]niin[/iso] pullollaan sarkasmia, et siitä ja totuudesta ei voi edes puhua samana päivänä?




Niin no..harmittavaa on se että just ton topiicin luettua kuullostaa siltä että kaikki mistä bilekansa puhuu on huumeet. Eikä sinänsä..itse olen yliherkkä kofeiinille ja joskus kun tulee tarpeeksi energinen fiilis kokiksen juotuani saatan tokaista kavereille että "Lisää piriä!" Kaverini kyllä tietää sen olevan vain vitsi. Mutta näitä topiikkeja lukevat ihmiset jotka eivät välttämättä henkilökohtaisesti tunne ketään meistä.
TanyaK

Posts: 745

#260 • • TanyaK karkeakielinen kujakissa

Individual, 19.9.2006 13:58:
---
TanyaK, 19.9.2006 13:49:
---
Individual, 19.9.2006 12:20:
---
TanyaK, 18.9.2006 21:11:
Tuntuu että osalla ihmisistä on käsitys että huumeiden käyttö on laillista bile alueen sisäpuolella. Ja se että ton kyseisen huumehehkutuksen kohtaa nykyään vieläpä jokaisessa klubbarin topicissa on jotenkin..hmm..no..säälittävää.

---

Näytätkö mullekin ne topikit tai edes yhden niistä.

---



http://www.klubitus.org/forum_aihe.php?id=43935

siinä se edes yksi..

---

Hah, ihan en kelpuuttaisi. Pikemminkin tuo sisältää ei niinkään mitään huumeylistystä, vaan pikemminkin piruilevaan sävyyn kirjoitettua naljailua kulttuuristamme. Jos toki pelkästään sanan "huumeet" mainitseminen asiayhteydestä riippumatta on sinusta tuota mainitsemaasi "huumehehkutusta", niin sitten ollaan hieman eri linjoilla tässä kyllä.



Kyllä mä ymmärrän ja tiedän mistä täällä kirjoitetaan. Ja mun mielipide on mun mielipide. Sun on sun :)